GeriHasan BOZBEY Arıtma tesisi S.O.S veriyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Arıtma tesisi S.O.S veriyor

Orhangazi’de evsel atıklar ve kanalizasyon atıkları içi 8 yıl önce faaliyete geçirilen İznik Gölü Orhangazi sahilindeki arıtma tesisi alarm vermeye başladı.

O günün koşullarına göre inşa edilen, yapımına yerel belediye tarafından başlandıktan sonra, Büyükşehir Belediyesi yasası ile BUSKİ’nin devraldığı İznik Gölü Orhangazi sahiline yakın bir noktada inşa edilen arıtma tesisinin etrafındaki bazı tarım arazilerinde bugünlerde ortaya çıkan görüntü endişe yaratmaya başladı.
Öyle ki;
Arıtma tesisinin etrafında bazı tarım alanları tamamen kuruyup solmaya, bataklığı andıran görüntüler oluşmaya başladı.
Bunun nedenini tabii ki teknik olarak bilemiyoruz.
Ancak bu bölgede bir sorun olduğu çok açık ve buna acil önlem alınması gerekiyor.
Orhangazi’nin arıtma tesisi ile ilgili bu endişeleri yaşarken, son günlerde Marmara Denizi’ne kıyısı olan bir çok sahil kentinde ortaya çıkan deniz salyaları dikkatimizi çekti.
Hepinizin malumu olduğu üzere bölgemizde Mudanya sahili ile Gemlik körfezinde oluşan deniz salyaları sonrasında olayın nedenleri de araştırılmaya, bu konuda da bir çok yorum yapılmaya başlamıştı.
Bu konuda bir değerlendirme yapan Gemlik Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan, Körfezdeki görüntünün ortadan kaldırılması için çalışacaklarını belirtip açıklamasına bir de parantez açtı.

Orhangazi’nin arıtma tesisinin acilen ele alınmasını, Orhangazi’nin evsel atıklarının ve kanalizasyon atıklarının Karsak Deresi’ne dolayısıyla da Gemlik körfezine kadar ulaşmasının önüne geçilmesi gerektiğini söyledi.
Sertaslan tam da kitabın ortasından konuştu aslında.
Karsak Deresi mevzusu yıllardır bir sorun olarak önümüzde duruyor.
Dere ile ilgili sorun sadece evsel atıkların buraya karışması değil,
Güzergahı içinde hem Orhangazi hem Gemlik sınırlarında kalan bazı sanayi kuruluşlarının atıklarının da dereye karıştığını hepimiz biliyoruz.
Gemlik ve Bursa Büyükşehir Belediyesi Karsak Deresinin durumu ile ilgili sürekli önlemler alsa da, bunlar hep geçici ya da sorunları erteleyici önlemler oldu.
Karsak Deresi için artık kalıcı ve kökten çözümler bulunması da kaçınılmaz olmuştur.

*
Orhangazi’nin arıtma tesisi ile ilgili meseleye dönecek olursak, bu konuda Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Ocak ayındaki Orhangazi ziyaretinde arıtma tesisinin kapasitesinin artırılması ile ilgili bir çalışma başlatacakları müjdesini vermişti.
Bu da gösteriyor ki aslen Orhangazi arıtma tesisinin kapasitesi artık yeterli değil.
Yeterli olmadığı için de bir kapasite artırımı söz konusu.
O halde, böylesine hayati bir konuda BUSKİ’nin elini çabuk tutması, acilen bu konudaki yatırımını da hızlandırması gerekiyor.
Çünkü, arıtma tesisi çevresinde ortaya çıkan manzara, Karsak deresinin durumu ve son olarak körfezde ortaya çıkan deniz salyası da gösteriyor ki her geçen gün durum daha da kötüye gidiyor.
O halde yapılması gereken şey arıtma tesisi ile ilgili varsa bir sorunun giderilmesi, ve Alinur Aktaş’In da söylediği gibi kapasitesinin acilen artırılması.

