Gürül Öğüt

Meme kanseri reklamları

19 Ekim 2013
En sık görülen ikinci kanser türüne karşı kadınları bilgilendirmeyi amaçlayan iletişim kampanyalarına 15 örnek.

MEME KANSERİ BİLİNÇLENDİRME AYI

Ekim ayı dünya genelinde “Meme Kanseri Bilinçlendirme Ayı” olarak kabul ediliyor. Meme hücrelerinde başlayan ve akciğer kanserinden sonra dünyada görülme sıklığı en yüksek kanser türü olan meme kanserine her sekiz kadından birinin hayatının belirli bir zamanında yakalanacağı tahmin ediliyor. Meme kanserine karşı en iyi koruyucu yöntemin erken teşhis olması nedeniyle, Türkiye de dahil dünyanın pek çok ülkesinde ekim ayı boyunca kadınları bilgilendirici ve bilinçlendirici etkinlikler düzenleniyor. Bu tür etkinliklerden biri olan yer alan iletişim kampanyalarına, çeşitli ülkelerden örnekleri aşağıda görebilirsiniz.

1. DOĞRU TAKINTI


Yazının Devamını Oku

Mayk Hammer efsanesi

14 Ekim 2013
Türk okurlarının 60 yıl önceki polisiye roman merakı.

100 BİNİN ÜZERİNDE SATAN KİTAPLAR


Refik Erduran, Ertem Eğilmez ve Haldun Sel’in 1953 yılında ortaklaşa kurdukları Çağlayan Yayınevi, renkli ve film karesini andıran illüstrasyon kapaklı, cep kitabı boyutunda ve düşük fiyatlı, popüler romanlar yayımlamaya başlar.

Yazının Devamını Oku

Seks sattırır

12 Ekim 2013
Cinselliği ve çıplaklığı kullanarak tüketicinin dikkatini çekmeye çalışan reklamlara 30 örnek.

RİSKLİ BİR İLETİŞİM YÖNTEMİ

Reklamcılığın kendisi kadar eskidir “seks sattırır” söylemi. Ne de olsa, cinsellik en çok ilgi çeken konulardan bir tanesi. Reklamcılar da bu ilgiyi kullanarak tüketicinin zihninde reklamını yaptıkları ürün veya hizmete iyi bir yer edinmeye çalışırlar.

Ancak tüketicinin dikkatini çekmek için cinselliği kullanmanın riskli yanları da var. Aşağıda örnekleri bulunan, patates kızartması, bilgisayar, meşrubat gibi cinsellikle hiçbir alakası olmayan ürünlerin reklamına çıplaklık veya cinsellikle dikkat çekmek geri tepebiliyor. Okur kandırılmış, aptal yerine konmuş hissedebiliyor.

Reklamcının hassas davranması gereken bir diğer konu da ne derecede çıplaklığın kabul sınırları içinde kalacağına karar vermesi. Aşırı çıplaklık ilgi çekmenin ötesinde rahatsız edici görülebiliyor.

Yazının Devamını Oku

Boyner Ailesi'nin 150 yıllık aile geleneği

8 Ekim 2013
Tekstil, Boyner Ailesi'nin 150 yıllık bir aile geleneği.

Boyner’lerin öyküsü, 1870 doğumlu, Kastamonu Tosyalı Osman Feyzi Boyner’in meşhur Ankara Tiftik keçisinden elde ettiği tiftiğin ticaretine girmesiyle başlar.

Osman Feyzi Boyner’in çocuklarından Hasan ve Fazıl Boyner kardeşler, 1943'te Türkiye'de ilk özelleştirme projelerine bir örnek olarak Tosya Çeltik Fabrikası'nı Sümerbank aracılığı ile aldı. Ticaretin yanında sanayiye de yönelerek, Ahmet Sadıkoğlu, Hasan Boyner ve Ali Osman Boyner ile birlikte ileride birçok ilke imza atacak olan Altınyıldız'ı kurdular.

Bugün bir Boyner Holding kuruluşu olan Altınyıldız Mensucat ve Konfeksiyon Fabrikaları A.Ş., 26 Ocak 1952 tarihinde 1,5 milyon lira sermaye ile kuruldu. Türk kumaşını dünyaya tanıtan marka olma hedefiyle kurulan şirket ilk ihracatını 1956 yılında gerçekleştirdi.

