Yerli turiste başka, yabancıya çok başka

Hürriyet Bursa gazetesi abonesi iş insanı ve armatör Sedat Rengiyiler, özetimle şöyle diyor:

Haberin Devamı

Yerli turiste başka, yabancıya çok başka“Yurt dışından ziyaretimize gelen yabancı uyruklu aile dostumuza şehrimizi tanıtma amaçlı gezi yaptırdım. Uludağ’ı da görsün istedim. Uludağ planımızdaki ulaşımımızı, yönetimi Büyükşehir Belediyesi’nde bulunan teleferik yoluyla yapalım istedim. Sarıalan’a gidiş için biletlerimizi aldım. ‘Yerli’ diye tanımlanan benim biletimin bedeli 75 lira, yabancı uyruklu olan ‘tam’ diye tanımlanan arkadaşlarımın bilet bedeli olan 250 lirayı ve 6 ile 8 yaşlarındaki çocuklarının bedeli olarak da 210 lirayı ödedim. Toplamda 1.245 lirayı ödeyince açıkçası şoke oldum. Çünkü iki ay sonra Almanya seyahatim var. Uçak biletini peşin aldım. Bunun için 1.200 lira ödedim. Gel de şoke olma! Beraberinde birkaç saatliğine park etiğim aracım için de 26 lira ödedim! Ödediğim paraya bakıyorum da… Acaba teleferiğin kazancına hissedar mı oldum? (!)”
Olur mu olur Sedat Rengiiyiler. Ay sonunda hesabınızı kontrol edin derim. Bakmışsınız kâr payınız hesabınıza yatırılmış!

Haberin Devamı

Butona basma ihalesi üzerine kalan yolcular

 Yerli turiste başka, yabancıya çok başka

Hürriyet Bursa gazetesi okuru Ali Nur’un e-postasını özetimle aktarıyorum: “18 Aralık 2021 tarihinde yönetimi ve kontrolü BURULAŞ’ta olan 16 M 10204 plakalı özel halk otobüsüne bindim. Otobüs şoförü siyaset yapmayı da vatandaşa laf atmayı da çok iyi başarıyordu! Hatta seyir halinde hem mesajlara bakıyor hem telefon ile konuşuyordu! (Fotoğraflarım da şahittir, saat 14.19) Ancak kaptan bey ne hikmetse araç içinde kapı yanında bulunması gereken DUR butonunun bozuk olmasına ve de otobüsten inme ihtiyacı olan yolcuların arka koltuk denginde bulunan butonun yanına oturduğu için butona basma ihalesi üzerine kalan yolculara ‘Düğmeye basar mısınız? İneceğiz de…’ diye yalvarışlarına pek ehemmiyet vermiyordu.

Yerli turiste başka, yabancıya çok başka

Haberin Devamı

Tur bitiminde de yanlış perona girdiği (3 nolu peron) için başka sürücü tarafınca uyarılıp kendi peronuna girebilmek için tehlikeli geri manevrasını da önemsemiyordu. Ya da bana öyle geliyordu! Kusura bakmayın ama BURULAŞ’ın otobüs kaptanlarına yönelik olarak yolcu ve seyahat ilişkileri nasıl olmalıdır cinsinden eğitimleri yok mu? Bunun yanıtını merak ediyorum da...”

Yerli turiste başka, yabancıya çok başka

Ben de merak ediyorum Sayın Ali Nur. Ancak bize de bir açıklama yapmıyor BURULAŞ. Biz yazıyoruz ama onlar ne yapar bilemiyoruz. Bu konularda maşallah çok rahatlar! Seyahat halinde telefonla konuşma işi çok önemli. Üstelik bu da belgeli… Bursa Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’nün dikkatlerine lütfen. Hayatlarımızı riske atanlardan birisi de bu araçtaymış…

 

Haberin Devamı

Hürriyet Bursa Yazıyor Sorunlar Çözülüyor

Yerli turiste başka, yabancıya çok başka

Hürriyet Bursa gazetesi okuru olan Gelecek Partisi Bursa İl Başkan Yardımcısı ve Sivil Toplum Halkla İlişkiler Birim Başkanı Belgin Yıldırım Ergene tarafınca arandım. Belgin Yıldırım Ergene: “SARI ÇİZMELİ MEHMET AĞA MI YOKSA başlığınızla oluşturmuş olduğunuz Osmangazi ilçesi Yeni Karaman Türk Telekom önündeki yaya kaldırımının kullanımına engel olan telefon kulübesinin Türk Telekom yetkililerince kaldırılmış olduğu bilgisini aldım. Daha sonra yaptığım incelememde de işin gerçekleştirilmiş olduğunu gördüm. Teşekkür ediyorum. Ancak yine aynı kaldırımda (On beş metre ileride) bulunan ve kaldırımı kapatan Türk Telekom’un hat toplama kutusunun varlığına dikkatim takıldı. Zahmet olmazsa ona da bi’el atın kıymetli uzmanlar!” açıklamasını yaptı.
Değerli Belgin Yıldırım Ergene, önce size ve daha sonra Türk Telekom’a teşekkür ediyorum.

Yazarın Tüm Yazıları