Sevil Erdoğan

Batuhan Kordel ‘Anıları Sakla’ ile Ayrılığı da Sevdirdi

22 Aralık 2021
Batuhan Kordel şarkıları dinlemeyi çok seviyorum. Aşkı, ayrılığı öyle sakin ve içten anlatıyor ki. Özellikle dinlemekten çalma tuşunu eskittiğim ‘Anıları Sakla’ şarkısı benim listemde öne çıkıyor. Batuhan Kordel bu şarkı hakkında şöyle diyor: “Aşk şarkıları yazmayı çok seviyorum. Neden bilmiyorum ama ayrılıkları güzel betimleyebildiğimi düşünüyorum. O yüzden şarkılarımın teması genelde bu oluyor. Şarkılarımı yazarken konu yerine cümle bulmaya çalışıyorum. Bu şarkının çıkış cümlesi: Bundan geceleri uyuyamam.” Uzun zamandır çalışmalarını yakından takip ettiğim Batuhan Kordel sorularımı yanıtladı.

Sevgili Batuhan, ilk soruya çalma tuşunu yıprattığım ‘Anıları Sakla’ şarkınla başlamak istiyorum. Böyle bağırmadan isyan etmeden seven, gidenin gidişini de olgunlukla kabullenen birinin şarkısı. Bu şarkının hikayesini, nasıl bir ruh haliyle ortaya çıktığını anlatır mısın?

Aşk şarkıları yazmayı çok seviyorum. Neden bilmiyorum ama ayrılıkları güzel betimleyebildiğimi düşünüyorum. O yüzden şarkılarımın teması genelde bu oluyor. Şarkılarımı yazarken konu yerine cümle bulmaya çalışıyorum. Bu şarkının çıkış cümlesi “Bundan geceleri uyuyamam.” oldu. Sonrası zaten cümle cümle aktı. Bu şarkıda bana dair noktalar var ama genel olarak sözler tamamen benim hakkımda olmuyor. Mesela anı saklamayı çok seven biriyim. Bunu da bir şarkıma aktarmak istiyordum. Ama genel olarak şarkılarım tamamen yaşadığım olaylardan oluşmuyor. Kafamda kurduğum iki kişi, bazen çevremde gördüğüm olaylar. Yazdığım şarkılarda en çok önemsediğim kısım dinleyicinin bu şarkıları sahiplenmesi. Kendi yazmış gibi hissetmeleri. O yüzden basit ama duygu kaybı yaşamadan yazmaya çalışıyorum.

Şarkı sözlerindeki samimiyeti sevdiğimi fark ettim. Sosyal medyada bir canlı yayınını izlerken dinleyicilerinle olan iletişiminde de samimiyet öne çıkıyor. Samimiyet senin için ne ifade ediyor? Şarkılarını dinlerken samimiyetin senin varoluşunun doğal bir parçası olarak yansıyor dışarıya.

Samimiyet benim için çok önemli. Hiçbir zaman herkes beni sevsin düşüncesinde olmadım ama kimse benden nefret etmesin isterim. Çok sevdiğim ama görünce aşırı samimiyetsiz bulduğum şarkıcılar oldu. Hikayeler duydum. Çalıştığım, konser verdiğim yerlerde “Senden önce bu bu geldi nefret ettik.” tarzında cümleler duydum. Bu cümleler beni çok korkutuyor. O yüzden yaptıklarıma, söylediklerime dikkat ediyorum.

‘Aşkın En Güzel Hali’ şarkında sevme sevilme haline dair çıtayı çok yukarı koymuşsun. Günümüzde birçok ilişki modeli hemen bir sonrakine geçmek üzerine kuruluyken ‘Aşkın En Güzel Hali’ni yaşamak biraz zorlaştı mı?

‘Aşkın En Güzel Hali’ de tek bir cümleyle başlamıştı. Bir gün eve dönerken bir anda kimseyi sevemeyecekmişim gibi hissetmiştim. Çok anlık bir durumdu. Çok yalnız olduğum bir zamandı. Aşık olamamaktan korkuyordum zaten. Olmaktan da korkuyordum orası ayrı. Sonra kendi kendime “Belki de aşkın en güzelini yaşamışımdır ve fark etmemişimdir.” tarzında bir cümle kurduğumu hatırlıyorum. Sonrası zaten malum. Oturdum ve bir daha aşık olamayacak birinin hikayesini yazdım. Ama o kişi ben değildim.

