İDO’dan Bandırma’ya Ro-Ro hazırlığı

Ticaret Odası olarak elimizden ne geliyorsa yapmaya hazırız. Bandırmalılar için konu çok önemli. Vatandaşlarımız ve iş dünyası için olmazsa olmazlardan birisiniz. Her türlü iş birliğine hazırız.”

Haberin Devamı

Bu sözlerin sahibi Bandırma Ticaret Odası Başkanı Mehmet Kılkışlı. Kılkışlı Yönetim Kurulu Üyesi İlkay Yücebilgiç ile birlikte geçtiğimiz Cuma günü İstanbul’a geldi. İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) Genel Müdürü Murat Orhan’ı makamında ziyaret eden Mehmet Kılkışlı İstanbul-Bandırma arasında araç taşımaya da imkan sağlayan feribot seferlerinin iptal edilmesinin ardından deniz otobüsü seferlerinin devam etmesinin önemini anlattı.

İDO’dan Bandırma’ya Ro-Ro hazırlığı

Bandırmalı olarak iyi bilirim. İstanbul’a deniz yolu ile gidebilmek, yakın olmak bizim için ayrı bir önem taşır. Yıllar yılı Denizcilik İşletmeleri’nin arabalı feribotlarıyla 7 saati bulan yolculukların ardından İDO seferleri ile İstanbul’a yaklaşık 2 saatte gidip gelebilmek Bandırmalılar için adeta bir nimet olmuştur. Sadece Bandırmalılar mı? İzmir ve Bodrum başta olmak üzere Ege’ye akan milyonlar için de İDO vazgeçilmezler arasındadır. Anadolu’dan İstanbul’a İstanbul’dan Anadolu’ya mal taşıyanlar için de...

Haberin Devamı

Peki ama ne oldu da İDO araçlı feribot seferlerinden vazgeçti, deniz otobüsü seferleriyle ilgili de özellikle Bandırma’da ‘ya iptal olursa’ tereddütleri yaşanmaya başladı.

İDO’dan Bandırma’ya Ro-Ro hazırlığı

Önce Murat Orhan’ın açıklamalarına kulak verelim.

“Adnan Menderes Hızlı feribotu ile yapmış olduğumuz Yenikapı-Bandırma seferinin maliyetlerine bakıldığında yüzde 100 dolulukta dahi yakıt, bakım-onarım ve personel giderleri dikkate alındığında araçlı yolcu fiyatımız 1.600 TL olmaktadır. Ancak taşımacılık sektöründe çift yönlü yüzde 100 doluluk oranının en yoğun sezonda ve hatlarda dahi yakalanması mümkün olamamaktadır. Ortalama doluluk oranlarımızda ise bu rakamın 2.550 TL olması gerekmektedir. Bu yüksek fiyatlarla da bilet satmamız mümkün olmadığından dolayı bu hatlarımızda seferleri durdurmak zorunda kaldık.”

İşin nakit boyutu böyle... Vakte gelirsek... Feribotların doluluk oranlarının düşmesinde temel nedenlerden biri İstanbul-İzmir otobanı. Yolculuk süresinin azalması özellikle araçlar için feribota önemli bir alternatif oluşturmuş durumda. Deniz otobüsü bilet fiyatları otobüs bilet fiyatlarının hala altında. Bu yüzden yolcu ilgisi sürüyor. Ancak Bandırma’dan İzmir’e tren seferlerinin durması, bağlantılı otobüs seferlerinin de olmaması Ege’ye gidecek yolcuları çoğunlukla otobüslere yönlendiriyor.

Haberin Devamı

 

DENİZ OTOBÜSÜ SEFERLERİ SÜRÜYOR

İDO çok yakıt tüketen feribotlarını maliyet artışı gerekçesiyle Bursa ve Bandırma hattından çekerken deniz otobüsü seferlerinin devam ettiğini ve bilet satışlarının maliyetlerini karşıladığı ölçüde de devam edeceğini açıkladı.