*
Orhangazi, Gemlik ve İznik Gölü havzası Allah’ın her nimetini bollukla verdiği bir bölge.
Bu bölgenin doğal yapısının, doğal güzelliklerinin korunması da bir o kadar zorunlu bir konudur.
İznik Gölü’nün son yıllardaki seviye düşüklüğünden kirliliğine, Karsak deresinin durumu,
Orhangazi’nin evsel, kanalizasyon ve sanayi atıklarının arıtma tesisleri marifeti ile temizlenmesine kadar her önlemin acilen alınması gerekiyor.
Alinur Aktaş’ın sözünü ettiği arıtma tesisinin kapasitesinin artırılması ile ilgili BUSKİ’nin çalışmaları hangi aşamadadır bilmiyoruz.
Bu konuda bir ihale yapılacaksa hızlandırılmalı, ihale yapıldıysa da bir an önce sonuçlandırılıp inşaatına başlanmalıdır.
Bu konu artık bir çevre felaketine dönmeden, önlemleri de alınmalıdır.

X

Müsilaj tehdidi ve iç sular

Biliyorsunuz, özellikle Marmara Denizinde son dönemlerde görülen deniz salyası sorunu denizlerimizi ve su ürünlerimizi tehdit etmeye devam ediyor.Son dönemde Marmara Denizi’nin hemen hemen tüm kıyılarında görüldü.

Gemlik Körfezi, Mudanya Sahili, Erdek, Bandırma derken İstanbul sahillerinde de ciddi bir deniz salyası tehdidi yaşanmaya başladı.
Bu konuda hem devletin ilgili kurumları, hem üniversiteler seferber oldu.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 7 il için bir genelge yayınladı.
Marmara Denizi Eylem Planı uyarınca müsilajdan kaynaklı kirliliğin giderilmesi ve yönetimi için İstanbul’da bakan yardımcısı, illerde ise vali başkanlığında Koordinasyon Merkezi kurulacak.
Dün itibarı ile de bu süreç başlamış oldu.
Hedef bir seferberlik ile bu müsilaj belasından kurtulmak.
Bu arada, müsilaj ile ilgili 22 ün önce İstanbul Üniversitesi Laboratuvarlarına bırakılan müsilaj örneklerinin tahlil sonuçları da açıklandı.

Yazının Devamını Oku

Gölden su çeken hat yenilenirken...

Gemlik Gübre’nin İznik Gölü’den çektiği su, son dönemlerin sıkça tartışılan bir konusuydu.

Özellikle bu yıl İznik Gölü’ndeki su seviyesinin rekor seviyede düşmesi ile Gemlik Gübre’nin gölden çektiği su çok konuşulmaya başlamıştı.
Konu hem siyasilerin, hem DSİ’nin gündemine de girmişti.
Çok bilinmeyenli bir konu olan bu su çekme olayı nihayet DSİ’nin açıkladığı resmi raporlar ve oranlarla ortaya çıkmıştı.
Gemlik Gübre’nin yıllık İznik Gölü’nden çekme yetkisinin 10 milyon metreküp olduğu, yine Gemlik Gübre’nin ifadesine göre de bu 10 milyon metreküp suyun tamamının hiçbir dönem kullanılmadığını da öğrenmiş olduk.
Bu açıklamalarda öğrendiğimiz konulardan birisi de 1970’li yıllarda İznik Gölü’nün Orhangazi sahilinden o dönemde kamu kurumu olan Azot Sanayi’ne yaklaşık 30 kilometre uzunluğunda bir boru hattında ciddi su kaçağı olduğunu, bu kaçakların bir kısmının boruların eskimesinden kaynaklı olduğunu, bir kısmının ise hat boyunca bazı bölgelerde hatta saplama yöntemi ile girilip su kullanıldığını öğrendik.
Bu noktada iddia edilen konulardan birisi de Gemlik Gübre’nin İznik Gölü’nden çektiği suyun bir miktarını Gemlik Serbest bölgede farklı sanayi kuruluşlarına ücreti mukabilinde sattığı.
Bu iddia elbetteki Gemlik Gübre tarafından reddediliyor.

