Toplu taşımada koronavirüs matematiği

Hani şu günlerde “kent içi toplu taşıma” konusu konuşuluyor ya... Bi yandan “Otobüsler çok kalabalık” şikâyeti geliyor. Bi yandan da “Yüzde 50 kuralını geçmiyor” yanıtı veriliyor. Peki kim haklı kim haksız? Önce filmi başa saralım.

Hatırlayın.
İçişleri Bakanlığı, toplu taşıma araçlarıyla ilgili genelgede şu iki hususa dikkat çekmişti:
1) Araç ruhsatında belirtilen yolcu taşıma kapasitesinin yüzde 50’si oranında yolcu kabul edilecek.
2) Araç içindeki yolcuların oturma şekli, teması engelleyecek şekilde olacak.
*
Şimdi, EGO’nun körüklü otobüsleri üzerinden vereceğim iki örnekle, haklı-haksız meselesine yanıt arayalım.
MAN: 18 metre uzunluğunda. 36 oturan, 116 ayakta ve bir engelli yeri olmak üzere toplam 153 yolcu kapasiteli.
Bu demek oluyor ki...
Kimse koltuklarda yan yana gelmeyecekse 18 kişi oturacak, 58 kişi ayakta gidecek.
Toplam yolcu, 76.
18 metrelik otobüste 76 yolcu ile “sosyal mesafe kuralı” ve “teması engellemek” imkânsız.
MERCEDES: 18 metre uzunluğunda. 35 oturan, 115 ayakta olmak üzere 150 yolcu kapasiteli.
Bu demek oluyor ki...
Kimse koltuklarda yan yana gelmeyecekse 17 kişi oturacak, 57 kiyi ayakta gidecek.
18 metrelik otobüste 74 yolcu ile “sosyal mesafe kuralı” ve “teması engellemek” imkânsız.
*
Ve sonuç.
Araç ruhsatında belirtilen yolcu taşıma kapasitesi baz alındığı sürece...
“Otobüsler çok kalabalık” diye şikâyet eden Ankaralılar da...
“Yüzde 50 kuralını geçmiyor” diye yanıt veren EGO Genel Müdürlüğü de...
Bu işten haklı çıkacaktır.
Eğer yeni bir genelge beklenmiyorsa...
Eğer Ankara Büyükşehir Belediyesi vatandaşı düşünüyorsa...
Ya sefer sayılarını arttırmalı, ya da sefer sayılarını arttırmalı.
Çözüm, çare budur.

SÖZ YETKİLİDE

GEÇEN HAFTAKİ FOTOĞRAFA EGO’DAN YANIT GELDİ

Geçen hafta, sağlık çalışanı olduğunu söyleyen bir okurumuzun gönderdiği bu fotoğrafa yer vermiş...
“Yüzde 50 kuralı bu otobüsün neresinde?” diye sormuş...
“Yolcu yoğunluğu olan hatlarda otobüs sayısı arttırılmalı” demiştim.

Toplu taşımada koronavirüs matematiği

*
Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) EGO Genel Müdürlüğü, bir yanıt gönderdi.
Ve şimdi söz yetkilide:
“Bahse konu hattımız incelenmiştir. Yapılan incelemede, elektronik ücret toplama sistemimizden aldığımız verilere göre 27 Mart 2020 tarihinde 351 Akşemsettin-Su Deposu-Mamak-Sıhhiye-Ulus hattımızda saat 06.30-07.30 arasında üç adet otobüsün servise çıktığı; ilk otobüste 19, ikinci otobüste 5 ve üçüncü otobüste de 15 yolcu (bir servis süresince, validatöre okutulan toplam kart sayısı) taşındığı tespit edilmiştir. Aldığımız bu veriler neticesinde görüldüğü üzere, söz konusu olan üç seferde de yüzde 50 kuralının ihlal edilmediği anlaşılmıştır. Ayrıca, kuruluşumuz toplu taşıma hizmetlerinde kullanılan körüklü araçlarımızın istiap haddi (yolcu kapasitesi) 150, solo araçlarımızın ise 80 kişi olup; koronavirüs ile mücadele kapsamında araçlarımızda istiap haddinin yüzde 50’si oranında yolcu taşınmaktadır. Sürücü personelimiz, araçlarımızın yüzde 50 oranında yolcu taşıması gerektiği konusunda bilgilendirilmektedir.”

Toplu taşımada koronavirüs matematiği
Okurumuz, bu fotoğrafı 27 Mart Cuma günü sabah saat 07.00 sularında çektiğini belirterek, “Her gün işe gidiş ve geliş saatlerinde otobüsler doluyor, yan yana oturmak zorunda kalıyoruz” demişti.

