Globale İzmir imzası

HER şey 2001’de Belçika’da başlar. Dijital ajans olarak kısa sürede global bir marka olmayı başarır. Emakina, 2006’da da Türkiye’ye gelerek İzmir ofisini açar. 20 yılda 3 kıtada, 18 ülkede 22 ofise ulaşan Emakina, bugün birçok projesini İzmir’de geliştirerek dünyaya ihraç ediyor. Özel çevrimiçi ve çevrimdışı yolculukları tasarlayıp çevrimiçi dünya ile çevrimdışı dünyayı bir araya getirmeye devam eden markanın gündeminde ise İzmir’deki 300 olan çalışan sayısını 500 çıkarmak var. Ayrıca, Türkiye’deki firmaları da global oyuncu yapmak gibi hedefi bulunuyor

 

Haberin Devamı

Globale İzmir imzası

EMAKİNA... Belçika merkezli ve borsaya açık bir dijital ajans... Kendi içinden girişimciler yetiştirerek de büyümeyi tercih eden global bir oyuncu. Emakina Türkiye Yönetim Kurulu Danışmanı Özgür Baykut ve Genel Müdür Semih Turgut ile markanın öyküsünden Türkiye operasyonlarına, gelecek planlarından İzmir’in konumuna kadar birçok konuyu konuştuk. Kendilerini kullanıcı ajansı olarak tanımladıklarını, bunun nedenini ise müşterilerinin müşterilerini hedef alarak çalışmalar yapmalarına bağlayan Özgür Baykut, şöyle devam etti:

20 YILDA 2 BİN 200 PROJE

“Alanında bağımsız bir ajansız. Avrupa’da da ilk 5’teyiz. Belçika’da halka açık bir şirketiz. Yüzde 30 teknoloji, yüzde 70’de strateji ve iş geliştirme şirketeyiz. Şu an birçok bilindik global marka bizim müşterimiz. Hemen her ülkede iş yapıyoruz. Müşterilerimiz arasında spor ayakkabısı satan da var 640 bin dolara yüzük satan da... 20 yılda 2 bin 200’ün üzerinde proje yaptık. E-ticaretten web tasarımına, mobil uygulamalardan iletişime çok geniş bir kulvarda çalışıyoruz. Ve sektör ayırmaksızın bunu yapıyoruz.”

Haberin Devamı

Globale İzmir imzası

DÜNYAYA TEKNOLOJİ İHRACATI

Emakina’nın bugün global bir oyuncu olduğunu ve 18 ülkede 22 ofisi bulunduğunu paylaşan Özgür Baykut, Türkiye ofisinin hikayesinin ise şöyle anlattı:
“2006’da firmanın kurucularından biri Türkiye’ye ziyarete geliyor ve bu bölgede de bir üretim merkezi kurmak istiyor. Bu süreçte İzmir’i görüp, çok beğeniyor. Ve yetişmiş iş gücü nedeniyle bu üretimde İzmir’i üs yapmak için ofis açılıyor. O günden bu yana hayata geçirilen birçok global projede İzmir’in de imzası var. Birçok projenin üretimi, yazılımı İzmir’den yapılıyor. Emakina.TR Türkiye’den tüm dünyaya teknoloji ihracatımız kesintisiz ve büyüyerek devam ediyor. 2017’de de faaliyetlerimize Ege serbest Bölgesi’nden devam ediyoruz. Ayrıca İzmir Bayraklı’da ofisimiz bulunuyor. Emakina.TR Türkiye, 22 ofis arasında ayrı bir yeri var. En büyük üretim merkezi burası. Toplam grup çalışanımız bin 500. Bunun 300’ü İzmir ofisinde çalışıyor.”

Haberin Devamı

Globale İzmir imzası

ÇALIŞANLARI DA PATRON OLUYOR

Emakina’nın girişimci bir şirket olduğunu ifade eden Özgür Baykut, aynı zamanda girişimci adaylarına da yol gösterdiklerini belirtti, şu bilgileri paylaştı:
“Yolumuza ilk kurulduğu dönemdeki heyecanla devam ediyoruz. Çalışanlarımızın çoğu Z kuşağının temsilcileri. Bu kuşaktaki gençlerin birçoğunun hayali birgün kendi şirketini kurmak. Biz de bunu bildiğimiz için onlara güzel bir kulvar açıyoruz. Potansiyeli ve fikri olan, kendini girişimcilik anlamında test etmek isteyenlere destek oluyoruz. Böyle hayali olanların, şirket kurmalarını sağlıyoruz. Bu anlamda iki tane arkadaşımız şirket kurdu ve müşterisi de biziz. Bu arkadaşlarla sözleşme yapıyoruz. Şirketlerini büyütüp satmak istediklerinde talip oluyoruz. O arkadaşları da yönetici olarak bünyemizde tutarak deneyimlerinden yararlanıyoruz. Bu süreçten herkes kazançlı çıkıyor. Ayrıca, güzel işler yapan ajansları da satın alarak büyümek gibi stratejimiz var. Bunun bir örneği de İzmir’den Witty Commerce. Bu şirketi satın aldık. Daha önce bize iş yapıyordu. Şimdi bizim bünyemizde yoluna devam ediyor. Kurucularından Aytek Ekici de MENA ve Türkiye’den sorumlu CTO’muz oldu.”