Yazının Devamını Oku

Lojistik merkezi için tren kaçmasın

Marmara Bölgesinde özellikle son yıllar için geleceği en parlak bölge diye öngörülen Orhangazi, Gemlik ve İznik’in bir yığın avantajına ilave olarak lojistik yatırımları da eklenebilir.


Özellikle Orhangazi ve Gemlik’te sanayi gücünün günden güne artması, İznik ile birlikte de tarımsal gücünün yüksek olmadı bölge için bir lojistik merkezi olabilecek kapasitede.
Yelpazeyi biraz daha genişlettiğimizde, Yenişehir’in sanayi bölgelerinin gelişime açık olması Yenişehir havalimanı, Sabiha Gökçen’in bölgeye uzaklığının sadece 45 dakikalık bir mesafede olması, bir çok alanda olduğu gibi lojistik merkezi için de büyük avantajlar barındırıyor.
Gemlik limanı gibi uluslararası öneme sahip bir ticaret ağı, yerli Otomobil fabrikasının Gemlik’te hızla yükseliyor olması, Orhangazi’nin özellikle otomotiv yan sanayideki gücü, işin doğrusunu isterseniz bölgeyi bir lojistik merkezi olmaya da itiyor.
*
Hayatım boyunca hiçbir meselede ben ifadesini kullanmadım.
Her zaman biz söylemi ile hareket etmeyi tercih ettim.

Yazının Devamını Oku

Türkiye’nin zeytin fidanı Orhangazi’den

Türkiye’de 2002 yılından itibaren zeytin üretimi, zeytin ağacı sayısı ile ilgili yeni bir yol haritası ortaya konmuştu.


Hatırlanacağı gibi, Türkiye’de zeytin ve zeytinyağı üretimi, 1999 yılında IMF ve Dünya Ticaret Örgütü taahhütleri kapsamında uygulanmaya başlayan yeni tarım politikaları kapsamında farklı bir boyut kazanmıştı.
O dönemlerdeki alınan bu karara rağmen, 2002 yılından sonra bu konuda farklı bir yol haritası ortaya kondu.
2002 yılında Türkiye genelindeki zeytin ağacı sayısı 100 milyon civarıydı.
O yıllarda göreve gelen bugünkü iktidar, zeytin ağacı sayısının artırılması için yeni bir hedef ortaya koymuştu.
Bu hedef ilk etapta Türkiye genelinde zeytin ağacı sayısını 150 milyona çıkarmak,
Bir sonraki adımda ise 180 milyona kadar ulaştırmaktı.

Yazının Devamını Oku

Orhangazi-İznik arasına bölünmüş yol geliyor

Ülkemizde günden güne artan araç sayısı, yollardaki trafik yoğunluğunu da doğru orantılı olarak artırıyor.

Her gün yapılan yeni duble ve otoyollara rağmen, araç trafiği her geçen gün daha da artıyor; artmakla birlikte trafik birçok noktada çileye dönüşüyor.
Özellikle ticaretin can damarı olan Marmara bölgesinde son yıllarda onlarca yol, bağlantı yolu, otoyol ve bölünmüş duble yol inşa edilmesine rağmen, bugün aracı ile trafiğe çıkanların da yakından gördüğü üzere her yerde yoğun bir trafik yaşanmakta.
Bu yollardan birisi de yine Marmara bölgesinin göbeğinde yer alan, Bursa ile Kocaeli, Adapazarı, Bilecik gibi kentleri birbirine bağlayan Orhangazi-İznik Kuzey yolu.
Orhangazi’den İznik’e kadar uzanan yaklaşık 45 kilometrelik gidiş ve geliş olarak yıllar önce inşa edilen İznik Gölü Kuzey yolu her geçen gün artan araç yoğunluğu ile biliniyor.
Hatırlanacağı gibi, Adapazarı’ndan, Mekece üzerinden İznik ve bağlantı yolu ile de Bilecik’e bağlanan yol daha önce duble yol olarak planlanmış ve bu yol hizmete girmişti.
İznik ile Bilecik arasında bazı bölgelerde bölünmüş yol çalışmaları devam etse de, bu bölge büyük oranda rahatlamış durumda.
Özellikle Bursa’dan Orhangazi, oradan da İznik’ten Adapazarı istikametine giden ticari araçlar, kamyon ve TIR’lar Adapazarı İznik arasındaki yolun bölünmüş yola dönüşmesinden sonra daha fazla kullanılır olmuştu.