ADI GİBİ DOLMUŞ

Okurumuz Mehmet Özdemir, 65 yaş üstü.
Yani evde.
Bu fotoğrafı ise Mehmet Özdemir’e ilaç almak için 2 Nisan Perşembe günü saat 16.10’da Keçiören-OSTİM dolmuşuna binen oğlu çekmiş.
Oğuldan babaya, babadan da Burada Okur Yazar’a gelen şikâyet şöyle:
“Boş bir dolmuş için yarım saat bekledim, gelmedi. Dolmuşlar dolu, yolcular ayakta.”

Toplu taşımada koronavirüs matematiği

ÖNERİM VAR

4 ÖNERİ

Okurumuz Tacettin Tezcan’ın önerileri şu şekilde:
* Solunum cihazı ve maske üretimi arttırılmalı.
* Esnafa ve çalışanlara ücretsiz maske dağıtılmalı.
* Çalışanlara maske takma zorunluluğu getirilmeli.
* Tıp teknisyenleri için istihdam sağlanmalı.

VALİ VASİP ŞAHİN’E ‘MARKET’ ÇAĞRISI

1 Nisan: Hürriyet Ankara Haber Koordinatörü Deniz Gürel’e konuşan Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erkan İbiş dedi ki:
“Marketlerin saat sınırlaması doğru değil. Sabaha kadar açık olmalı ki isteyen 05.00’te gidebilmeli. Mesele kalabalık oluşturmamak.”
*
2 Nisan: Hürriyet yazarı Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, “5 mühim öneri” başlıklı yazısında “Değerli valilerimiz” diye başlayarak dedi ki:
“Marketlerin açılış saatlerini daha erken, kapanma saatlerini daha geç planlayarak market içi yoğunlaşmaların önüne geçiniz.”
*
Emekli Ankara Ceza Hâkimi okurumuz Mehmet Beyazıt Boran, her iki haberi de dikkatle okuduktan sonra şöyle bir soru yöneltmiş:
“Öneri çok doğru. Ankara Valisi(Vasip Şahin) bu konuyu halleder mi, yoksa bir emir verilmesini mi bekleyecek?”

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle
X

Bu manzara yakışmıyor!

Burası, Çankaya’nın Yukarı Dikmen Mahallesi 635. Sokak...



Maalesef bu manzara, Türkiye’nin başkenti Ankara’ya da... Başkent içindeki başkent Çankaya’ya da... YAKIŞMIYOR!

SORU(YORUM)

BALIKLARIN ÖLÜM NEDENİ METAN GAZI MI?

Okurumuz Ebuzer Oral, Eymir Gölü ile “Soru(yorum)” diyor.

Yazının Devamını Oku

Başkentgaz bu işe pandemi sürecinde bir formül bulmalı

Başkentgaz, ‘müşteri talebi olmaksızın’ ön ödemeli(kartlı) sayaçları mekanik(faturalı) sayaçlarla değiştirebiliyor.

* 14 yılını doldurmuş sayaçlarda teknik bir arıza meydana gelmesi gerekiyor.
* 20 yılını doldurmuş sayaçlar zaten arızalı sayılıyor, yani kaçarı yok.
Lakin.
Okurumuz Murat Alagöz, burada Başkentgaz’ın da üzerinde önemle durması gereken bir hususa dikkat çekiyor.
Zurnanın zırt dediği yer, Başkentgaz’ın tüketiciye elden vermek yerine posta kutusuna ya da kapı önüne koyduğu ‘bildirim’, yani bir nevi ‘tabligat.’
*
İşte okurumuz, bu konuda Başkentgaz’ı eleştiriyor.

Yazının Devamını Oku

Maske ya da dezenfektan seyyar tezgâhlarına kadar düşmemeli

Koronavirüsten korunmanın yolu belli: * Maske * Mesafe * Hijyen



Okurumuz Metin Çelik, salgının ilk ortaya çıktığı dönemde zor bulunan maskelerin bugün seyyar tezgâhlarında bile satılır hale geldiğini söylemiş.
Okurumuz, iletisinde -özetle- şöyle demiş:



Yazının Devamını Oku

Asansörlü üst geçit nefes aldırır

Keçiören’in Yeşiltepe Mahallesi muhtarı Ferhat Aygün, Kuzey Ankara TOKİ Konutları’nda (1. ve 2. etaplar) ikamet eden engelli ve yaşlı vatandaşlar için, “Evlerinde hapis hayatı yaşamaya mahkûm edilmiş durumdalar” demiş.



Bölgedeki 424 konutta yaşan 7’den 70’e her bir vatandaşın toplu taşıma araçlarına binebilmeleri için 300’ün üzerinde basamağı olan merdivenleri kullanmak durumunda kaldıklarına dikkat çeken muhtar Ferhat Aygün, taleplerini ise şöyle aktarmış:



NASIL TIRMANSINLAR?

