Gain İle Yepyeni Bir Dünya!

Yeni yıla kısa bir süre kala yayın hayatına giren Gain, en büyük alışkanlığım olmak üzere emin adımlarla ilerliyor.

Haberin Devamı

Son bir haftadır telefonu elimden düşürmeden ne kadar içerik varsa nerdeyse hepsini izledim. Logosuyla Banksy’e selam eden yeni yayın platformu Gain’de müzikten, belgesele, diziden, eğlence programlarına oldukça zengin bir içerik havuzu var.

Beni en çok etkileyen özelliği nerdeyse her içeriğin hap gibi kısa ama yeterli uzunlukta olması. Misal dizilerin her bölümü maksimum 15 dakikalarda olması harika. Belgesel ve haber içerikleri ise detaylarda değil daha çok kısa anlatımlarla tam hedefe koşmuş.

Gelelim iştahımı en çok kabartan müzik içeriklerine. Teoman’ın Gain’e özel yaptığı performansına hayran kaldım. Performans mekânın tasarımının güzelliği, performansın sadeliği ve etkileyiciliği bu sefer performans bitince neden daha çok yok diye hayıflandırdı. Mirgün Cabas ile Teoman söyleşisi ise en çok beğendiğim işlerden biri oldu. Söyleşi bir çırpıda izleniyor ve fakat biraz küt diye bitiyor. Söylemeden geçemeyeceğim bitiş kısmı böyle aniden olunca, acaba devamı mı var diye baya arandım ama bulamadım, sonra bu kadarmış diyerek ikna oldum.

Haberin Devamı

Nükhet Duru’nun ‘Uzunlar’ performansı, Can Güngör’ün ‘Gündüz Tarifesi’, Ceylan Ertem’in ‘Namus’ yorumu Gain’i aklıma kazıyacak nefis işler oldu. Bütün bunların üzerine yılbaşı gecesinin en orijinal programlarından biri olan Mücbir Sebepler’in Gain’de canlı yayınla sürprizden sürprize 1991 yılına geri sayım yapması da ayrıca çok eğlenceliydi.

Konserler JoJo’da!

Pandemi henüz bitmediği gibi, koşullar biraz rahatlasa da kapalı alanlarda konser konusu hala bir muamma. Bu sene içinde uzunca süre kapalı alanlarda konserlerin yapılmasının zor olduğunu düşülünce bu dev ihtiyaç ‘JoJo’yu doğurmuş oldu.

Müziğin herkese ulaşmasını hedefleyen JoJo ekibinin yaptığı işin kalitesini Cem Adrian konserini izleyerek yakından takip ettim. Genelde dijital platform üzerinden yapılan konser veya performans işlerinde ses kalitesi dinleyicinin olduğu kadar sanatçıların da en çok üstünde durduğu konudur. Bu açıdan JoJo’daki  performans kalitesinin net olarak sınıfı geçtiğini söyleyebilirim. Konseri hem kulaklığımla, hem de kulaklık olmadan dinlediğimde ziyadesiyle tatmin edici olduğunu söylemem gerekiyor. Uygulamanın bir diğer güzel yanı da, konseri tek başınıza izleyebileceğiniz gibi, size özel açılan bir odada 5 arkadaşınızla birlikte izleme imkânınız mevcut.

Haberin Devamı

Birkan Nasuhoğlu’ndan GEL!

2020 bitmeden yayınlanan Birkan Nasuhoğlu’nun yeni şarkısı ‘Gel’ nefis bir kliple taçlandı. Videosu 26 Aralık Cumartesi günü dinleyicisiyle buluşan ‘Gel’in sözü, müziği ve düzenlemesi Birkan Nasuhoğlu imzası taşıyor.

GTR Müzik etiketiyle yayımlanan ve back vokallerde Gökhan Türkmen’in de yer aldığı bu şarkının video klibinde Murat Joker yönetmen koltuğunda oturuyor. Çatalca’da çekilen video klipte Birkan Nasuhoğlu, şarkının odağındaki yalnızlık isyanını oyunculuğuyla güçlü bir şekilde yansıtıyor.  14 saatlik bir çekim sonunda tamamlanan ‘Gel’ klibinin benim en çok hoşuma giden sahneleri özellikle zengin ağaçlarla dolu ormandaki çekimleri oldu.   

Haberin Devamı

2020’de yayımladığı teklileri ve akustik albümüyle dinleyicisini yalnız bırakmayan Birkan Nasuhoğlu, 2021’de daha da yoğun bir takvimle karşımızda olacak. Geçtiğimiz sene Nova Norda, Canozan, Sedef Sebüktekin ile Sapanca’da birlikte kaydettikleri albümü Ocak ayının ortasında yayımlamaya hazırlanan Birkan Nasuhoğlu, Şubat ayında da 2 farklı projede dinleyiciyle buluşacak. Bütün bunların sonrasında da Mart, Nisan ve Mayıs aylarında da yepyeni teklilerin yolda olması yeni yılın güzelliklerinden olsa gerek.

Kana Kana ile Tanışın!

Beni acayip heyecanlandıran bir çalışmadan size bahsetmek istiyorum. Övünç Dan’ın tek kişilik projesi ‘Kana Kana’ Tamar Records etiketiyle GRGDN Müzik işbirliğiyle nefis bir albüm yayımlamaya hazırlanıyor. Albümden ilk single ‘Düğüm’ 2020’nin son günlerinde müzikseverlerle buluştu.

Haberin Devamı

2021’de yayımlanacak olan ‘Ölüler Hariç’ albümünden çıkan ilk şarkı ‘Düğüm’ün hazırlık hikayesi 2015 senesi Haziran ayına kadar uzanıyor. Şarkının söz, müzik, düzenleme, mix ve mastering’inin tamamı Kana Kana’ya ait. Nefis kapak tasarımı Mazhar Bilgiç tarafından yapılmış, fotoğrafları ise Sevda Kaplan çekmiş. Bu etkileyici çekimin kostüm ve makyajında Bahar Heper, prodüksiyonunda ise Canan Metin yer almış.

‘Düğüm’ün daha ilk notasını duyduğunuz andan itibaren şarkı sizi gotik bir dünyaya alıp götürüyor. Hiç düşmeyen enerji şarkı boyunca akıp giderken, Kana Kana’nın vokalinin de bunda etkisinin büyük olduğunu düşünüyorum. İlk şarkıyla böyle büyülenince albümü beklemek bir başka heyecanlı oluyor.

 

 

Yazarın Tüm Yazıları