Şimdi dünyaya açılma zamanı

Herkes markalaşmak, kendini tanıtmak istiyor. Şehirler markalaşmak istiyor, gastronomi lezzetleri, turizm merkezleri markalaşmak istiyor.

Haberin Devamı

Şimdi dünyaya açılma zamanı

Markalaşma ve PR dediğimiz ‘halkla ilişkiler’, kendi mahallenizde kendi mahallenizden kişilerle yapılan bir iş değildir. Kamu ve özel bir çok markayı takip ediyorum, STK örgütlerinin çalışmalarını izliyorum; en büyük yanlışları ‘biz çalalım, biz oynayalım’ toplantıları, çalıştayları ve etkinlikleri. Geniş tabanlı organizasyonlar ve katılımın tabanda geniş olması, PR ve tanıtımı hedefe götüren en önemli konudur.
Fortune Türkiye’nin en etkili 50 kadından biri olarak seçtiği Demet Sabancı Çetindoğan, tüm dünyanın ilgiyle izlediği Oscar Törenleri’nde Türk yemeklerini tanıttı. Anadolu lezzetleri Oscar törenlerinde Amerika’nın VIP kitlesi ile buluştu. Ünlü aşçı Wolfgang Puck, Oscar Ödül Töreni’nin yemek menüsüne üç Türk lezzetini ekledi. 90 yıllık Oscar tarihinde menüde ilk kez Türk yemekleri de yer aldı. Sadece Oscar’a özel olarak şef Cihan Kıpçak ve Yiğit Mirzaoğlu Los Angeles’a götürüldü. İşte alın size gerçek başarı öyküsü..

Haberin Devamı

Türk Kahve Elçisi

Şimdi dünyaya açılma zamanı

Dünyanın ilk kahve diplomasisi vakfı olan Turkish Coffee Lady Foundation ve mikro sanat ustası Hasan Kale, Türk kahvesinin hikayesini geçtiğimiz ay, yeni bir belgesel ile Amerikalılara anlattı. Vakfın Başkanı Gizem Şalcıgil White ve sanatçı Kale, 500 yıllık Türk kahvesi kültürünü ve Anadolu topraklarında yaşayan geleneklerini yabancı toplumlarla buluşturmak için 2021 Dünya Türk Kahvesi Günü’nde Türkiye’nin sekiz farklı kahve kültürünü tanıtan belgesel gösterimi düzenledi. Amerika’yı baştan başa sokak sokak dolaşarak Türk Kahvesi ikramı yaptılar.
5 Aralık’ta New York şehrinin Times Meydanı’ndaki Thompson Reuters binasının dev ekranlarında Türk Kahvesi’nin tanıtımını yaptılar. ‘UNESCO’nun Dünya’nın Somut Olmayan Kültürel Mirasları listesinde yer alan Türk kahvesinin eşsiz hikayesini bu yapım eşliğinde New York, Washington DC, Boston, Chicago, Los Angeles, Las Vegas ve San Francisco gibi başlıca şehirlerinde yapılan kültürel etkinliklerle anlattılar. İşte size bir diğer başarı hikayesi…

Haberin Devamı

Türk gastronomisini dünyaya anlatan Başkan

Şimdi dünyaya açılma zamanı

Gastronomi Turizmi Derneği (GTD), Türkiye’nin TC. Ticaret Bakanlığı, TC. New York Başkonsolosluğu’nun, THY ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi destekleri ile, Manhattan’da Türk Evi’nde 14 Ocak 2022 tarihinde Türk mutfağını dünyanın en güçlü tüketim pazarına sunarak nitelikli bir etkinlik gerçekleştirdi.
70 yabancı basın, influcer bu önemli etkinlikte dünyanın en önemli merkezlerinden biri olan New York’daki Türkevi’nde görsel ve içerik şöleni ile ağırlandı. Sağlıklı beslenme uzmanı Dr. Ender Saraç’ın moderatörlüğünde ürünlerin hikayelerinin ingilizce anlatıldığı bu özel gecede misafirlere unutulmayacak Anadolu lezzetleri tattırıldı.
*
Ayrıca 3 boyutlu ‘Türkiye Gastronomi Filmi’ ve Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’in özel sunumu ile Unesco sürecinde kültürel mirasımız olan Gaziantep mutfağı tanıtımı yapıldı. Türkiye Gastronomi Turizmi Derneği’nin, Türk Hava Yolları’nın sponsor olduğu bu nitelikli etkinlikte ülkemizin ürünleri ve gazeteciler Türk Mutfağını doğru aktarmak için New York’a tam bir çıkartma gerçekleştirdi.
*UNESCO listesinde yer alan Gaziantep, GAGEV’in katkı sunduğu özel akşam yemeğinde, eşsiz yöresel lezzetleri ve Türk mutfağının özgün tatlarını sergiledi. Bu etkinlikle GTD, Türk yemek kültürünün tanıtılması haricinde döviz kazandırıcı hizmetler kapsamında Türk ürünlerinin yabancı marketlerde yerini alması için yoğun çalışmalar başlattı.
*
Türkiye Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, bunu ilk yapmıyor. Aralık ayında benzer bir organizasyonu Dubai’de gerçekleştirdi. Dubai’de Türk lokumunu ve eşsiz Türk yemeklerini özel sunumlarla anlattılar.
*Dr. Ender Saraç’ın yönetiminde hazırlanan menüde Türk mutfağının eşsiz lezzetleri davetlilere sunuldu.
Menüde davetlilere bal kabağı çorbası, kuru yoğurt (tarhana) cips ve rezene tohumu, nar pekmezli, zeytin soslu salata, sumak şerbeti; mezelerden fava, patlıcan salatası, yaprak sarma, lakerda, hamsi ceviche, topik, pırasa topları, yapraklı cacık; ana yemekte sarımsak, arpacık soğanı, narenciye ve karidesle birlikte Akdeniz levreği; tatlılardan ayva tatlısı, baklava ve Kemalpaşa tatlısı; içeceklerde urmu dutu şurubu, zahter çayı, menengeç frappesi, şalgam suyu, mat çayı ve ada çayı ikram edildi.
*
Gecede Türk yemekleri hem lezzet yönünden ve hem de tüm dünyanın en çok üzerinde durduğu sağlıklı beslenmeye olan etkileri bizzat Dr. Ender Saraç tarafından anlatıldı.
Davet ve sunumlar tüm dünya basınında ve uluslararası gastronomi medyasında geniş yankı buldu. İşte başarı hikayesi budur.
*
Başka bir örnek de İtalyanlar’dan vereyim. İtalyan hükümetinin Türkiye’de ikincisini gerçekleştirdiği ‘İtalyan Mutfağı Haftası‘ Kasım ayında gerçekleştirildi. Pandemi nedeniyle online yapılan webinar, workshoplarda İtalyan şef ve gastronomi uzmanları, Türklere İtalyan lezzetlerini ve tariflerini anlattılar. Biliyorsunuz İstanbul’un göbeğine İtaly diye İtalyan yemek ve ürünlerinin sunulduğu bir merkez bile var. Benzer bir konsept neden New York’ta, Londra’da olmasın? Türkiye’nin başarılı markası Getir Londra’da, New York’ta, Brüksel’de evlere yaprak sarma, baklava, Maraş dondurması, Bursa Kestane şekeri götürse kötü mü olur?
Dileriz, birbirimize plaket vererek, ev halkı ile yapılan etkinliklerin yerini başkalarının bizi anlattığı veya bizlerin deplasmanda başkalarına lezzetlerimizi anlattığımız etkinlikler alır.

Yazarın Tüm Yazıları