İlk şarkını yaptığın günden bugüne geçmiş olduğun yollarda neler yaşadığını özetle Batuhan Kordel olma serüvenini anlatır mısın?

Yazının Devamını Oku

Listelerinize Layık Yepyeni Şarkılar

15 Aralık 2021
Listelerinize ekleyebileceğiniz yepyeni şarkılardan bahsedeceğim bir yazı. İster kendinizi çılgınca dans pistlerine atın isterseniz de biten ilişkinizin muhasebesini yapın. Her duygu durumuna uygun yeni şarkılar sizleri bekliyor.

Özgün yeni şarkısı ‘Mümkansız’ ile listelere hızlı bir giriş yaptı. Bugüne kadar birçok hit şarkıya imza atan Özgün, ‘Mümkansız’ı dinleyiciyle paylaşmanın mutluluğunu yaşıyor. Taha Gürbüz ve Lila ‘MASA’ya biten bir ilişkinin ardından her iki tarafın da yaşadığı duyguları koyuyor. Türkçe R&B müziğe yeni bir renk katan Aslı Sivri, ‘Yara’ isimli şarkısını dinleyicilerle paylaştı. 'Doğa İçin Çal' serisinin 12. videosu büyük ses getirdi. Genepop, ‘Sonsuz Bir Loop’ ile her neredeyseniz orayı bir dans pistine dönüştürmek konusunda iddialı.

Özgün’den ‘Mümkânsız’ Sevda

Özgün, 2021’i güçlü bir hit ‘Mümkânsız’la kapatıyor. Sözleri Ferhat Yaşrin’e, bestesi Esad Fidan’a, düzenlemesi ise Gürkan Kömürcü’ye ait olan ‘Mümkânsız’ı dinleyicileriyle paylaşan Özgün, ‘Vefa’nın ardından yine aynı ekip ile bir araya gelmenin mutluluğunu yaşıyor. Eda Berker ile yirmi kişilik bir ekiple çekimi gerçekleştirilen klibin görüntü yönetmenliğini Andaç Şahan, yönetmenliğini ise Burak Sesli üstleniyor. Özgün’ün on yedi yıldır müzik sektörüne kazandırdığı hit şarkılara ‘Mümkasız’ ile bir yenisini daha ekledi. ‘Mümkânsız’ın sürpriz bölümünde Özgün’e, şarkının aranjörü Gürkan Kömürcü eşlik ediyor.

Taha Gürbüz ve Lila’nın ‘MASA’sında Biten Bir İlişki Var

Şarkının konusu, bir erkek ve kadının kaotik bir ilişkinin ardından kaçınılmaz olan ayrılıklarını, kadının sessizce çekip gidişini ve adamın bu gidişi anlamlandırmaya çalışırken yaşadığı duygusu. İşte ‘MASA’daki duygu durumu budur. Sözü, müziği ve düzenlemesi Taha Gürbüz’e ait olan, tüm kayıtları home stüdyosunda tamamlanan ‘MASA’nın mix ve mastering’ini Pinhani grubundan tanıdığımız Eray Polat üstlendi. ‘MASA’nın kapak tasarımını ise İpek Şirin hazırladı.

Yazının Devamını Oku

Kadebostany’den Yine Çok Güçlü Bir Şarkı : ‘Wild in Secret’

8 Aralık 2021
‘Walking with a Ghost’ şarkısından beridir Kadebostany Türkiye’de de özel bir ilgiyle takip ediliyor. Bu ilgi ve sevgi şüphesiz ki karşılıklı. Kadebostany gerek buralara gelip verdiği konserlerle gerekse sanatçılarımızla yaptığı ortak çalışmalarla aramızdaki bağı daha da güçlendiriyor. Sırada ise Sena Şener ile yapacakları çalışma var. Bu şarkıyı duymayı sabırsızlıkla beklediğimi söylemeliyim. ‘Castle In The Snow’, ‘Walking With a Ghost’ gibi yine çok dinleyeceğimiz bir Kadebostany şarkısı dinleyici ile buluştu. Yapımcı/besteci Guillaume de Kadebostany, şarkıcı Valeria Stoica ile bir kez daha güçlerini birleştirerek, ‘Take Me To The Moon’un ardından yılın kapanışını 'Wild in Secret' ile yaptı. Müzikal yolculuğu için ‘ARAŞTIRMA VE KEŞİF’ mottosunu kullanan Kadebostany yeni şarkısı 'Wild in Secret' vesilesi ile sorularımı yanıtladı.

