Paylaş

Bol bol turizmin konuşulduğu bir buluşma oldu.
*
Karşımda sadece üst düzey bir yönetici değil, aynı zamanda 40 yılı deviren bir tecrübe vardı.
*
Açıkçası, enflasyonun sektörü hırpaladığı bir dönemde, TUI’nın Türkiye turizm pazarına nasıl baktığını çok merak ediyordum.
*
Ve yine 2026 hedefleri, kruvaziyer turizmindeki son durum, FTI meselesi, Mısır turizm pazarındaki gelişmeler not defterimdeki diğer başlıklardı.
*
Ebel, hiçbir soruyu es geçmedi.
*
Ve sırasıyla merak ettiklerimi şöyle yanıtladı:
KRUVAZİYERDE YÜZ BİNE ULAŞTIK
“Bu sene Türkiye’ye kruvaziyerlerle gelen yolcu sayısı 100 bine ulaştı. 2026 yılında bu alanda yüzde 10-15 oranında artış bekliyoruz. Gemi sayımızı da artırıyoruz. Pandemi sonrası birçok şey değişti. Üst gelir grubundaki insanlar seyahat etmeye devam ediyor. Ancak gelir seviyesi düşen kesimler daha az seyahat edebiliyor. Bu nedenle fiyat etkinliğini korumak sektör açısından çok önemli. Müşteri ödediği paranın karşılığını aldığını hissetmeli.
YENİ HEDEF: ÇİN, MEKSİKA…
40 yıllık turizm deneyimime dayanarak söylüyorum; Türkiye'de ürün kalitesi asla değişmedi. Sahiller, plajlar, yemekler ve insanlar mükemmel. Tüm bunlar Türk misafirperverliğiyle birleşince Türkiye, turizmde rakipsiz bir ülke haline geliyor. Turizm gelişmeye devam edecek. 4 ve 5 yıldızlı otellerde Türkiye rekabet gücünü koruyacaktır. Ama yine de yeni pazarlar açmak zorundayız. Çin’den, Meksika’dan ve farklı bölgelerden turist çekmeliyiz. 2026'da turizm büyümeye devam edecek. Türkiye'de çalışmaktan çok memnunuz ve yatırımlarımıza devam edeceğiz.
KRİZLE BÜYÜDÜK
Avrupa’nın üçüncü büyük tur operatörü FTI’ın pazardan çekilmesi açıkçası bizi olumsuz yönden etkilemedi. TUI olarak herhangi bir küçülme yaşamadık. Tam tersine, FTI ve diğer firmaların müşterileri bu yeni gelişmeden hemen sonra bize yönelmeye başladı. Bu sürecin bizi büyüttüğünü bile söyleyebilirim. Türkiye her anlamda bizim için son derece güçlü bir partner oldu diyebilirim. Turizm anlamında şu anda olduğumuz en güçlü noktadayız.
MISIR RİSK OLABİLİR
Mısır turizm pazarı büyüyor. Özellikle aileler orayı tercih ediyor çünkü ödedikleri para karşılığında aldıkları hizmeti daha üst seviyede görüyorlar. Bu Türkiye’yi olumsuz etkileyebilir. Ancak bizim rakibimiz düşük segmentteki oteller değil. Bizim segmentimiz 4 ve 5 yıldızlı oteller. Eğer bir BMW’yseniz kendinizi Polo ile kıyaslayamazsınız. Bizim kalitemiz 4 ve 5 yıldızlı oteller.”
*
TUI, Avrupa’nın en büyük seyahat şirketlerinden biri.
*
Yılda 20 milyondan fazla yolcuya hizmet veriyor.
*
Türkiye ise şirketin en güçlü destinasyonlarından biri; 35 otel ve 550’den fazla iş birliği yapılan tesis var.
*
Ve ben Ebel’in açıklamalarını önüme koyunca, TUI’nin Türkiye’yi yalnızca bir turizm pazarı değil, aynı zamanda Akdeniz’deki büyüme stratejisinin merkezlerinden biri olarak konumlandırdığını görüyorum.
*
Bu bakış açısı Türkiye turizminin geleceği açısından çok değerli.

“ÇEVRE” SAYGISI ÖNEMLİ
Mein Schiff 5’te detaylı bir gezi yaptık.
*
Restoranlar, barlar, havuzlar, spor salonları…
*
Her şey güzel ama asıl dikkatimi çeken şey bu geminin çevreci olmasıydı.
*
Geminin içindeki geri dönüşüm merkezindeki teknolojiyi görünce şaşırdım.
*
Çünkü bazı belediyelerimiz bırakın denizin ortasını karada bile bu seviyede dönüşüm yapamıyor maalesef!
Paylaş