Orhan, “Yolcularımızdan gelen yoğun talebi karşılamak ve mağduriyeti en aza indirmek için İstanbul-Bursa ve İstanbul-Bandırma arasında, feribotlara göre yakıt ve personel giderleri nispeten daha az olması nedeniyle kar amacı gütmeden deniz otobüslerimizle hizmet veriyoruz. İstanbul-Bursa seferlerimiz; Kabataş-Kadıköy-Yenikapı-Bursa deniz otobüsü ve Kadıköy-Yenikapı-Armutlu Tatil Köyü-Armutlu-Bursa deniz otobüsü seferleri olarak yapılıyor.

Haberin Devamı

İstanbul-Bandırma seferlerimiz; Kadıköy-Yenikapı-Bandırma deniz otobüsü seferleri olarak gerçekleşiyor” dedi.

Bu arada Murat Orhan, Bandırma Ticaret Odası Başkanı Mehmet Kılkışlı’ya bir de müjde verdi. Ambarlı ile Bandırma arasında Ro-Ro seferleri için hazırlık yaptıklarını söyleyen Orhan, “35 araç alacak gemi için arayışlarımız sürüyor. Bu dönemde gemi bulmak zor ama eğer bu proje gerçekleşirse Bandırma-İstanbul deniz otobüsü seferlerimizin maliyetine de destek olacak” dedi.

EN BÜYÜK RAKİBİMİZ OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ!

Murat Orhan Yenikapı ve Pendik’ten Yalova’ya araçlı ve yaya yolcularına hizmet veren feribot seferlerini yaz tarifesi kapsamında arttırdıklarını söyledi. Orhan, “Altını çizmek istediğimiz bir başka husus ise iptal ettiğimiz seferlerin Osmangazi Köprüsü’ne araç yönlendirme amacıyla yapıldığı şeklindeki yorumlara yöneliktir.

Haberin Devamı

Her şeyden önce bilinmelidir ki, Osmangazi Köprüsü bizim rakibimizdir.

Osmangazi Köprüsü’nün sözleşmede yer alan araç geçiş fiyatının altında bir geçiş ücreti uygulaması köprüyü bizim en önemli rakibimiz haline getirmektedir” diye konuştu.

İDO yetkilileri Avrasya Tüneli, Osmangazi
Köprüsü gibi büyük projeler ile Bursa Belediyesi ile Kocaeli Belediyesi’ne tanınan bazı imtiyazların da haksız rekabet yarattığı görüşünde.

Türkiye’nin dört tarafı denizlerle çevrili ve bizler deniz yolunu çok az kullanıyoruz. Keşke seferlerin iptalini değil de nasıl artabileceğini, yolcuların nasıl daha kolay ve ucuza taşınabileceğini konuşsak...

İDO’dan Bandırma’ya Ro-Ro hazırlığı

1972 TARİHLİ İSO DERGİSİNDEKİ AYRINTI!

Haberin Devamı

İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan ve ekibi çok anlamlı bir geleneği sürdürüyor. Son yıllada Türkiye’nin en büyük 500 firmasını açıklarken kurum dergisinin eski sayılarını da dağıtıyorlar. Bu yıl elime İstanbul Sanayi Odası Dergisi’nin 15 Ağustos 1972 tarihli 78’nci sayısı geçti. O yıl dergi ile birlikte duyurulan ilk 100 firma listesinde birincilik Erdemir’in olmuş. Türkiye Selüloz ikinci Türkiye Çimento Sanayi 3’ncülüğü almış. Listeye şöyle bir baktım. Hala yaşayan şirketlere sevindim. Tarihe karışanları da hüzünle andım. Bir ayrıntı da dikkatimi çekti.
1972’de Erdemir’de 4 bin 623 kişi çalışıyormuş. Şu an kaç kişi diye merak ettim. Erdemir 2021 yılını 5 bin 703 çalışan ile tamamlamış. Kapasitedeki artışı düşünürseniz 50 yılda sadece 1000 kişilik bir artış olması hayli enteresan. Sanayi kuruluşlarına teknoloji girdikçe çalışan sayılarının olumsuz etkilendiği gün gibi ortada. Teknoloji kaptırdı gidiyor... Bizden sonraki nesillerin işi zor mu zor!

 

Yazarın Tüm Yazıları