Yazının Devamını Oku

Bölgenin geleceği için özel bir çalışma

Bursa’nın İstanbul’a açılan kapısı, Orhangazi, Gemlik ve İznik.

Bu bölge için kronik sorunlardan birisinin de bu bölgenin kısa, orta ve uzun vade planlarının bir türlü olmamasını gösterebiliriz.
Gerçekten de bakıldığında ne Orhangazi özelinde ne Gemlik’in ne de İznik’in kısa, orta ve uzun vade planlamalarının olmadığını görüyoruz.
Ne sanayi, ne tarım ne de turizm konusunda bu bölge ne yazık ki hep günü kurtarmak için yapılan çalışmalarla vakit kaybetmiş.
Bölgedeki her üç kenti de incelediğimizde taşra mantığından bir türlü kopamamış, küçük kısır çekişmeler ve siyasi tartışmalarla yıllarını heba etmiş.
Bölge ilçelerinden Orhangazi’de geçmiş dönemde bir çalıştay yapılmış; ama bunun devamı da bir türlü gelmemişti.

*

Yazının Devamını Oku

Yerli otomobil fabrikasını canlı izleyin

2019 yılının Aralık ayında Bursa ile birlikte Türkiye büyük bir müjdeyi duymuştu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ağzından.Türkiye’nin Otomobil Girişimci Grubu (TOGG) yerli otomobil fabrikasının üretimine Gemlik’te başlayacaktı

Ortaya çıkan yerli otomobiller sadece Türkiye’de değil, dünyada dada büyük beğeni ve takdir görmüştü.
Öncelikle şunu belirtmekte fayda var.
Yerli Otomobil bir devlet politikasıdır.
Yerli otomobil bu ülkenin makus talihinin yavaş yavaş değişeceğinin göstergesidir.
TOGG, bu ülkenin kaderidir, 83 milyonun sahip çıkması gereken, sımsıkı sarılması gereken bir proje.
Ancak, gelin görün, bizde öyle bir muhalefet var ki, her fırsatta Üstad Necip Fazıl’ın “Bizdeki muhalefet iktidarı düşürme pahasına, vatanı düşürmeye razıdır” söylemini haklı çıkarırcasına ortaya atılıyor.
Acı, acı olduğu kadar da düşündürücü bir durum.

Yazının Devamını Oku

Dev organizasyon için tek hazırlığımız yol!

Eylül ayında İznik’te büyük bir organizasyon gerçekleştirilecek.

Bu yıl dördüncüsü yapılacak olan Türk Dünyası Göçebe Oyunları.
Türkiye’nin dört bir yanındaki Türkleri bir araya getirecek olan, öngörülere göre de yaklaşık 1 milyon kişinin ağırlanması planlanıyor.
Bu rakam pandemi nedeniyle daha düşük olabilir; ama neresinden bakarsanız bakın, bu oyunlar için bölge binlerce insanı, yerli ve yabancı insanı ağırlayacak.
*
Göçebe oyunları, Orta Asya’daki geleneksel sporların ve Türk kültürünün yaşatılması amacı ile düzenleniyor.
En son 2018 yılında Kırgızistan’da ülkenin kuzeyindeki Çopan-Ata şehrinde düzenlenmişti.
Kırgızistan’daki Göçebe Oyunları bu organizasyonun üçüncüsüydü.

Yazının Devamını Oku

İleri teknoloji sanayi fırsatı kaçıyor mu?

Orhangazi’de Süpürgelik Mevkii’nde daha önce sanayi alanı olarak ilan edilen bölge konusunda ön çalışmalar başladı.

