GeriHasan BOZBEY 5 yıl önce konan irade ile lojistik merkezine adım adım
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

5 yıl önce konan irade ile lojistik merkezine adım adım

Bundan tam 5 yıl önce 25 Ocak 2016 tarihinde o dönemde Taşıyıcılar Kooperatifi’nin ortaya koyduğu bir irade ile ilgili haber yaparken,Orhangazi’nin bölgenin lojistik merkezi olma yolunda adım attığını yazmıştım.

O dönemde bugünkü Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Beytullah Güneş ile yaptığım söyleşi de bunu görmüş, bununla ilgili de önemli bir haber ele almıştım.
Taşıyıcılar Kooperatifi, o dönemde bir çok insan için imkansız gibi görünen Kooperatif yanındaki eski bir fabrika alanını satın almaya hazırlanıyordu.
Fabrika sahasının satın alınması, oraya bir depo-antrepo tesisi kurmak başlı başına bir meseleydi çünkü o zamanlar.
Fabrikanın satın alınması büyük maliyet, depo-anrepo gibi bir tesisin inşası ayrı bir maliyetti.
O dönemlerde telaffuz edilen rakamlar bazılarının havsalasının sığmayacağıölçekteydi.
Ancak;
274 üyesi bulunan Taşıyıcılar Kooperatifi öylesine güçlü bir yapıya kavuşmuştu ki, bunun da üstesinden gelecek seviyedeydi.
Bu sadece bir yönetim başarısı değil, tüm üyeleri ile taşın altına elini koymak, geleceğe daha sağlam adımlar atmak için topyekün tüm üyelerin birlikte gerçekleştirdiği bir başarı hikayesi oldu.
25 Ocak 2016 tarihli o haberimin üzerinden tam 5 yıl geçmiş.
Ve bugün gelinen noktada Taşıyıcılar Kooperatifi adım adım projesini hayata geçirmiş oldu.
Önce fabrika sahası satın alındı.
Ardından ise depo-antrepo inşasına geçildi.
Ve artık çarkın da dönme vakti geldi.

*

Peki kooperatifin hayata geçirdiği bu depo-antrepo projesi neden bu kadar önemli?
Yine 5 yıl öncesinden söz edecek olursak, o tarihlerde Orhangazi için atılacak en önemli adımlardan birisinin lojistik konusunda olacağını söylemiştim, bunu da yazılarımda dile getirmiştim.
Çünkü;
Orhangazi, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu ile birlikte İstanbul’un hemen arka bahçesi, zmir’e, Kocaeli’ye, Balıkesir ve Manisa’ya da artık bir adım ötesi oldu.
Orhangazi, sanayisinin de gücü ortadayken, üstelik, otomotiv yan sanayinin de neredeyse merkezi haline gelmişken, bölgenin bir lojistik üssü olmasının önünde de aslında hiçbir engel yoktu.

*

Tabii ki bu sadece Orhangazi’yi kapsayan bir durum değil.
Orhangazi ile birlikte Gemlik ve İznik’in yanı sıra, Yalova ve Bursa bölgesi için de bir lojistik üs olabilecek özelliklere sahip bir bölge Orhangazi.
Yerli otomobil fabrikasının Gemlik’te inşa edilecek olması, otomotiv yan sanayinin Orhangazi’de çok güçlü olması, bu konuda en büyük avantajı olacaktı.

*

Ve Taşıyıcılar Kooperatifi...
Zaten bildim bileli Orhangazi Taşıyıcılar Kooperatifi bölgenin en güçlü nakliye kuruluşlarından birisi, hatta en önde geleniydi.
Son hayata geçirdikleri depo ve antrepo yatırımı ile birlikte hem bu güçlerini perçinlemiş oldular.
Hem de bölgenin de tek hakimi konumuna geldiler.
Kooperatifin bu gücü aynı zamanda bölgenin de gücü anlamına gelmektedir.

