Karayı bırak denize bak

GEÇEN hafta Denizcilik ve Kabotaj Bayramı kutlanırken, Körfez’in çevresine yerleşmiş İzmir’in denizden ne kadar yararlanabildiğine bir daha göz attım. Öncelikle bundan birkaç yıl önce vapur saatini kaçırdı diye 45 dakika bekleme yerine Körfez’in etrafını dolaşarak Bostanlı’dan Üçkuyular’a gelenlerin ya da tam aksi istikamette gidenlerin artık yüzlerinin güldüğünü gördüm. Sohbet ettiğim pek çok kişi artık 15 dakikada bir kalkan arabalı feribotları kullanmaya başlamış. Kent merkezinin trafiğine takılmadan Körfez’in tadını çıkararak seyahatten herkes memnun.

Haberin Devamı


Bu memnuniyet istatistiklerde de görülüyor. İZDENİZ’in verilerine göre 2015’te sadece 513 bin otomobil feribotla Körfez’i geçerken, 2019 yılında bu sayı 1 milyonu aşmış. Geçen yıl pandemide gerileme olsa da bu yılın ilk beş ayında 420 bin otomobil Körfez’i yeni arabalı feribotarla geçmiş. Kısıtlamaların kalkması ve yaz hareketliğiyle yıl sonu 1 milyonu geçmesi sürpriz olmayacak.

1 MİLYON ARAÇ ŞEHRE GİRMEDİ

1 milyon aracın Körfez’i denizyoluyla geçmesi, İzmir içi trafiğe 1 milyon daha az otomobil girmesi demek. Bu gelişmenin hava kirliliğinden gürültüye, trafik sıkışıklığının yarattığı zaman kaybı ve stresten daha az yakıt tüketerek küresel ısınmayla mücadeleye kadar pek çok olumlu sonucu var.
Yeni gemiler alarak deniz ulaşımına ağırlık vermek, Büyükşehir Belediyesi’nin çok doğru kararlarından biri oldu. Ve Başkan Tunç Soyer, geçen hafta yeni bir müjde daha vererek deniz ulaşımını artırmak için yeni gemiler kiralanacağını söyledi. Güzel bir haber, deniz şehri İzmir’e bu politikalar yakışır.

 

Haberin Devamı

İzmir turizmi
sınıf atlayacak

MARİNACILIK, turizmin en yüksek gelir sağlayan kollarından biri. Uçaklara doldurulup 200-300 euroya bir hafta her şey dahil otellerde kalıp dışarıda 1 euro bile harcamadan geldikleri gibi giden turistlerden farklı yat sahipleri. Hem paraları hem de kültürel zenginlikleri var.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, deniz otobüslerinin barınak ve bakım ihtiyacı için kiraladığı eski Levent Marina’yı hizmete aldı. Yeni adıyla İzmir Marina, yat turizminde Akdeniz’in cazibe merkezlerinden biri olmayı hedefleyen İzmir için önemli bir adım. Marinayı işletmeye alan İZDENİZ, özellikle kışlama yapacak yatçıları hedefliyor. İZDENİZ Genel Müdürü Ümit Yılmaz, havalimanı ve çevre yollarına yakınlığının marinaya avantaj sağladığına dikkat çekiyor.
Marinada ayrıca Nefes isimli restoran, cafe, bar, balık restoranları gibi yat turizminde vazgeçilmez tesisler de bulunuyor. İzmirlileri denizle buluşturacak sportif, akademik ve sosyal tesisler ise marinanın ayrı bir artısı.

Haberin Devamı

YENİ YAPILACAK MARİNALAR

İzmir çevresindeki 6 yat limanının toplam kapasitesi 2 bin. Yeni yapılacak 18 limanla kapasite 8 bine çıkacak. Projelere göre Pasaport’a 400, İnciraltı’na 550, Yeni Foça’ya 425, Şifne’ye 800, Çeşme Dalyan’a 400, Mordoğan’a 400, Karaburun’a 400, Ilıca’ya 200, Seferihisar Ürkmez’e 625, Urla Çeşmealtı’na 250, Şakran’a 400, Karşıyaka’ya 500, Bayraklı’ya 500, Dikili’ye 150, Çandarlı’ya 100, Aliağa’ya 100 ve Karşıyaka Bostanlı’ya 100 olmak üzere toplam kapasiteleri 6 bin 400 olacak yeni yat limanları ve barınaklar yapılacak.
Marina, yapıldığı yerin turizmine sınıf atlatıyor. Bunun en güzel örneğini Çeşme Marina’da gördük. Marina projeleri hayata geçtiğinde, İzmir turizmi de sınıf atlayacak.

 

Yazarın Tüm Yazıları