Orhangazi Belediyesi, bu bölgede arsası bulunan vatandaşlarla 1/25 bin’lik çevre düzeni planında konut dışı kentsel çalışma alanı olarak görülen yerle ilgili 1/1000 ölçekli uygulama imar planı çalışmaları ile ilgili arazi sahipleri ile bir görüşme yaptı.
Konu belki bazı kesimlere yabancı gelebilir.
Arsa ve sanayi alanı ile ilgili bilgilendirme yapmakta fayda var.
Önceki dönem belediye yönetimi Süpürgelik Mevkiinde Yalova istikametine doğru giderken yolun sağ tarafında kalan 742 dönümlük bir arsayı sanayi alanı olarak ilan etmişti.
Bu alan ile ilgili ilk planlama İsmail Tartar’ın Belediye başkanlığı döneminde başlamış, Neşet Çağlayan döneminde ise planlaması yapılıp son hali verilmişti.
Bölge, sanayi alanı ilan edilirken aslında o dönemde çok yönlü olarak bir planlama yapılmıştı.
Birincisi, buradaki sanayi alanı “İleri Teknoloji Sanayi” alanı olarak düşünülmüştü.

Yazının Devamını Oku

İznik Gölü’nde su seviyesi ne durumda?

Şubat ayı boyunca etkili olan kar yağışı, mart ayında bol bol yağan yağmur memleketin yüzünü güldürdü.

Son 3 yılda böylesine bereket görememiştik.
Göller, göletler, su kaynakları, barajlar tarihin en düşük seviyelerini görmüştü.
Bu durum İznik Gölü’nü de son derece etkilemiş, göl tabiri caizse tarihinin en fazla çekilmesini yaşamıştı.
İznik Gölü’ndeki çekilme neredeyse 50 metrenin üzerinde gerçekleşti.
Göl sahillerinde daha önce su ile dolu olan alanlar karaya dönmüş, su içindeki iskeleler dahi karada kalmıştı.
Ürkütücü görüntüler oluşmuştu.
*

Yazının Devamını Oku

Orhangazi, Gemlik, İznik bu fırsatın peşinden gidecek mi?

Geçtiğimiz yıllarda yine gündemimize gelmişti, son olarak da geçen yıl Bursa Şehir Hastanesi’nin açılışı sonrasında konu daha yüksek sesle konuşulmaya başlamıştı.Çünkü şimdi bahsedeceğim konu o zaman Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a bizzat sunulmuştu.Öneriyi sunan ise Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Saim Kılavuz

Konu şu; Orhangazi, Gemlik ve İznik bölgesi için bir Teknoloji Bilimleri Fakültesi kurulması.
O dönemlerde rektör Prof.Dr.Saim Kılavuz Orhangazi, Gemlik ve İznik’in dinamikleri eğer bu konunun peşini bırakmazsa bölge bir Teknoloji Bilimleri Fakültesi’ni kazandırabilir.
Aynı dönemde bu konu bölge medyasında ve kamuoyunda da çok konuşuldu.
*
Aslında, bölgenin tam da ihtiyacı olan bir konu, Teknoloji Bilimleri Fakültesi.
Orhangazi, Gemlik ve İznik Bölgesi, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ile birlikte dünyanın en önemli ticaret merkezi olan İstanbul’un arka bahçesi konumuna gelmiş durumda.
Bununla birlikte Kocaeli, Bursa, Gemlik limanı ve lojistik olarak da çok güçlü bir bölge olması hasebi ile son derece kritik bir nokta durumunda.

Yazının Devamını Oku

Ziraat turizmi için büyük fırsat

Orhangazi, Gemlik ve İznik bölgesi sanayideki gücünün yanı sıra, tarımdaki gücü ile de öne çıkıyor.

