Paylaş
5-9 Ekim tarihlerinde NEST Kongre Merkezi'nde düzenlenecek kongrenin etkileri şimdiden başlamış.
*
Hem güvenlik hem de alt ve üstyapı konusunda hummalı bir çalışma var.
*
Zafer Bey, mesaisinin büyük kısmını kongre hazırlıklarına ayırmış.
*
Ben de hem kongre hazırlıklarını hem de kongrenin etkilerini sordum kendisine:

25 BİN ZİYARETÇİ
“Kongreye kamu ve özel sektör iş birliğiyle hazırlanıyoruz. Geçen sene Sidney bu organizasyona ev sahipliği yapmıştı. Şimdi ise vitrinde Antalya var. Bu büyük bir onur. En az 20- 25 bin ziyaretçi bekliyoruz. NEST kongre için özel olarak tasarlanıyor.
UZAYIN ‘EN’LERİ GELİYOR
Ekim ayı itibarıyla ABD, Rusya, Çin, Hindistan ve Japonya gibi önemli ülkelerin uzay ajansları Antalya’da olacak. Çok büyük bir organizasyon. Sadece ajanslar değil, akademik çevreler, öğrenciler de kongreye katılacak.

SPACEX TAMAM
Dünya ülkelerinin Antalya'ya odaklanması tanıtım açısından çok önemli. Kongreye Elon Musk’ı da davet ettik. SpaceX kongrede kesin yer alacak ama biz Musk’ı da bekliyoruz.
TOPLANTILAR BAŞLADI
Güvenlik toplantıları son hız devam ediyor. İlgili bakanlıklar ve yerel yönetim temsilcileri de bu toplantılara katılıyor. Katma değeri yüksek bir organizasyon. Her şeyi ince ince oya gibi işliyoruz. NEST’in çevresine çok özel yapılar yapılacak.
ÖNEMLİ BİR FIRSAT
Bu tür kongrelerin en büyük etkisi Antalya’yı deniz, kum, güneş üçlemesinden çıkarması ve başka bir lige taşıması. Antalya’nın artık katma değerli turizmle anılması gerekiyor. Uzay Kongresi ve COP 31 bu anlayış için çok değerli bir fırsat.”
*
Antalya uluslararası nitelikli organizasyonlara yabancı bir kent değil.
*
Ama her organizasyon kente ayrı bir tecrübe katıyor.
*
Zafer Bey’in de dediği gibi ‘deniz, kum, güneş’ sarmalından çıkmak istiyorsak böyle prestijli işlere dört elle sarılmalıyız…
Paylaş