*

Devasa bir fabrika sahasını satın alıp, yerine profesyonel bir bakış açısı ile depo ve antrepo inşa edip öncelikle kendi üyelerine, sonrasında ise bölgenin tamamına katkı sağlayan Kooperatif yönetimi, bundan sonraki süreçte her konuda profesyonel adımlar atmalı, her süreci daha profesyonel yönetmelidir.
Çünkü mevzu sadece bir kooperatif mevzusu değil, bölgenin tamamını ilgilendiren bir konu.

*

Bölgenin lojistikte hakettiği noktaya gelmesi için diğer kurum ve kuruluşlara da görev düşüyor.
Sadece özel sektör eli ile değil, yerel yönetim, kamu ve diğer dinamiklerin de bu konuda olası projeleri desteklemesi, atılacak adımlar varsa bunları gerçekleştirmesi gerekiyor.
Bu konu lojistiğin daha da güçlenmesi için önemlidir.

X

Orhangazi-İznik arasına bölünmüş yol geliyor

Ülkemizde günden güne artan araç sayısı, yollardaki trafik yoğunluğunu da doğru orantılı olarak artırıyor.

Her gün yapılan yeni duble ve otoyollara rağmen, araç trafiği her geçen gün daha da artıyor; artmakla birlikte trafik birçok noktada çileye dönüşüyor.
Özellikle ticaretin can damarı olan Marmara bölgesinde son yıllarda onlarca yol, bağlantı yolu, otoyol ve bölünmüş duble yol inşa edilmesine rağmen, bugün aracı ile trafiğe çıkanların da yakından gördüğü üzere her yerde yoğun bir trafik yaşanmakta.
Bu yollardan birisi de yine Marmara bölgesinin göbeğinde yer alan, Bursa ile Kocaeli, Adapazarı, Bilecik gibi kentleri birbirine bağlayan Orhangazi-İznik Kuzey yolu.
Orhangazi’den İznik’e kadar uzanan yaklaşık 45 kilometrelik gidiş ve geliş olarak yıllar önce inşa edilen İznik Gölü Kuzey yolu her geçen gün artan araç yoğunluğu ile biliniyor.
Hatırlanacağı gibi, Adapazarı’ndan, Mekece üzerinden İznik ve bağlantı yolu ile de Bilecik’e bağlanan yol daha önce duble yol olarak planlanmış ve bu yol hizmete girmişti.
İznik ile Bilecik arasında bazı bölgelerde bölünmüş yol çalışmaları devam etse de, bu bölge büyük oranda rahatlamış durumda.
Özellikle Bursa’dan Orhangazi, oradan da İznik’ten Adapazarı istikametine giden ticari araçlar, kamyon ve TIR’lar Adapazarı İznik arasındaki yolun bölünmüş yola dönüşmesinden sonra daha fazla kullanılır olmuştu.

Yazının Devamını Oku

Hürriyet Mahallesi artık öz evlat

Orhangazi’de Hürriyet mahallesinde yer alan stadyum ve kapalı spor salonunun kaldırılması sürekli gündeme gelen bir konudur.

Her siyasetçinin, her belediye başkan adayının gündemine de girmiştir.
‘Stadyum ve kapalı spor salonu başka bir yere taşınsın, bu alana ise büyük bir park ve yeşil alan yapılsın’ denir.
Bugüne kadar da sürekli ilçenin gündeminde yer alır bu mevzu.
Ama şimdiye kadar bu konuda somut adım atılmadı.
Son dönemde İl Gençlik ve Spor Müdürü stadyumun kaldırılıp yerine Millet Parkı yapılmasını gündeme getirmişti.
Öncelikle şu görüşümü dile getirmek isterim; Orhangazi’nin bugünkü yapısı ile artık bir profesyonel bir takıma kavuşması neredeyse imkansız gibi görünüyor.
Dolayısıyla bir profesyonel takımımız olmayacağına göre, ilçe stadyumunun göle taşınması da mantıklı bir iş olabilir.

Yazının Devamını Oku

Bölgenin geleceği için özel bir çalışma

Bursa’nın İstanbul’a açılan kapısı, Orhangazi, Gemlik ve İznik.

