Trafik master planı için Büyükşehir devreye girmeli

Şehirlerin en büyük sorunlarından birisi de trafik yoğunluğu.

Haberin Devamı

Artan araç sayıları, şehir merkezlerindeki yolların artan bu araç trafiğine hazır olmaması, cadde ve sokakların uzun yıllar sonrası planlanarak değil de günlük ahbap çavuş ilişkileri ile düzenlenmiş olması bugün tüm şehirlerde trafik yoğunluğunun ve trafik keşmekeşinin günden güne artmasına yol açıyor.
Tabii buna da son yıllarda hızla artan araç sayılarını da eklediğimizde, artık işin içinden çıkılamaz bir hale gelmiş durumda.
*
Anlattığım bu durum Orhangazi için de geçerli.
Belki de verdiğim bu örneklerin en fazla yaşandığı kent Orhangazi.
Zaten kent estetiği neredeyse sıfır olan, yıllar yılı son derece kötü bir şekilde şehir planlaması yapılan, cadde ve sokakları bırakın 100 bin nüfusu 20 bin nüfusta dahi yetersiz kalacak bir şehir.
Geçtiğimiz günlerde de yine bu satırlardan dile getirdiğim gibi, 80 bin nüfusu olan Orhangazi’de neredeyse 35 bin araç trafikte.
Şehir ise dar bir alana sıkışmış, trafik meselesi her geçen gün daha da işin içinden çıkılamaz bir hale gelen Orhangazi’de ne yazık ki trafik sorunu ile ilgili hiç bir çalışma yok.
Evet, hiçbir çalışma yok.
Bugüne kadar ufak tefek yapılan dokunuşlar ne trafik sorununa çare oldu, ne kalıcı bir çare üretti.
*
Oysa Orhangazi’de trafik sorunu çok büyük bir çalışma isteyen, bir master planı ile enine boyuna uzun çalışmalar yapılarak çözüme kavuşturulması gereken bir mesele.
Biliyorsunuz, bu tür çalışmalar artık akademik seviyelerde yapılabiliyor.
Üniversite desteği, profesyonel danışman şirketlerin desteği ile yapılabilen trafik master planları var.
Orhangazi, bu tür bir destek alarak trafikteki keşmekeşi çözüme kavuşturacak çareler aramalıdır.
Ama görünen o ki, bu iş Orhangazi’nin ne yerel yönetimi ne de kamu eli ile çözüme kavuşacak bir konu değil.
O zaman gerekli olan Büyükşehir desteği.
Maliyeti de yüksek olan böyle bir çalışma ancak Büyükşehir Belediyesi eli ile yapılabilir.
Bunu da Büyükşehir Belediyesi yapacak güçte.
*
2014 yılında yapılan yerel seçimlerle birlikte hayatımıza giren Büyükşehir yasası o gün bugün tartışılıyor.
Bir kesim Büyükşehir yasasının özellikle alt kademe belediyelerine büyük katkı sağlayacağını savundu, kimileri ise Büyükşehir yasasının asla olmaması gereken bir düzenleme olduğunu.
Bu tartışmalar eşliğinde yasal düzenlemede 7 yıl geride kaldı.
Yasa hala tartışılıyor. Geride kalan bu dönemde Büyükşehir yasası hep tartışıldı, konuşuldu.
Peki ne işe yarayacak Büyükşehir yasası?
İşte tam da bu tür çalışmalar için.
Her ne kadar Büyükşehir Belediyesi ilçelerde ana arterlerden sorumlu olsa da, bir trafik düzenlemesi, trafik master planını kentin her noktası için de yapabilir.
O halde Orhangazi için de Büyükşehir Belediyesi acilen devreye girmeli.
Bu konu, yerel imkanlarla yapılamayacaksa, o zaman Büyükşehir Belediyesi bu konuda bir planlama yaparak ilçe için trafik master planını devreye sokmalı.
Üniversiteler, akademisyenler ve bu konuda uzman danışmanlar ile uzun vadeli bir etüd çalışması yapılarak,
Sorunun çözümüne yönelik bir rapor hazırlanmalı.
Rapor ile birlikte de uygulama hayata geçirilmeli.
Eğer böyle bir çalışma kısa sürede yapılmazsa, Orhangazi’de artık bırakın araçla yol almayı, yürüyerek dahi bir yerden bir yere gidemezsiniz.
İlçenin bu seviyeye gelmesine de bir adım kaldı.

Yazarın Tüm Yazıları