Neler Neler!

Çalışanın ve yöneticinin nicel varlığı bildiğimiz iş hayatının yol haritasını oluştursa da, nicel derinliği kalite tarafında fazlaca yankı uyandırıyor sanki.

Haberin Devamı

 Hele ki ikisinde de illa en üst düzeyde değil “yeteri düzeyde” kişi 

 yol almamışsa veya

 alamamışsa 

o zaman evlere şenlik durumlarla karşılaşmanız 

çok mümkün. 

… 

Hem de neler neler! 

Yıllar önce birinin; çalışanını başka bölüme göndermemek için büyük çaba gösterdiğini ve çalışan için doğrusunun bu olduğunu 

söylediğini hatırlıyorum. 

2 ay sonra aynı bölüme kendi geçti ve çalışanına dönüp “ya keşke seni o zaman gönderseydim bak şimdi beraber çalışırdık” dedi.  

Başka biri; müşterilere yanlış bilgi vererek satış yapıyoruz itirazlarına; “sorun değil içeri giren müşterin %60’ını ayrıca ikna ediyoruz giden gider” demişti… 

Öteki; yönetimin o an ki binada çalışılması için imkan sağlamasının ne kadar özel(!) bir şey olduğunu anlattığı toplantıda, 

gelen bir telefon üzerine aslında orada olmalarının külliyen masraf & zarar olduğunu ekibe anlatmaya çalışmıştı :D 

Haberin Devamı

Bambaşka biri bir zamanlar, çalışanlarının basit taleplerini

bir üste asla söyleyemez 3 maymun stratejisi ile her şeye çok şaşırırdı. 

Bir tanesi ekibindeki kıdemlileri hep başka yere gönderir iş hayatına yeni adım atanlarla çalışmayı tercih ederdi. 

“Ne dersem yapıyorlar, misss…” diyordu bu hallere. 

Bir gün çok üst düzey bir tanesi bir öz geçmişe baktı ve “bu ne yahu Vakko kataloğundan çıkmış gibi, çalışılmaz bununla” dedi ! 

Çok ilginç biri astı olan yöneticinin daha astlara mobbing yaptığını öğrenince, “kendisi öyle demiyor, bana bağlı çalışanıma güvenmek durumundayım” demişti. 

Hazır üst düzeye gelmişken belirteyim, hizmet verdiği bütün üst düzey yöneticileri “beceriksiz ve daha fazlası” olarak tanımlardı 

sadece 9 ay üst yönetimde çalışıp kendini “Yönetim Gurusu” olarak tanıtan birileri. 

Yine başka biri; iş sonuçlarına değil yazılan yazıdaki noktalı virgülle mesai harcardı. Sahi; nereye koyarsak noktalı virgülü CEO olabiliyoruz? 

Uzun zaman sonra başka biri geldi ve dedi ki; 

“ahahaa istatistiğine baktım bizim hizmet verdiğimiz bölümler organizasyonun en beceriksizlerinden oluşuyormuş, belliydi zaten!”. 

Diğeri başa bir zaman geldi ve dedi ki; “toplu mail attığınız bütün müşterileri arayın mailimize neden cevap vermemişler öğrenin…” 

Haberin Devamı

Kendisi çoookça kuruma müşteri iletişimi öğretiyordu !!!

… 

Dedim ya evlere şenlik! 

Daha neleeeerr neler… 

Yazarın Tüm Yazıları