Bu bölge için kronik sorunlardan birisinin de bu bölgenin kısa, orta ve uzun vade planlarının bir türlü olmamasını gösterebiliriz.
Gerçekten de bakıldığında ne Orhangazi özelinde ne Gemlik’in ne de İznik’in kısa, orta ve uzun vade planlamalarının olmadığını görüyoruz.
Ne sanayi, ne tarım ne de turizm konusunda bu bölge ne yazık ki hep günü kurtarmak için yapılan çalışmalarla vakit kaybetmiş.
Bölgedeki her üç kenti de incelediğimizde taşra mantığından bir türlü kopamamış, küçük kısır çekişmeler ve siyasi tartışmalarla yıllarını heba etmiş.
Bölge ilçelerinden Orhangazi’de geçmiş dönemde bir çalıştay yapılmış; ama bunun devamı da bir türlü gelmemişti.

*

Yazının Devamını Oku

Yerli otomobil fabrikasını canlı izleyin

2019 yılının Aralık ayında Bursa ile birlikte Türkiye büyük bir müjdeyi duymuştu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ağzından.Türkiye’nin Otomobil Girişimci Grubu (TOGG) yerli otomobil fabrikasının üretimine Gemlik’te başlayacaktı

Ortaya çıkan yerli otomobiller sadece Türkiye’de değil, dünyada dada büyük beğeni ve takdir görmüştü.
Öncelikle şunu belirtmekte fayda var.
Yerli Otomobil bir devlet politikasıdır.
Yerli otomobil bu ülkenin makus talihinin yavaş yavaş değişeceğinin göstergesidir.
TOGG, bu ülkenin kaderidir, 83 milyonun sahip çıkması gereken, sımsıkı sarılması gereken bir proje.
Ancak, gelin görün, bizde öyle bir muhalefet var ki, her fırsatta Üstad Necip Fazıl’ın “Bizdeki muhalefet iktidarı düşürme pahasına, vatanı düşürmeye razıdır” söylemini haklı çıkarırcasına ortaya atılıyor.
Acı, acı olduğu kadar da düşündürücü bir durum.

Yazının Devamını Oku

Dev organizasyon için tek hazırlığımız yol!

Eylül ayında İznik’te büyük bir organizasyon gerçekleştirilecek.

Bu yıl dördüncüsü yapılacak olan Türk Dünyası Göçebe Oyunları.
Türkiye’nin dört bir yanındaki Türkleri bir araya getirecek olan, öngörülere göre de yaklaşık 1 milyon kişinin ağırlanması planlanıyor.
Bu rakam pandemi nedeniyle daha düşük olabilir; ama neresinden bakarsanız bakın, bu oyunlar için bölge binlerce insanı, yerli ve yabancı insanı ağırlayacak.
*
Göçebe oyunları, Orta Asya’daki geleneksel sporların ve Türk kültürünün yaşatılması amacı ile düzenleniyor.
En son 2018 yılında Kırgızistan’da ülkenin kuzeyindeki Çopan-Ata şehrinde düzenlenmişti.
Kırgızistan’daki Göçebe Oyunları bu organizasyonun üçüncüsüydü.

Yazının Devamını Oku

İleri teknoloji sanayi fırsatı kaçıyor mu?

Orhangazi’de Süpürgelik Mevkii’nde daha önce sanayi alanı olarak ilan edilen bölge konusunda ön çalışmalar başladı.

Orhangazi Belediyesi, bu bölgede arsası bulunan vatandaşlarla 1/25 bin’lik çevre düzeni planında konut dışı kentsel çalışma alanı olarak görülen yerle ilgili 1/1000 ölçekli uygulama imar planı çalışmaları ile ilgili arazi sahipleri ile bir görüşme yaptı.
Konu belki bazı kesimlere yabancı gelebilir.
Arsa ve sanayi alanı ile ilgili bilgilendirme yapmakta fayda var.
Önceki dönem belediye yönetimi Süpürgelik Mevkiinde Yalova istikametine doğru giderken yolun sağ tarafında kalan 742 dönümlük bir arsayı sanayi alanı olarak ilan etmişti.
Bu alan ile ilgili ilk planlama İsmail Tartar’ın Belediye başkanlığı döneminde başlamış, Neşet Çağlayan döneminde ise planlaması yapılıp son hali verilmişti.
Bölge, sanayi alanı ilan edilirken aslında o dönemde çok yönlü olarak bir planlama yapılmıştı.
Birincisi, buradaki sanayi alanı “İleri Teknoloji Sanayi” alanı olarak düşünülmüştü.

