Murat Yılmaz

Murat Yılmaz

muratyilmaz@hurriyet.com.tr

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Gazetemizin sıkı okurlarından Emre Çetiner, Trabzon ile ilgili bir video gönderdi.

Haberin Devamı

Videonun içeriğinde Trabzon Büyükşehir Belediyesi ile Havelsan arasında imzalanan protokol çerçevesinde belediye otobüslerinde hizmete alınan yapay zekâ destekli kamera sistemi ile Mayıs 2024’ten bu yana 2 bine yakın sorunun anında tespit edildiği bilgisi yer alıyordu.

*

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, sistemi, “Belediye otobüsümüzün camında küçük bir kamera var. Giderken yolda gördüğü arızayı TİKOM’a bildiriyor ve anında yol bakım dairemize iletiyor. Fiilen sahada tarama ekibimizin yapması gerekeni otobüsümüz yapıyor” diye anlatıyordu.

*

Videoyu izleyince “E bu bizim Mercek Ankara projesinin aynısı” dedim.

*

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Tarih 16 Ekim 2022’ydi.

*

Haberin Devamı

Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), “Mercek Ankara” projesini, “İçerdiği birçok özellikle Türkiye’de ilk olarak kabul edilebilecek” diye duyurmuştu.

*

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

ABB Başkanı Mansur Yavaş’ın tanıttığı projede Ankara’daki belediye otobüslerinin kameraları ile çukur gibi yol bozukluklarının tespit edilebileceği, rögar kapağı, yağmur ızgarası gibi belediye envanterinin de takibinin yapılabileceği açıklanmıştı.

*

Bu aralar başkentte ana arterler de dahil caddelerde çukurları, yamaları, bozuk ızgara yapılarını sık sık görünce merak ettim...

*

Trabzon Büyükşehir Belediyesi Mayıs 2024’ten bu yana 2 bine yakın sorunu tespit edip çözüm sağlarken, bizim Mercek Ankara projesine ne oldu acaba? Eğer halen çalışıyorsa Ekim 2022’den bu yana ne kadar sorunu tespit etti ve çözüm sağladı?

BÜYÜKELÇİLERİN LEZZET ARAYIŞLARI

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Haberin Devamı

ANKARA Ulus’ta yediği iskendere övgüler yağdıran ve yeni lezzet önerileri isteyen Japonya’nın Ankara Büyükelçisi Tamura Masami, bu kez de Bilkent Senfoni Orkestrası konserinin konuk şefi Eiji Oue ve aynı orkestradaki tuba sanatçısı Noriyoshi Murakami ile birlikte başkentte cağ kebabı yemiş.

*

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Daha önce de sosyal medyadan Ankara’yı keşfettiğini duyuran İtalya’nın Ankara Büyükelçisi Giuseppe Manzo ise bu kez de Ankara’da döner kebap arayışına çıkmış. Sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda bulduğu bir mekânı paylaşan Manzo, “Bugün şehirde iyi bir döner kebap arıyorum. Bunu buldum. Başka önerileriniz var mı?” ifadelerini kullanmış.

*

Anlaşılan büyükelçileri başkentteki lezzet duraklarında sık sık göreceğiz. Sosyal medya gurmeleri gibi videolar çekip paylaşmaları da yakındır...

Haberin Devamı

EGO’DAN DENETİM AÇIKLAMASI GELDİ

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

6 Nisan 2026

HATIRLARSINIZ... Başkentte Kızılcahamam-Ankara arasında yolcu taşımacılığı yapan Efe Erdem’in kullandığı 06 HO 1460 plakalı özel halk otobüsü, Kahramankazan Saray Mahallesi mevkisinde önce yol kenarındaki bariyerlere, ardından üst geçidin ayağına çarpmış, kazada sürücü ile birlikte 4 yolcu hayatını kaybetmişti.

*

6 Nisan 2026’da bu köşeden kaza ile ilgili, “Başka kazaların olmaması, yeni canların kaybedilmemesi, şikâyetlerin azalması için EGO Genel Müdürlüğü’nün bu araçlarla ilgili yeni bir model oluşturması ve sıkı denetim yapması artık şart” demiştim.

*

EGO Genel Müdürlüğü bu olayla ilgili bir açıklama gönderdi. Bu araçlarla ilgili denetim faaliyetlerinin etkin şekilde sürdürüldüğü belirtilerek açıklamada özetle şu bilgiler yer aldı: “Yapılan incelemelerde, kazaya karışan 06 HO 1460 plakalı aracın sürücüsünün kuruluşumuza bildirilen personel olmadığı ve sözleşme hükümlerine aykırı şekilde farklı bir sürücünün çalıştırıldığı tespit edilmiştir. Meydana gelen olayda sorumluluğun işleticiye ait olduğu açıktır. İlgili araç işleticisinin sözleşmesi derhal feshedilerek taşımacılık faaliyetlerine son verilmiştir. Ayrıca konu adli mercilere intikal etmiş olup, yargı süreci devam etmektedir.”

*

Haberin Devamı

Bilgilendirme için teşekkür ediyorum... Başka üzücü kazaların yaşanmaması dileğiyle...

CEBECİ’DEN BELGESEL TADINDA BİR FOTOĞRAF HİKÂYESİ

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

AVUKAT Ferdi Sidar, 2023’ten bu yana Ankara Cebeci’deki komşusu Ayten Teyze’nin çiçekli pencere ve balkon fotoğraflarını paylaşıyor. 2024’teki kareler için Ayten Teyze, “Bu fotoğrafları paylaşırsan altına ‘Çiçeklere bakan yaşlı bir hayat’ yaz” demiş. 2026 karesi de geldi Ayten Teyze’nin. Fotoğraflar gerçekten de belgesel tadında. Belgeselin adını da zaten “Çiçeklere bakan yaşlı bir hayat” diyerek koymuş Ayten Teyze. Cebeci’nin Ankara için yeri ayrı... Kim bilir içinde Ayten Teyze gibi daha ne hikâyeler saklı...

Haberin Devamı

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Bizim ‘Mercek Ankara’ya ne oldu

Yazarın Tüm Yazıları