‘Walking with a Ghost’ şarkınızdan beridir Türkiye’de de özel bir dinleyici ve takipçi kitleniz oluştu. Bu sevginin sonucunda İstanbul’da konser verdiniz. Sizce sizin müziğinizi bizim dinleyicimiz neden bu kadar çok sevdi?

Oldukça fazla seyahat ettim ve Türkiye ile özel bir ilişkim olduğu doğru. Ülkenizde kendimi iyi hissediyorum, kültürel çeşitliliğini ve özellikle Türk müziğini seviyorum. Çok sayıda geleneği ve moderniteyi harmanlamanız hoşuma gidiyor. Bu kavramı çok önemli buluyorum ve müziğimde de aynısını yapmaya çalışıyorum.

Kadebostany kadrosunun güncel durumundan bahseder misiniz? Grup şu an kimlerle yol alıyor ve grupta zaman zaman olan değişiklikler müziğinize nasıl yansıyor?

Hem stüdyoda hem de sahnede birçok farklı sanatçıyla çalıştığım doğru. Bu çeşitliliği seviyorum, bana ilham veren insanlarla çalışmamı sağlıyor ve beni her seferinde kendimi aşmaya itiyor. Şu sıralar yepyeni bir şovla turneye çıkıyorum. 2 ana vokalden oluşan tamamen yeni bir kadro (Poseidona ve Fang The Great). Kornalardan oluşan bir bölüm var, modüler synthesizer ve sampler (ses örnekleyici) da bende. Gösterinin yarısı yeni şarkılardan, diğer yarısı ise heyecan verici bir şekilde yeniden düzenlenen klasik Kadebostany şarkılarından oluşuyor.

Kurulduğunuz 2008’den bugüne müzik yapma anlayışınızda değişiklik oldu mu? Biraz daha açacak olursam geçen zaman, dünyadaki değişimler müziğinize yansır mı? Yola çıktığınız günden bugüne bir değerlendirme yapacak olursanız bize neler söylemek istersiniz?

Gerçekten güzel bir soru. Müzikal yolculuğum bence oldukça özgün çünkü bir bakıma dış dünyadan ve yaşadıklarımdan aşırı derecede etkilendiğimi söyleyebilirim ama öte yandan çok tekil ve kişisel bir müzik yapmaya çalışıyorum. Beste yaparken öncelikle kendimi tatmin etmeye çalışıyorum. Müzikal yolculuğumu özetlemem gerekirse, ülkemin (Kadebostany Cumhuriyeti) ‘ARAŞTIRMA VE KEŞİF’ mottosunu kullanırdım.

Yazının Devamını Oku

Yıl Biterken ‘Dağ’ Gibi Şarkılar Dinleyiciyi Selamlıyor

2 Aralık 2021
Yılı tamamlamak üzereyken yeni çalışmalar da hız kesmiyor. Can Bonomo, dillere düşecek keder dozu yüksek ‘Dağ’ı dinleyici ile paylaştı. Mavi’den zamansız bir aşk mektubu ‘Umduğum Gibi’ müzikseverlere sunuldu. Ufuk Sağın’dan ‘Incomplete’ ve H4SO’dan ‘Adres’ ise yazıda bahsedilen diğer çalışmalardan.

Can Bonomo’dan Yeni Tekli: ‘Dağ’

“Ben durdum sen dön dünya. Kederim umman, derdim dağ” bu sözler Can Bonomo’nun yenisi ‘Dağ’dan. Dilinize takılacak türden bir şarkı ve hem klipteki hem şarkıdaki kederi de hissedeceğiz. Can Bonomo’nun Dağ isimli yeni teklisi 26 Kasım Cuma günü itibariyle tüm müzik platformlarında yayında.