Yazının Devamını Oku

İznik Gölü’nde su seviyesi ne durumda?

Şubat ayı boyunca etkili olan kar yağışı, mart ayında bol bol yağan yağmur memleketin yüzünü güldürdü.

Son 3 yılda böylesine bereket görememiştik.
Göller, göletler, su kaynakları, barajlar tarihin en düşük seviyelerini görmüştü.
Bu durum İznik Gölü’nü de son derece etkilemiş, göl tabiri caizse tarihinin en fazla çekilmesini yaşamıştı.
İznik Gölü’ndeki çekilme neredeyse 50 metrenin üzerinde gerçekleşti.
Göl sahillerinde daha önce su ile dolu olan alanlar karaya dönmüş, su içindeki iskeleler dahi karada kalmıştı.
Ürkütücü görüntüler oluşmuştu.
*

Yazının Devamını Oku

Orhangazi, Gemlik, İznik bu fırsatın peşinden gidecek mi?

Geçtiğimiz yıllarda yine gündemimize gelmişti, son olarak da geçen yıl Bursa Şehir Hastanesi’nin açılışı sonrasında konu daha yüksek sesle konuşulmaya başlamıştı.Çünkü şimdi bahsedeceğim konu o zaman Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a bizzat sunulmuştu.Öneriyi sunan ise Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Saim Kılavuz

Konu şu; Orhangazi, Gemlik ve İznik bölgesi için bir Teknoloji Bilimleri Fakültesi kurulması.
O dönemlerde rektör Prof.Dr.Saim Kılavuz Orhangazi, Gemlik ve İznik’in dinamikleri eğer bu konunun peşini bırakmazsa bölge bir Teknoloji Bilimleri Fakültesi’ni kazandırabilir.
Aynı dönemde bu konu bölge medyasında ve kamuoyunda da çok konuşuldu.
*
Aslında, bölgenin tam da ihtiyacı olan bir konu, Teknoloji Bilimleri Fakültesi.
Orhangazi, Gemlik ve İznik Bölgesi, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ile birlikte dünyanın en önemli ticaret merkezi olan İstanbul’un arka bahçesi konumuna gelmiş durumda.
Bununla birlikte Kocaeli, Bursa, Gemlik limanı ve lojistik olarak da çok güçlü bir bölge olması hasebi ile son derece kritik bir nokta durumunda.

Yazının Devamını Oku

Ziraat turizmi için büyük fırsat

Orhangazi, Gemlik ve İznik bölgesi sanayideki gücünün yanı sıra, tarımdaki gücü ile de öne çıkıyor.

Öylesine özel bir bölge ki burası, Türkiye’nin hatta dünyanın kendi branşında en önde gelen marka olmuş sanayi kuruluşları da bu bölgede yer alıyor.
Bölgenin sanayi gücüne ilave olarak tarımdaki gücü de herkesin malumu.
Orhangazi, Gemlik ve İznik bölgesi zeytinin ana vatanı.
Bununla birlikte Orhangazi ve İznik ovaları da farklı ürün yelpazesi ile de bir tarım ambarı seviyesine ulaşmış durumda.
Son yıllarda ise tarım 12 aya yayılmış durumda.
Bölgede geçmişte yılda 6-8 ay arası tarım yapılabilirken, artık bölgede ürün çeşitliliği ve seracılığın da gelişmesi ile 12 ay tarım yapılabilir hale geldi.
Bu iki değere ilave olarak bölge turizmden de ciddi pay alıyor.

