Algoritmanın kralı

İlk çıktıkları günden bu yana sağlam adımlarla yürüyen, kendini geliştiren, pek çok genç şarkıcıya ilham veren, özgün bir grup Yüzyüzeyken Konuşuruz... Yeni teklileri‘Son Seslenişim’in hem sound’u hem sözleriyle grubun yeni ‘hit’i olacağını söyleyebilirim.

Haberin Devamı

Yüzyüzeyken Konuşuruz şarkıları ve sound’unun dijital platform algoritmaları üzerinde güçlü bir etkisi var. Bu etkinin en önemli göstergesi de birçok yeni nesil müzisyenin başarıyı benzer düzenleme ve vokal üslubunda araması.

Grup ‘Evdekilere Selam’la 2013’ün en iyi albümlerinden birine imza attığı günden bugüne hem tavır hem sound anlamında tutarlı davranmayı, kendini geliştirmeyi başardı. Şarkı yazarlığında kimi zaman tekrara düşse de genelde birçok önemli ‘hit’e imza attığını görüyoruz. Bu başarıyı örnek alan müzisyenlere de birkaç önerim var...

BAŞARILI TEKLİ SERİSİ

Benzerlik peşinden gitmek yerine Yüzyüzeyken Konuşuruz’un ilk günlerinde yakaladığı özgünlüğü ve sonra da sürdürülebilir kıldığı bütünlüğü kerteriz almaları... Yaratıcı düzenleme formüllerine odaklanmaları... Performans tarafında biraz donuk bulduğum Yüzyüzeyken Konuşuruz’dan daha yoğun bir sahne enerjisi üretmeleri...

Haberin Devamı

Grup, 3 yıl önce yayımladığı albümü ‘Akustik Travma’dan bugüne ürettiği teklilerde bir başarı serisi yakaladı. 2010’da ‘Ölsem Yeridir’le başlayan bu seri pandemi öncesi yayımlanan ‘Kazılı Kuyum’ ve bu yıl temmuzda çıkan ‘Sen Varsın Diye’ ile sürdü.

Şimdi ‘Son Seslenişim’ ise grubun şarkı yazarı Kaan Boşnak’ın bir hit daha yakaladığını kanıtlar nitelikte. Son olarak grubun belki en sevilen şarkısı olan ‘Dinle Beni Bi’ Kanal D’nin popüler dizisi ‘Yargı’nın can alıcı bir sahnesinde kullanılınca bir kez daha keşfedildi. Bakalım ‘Son Seslenişim’ gölgede kalacak mı?

Algoritmanın kralı

SORUN BEN DEĞİLİM, SENSİN!

Kendisiyle bu yılın başında tanıştım... TRT Çocuk Korosu’nda yetişmiş, Berklee College of Music ve Codarts Rotterdam’da caz vokal okumuş genç bir sanatçı Min Taka... İyi nakaratlar yazan şarkıcının kas gevşetici bir ilacın adını verdiği ilk teklisi dikkatimi çekmişti. Düzenin içinde kaybolduğunu, bilmeden içine attıklarının kendisini ne kadar gerdiğini anlattığı şarkı sözlerini samimi ve iyi buldum. İkinci tekli ‘Yine Ara’yı dinlediğimde Min Taka’ya ilgim arttı. Se7en of 34 ve Petrichord’la yaptıkları adı Japonca, kendisi yarı İngilizce yarı Türkçe ‘wasurenagusa’ (Unutama Beni) ve şimdi ‘Ayıp’ı dinlediğimdeyse kendisini daha yakın takibe aldım. ‘Ayıp’ta genç bir kadın olarak üzerinde hissettiği baskıyı ‘Sorun ben değilim, sensin’ diyerek anlatan Min Taka ekliyor: ‘Özgürleşmemiz lazım!’ Dinledikçe bol hiphop enerjisi yüklenmiş Türkçe elektronik pop hayranı olmanız işten bile değil.

Haberin Devamı

Algoritmanın kralı

DEVLER BULUŞUYOR

Yaşayan efsane Elton John, 22 Ekim’de bir plak çıkarmaya hazırlanıyor. Sanatçının ‘Elton’ yazılı bir maskeyle kapağında poz verdiği ‘The Lockdown Sessions’ (Karantina Seansları) albümü için tam bir ‘ünlüler geçidi’ diyebiliriz. Albümden ilk olarak Charlie Puth’la söylediği ‘After All’ yayımlanmıştı. İkinci tekli olarak da bir diğer efsane Stevie Wonder’lı ‘Finish Line’ dinleyiciyle buluştu. Daha önce AIDS araştırmalarına destek olmak için ‘That’s What Friends Are For’ adlı tekliyi seslendiren ikiliyi 35 yıl sonra tekrar bir araya getiren şarkı şimdiye kadarki en net düetleri... 70’ini devirmiş iki sanatçının da sesi pırıl pırıl parlıyor. “Stevie’nin sesi 17 yaşındaki kadar genç” diyor Elton John ve devam ediyor: “Ve bir o kadar inanılmaz bir yetenek.” Wonder ise “Onunla şarkı yapmak, hem vokal hem armonikayla katkıda bulunmak keyif ve onur. Elton bildiğim en derin ruha sahip müzisyenlerden biri” diye yanıt veriyor. Kurallarına alışmaya çalıştığımız dijital müzik âlemine analog yıllardan gelen bir şifa olacağını umduğum bu plak için Elton John “En çok gurur duyduğum albüm” diyor. ‘Finish Line’sa işin ruhuna dair yeterince işaret veriyor.

Haberin Devamı

Algoritmanın kralı

Yazarın Tüm Yazıları