Öylesine özel bir bölge ki burası, Türkiye’nin hatta dünyanın kendi branşında en önde gelen marka olmuş sanayi kuruluşları da bu bölgede yer alıyor.
Bölgenin sanayi gücüne ilave olarak tarımdaki gücü de herkesin malumu.
Orhangazi, Gemlik ve İznik bölgesi zeytinin ana vatanı.
Bununla birlikte Orhangazi ve İznik ovaları da farklı ürün yelpazesi ile de bir tarım ambarı seviyesine ulaşmış durumda.
Son yıllarda ise tarım 12 aya yayılmış durumda.
Bölgede geçmişte yılda 6-8 ay arası tarım yapılabilirken, artık bölgede ürün çeşitliliği ve seracılığın da gelişmesi ile 12 ay tarım yapılabilir hale geldi.
Bu iki değere ilave olarak bölge turizmden de ciddi pay alıyor.

Yazının Devamını Oku

Tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olmaz

Bunu neden söyledim.Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor

Covid-19 ile ilgili son yapılan değerlendirmeler sonrasında Bakanlar Kurulu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında pazartesi günü toplandı, milyonların merak ettiği kararları açıkladı.
Öncelikle burada alınan kararları, sınırlamaları, kısmi normalleşmeleri tekrar dile getirmek istemiyorum.
Bilindiği gibi, yeni normalleşme döneminde en kritik unsur Türkiye’de tüm illerin yoğunluk haritalarına göre sınıflandırılması.
Oluşturulacak olan ve her hafta güncellenecek olan risk haritası dört aşamalı olacak.
Düşük riskli, orta riskli, riskli ve yüksek riskli olmak üzere 4 gruba ayrılacak olan illerde süreci valilikler yönetecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ilk etapta 4 kategorideki normalleşmeleri ve kaldırılan kısıtlamaları açıkladı.
Düşük ve orta riskli illerde hafta sonu kısıtlamaları kaldırıldı.

Yazının Devamını Oku

292 konut ne zaman teslim edilecek?

Pandemi dönemi, konut ihtiyacını da beraberinde getirdi.Covid-19 nedeniyle tüm dünyada ve Türkiye’de ekonomi olumsuz etkilendi.

Bu olumsuz tablonun en fazla yansıdığı sektörlerin başında da inşaat geliyor.
İnşaat sektörünün neredeyse 1 yıldır durağan bir sürece girmesi ile birlikte konut ihtiyacı da arttı.
Tabii, özel sektörle birlikte TOKİ’nin de önceliği afet bölgelerine vermesinden dolayı, farklı bölgelerdeki projeleri, inşaat maliyetlerinin yükselmesinden dolayı beklemeye alınmıştı.
Pandemi öncesinde 2018 ve 2019 yılında yaşanan ekonomideki daralma inşaat sektörünü olumsuz etkilemiş konut stokları tükenmiş, yeni konut projelerinin olmamasından dolayı da satışa hazır konutların fiyatları da alıp başını gitmişti.
Öyle ki TOKİ ekonomik kriz döneminde planladığı kendi projelerini bile maliyetlerin yüksek olmasından dolayı ertelemeye almıştı.
Bunlardan birisi de Orhangazi’de inşa edilen ve inşaatı tamamlanan 292 adet konuttu.
Aslında bu konut projesi 2019’da tamamlanıp hak sahiplerine verilecekti.

Yazının Devamını Oku

5 yıl önce konan irade ile lojistik merkezine adım adım

Bundan tam 5 yıl önce 25 Ocak 2016 tarihinde o dönemde Taşıyıcılar Kooperatifi’nin ortaya koyduğu bir irade ile ilgili haber yaparken,Orhangazi’nin bölgenin lojistik merkezi olma yolunda adım attığını yazmıştım.

O dönemde bugünkü Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Beytullah Güneş ile yaptığım söyleşi de bunu görmüş, bununla ilgili de önemli bir haber ele almıştım.
Taşıyıcılar Kooperatifi, o dönemde bir çok insan için imkansız gibi görünen Kooperatif yanındaki eski bir fabrika alanını satın almaya hazırlanıyordu.
Fabrika sahasının satın alınması, oraya bir depo-antrepo tesisi kurmak başlı başına bir meseleydi çünkü o zamanlar.
Fabrikanın satın alınması büyük maliyet, depo-anrepo gibi bir tesisin inşası ayrı bir maliyetti.
O dönemlerde telaffuz edilen rakamlar bazılarının havsalasının sığmayacağıölçekteydi.
Ancak;
274 üyesi bulunan Taşıyıcılar Kooperatifi öylesine güçlü bir yapıya kavuşmuştu ki, bunun da üstesinden gelecek seviyedeydi.