Yazının Devamını Oku

Tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olmaz

Bunu neden söyledim.Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor

Covid-19 ile ilgili son yapılan değerlendirmeler sonrasında Bakanlar Kurulu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında pazartesi günü toplandı, milyonların merak ettiği kararları açıkladı.
Öncelikle burada alınan kararları, sınırlamaları, kısmi normalleşmeleri tekrar dile getirmek istemiyorum.
Bilindiği gibi, yeni normalleşme döneminde en kritik unsur Türkiye’de tüm illerin yoğunluk haritalarına göre sınıflandırılması.
Oluşturulacak olan ve her hafta güncellenecek olan risk haritası dört aşamalı olacak.
Düşük riskli, orta riskli, riskli ve yüksek riskli olmak üzere 4 gruba ayrılacak olan illerde süreci valilikler yönetecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ilk etapta 4 kategorideki normalleşmeleri ve kaldırılan kısıtlamaları açıkladı.
Düşük ve orta riskli illerde hafta sonu kısıtlamaları kaldırıldı.

Yazının Devamını Oku

292 konut ne zaman teslim edilecek?

Pandemi dönemi, konut ihtiyacını da beraberinde getirdi.Covid-19 nedeniyle tüm dünyada ve Türkiye’de ekonomi olumsuz etkilendi.

Bu olumsuz tablonun en fazla yansıdığı sektörlerin başında da inşaat geliyor.
İnşaat sektörünün neredeyse 1 yıldır durağan bir sürece girmesi ile birlikte konut ihtiyacı da arttı.
Tabii, özel sektörle birlikte TOKİ’nin de önceliği afet bölgelerine vermesinden dolayı, farklı bölgelerdeki projeleri, inşaat maliyetlerinin yükselmesinden dolayı beklemeye alınmıştı.
Pandemi öncesinde 2018 ve 2019 yılında yaşanan ekonomideki daralma inşaat sektörünü olumsuz etkilemiş konut stokları tükenmiş, yeni konut projelerinin olmamasından dolayı da satışa hazır konutların fiyatları da alıp başını gitmişti.
Öyle ki TOKİ ekonomik kriz döneminde planladığı kendi projelerini bile maliyetlerin yüksek olmasından dolayı ertelemeye almıştı.
Bunlardan birisi de Orhangazi’de inşa edilen ve inşaatı tamamlanan 292 adet konuttu.
Aslında bu konut projesi 2019’da tamamlanıp hak sahiplerine verilecekti.

Yazının Devamını Oku

2 milyon 300 bin zeytin ağacının kaçı atıl durumda?

Orhangazi’de bilinenin aksine, son yıllarda zeytin ağacı sayılarında ciddi artış yaşanmıştı.

Bizler meslek hayatımızın ilk yıllarında, yani 2000’li yılların başında yaptığımız haberlerde ya da o dönemde verilen resmi rakamlara göre Orhangazi genelinde 1 milyon 650 bin civarında zeytin ağacı vardı.
Fakat geçen 15-20 yıllık dönemde yeni ekilen zeytin ağaçları ile birlikte Orhangazi sınırlarında toplamda 2 milyon 300 bin adet zeytin ağacı bulunuyor.
Bu, yaklaşık 1,5 yıl önce Tarım Bakanlığı ve Marmarabirlik tarafından tüm Bursa bölgesinde sürdürülen çalışmalar sonrasında tespit edilen rakam.
Yine, ilçe genelinde 1 milyon 650 bin adet zeytin ağacı varken ve Orhangazi’de yıllık tahmini zeytin rekoltesi hesaplanırken, 20 bin ile 25 bin ton arası tahminleri yapılırdı.
Yani resmi anlamada bu rakamlar baz alınırdı.
Zeytin ağacı sayısı 2 milyon 300 bin civarına geldiğinde ise normal koşullarda Orhangazi bölgesindeki zeytin rekolte miktarının en az 45 bin tonu bulması gerekiyor.
Oysa yine bugün itibarı ile yapılan rekolte tahminlerine göre Orhangazi’de 30 bin ton ile 35 bin ton arası zeytin rekoltesi elde ediliyor.