Sözü ve müziği Can Bonomo’ya ait olan Dağ’ın düzenlemesi Can Saban imzası taşıyor. Kliple ilgili Can Saban: ‘’Zaman, mekan, değişim, satır satır yok olmak gibi kavramları çok da abartmadan anlatmaya çalıştık. Caravaggio’dan esinlendiğimiz ışık tasarımını sevgili görüntü yönetmenimiz Murat Tuncel ile uygulamaya çalıştık’’ dedi. Kayıt, mix ve mastering'i The Fatlab'de Ali Rıza Şahenk tarafından yapılan parçanın kapak görseli, Can Bonomo imzası taşıyor.




Yazının Devamını Oku

Ezgi Aktan’dan ‘Denize Çıkan’ Şarkılar

24 Kasım 2021
Ezgi Aktan, yeni EP’si ‘Denize Çıkan’ı yayınladı. Hem yorumu hem şarkı yazarlığıyla dikkat çeken Ezgi Aktan, ‘Denize Çıkan’da umudun peşine takılıyor. Dört şarkıdan oluşan EP’de sözü-müziği kendisine ait olan 3 şarkının yanında bir de Mavi Işıklar’ın 1968’de çıkardığı ve döneme damgasını vuran şarkısı ‘İyi Düşün Taşın’ın eğlenceli bir versiyonu mevcut. EP’de öne çıkan ‘Evin olurum’ sözleri hakkında Ezgi’nin kurduğu şu cümlelerin iyileştirici bir gücü var: “Evin olurum bence birine kurulabilecek en güvenli ve sıcacık sevgi cümlelerinden biri. Şarkıda ben kuruyorum bu cümleyi. Ama bu cümlenin içinde birinin de beni böyle bir cümle kuracak kadar sevmesi umudu gizli.” Ezgi Aktan ‘Denize Çıkan’ hakkındaki sorularımı yanıtladı.

Sevgili Ezgi, ‘Denize Çıkan’ isimli bir EP yayınladın. ‘Denize Çıkan’ ismi bile içimize tatlı bir bahar esintisi hissi veriyor. Bizimle Denize Çıkan’ın hikayesini paylaşır mısın?

Size böyle hissettirmesine sevindim. ‘Denize Çıkan’ benim 3 yıl evvel, evimin balkonunda güneşli bir kasım gününde yazdığım bir şarkı. Gerçekten yanımda kedim Külcan vardı ve balkona konan martıları kesiyordu hafif titrek bir kuyruk ile. Hayatımın çok mutlu bir dönemiydi. Aşıktım. Bu da bir yanıyla bir aşk şarkısı aslında ama sadece aşk şarkısı da değil. Özlem, özlediğine kavuşma, esas mutluluğun ne olduğuna dair kendime hatırlatmalar yapma gibi temaları olan bir şarkı. Mutluluğun bir kokusu olsa soğuk bir bahar günü denizden esen rüzgar kokusu olabilir mesela. Bir şekli olsa kaldırım taşlarının arasından başını çıkarmış bir yonca olabilir… Bunların verdiği mutluluğa benziyor birini evin olarak görme ihtimali. Bu düşünceler arasında dolanan bir şarkı bu. Mutlu düşünceler ama neyse ki.

“Neşe ile hüzün kardeş; ama ben bu dönemde neşeyi diğer kardeşinden birazcık kayırmak istiyorum; çünkü ona çok ihtiyacımız var” diyorsun sana bunu böyle hissettiren nedir?

Etrafımızda çok fazla acı var. Karantinalardan daha yeni çıktık sayılır, aşılandık çoğumuz ama korku devam ediyor. Her gün okuyup kahrolduğumuz yüzlerce olay var… Bunlara odaklanınca yaşamak çok zor. Uyanmak, yataktan kalkmak, hayal kurmak çok zor. Ama yaşıyoruz, hala hayattayız. Bardağın dolu tarafına bakmaya çalışıyorum ben hep. Enseyi karartarak devam edemeyiz. Umudu yeşertmek zorundayız. Acıyı görmezden gelmek demek değil umutlu ve neşeli olmak. Bilakis, acıyı sağaltmanın en güzel ilacı bu. O yüzden en çok buna ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.