Yazının Devamını Oku

2 milyon 300 bin zeytin ağacının kaçı atıl durumda?

Orhangazi’de bilinenin aksine, son yıllarda zeytin ağacı sayılarında ciddi artış yaşanmıştı.

Bizler meslek hayatımızın ilk yıllarında, yani 2000’li yılların başında yaptığımız haberlerde ya da o dönemde verilen resmi rakamlara göre Orhangazi genelinde 1 milyon 650 bin civarında zeytin ağacı vardı.
Fakat geçen 15-20 yıllık dönemde yeni ekilen zeytin ağaçları ile birlikte Orhangazi sınırlarında toplamda 2 milyon 300 bin adet zeytin ağacı bulunuyor.
Bu, yaklaşık 1,5 yıl önce Tarım Bakanlığı ve Marmarabirlik tarafından tüm Bursa bölgesinde sürdürülen çalışmalar sonrasında tespit edilen rakam.
Yine, ilçe genelinde 1 milyon 650 bin adet zeytin ağacı varken ve Orhangazi’de yıllık tahmini zeytin rekoltesi hesaplanırken, 20 bin ile 25 bin ton arası tahminleri yapılırdı.
Yani resmi anlamada bu rakamlar baz alınırdı.
Zeytin ağacı sayısı 2 milyon 300 bin civarına geldiğinde ise normal koşullarda Orhangazi bölgesindeki zeytin rekolte miktarının en az 45 bin tonu bulması gerekiyor.
Oysa yine bugün itibarı ile yapılan rekolte tahminlerine göre Orhangazi’de 30 bin ton ile 35 bin ton arası zeytin rekoltesi elde ediliyor.

Yazının Devamını Oku

İdealizm, teknoloji ve birikim tarımda üst ligleri getirecek

Orhangazi ilçesinde tüm izinleri tamamlanan HEKTAŞ Orhangazi Tarımsal İnovasyon ve Deneyim Merkezi yavaş yavaş faaliyete başladı.Geçtiğimiz haftalarda yine bu satırlardan HEKTAŞ’ın Orhangazi projelerinden bahsetmiş, tarihi projenin önemini anlatmıştım

Yazıyı yazarken, HEKTAŞ’ın yaklaşık 1 yıldır Orhangazi tesislerinde sürdürdüğü çalışmalardan kamuoyunun yeteri kadar bilgilendirilmediğinden söz etmiştim.
Sonrasında, geçtiğimiz hafta HEKTAŞ'ın Marka ve İletişim Yöneticisi değerli Selçuk Yaşar’dan bir telefon aldım.
HEKTAŞ’ın değerli yöneticilerinin Orhangazi tesislerinde ağırlanmak istediğimi söylüyordu.
Son derece memnun oldum.
Nihayetinde geçtiğimiz hafta HEKTAŞ’ın Orhangazi’de kurulan tesisinde ağırlandım, enine boyuna tesislerle ilgili detaylı bir öngörüye sahip oldum.



Yazının Devamını Oku

AK Partili vekil 'yurt' demişken...

Bursa’nın birçok noktasında yurt inşaatları sürüyor.

AK Parti Bursa milletvekilleri Refik Özen ve Zafer Işık, Gençlik ve Spor İl Müdürü Salih Başparmak ile birlikte Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafında kente kazandırılan yaklaşık 350 milyonluk yatırım olan yeni yurt binalarını inceledi.
Gerçekten de önemli ve devasa yatırımlar.
Bursa, büyük bir üniversite şehri aynı zamanda.
Hem üniversite sayısı, hem öğrenci sayısı her geçen gün artan bir il.
Dolayısıyla devletin yeni yurt yatırımları da hızla devam ediyor.
Sevindirici bir tablo bu.
Bursa genelinde an itibarı ile yurt yatak kapasitesi 7 bin.

Yazının Devamını Oku