Haberin Devamı

Globale İzmir imzası


BEYİN GÖÇÜNÜ ÖNLÜYORUZ

GENEL Müdür Semih Turgut, Emakina için İzmir’in ayrı bir önemi olduğunu ifade ederek, üniversitelerle iyi işbirlikleri yürüttüklerini söylüyor. Çalışanların çoğunun İzmir’deki üniversitelerden mezun olduğunu anlatan Semih Turgut, “Aslında yetişmiş bu iş gücünün, yazılımcı birikiminin dışarı gitmesini de bir ölçüde durdurmuş oluyoruz. Potansiyel burada kalıyor. Hedefleri arasında yurtdışına giderek global markalarda çalışmak olan genç beyinleri burada tutuyoruz. Çünkü İzmir’den global firmalarla iş yapma şansı veriyoruz. Güney Afrika’dan Japonya’ya birçok ülkeye proje geliştiriyoruz” diyerek, beyin göçünün önüne geçtiklerini anlattı.

Haberin Devamı


TÜRK ŞİRKTELERİNİ DE
DÜNYAYA AÇACAKLAR

TÜRKİYE ofisi olarak istihdam alanında büyümek istediklerini söyleyen Özgür Baykut, gelecekle ilgili planlarını şöyle aktardı:
“300 olan çalışan sayımızı 500’e çıkarmak istiyoruz. İzmir’den globale iş yapıyoruz ve ciddi bir bilgi birikimimiz var. Ticaretin nereye gittiğini hem firma hem de tüketici ayağında görüyoruz. 5-10 yıl sonrasını tahmin ediyoruz. Şimdi de bizim en büyük heyecanımız, bu bilgi birikimi Türkiye’deki şirketlere de aktarıp, onları da global bir oyuncu haline getirmek. Şu ana kadar çeşitli temaslarımız var. Ama bunu büyütmek istiyoruz. İş artık yerel bir oyun değil, global bakmak gerekiyor.”

Haberin Devamı


DİJİTALLE FİZİKSELİ
BULUŞTURDULAR

“GLOBAL arenada hizmet verdiğimiz tüm markalar için özel çevrimiçi ve çevrimdışı yolculukları tasarlayıp çevrimiçi dünyayla çevrimdışı dünyayı bir araya getiriyoruz” diyen Özgür Baykut, son dönemde yaptıkları bazı projelerle ilgili şu bilgileri verdi:
“MENA bölgesinin en büyük perakendecilerinden birisi olan Majid Al Futtaim’in yeni konsept mağaza markası THAT, dijital ile fiziksel mağaza deneyimini bir araya getirdiğimiz örnekler arasında. Liderliğini MENA ve Türkiye’den sorumlu CTO’muz Aytek Ekici’nin yaptığı proje 150’nin üzerinde markanın sunulduğu bir mobil aplikasyon ve dijitalde başlayan deneyimin mağaza ve kabin içerlerindeki akıllı aynalarla devamı. Kullanıcıyı tanıyan, seçimlerine uygun önerilerde bulunan bir stil danışmanına dönüşen aynalar. Visit Qatar web ve mobil uygulamalarında da Katar Genel Müdürümüz Siham Berrached önderliğinde web ve mobil aplikasyon hayata geçti, projenin diğer fazlarının çalışmaları heyecanla sürüyor. Tüm bunlar olurken MENA ve Türkiye Başkan Yardımcımız Yoldaş Ertuğrul liderliğinde Graff’ın 640 bin dolar tutarındaki yüzüklerini ABD, İngiltere, Japonya ve Çin’de Emakina imzası taşıyan e-ticaret platformunda müşterileri ile buluşturuyor. Graff özelinde tasarlanan duygu merkezli deneyim Emakina tarafından hayata geçirildi. Çevrimiçi ile mağazaların kusursuz bir akışla buluştuğu deneyim kurgusunda kullanıcılar beğendikleri mücevherlerini diledikleri mağazada görmek üzere randevu oluşturup, denedikten sonra dilerlerse çevrimiçi satın alma işlemlerine devam edebiliyorlar. Bir başka lüks marka olan Wolford’da kullanıcılara satın aldıkları ürünler mağazalardan konusunun uzmanı müşteri danışmanlarınca getiriliyor. Dijital deneyim için kurgulanmış paketler görselle mağaza içi deneyimini kullanıcının sipariş adresinde hayata geçiriyor. BAE Genel Müdürümüz Onur Tepeli liderliğinde hayata geçen projede yeni koleksiyonu canlı defilede izleyenler diledikleri ürünü anında mobil aplikasyon ekranlarında görüntüleyip, kombin oluşturabiliyor, sipariş verebiliyorlar. Pandemi nedeniyle canlı defileler olmasa da tüm deneyim dijital dünyada Emakina desteğiyle mağazaları da dahil ederek kesintisiz sürüyor.”

KISA KISA

* Semih Turgut, çalışanlarının kendileri için çok kıymetli olduğunu belirterek, “Her zaman iş demiyoruz. Onların kişisel gelişmelerine de destek oluyoruz. Kendi içimizde tam zamanlı İngilizce öğretmenimiz var. Diledikleri eğitim konusunda da bir bütçe kısıtlaması yapmıyoruz” diyor.

* Özgür Baykut, çalışanlarının ağırlıklı Z kuşağından olduğunu ifade ederek, “Zaman zaman şehir efsanesi boyutuna varan eleştiriler var. Z kuşağıyla iyi bir frekans tutturmak önemli” dedi, Z kuşağıyla şirket hedefleri arasında paralellik oluştuğu zaman ortaya müthiş işler çıktığını paylaştı.

Yazarın Tüm Yazıları