Politik reklamlar

ABD seçimlerinde milyarlarca dolar harcanıyor...

Haberin Devamı

Ve seçmenler parayla neyin satın alındığını soruyor...

Michael Bloomberg’in başkan adayı olabilmek için yapılan ön seçimlerde 1 milyar doların nereye harcadığını da...

Netflix’teki ‘ABD Seçimleri’ adlı belgeselde parayla ilgili bu sorulara cevaplar aranıyor...

2016 yılındaki seçimlerde ise:

Trump 957 milyon dolar...

Clinton 1.4 milyar dolar...

Uzmanlar diyor ki:

Daha çok para harcayan Hilary Clinton kaybetmiş, daha az harcayan Trump ise kazanmıştı...

*

2020 seçimlerinde daha çok para harcayan Biden ise kazanmış, Trump kaybetmişti...

Toplam harcama ise 10.8 milyar dolar...

Ülke tarihinin en pahalı seçimi olduğunu vurgulayan Duyarlı Politika Merkezi’nin verilerine göre, Trump ve Biden’ın harcamalarının toplamı 5.2 milyar dolar...

435 Temsilciler Meclisi ve 35 Senatör koltuğu için ise 5.6 milyar dolar harcanmış...

*

Haberin Devamı

Pandemi yüzünden seçim gezilerine ve etkinliklerine daha az para harcandığını açıklayan yetkililer, en çok paranın ise medya kuruluşlarına gittiğini belirtiyor...

ABD’deki medyanın seçimlerde neden tarafsız kalamadıklarının başka bir göstergesi...

Çünkü milyarlarca dolardan söz ediliyor...

Politik reklamların akışına göre pozisyonlarını belirleyen medya kuruluşlarının, bir adayı desteklerken diğer adaya karşı savaş ilan etme nedenlerini de anlamış oluyoruz...

*

TV ve dijital mecralarda en çok politik reklam yayınlatan ise Biden olmuş...

10.8 milyar doları bulan paranın nereye harcandığı ise net olarak bilinmiyor...

Uzmanlar, paraların boşa harcandığını ve reklamlarla kimsenin fikrinin değişmeyeceğini söylüyor...

*

Peki, milyarlarca dolar politik reklamlara ve etkinliklere neden harcanıyor?

Uzmanlar diyor ki:

Daha önemlisi, seçimler sessizleştikçe biraz para harcamak fark oluşturabilir gerçeğini de kabul etmek zorunda kalıyorlar...

Adayların birbirlerini zorla yarış dışı bırakmaya yarayan her yöntemi denediklerini, yalan ve iftira senaryolarıyla itibarsızlaştırma operasyonlarının ise son durağının olmadığına dikkat çeken uzmanlar, seçimlerde bağışçıların da önemli bir rol oynadığını söylüyor...

*

Haberin Devamı

400 büyük bağışçı, ülkenin politik fonlarının yüzde 19’unu oluşturuyor...

Kara para gruplarının politikacıları belirleme ve paranın karalaşması süreçlerine engel olamadıklarını belirten uzmanlar:

Bağışlarını açıklamayan grupların yüzde oranı ise 23.8...

*

Etkili iletişimin tek yolunun sesini güçlendirmekten geçtiğini ve bu yüzden politik reklamların, bağışçıların asla sona ermeyeceğini belirten uzmanlar:

Bunun için de her zaman para gerekli bir araç!

*

“Parayı politikadan çıkarın” diye feryat eden büyük kalabalıklar, paranın seçimlerdeki etkisinin sona ermesini ve bağışçıların gizli hesaplarının yasalarla kısıtlanmasını istiyor ama nafile...

Tarihi reformların suçlularına borçlu diyenler ise ne demek istiyor?

Çarşamba günkü yazımızda...

Yazarın Tüm Yazıları