ALTINYILDIZ İMZALI İLANLAR (1963)

Yazının Devamını Oku

Keşke görmeseydim dedirten reklamlar

5 Ekim 2013
Kimisi verdiği mesaj gereği, kimisi ise sırf ilgi çekmek için hedef kitlesini kışkırtan reklamlara 37 örnek.

RAHATSIZ EDEN REKLAMLAR


Reklamın temel görevi, öncelikle hedef kitlesinin dikkatini çekmek ve bunu başardıktan sonra mesajını en etkili şekilde vermek olarak özetlenebilir. Basın reklamlarında hedef kitlenin dikkatini çekmekte kullanılan ana araç, doğal olarak görsel unsurdur. Ne var ki kimi zaman görsel unsura yüklenen dikkat çekme görevinde sınır aşılabilir ve ortaya hedef kitleyi rahatsız edici sonuçlar çıkabilir. Kimi zamansa hedef kitleyi rahatsız etmek, reklamın mesajını verebilmesi için en etkili yöntemdir. Aşağıda bazısı gerekli bazısı gereksiz ama hepsi rahatsız ederek dikkat çeken reklamlara çeşitli örnekler görebilirsiniz.

1. SIVI SABUN


Yazının Devamını Oku

Türkiye’nin en güzel kadınları sabun reklamında

1 Ekim 2013
Cumhuriyet döneminin ilk girişimcilerinden Necip Akar’ın yarattığı markaların öyküsü.

REKLAMDA ÜNLÜ KULLANIMINA İLK ÖRNEKLERDEN

Necip Akar, Cumhuriyet döneminin ilk girişimcilerinden biridir. Nizip’te 1904 yılında doğmuş, ailesiyle birlikte 1909 yılında İstanbul’a gelmiş ve Vefa Lisesi’ni bitirdikten sonra eczacılık eğitimi almıştır.

Eczacılık okuluna devam ederken bir yandan da çalıştı. O yıllarda her eczanenin ilaç üretimi için kendine ait bir laboratuvarı bulunurdu. Eczacılık okulunda edindiği bilgiyi çalıştığı eczanede kazandığı pratikle ilerleten Necip Akar’ın, özellikle krem ve diş macunu yapımı konusunda edindiği bilgi gelecekte çok işine yarayacaktı.

Eczacılık okulunu 1924 yılında bitirdikten sonra ağabeyi Cemil Bey’le ortak şampuan, krem ve diş macunu üretimine başladı. İlk markaları, Şampuan Cemil, Necip Bey Kremi ve Necip Diş Macunu oldu.

Yazının Devamını Oku

Adana’daki Kayserililerin bankası

24 Eylül 2013
Küçük yerel bir banka olarak 65 yıl önce kurulan Adana-Kayseri Bankası, bugün Türkiye’nin en büyüklerinden.

BİR BANKANIN ÖYKÜSÜ

II. Dünya Savaşı’ndan sonra hızla sanayileşen ve gelişen Türkiye’de, bir grup işadamı Adana’da bir banka kurmaya karar verirler. Bölgenin pamuk üreticilerine finansman sağlamayı amaçlayan bu işadamlarının hepsi Adana’da yaşayan Kayserili işadamlarıdır.

Hacı Ömer Sabancı, Adanalı sanayici Ahmet Sapmaz ve Bekir Sapmaz kardeşler, Adana’nın sanayi kuruluşu Milli Mensucat’ın sahipleri dört işadamı Nuh Naci Yazgan, Nuri Has, Mustafa Özgür ve Seyit Tekin ortaklığında 30 Ocak 1948’de Adana-Kayseri Bankası adıyla kurulur.

Banka, iki şehrin baş harfleri nedeniyle

Yazının Devamını Oku

30 yaratıcı açık hava reklamı

23 Eylül 2013
Duvar reklamından klasik afişe kadar, farklı açık hava reklamlarına en yaratıcı örnekler.

AÇIK HAVADA YARATICILIK

1. SÜPER YUMUŞAK

Reklam Ajansı: Saatchi & Saatchi, Dubai, BAE

Yazının Devamını Oku