Marketler gastronomiyle büyüyecek

Hatay’a Adana’ya, Gaziantep’e gidenler bilir, kasaptan aldığınız eti, kıymayı yan taraftaki fırına verip, fırın onları bir güzel tepsiye dizer, siz sonrasında tepsiyle pişen kebabı alırsınız, ister eve götürür ister oracıkta yersiniz. Coğrafyamızda pek çok yerde şahit olduğumuz bu güzel uygulamayı uluslararası markalar yapınca mı ‘değerli ‘oluyor?

Haberin Devamı

Amazon’un 14 milyar dolara satın almasıyla dikkat çeken ve yarattığı ‘değere’ odaklanan Whole Foods ; lezzetli yemekleriyle, sağlıklı hazır yiyecekleri ile market sektörüne ilham oldu. Whole Foods’da kendine yarattığı motto; bedenimizden önemli hiç bir şey yok! Her insanın bir anda dikkatini çekeceği bu felsefe ile Whole Foods kendine ve yaşamına dikkat etmek isteyen Amerikalıları bir anda tavlamış.
İçinde bulabileceğiniz organik ürünler, vitaminler, taze meyve-sebze ve gözünüzün önünde taze taze pişen dünya mutfağından örnekler ile muhteşem bir süper markettir Whole Foods.

Whole Foods mutfağıyla öne çıktı

 

Bunun yanı sıra baharatları hem çekilmiş hem de çekilmemiş olarak sunuyorlar ve siz arzu ettiğiniz kadar satın alabiliyorsunuz. Gözünüzün önünde kırıp içerisinde pipet yerleştirdikleri hindistan cevizi ile sizi şaşırtıyor.
Doktor Oz’un tüm bitkisel karışımlarının yer aldığı markette öğreneceğiniz çok şey var… Sadece vitamin bölümünde saatler geçirebilir.
Whole Foods’un önemli bir müşteri kitlesi ise evde yemek yapmak istemeyen, dünya mutfağına düşkün, çalışan anne ve babalar.
Whole Foods Market’in kurucu ortağı ve CEO’su John Mackey, 1978’de Austin, Texas’taki tek bir mağazadan doğal ve organik bakkalı 1992’de halka açılan ve 2017’de Amazon tarafından satın alınan bir Fortune 500 şirketine dönüştürdü. 

Haberin Devamı

Tencere yemekleri Lezzet Arası’nda

Amerika’daki Whole Food formatının bir benzerini Gastronomi Uzmanı Vedat Başaran’ın değerli katkılarıyla CarrefourSA Lezzet Arası kendine özgü bir modelle geliştirdi. Lezzet Arası evinizde pişiremeyeceğiniz kadar taze, ulaşamayacağınız kadar sağlıklı, vakit ayıramayacağınız kadar kontrollü ve evinizde harcayacağınızdan daha az para harcayacağınız uygun bütçeli bir ‘çözüm’ sunuyor. Beğendiğiniz balık, et, sebze yemeklerini Türk Mutfağının en önemli özelliği olan ‘tencere yemeği’ konseptiyle sizin için pişiriyorlar.

Marketler gastronomiyle büyüyecek

Haberin Devamı

Sayıları 13’e ulaşan CarreforSA Lezzet Arası konsepti kasap ve balık reyonlarından alınan herhangi bir ürünün market fiyatına hemen pişirtilebilmesi veya paket servis hizmeti alınabilmesinin yanı sıra sulu yemek, salata, tatlı vb. alternatifleriyle markette farklı bir hizmet sunan Lezzet Arası, herhangi bir pişirme bedeli olmadan market fiyatına hijyenik ortamda müşterilerine restoran hizmeti veriyor. Şimdi CarrefourSA’nın Lezzet Arası restoranlarında sunduğu çeşitlere online platformu olan Carfoursa.com üzerinden ulaşıp sipariş verilebiliyor. 32 çeşit ürünü olan mutfakta fiyatlar 9.95 TL ile 27.95 TL arasında değişiyor.
CarrefourSA’nın Lezzet Arası konseptinde siparişler internetten de verildiğine göre paket servisi ile geliştirildiğinde marka; yeni ve farklı bir modeli iş modellerine eklemiş oldu. Türk mutfağına ve gastronomiye bu yönde desteği nedeniyle CarrefourSA ‘nın ‘doğru’ yolda olduğunu söyleyebiliriz.