Yazının Devamını Oku

İdealizm, teknoloji ve birikim tarımda üst ligleri getirecek

Orhangazi ilçesinde tüm izinleri tamamlanan HEKTAŞ Orhangazi Tarımsal İnovasyon ve Deneyim Merkezi yavaş yavaş faaliyete başladı.Geçtiğimiz haftalarda yine bu satırlardan HEKTAŞ’ın Orhangazi projelerinden bahsetmiş, tarihi projenin önemini anlatmıştım

Yazıyı yazarken, HEKTAŞ’ın yaklaşık 1 yıldır Orhangazi tesislerinde sürdürdüğü çalışmalardan kamuoyunun yeteri kadar bilgilendirilmediğinden söz etmiştim.
Sonrasında, geçtiğimiz hafta HEKTAŞ'ın Marka ve İletişim Yöneticisi değerli Selçuk Yaşar’dan bir telefon aldım.
HEKTAŞ’ın değerli yöneticilerinin Orhangazi tesislerinde ağırlanmak istediğimi söylüyordu.
Son derece memnun oldum.
Nihayetinde geçtiğimiz hafta HEKTAŞ’ın Orhangazi’de kurulan tesisinde ağırlandım, enine boyuna tesislerle ilgili detaylı bir öngörüye sahip oldum.



Yazının Devamını Oku

AK Partili vekil 'yurt' demişken...

Bursa’nın birçok noktasında yurt inşaatları sürüyor.

AK Parti Bursa milletvekilleri Refik Özen ve Zafer Işık, Gençlik ve Spor İl Müdürü Salih Başparmak ile birlikte Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafında kente kazandırılan yaklaşık 350 milyonluk yatırım olan yeni yurt binalarını inceledi.
Gerçekten de önemli ve devasa yatırımlar.
Bursa, büyük bir üniversite şehri aynı zamanda.
Hem üniversite sayısı, hem öğrenci sayısı her geçen gün artan bir il.
Dolayısıyla devletin yeni yurt yatırımları da hızla devam ediyor.
Sevindirici bir tablo bu.
Bursa genelinde an itibarı ile yurt yatak kapasitesi 7 bin.

Yazının Devamını Oku

İznik Gölü için gerçek bir mücadele şart

Son yıllarda yaşanan iklim değişiklikleri,küresel ısınma; ve nihayetinde hayatımızı direkt etkileyen kuraklık, Türkiye genelindeki tüm su kaynaklarını, gölleri, akarsu yataklarını, derelerini olumsuz etkiledi.

Kuraklıktan payını alan su kaynaklarından birisi de Türkiye’nin beşinci büyük gölü durumundaki İznik Gölü oldu.
İznik Gölü’ndeki değişim öylesine büyük oldu ki, tarihte görülmemiş oranda su çekilmesi yaşandı.
Ve durum git gide daha kötüleşirken, son günlerde etkili olan kar yağışı bir nebze de olsa göle ve tüm su kaynaklarına cansuyu oldu.
Yeterli mi peki?
Elbetteki değil.
Çok daha fazlası gerekli.
*

Yazının Devamını Oku

Bölgenin ‘Meram’ı olabilir

Konya’nın Meram ilçesini bilenleriniz vardır.Meram, Konya’nın güneyinde yer alıyor.Bu bölge, Meram Bağları ile kanalları ve eşsiz doğal güzellikleri ile bilinir.

Son yıllarda bölgede yapılan yatırımlar sayesinde de Meram Bağları ve bölgedeki tesisler Türkiye’nin her köşesinden binlerce misafir ağırlar.
Özellikle yerli turistlerin büyük ilgi gösterdiği bir bölge.
Meram’ı güzel yapan, doğal yanıdır.
Yemyeşil ağaçlar ve dereleri ile doyumsuz bir bölgedir.
O bölgenin bu denli güzelliği kadar olmasa da Orhangazi bölgesinde de böylesine doğası muhteşem alanlar var.
Bunlardan birisi de Nadır bölgesi ve Nadır’dan Orkent bölgesine kadar uzanan dere yatağıdır.
Burası ile ilgili önceki dönem belediye başkanı Neşet Çağlayan’ın büyük bir hayali vardı.

