Orkun Ün

Orkun Ün

orkun@hurriyet.com.tr

Tek tipiz bence

TDK, 2025 yılının kelimesi için oylama başlatmış.

Haberin Devamı

◊ Dijital vicdan
◊ Vicdani körlük
◊ Çorak
◊ Eylemsiz merhamet
◊ Tek tipleşme
Dünyada bir trend bu...
Her yıl, o yılı en iyi anlatan kelimeler seçilir.
Ben oyumu ‘tek tipleşme’den yana kullanırım...
Öyle değil miyiz?
Olmadık mı daha doğrusu?
Sokakta ‘aynıyız’, mekânlarda yalandan ‘aynıyız’, davetlerde yine ‘maskeli’ ve dolayısıyla ‘aynıyız’.
Sessiz bir virüs aslında bu. Taklit, emeği de çabayı da unutturur. “Başkası adıma yapar ben de onun gibi olurum zaten” dedirttirir.
Bu arada herhangi bir alışveriş merkezinde karşımıza çıkan aynı tip kadınlardan bahsetmiyorum bile.
Yoksa tek tipleşmenin kelime karşılığı zaten onlar olmalı.

Bu mesleklerin fenomeni olmaz

Fenomen öğretmenlerle ilgili hamleler yapılıyordu, şimdi sıra fenomen avukatlara gelmiş.
Yani avukat ve öğretmenlerin sosyal medya hesapları incelenecek, uygunsuz paylaşımlara müdahale edilecek.
Zaten öğretmenin de, avukatın da fenomeni olmaz. Herkes işini yapar, verilmesi gereken bir bilgi varsa paylaşır.
Ama son zamanlarda neler oldu yahu. Sanırsın avukat değil cambaz... Şu kaba tabirle ‘etkileşim kasma’ işine onlar da girmişler.
Ben doktorun da ‘fenomen’ olmaması gerektiğini düşünenlerdenim.
O sektör daha da beter durumda hepsinden.
Sanıyorlar ki böyle yapınca aşırı ünlü olacaklar, saygı duyulacaklar ve çok para kazanacaklar falan.
Parayı belki kısa vadede kazanırsın ama aklı başında insanlar tarafından hep alay edilerek anılırsın.
Evet o dünya ışıltılı, evet o dünya başka ama hiç kapılmaya gerek yok.
Cidden yok.

Haberin Devamı

NSosyal yenilendi

Şu dönemde nefes olur...
Bilgi kirliliğinin olduğu platformlar varken, ‘oh be’ dedirtir...
NSosyal uygulaması yeni özellikleriyle kullanımda artık.
Son yapılan güncellemeyle içerik, iletişim, profil ve hesap yönetimi kısımlarına çok sayıda yeni özellik eklendi.
Mesela üç gönderiyi profilinize sabitleyebileceksiniz ya da artık hikâye modunda gezinebileceksiniz NSosyal’de...
Vakit geçirmenin daha keyifli olacağı, bilgilerin en doğru haliyle paylaşıldığı NSosyal son güncellemesiyle kullanıcı sayısını daha da artıracaktır.

Haberin Devamı

Yine çıktılar ortaya

Şu zam dönemlerine seviniyorum, emekçinin cüzdanına giren para artıyor, çalışanlar zamlarını alıyor.
Ama işte, taksicilerin zam istemesi canımı sıkıyor.
Bakın, onlar da emekçi tamam. Efendi, düzgün, temiz, ahlâklısına helal olsun tüm ücretler.
Taksiciler kendine cekidüzen vermediği sürece kötü, iyiyi yiyecek maalesef.
Dernek başkanının çıkıp zam istemesi de tuhaf.
Plaka sahibine değil sürücüye sorarsanız onlar zam gelsin istemiyor.
Bi dolaşın sokakları, caddeleri, taksilerin hepsi boş.
Bir önceki zamdan sonra işler kesat.
Ama başkan, yüzde 30 zam istiyor yine.
Yani artık unutun 200 lira, 250 liraya o kısa mesafelere gidip gelmeyi.
Uzak olmayan ama çok da yürünmeyecek bir mesafede gidiş-geliş yapan biri, o taksiye günlük bin liraya yakın parayı verir mi kardeşim...

Haberin Devamı

Sen oyununu oyna

Icardi’ye güya eski eşi Wanda Nara ve avukatı büyü yapmış. Tavuk büyüsü diye haberler dolaşıyor ortalıkta.
Icardi de kümese girip fotoğraf mı ne paylaşmış.
Bir de uzunca metin yazmış.
Yok sen şöylesin de böylesin de şunu bunu yaptın da...
Yahu boş ver.
Bırak sen, futbolunu oyna.
Böyle bir şey gerçekse nasıl korkunç bir durum öyle değil mi?
Tavuk bacağı büyüsü deniyormuş adına.
Birini kendine bağlamak, âşık etmek için falan yapılıyormuş sözde...
Ne tehlikeli insanlar var şu devirde.

Yazarın Tüm Yazıları