Migros kapınıza pizza ile gelecek

Haberin Devamı

Migros da yeme içme sektöründe taşları yerinden oynatacak bir yeniliği hayatımıza eklemeye hazırlanıyor. Yeni pizza ürünü ve hizmeti ile eve teslimat yapan pizza restoranlarına rakip olacak.
Geçtiğimiz hafta itibariyle belirli mağazalarda satışa başladı. Fırını olan tüm mağazalarda pizza satışına geçmeyi planlayan şirketin kısa zamanda yapılanmayı tamamlayarak bu yeni iş koluna yönelik reklam, tanıtım kampanyaları yapması bekleniyor.
Yemeksepeti verilerine göre siparişi verilen iki yiyecekten biri pizza. Son dönemde pandeminin de etkisiyle artan tüketim Türkiye’de 2 milyar liranın üstünde bir pazar oluşturdu.

Marketler gastronomiyle büyüyecek

Ulaşılan bu büyüklük, yerli ve yabancı yatırımcıların ilgisini de artırıyor. Migros’la birlikte Pizza Hut, Dominos ve Little Caesars, Coi Pizza gibi oyuncuların en büyük payı kaptığı pizza sektörü Migros’un bu hamlesi ile daha da hareketlenecek. Kanaatim şu ki, butik lezzeti ve İtalyan ince pizza geleneğini devam ettirerek elde açılan Coi Pizza gibi markalar bundan daha az etkilenecektir.

81 ilde 2 bin 197 mağazaya ulaşan Migros, gelecekte Türkiye’nin en yaygın pizza zinciri olabilir. Yaygın bir ağının olmasının yanı sıra fiyat ve teslimat süresiyle de rakiplerini zorlayacağı tahmin edilen Migros, peynirli (320 gram), sebzeli (405 gram) ve karışık (430 gram) pizzaları tek fiyatla 14.90 liradan satmaya başladı. Dominos Pizza’da 300 gram ağırlığındaki peynirli pizza 20 lira, Little Caesars’ta ise 23 liradan satılıyor.
Mağazadan pişmiş satın alınabileceği gibi ‘Migros Hemen’ uygulamasıyla eve de sipariş verilebiliyor. 30 dakikada eve teslim market alışveriş uygulaması olan Migros Hemen üzerinden yapılacak bu iş için teslimat yapacak ekip genişletilmiş.

Haberin Devamı

Yerel marketler yerel lezzetlere odaklanacak

Peki şehrinizdeki yerel marketler bu gelişmelere ayak uyduruyor mu?
Yerel marketler ise; indirimli marketler ile online marketlerin kıskacından ancak yerel ve yöresel lezzetleri müşterileriyle buluşturduklarında kendi ‘mavi okyanuslarını‘ keşfedeceklerdir.

Her markanın bu konuda uzmanlaştığını söyleyemiyorum. Ancak gelişmek istedikleri bir alan. Bu konuda Vedat Başaran örneğindeki gibi gastronomi uzmanları, akademisyenler, alanında uzman aşçı ve ustalar ile bu kaslarını geliştirebilirler.
Ordu’nun Kalafat Market pidesi, su böreğiyle, Ankaralı Altunbilekler pasta ürünleriyle, Onur Market Rapata Unlu Mamulleriyle, Özhan Market nefis meze çeşitleriyle ünlendiyse onların da doğru yolda olduklarını söyleyebiliriz.

Yazarın Tüm Yazıları