Yazının Devamını Oku

HEKTAŞ’ın Orhangazi’deki yerli tohum üretim tesisi hangi aşamada?

Bilindiği gibi Orhangazi’de tüm kamuoyunu sevindiren bir gelişme yaşanmıştı.40 yıllık Elsan Elyaf fabrika sahası, Oyak tarafından satın alınmış, Oyak ise yine alt kuruluşu olan HEKTAŞ vasıtası ile bu alanda yerli tohum üretimi yapmak için kolları sıvamıştı.

Bu süreç yaklaşık 2 yıldır devam ediyor.
HEKTAŞ Elsan Elyaf’ın sanayi bölgesinde, İznik Gölü’ne sıfır devasa araziyi aldıktan sonra buradaki çalışmalarına da aşağı yukarı 1 yıl önce başladı.
Buradaki yatırım ile ilgili olarak bildiğimiz tek bilgi: “HEKTAŞ burada yerli tohum üretecek”
Şu ana kadar bir kısmını saymazsak, arazide yaptığı çalışmalar ile ilgili olarak da zaten yerli tohum üretimi yapılacağına dair emareleri de uzaktan uzaktan görüyoruz.

Firmanın burada en önem verdiği konu ise arazinin etrafını duvarlar ve çelik tellerle kaplamak oldu.
Bir de gözle görülür olarak arazinin İznik Gölü tarafına konan dev seralar.
Bunun dışında, arazinin Elsan Elyaf döneminden kalan kapalı alanlarda bir tadilat hatta yıkıp yeniden bina dikmelerini uzaktan uzağa görebiliyoruz.

*

Yazının Devamını Oku

Yerli otomobil ve Orhangazi

Hatırlanacağı gibi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımı ile yerli otomobilin tanıtımı yapılmıştı.Geçen yıl 27 Aralık’ta tanıtılan Türkiye’nin yerli otomobili ülkede büyük bir heyecan yaratmıştı.

Türkiye için tarihi bir müjde,bizler için de ayrı bir anlam ifade ediyordu.
Çünkü Yerli Otomobilin fabrikası bizlere komşu ilçe, yani 15 dakikalık mesafemizde Gemlik’te inşa ediliyor.
Yerli otomobilin üretilecek olması bizler için çok özel bir heyecan, fabrikasının bizim bölgemizde olacak olması ise katmerli heyecan.
Çünkü, otomotivin başkenti Bursa, Bursa’nın otomotiv yan sanayi merkezi ise Orhangazi ve Gemlik.
Haliyle yerli otomobilin üretim aşamasında Orhangazi ve Orhangazi’deki sanayi kuruluşları kenarında köşesinde mutlaka yer alacak.

*

Peki 27 Aralık 2019 tarihinde ilk tanıtımı yapılan yerli otomobil ile ilgili geride kalan 1 yılda neler oldu?

Yazının Devamını Oku

Otomotiv bölümünün önemi

Türkiye kendi otomobilini üretmek için hızlı adımlarla ilerliyor.

Türkiye’nin otomobili, TOGG tarafından Gemlik’te belirlenen fabrika alanında inşa edilecek.
Fabrika inşaatı hızla devam ediyor.
Hedeflenen 2021 yılı sonunda inşaatı tamamlamak, 2022 yılı sonunda da ilk otomobili banttan indirmek.
Türkiye’nin otomobili kendi ölçeğinde son derece önemli.
Günümüz teknolojisine uyumlu, hatta bazı yönleri ile çok daha gelişmiş ve tüm dünyada kabul görecek bir otomobil.
İşte Türkiye’nin otomobili Bursa’da hayata geçecekken, Bursa ve fabrikanın kurulacağı Gemlik ve bölgesi için de büyük hayati öneme sahip.
Tabiki bu otomobil tüm ülkeye bir değer katacağı gibi Gemlik, Orhangazi, İznik bölgesine de apayrı bir değer katacak.

Yazının Devamını Oku