Yine bir önceki soruyla bağlantılı olarak ‘neşe ile hüzün’ kardeşliğini biraz daha açar mısın?

Mesela; gülerken ağlamak buna en güzel örnek. Üzerine çokça düşündüğüm bir şey bu. Neşenin hüzünlü tarafı tüm hüzünlü alternatiflere gebe olması. Mutlu olduğunuz zaman içinize bir sıkıntının tebelleş olduğunu hissettiğiniz olmuştur. “Ya bu mutluluk uzun sürmezse, ya bu güzel hali devam ettiremezsem? Bu mutluluğu ben mi inşa ettim yoksa tamamen tesadüf mü? Geçici mi? Ne kadar kalıcı?...” Bu soruları bir kenara bırakıp yaşamak ve görmek lazım. Görmek kısmına odaklanmadan yaşamak hatta… Özellikle son yıllarda yaşadıklarımız anda kalmanın önemini anlayabilmek için önemli dersler içeriyor bence.

Yazının Devamını Oku

Şarkılarda Romantizm, Aşk, Ayrılık Var Size Hangisi Lazım?

18 Kasım 2021
Yeni çalışmalar hız kesmeden dinleyicilerin beğenisine sunuluyor. Doğu, ‘Sana Bir Şey Olmasın’ yorumu ile yazımızın en romantik isimlerinden biri olarak öne çıkıyor. Alex Tataryan ve Seda Yüksel ‘Kum Taneleri’nin aşka davet eden sözleriyle doğrudan dinleyicinin kalbini hedef alıyor. Akustikadam’ın ‘Çilek Kokan Yıllar’ şarkısıyla nostaljik rüzgarların esintisine kapılıp ilk aşkları yad ediyoruz. Emirhan Derindere ise ‘Yorgun Mermi’ ile yorgun çıktığı bir ilişkinin sonrasını anlatıyor. Sonra ne mi oluyor işte o da yazıda.

Akustikadam’dan ‘Çilek Kokan Yıllar’

Akustikadam, nostaljik rüzgarlar estiren yeni şarkısı ‘Çilek Kokan Yıllar’ı yayınladı. Şarkıyı dinlerken kendinizi bir anda Emek Sineması’nda film izlediğiniz hatıralarda bulabilirsiniz.

‘Aya Yaya Gidebilirim’, ‘Karavan’, ‘Bozcaada’ ve ‘Aşk Diye Bir Şey Yok’ gibi şarkılarıyla bilinen Akustikadam, sözü ve müziği kendisine ait ‘Çilek Kokan Yıllar’ isimli şarkısını alternatif müzik seven dinleyicilerle paylaştı. Güney Marlen tarafından düzenlenen ‘Çilek Kokan Yıllar’ın kayıt, mix & mastering’i Levent Büyük imzası taşıyor. Kapak fotoğrafı Musab Daud tarafından hazırlanan yeni şarkıda kullanılan elektrik gitar Veys Çolak, klavye ve basgitar ise Güney Marlen tarafından çalındı.

Doğu’dan ‘Sana Bir Şey Olmasın’ Yorumu

Müzik listelerine damga vuran birçok şarkının altında imzası bulunan Doğu’dan ‘Sana Bir Şey Olmasın’ yeniden yorumu tüm dijital platformlarda yerini aldı. Doğu, 90’lara damga vuran ve aranjesi de kendisine ait olan ‘Sana Bir Şey Olmasın’ şarkısını yeniden yorumlayarak dinleyiciyle paylaştı. Dönemin en çok dinlenen çalışmalarından olan ‘Sana Bir Şey Olmasın’ın sözü ve bestesi Cengiz Erinç’e ait.

1999 yılında Rafet El Roman aranjesi ile profesyonel hayatına başlayan müzisyen yüzlerce albümün de aranjörü, prodüktörü ve bestekarı olarak yer aldı. Doğu, 2005 yılında ‘Yaktım Gemileri’ şarkısı ile solistlik hayatına başladı. Sanatçının en çok sevilen şarkıları arasında “Yaktım Gemileri”, “Dönemem Asla”, Azer Bülbül ve Zerrin Özer'in seslendirdiği “Duygularım Darmadağın” bulunuyor.

Yazının Devamını Oku

Dilan Balkay ‘KUYU’ya Bir İp Saldı

10 Kasım 2021
Dilan Balkay, çıkış albümü ‘KUYU’yu 15 Ekim'de tüm dijital platformlarda yayınladı. ‘KUYU’dan benim en sevdiğim şarkılar ‘Sabaha Karşı’, ‘Hepsi Aynı’, ‘Düş’ ve ‘Yol Boyunca’ oldu. Bu şarkıların bana hissettirdiği ise sakin ve sessiz bir kabulleniş. Olanları, bitenleri, gidenleri sakince ve bağırmadan, büyük ve afili cümleler kurmadan kabullenip yolumuza bakıyoruz. Yani bir yerde ‘Hayat devam ediyor’ diyoruz. Söz ve bestesi Dilan Balkay’a ait olan, aranjelerini ise Dilan ve Onur Güney Kumaş’ın birlikte yaptığı, 9 parçadan oluşan albüm, ‘bedroom production’ yaklaşımıyla yapıldı. Sevgili Dilan’ı uzun zamandır severek takip ediyorum ve nihayet ‘KUYU’ albümü vesilesi ile bu sevgi bir de röportajla taçlandı.

Sevgili Dilan, uzun zamandır severek takip ettiğim müzisyenlerdensin ve nihayet bir röportaj yapma zamanımız geldi. Seni bu yaz özellikle Dolu Kadehi Ters Tut konserlerinde izleme şansım oldu. Seyirci sana çıldırıyor. Aranızdaki sevgi ve iletişim müthiş. Dinleyiciyle arandaki bu sevgi mi seni ‘KUYU’ya götürdü ve bu ilk albümü yaptırdı?

Öncelikle çok teşekkür ederim Sevil, çok naziksin. Dinleyicinin ‘KUYU’ya kadarki müzikal yolculuğuma tepkisi ve desteği tabii ki çok yüreklendirdi beni bu işe kalkışmak için ama bu albümü bana asıl yaptıran, bu kuyudan çıkıp başka kuyulara düşme isteğimdi. Attila İlhan’ın çok sevdiğim dizeleriyle “birikip yeniden sıçramak için elde var hüzün”.

‘KUYU’dan yayınlamış olduğun ilk tekli ‘KDG’ yani ‘Karanlığa Döndüğüm Gün’. Şarkıyı ‘KDG’ diye kısalttığın için sanki Mission Impossible gibi bir gizli servisin ismi gibi olmuş. Aslında dinleyicilerinle arandaki sevgiye baktığımda özel bir iletişim dilinin kurulduğu da açık. Bu soruyu ajanlık filmlerindeki gizli ve özel servislere bağlamayacağım. Ama bu şarkı isminin kısaltmasında o filmlere has bir hava da seziyorum. Bu kısaltmanın biraz böyle bir esprisi var mı yoksa sadece bir kısaltma mı?

‘Karanlığa Döndüğüm Gün’ benim ilk bestem. Çok uzun süre bir ismi yoktu, grup arkadaşlarımla çalıp söylerken de “Dilan’ın besteyi çalalım hadi,” derdik; kayıt alırdık, dosyanın ismi ‘Dilan Beste’ olurdu. Sonraları ‘Karanlığa Döndüğüm Gün’ oluverdi ismi kendi kendine. Bir süre sonra kendi aramızda ‘KDG’ demeye başladık, zamanla epey yerleşti dilimize. Albümün ilk teklisi olmasına karar verdiğimde kafamda bu kısaltmayı kullanmak yoktu ama parçayı yüklediğim sırada ani bir kararla “KDG olsun ya,” dedim, kendime çok düşünmeye fırsat vermeden ‘upload’a bastım. Ancak albüm yayınlandığında ‘KDG’ de daha yoğun haline, ‘Karanlığa Döndüğüm Gün’e döndü.

Dilan, kendi solo albümünü yapmanın yanı sıra birçok isimle çalışıyorsun onlarla aynı sahneyi paylaşıyorsun. Kimlerle çalıştın bugüne dek en çok kimlerle çalışmayı seviyorsun? Kendi başına yol alman bu ortak çalışmaları azaltır mı?

Bugüne dek Evrencan Gündüz, Dolu Kadehi Ters Tut, Canozan ve Sedef Sebüktekin başta olmak üzere birçok değerli müzisyenle çalıştım. Hala DKTT ile aktif olarak sahne alıyorum. Bu müzisyenlerin her birinde kendime ve trompetime dair yeni bir oda keşfettim, bir şeyler öğrendim. Hem insan ilişkileri, hem de farklı müzikal dünyalar, farklı disiplinler, yaratıcılığa giden farklı yollarla ilgili çok fazla şey kattım buralardan keseme. Tabii kendi müziğime eğilmek bir eşlikçi olarak bulunduğum yerlerden biraz eksilme ihtiyacı doğurdu bende. Biraz kendi müziğimi tanımak, onu büyütmek istiyorum. Dolayısıyla görece daha az ortak çalışma içerisinde bulunmak bunun doğal bir sonucu gibi geliyor.

Yazının Devamını Oku

‘Kaçın Kurası’na BaBa ZuLa ve Deniz Tekin Yorumu

3 Kasım 2021
Yine birbirinden heyecan verici çalışmalardan bahsedeceğim bir yazı. BaBa ZuLa ve Deniz Tekin’den ‘Kaçın Kurası’ haftanın öne çıkanlarından. Christina Aguilera İspanyolca şarkısı ‘Pa Mis Muchachas’ ile kadının gücünü konu alıyor. Cihan Bilgin & Kerkayas ‘Karadelik’ şarkısında kendi yıldızına aşık olan bir gezegenin hikayesini romantize ediyor. Uğur Etiler, ‘Ters Açı’da aşka dair gösterilen çabaların verilen değerin karşılığının alınamadığı bir hikayeyi anlatıyor. Son olarak Adakanbo yeni teklisi ‘Acısı Dinmez’ ile tüm dijital platformlarda...

BaBa ZuLa ve Deniz Tekin’den ‘Kaçın Kurası’ Yorumu

Kariyerlerinde 25. yılını geride bırakan BaBa ZuLa ve son yılların en sevilen yorumcularından biri olan Deniz Tekin, Sezen Aksu’nun ‘Kaçın Kurası’ şarkısını birlikte yorumladı. Kendilerine has yarattıkları evrensel müzik dilini ve çizgilerini ‘Kaçın Kurası’ şarkısına da yansıtan Baba Zula, Deniz Tekin’le arşivlere eklemelik bir çalışmaya imza atmış.

Christina Aguilera ‘Pa Mis Muchachas’ İle Döndü

Christina Aguilera İspanyolca şarkısı ‘Pa Mis Muchachas’ ile geri döndü. Kadının gücünü konu alan, yüksek tempolu Latin esintili ‘Pa Mis Muchachas’ şarkısında Christina Aguilera’ya, Becky G ile Nathy Peluso ve Nicki Nicole eşlik ediyor. Latin kültüründe büyüyen Aguilera şöyle diyor: “Latin sevgisi gibisi yok. İspanyolca dilinin etrafında olmak bana çocukluğumu hatırlatıyor. Bu şarkı benim için iş değil, daha çok sevgi emeğiydi.”

Cihan Bilgin & Kerkayas ‘Karadelik’ İle Radarımızda

‘Karadelik’ kendi yıldızına aşık olan bir gezegenin hikayesini romantize ediyor. Alternatif sahneden Cihan Bilgin'in, prodüksiyonu Kerkayas tarafından yapılan ortak teklisi ‘Karadelik’ tüm dijital platformlardan dinlenebilir. Sözü ve müziği Cihan Bilgin’e ait olan, hip-hop ve indie elementeri barındıran şarkının prodüksiyon ve miks işlemleri Kerkayas, master işlemleri ise Barış Ergün tarafından yapıldı. Teklinin kapak tasarımı ise Betül Sertkaya imzası taşıyor.

Yazının Devamını Oku