Yazının Devamını Oku

Yerinde duramayan konteynerler

Okurumuzun Ferhat Ünal, kentin dik cadde ve sokaklarında hiçbir önlem alınmadan bırakılan çöp konteynerlerinin yokuş aşağı kayarak araçlara zarar verdiğine dikkat çekmiş.

İki yıl önce Çankaya’nın Birlik Mahallesi 467. Sokak’ta park halindeki aracına çöp konteyneri çarpan ve aynı sokakta tehlikenin halen sürdüğünü aktaran okurumuzun uyarısı şöyle:

NEDEN DEĞİŞTİRMİYORSUNUZ?

“Bu tarz bir olay yine yaşanabilir, hatta bir insanın/çocuğun hayatına mal olabilir. Belediyeler halka hizmet götürmek için varlar. Ancak aradan iki yıl geçmesine rağmen Çankaya’da hâlâ milattan önceden kalma çöp konteynerleri kullanılıyor. Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen’e sormak istiyorum:
* Sabitlenmedikleri için tehlike saçan bu eski tip çöp konteynerlerini neden değiştirmiyorsunuz?”

 

FRENİ TAŞ!

Zaman zaman vatandaşlara “kâbus” yaşatan çöp konteynerlerine, tekerleklerinin önüne konulan taşlarla önlem alınmaya çalışılıyor.

ANKARA 16. İDARE MAHKEMESİ BU KARARI NEYE DAYANARAK ALDI

Yazının Devamını Oku

Yerinde duramayan konteynerler

Okurumuzun Ferhat Ünal, kentin dik cadde ve sokaklarında hiçbir önlem alınmadan bırakılan çöp konteynerlerinin yokuş aşağı kayarak araçlara zarar verdiğine dikkat çekmiş.

İki yıl önce Çankaya’nın Birlik Mahallesi 467. Sokak’ta park halindeki aracına çöp konteyneri çarpan ve aynı sokakta tehlikenin halen sürdüğünü aktaran okurumuzun uyarısı şöyle:

NEDEN DEĞİŞTİRMİYORSUNUZ?

“Bu tarz bir olay yine yaşanabilir, hatta bir insanın/çocuğun hayatına mal olabilir. Belediyeler halka hizmet götürmek için varlar. Ancak aradan iki yıl geçmesine rağmen Çankaya’da hâlâ milattan önceden kalma çöp konteynerleri kullanılıyor. Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen’e sormak istiyorum:
* Sabitlenmedikleri için tehlike saçan bu eski tip çöp konteynerlerini neden değiştirmiyorsunuz?”

 

FRENİ TAŞ!

Zaman zaman vatandaşlara “kâbus” yaşatan çöp konteynerlerine, tekerleklerinin önüne konulan taşlarla önlem alınmaya çalışılıyor.

Yazının Devamını Oku

Gölbaşı’nın gölü var ama suyu yok

Okurumuz Nurettin Topaloğlu, Gölbaşı’nın Hacılar Mahallesi Sonbaşak Sitesi’nde yaşanan “su kesintisi” sorununu, iletisinde aynen şöyle aktarmış:

* Bölgemize günde yaklaşık bir saat su veriliyor ve suyun ne zaman verileceği ya da kesileceği belli olmuyor.
* Sanki Afrika çöllerinde yaşıyormuşuz gibi günde bir saat verilen su ile kim temel ihtiyaçlarını giderebilir?
* Ne çamaşır yıkayabiliyoruz, ne bulaşık yıkayabiliyoruz, ne de banyo yapabiliyoruz. Şu an bile su bekliyoruz.
* Başkent Ankara’nın gölü bulunan ilçesi Gölbaşı’nda yaşıyoruz ama bu ilçede maalesef susuzluk çekiyoruz.
* Bu nasıl bir belediyecilik anlayışıdır. İnsanların en temel ihtiyaçlarını karşılayamıyorlarsa bıraksınlar bu işi.

ASKİ BÖYLE YANIT VERMİŞ: ‘İDARE EDECEKSİNİZ’

ASKİ Genel Müdürlüğü’nün Gölbaşı Bölge Müdürlüğü’nü aradığını aktaran okurumuz Nurettin Topaloğlu, ‘Aşırı su tüketiminden dolayı su yetmemekte. Böyle idare edeceksiniz’ yanıtı aldığını kaydetmiş.

Yazının Devamını Oku

Gece ulaşımına ne oldu?

Tarih: 16 Kasım 2017 Hürriyet Ankara’nın birinci sayfa manşetinde şu başlık vardı: “ULAŞIMDA 7/24 DÖNEMİ”



* Ankara’nın eski Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, kentin yıllarca beklediği “gece ulaşımı” müjdesini işte bu tarihte vermişti.
* Ve 17 Kasım 2017’de resmen başlayan gece ulaşımının ilk seferinde yine dönemin EGO Genel Müdürü Balamir Gündoğdu, yolculara tatlı ikram etmişti.
Yani, tadımız yerindeydi.
Ta ki, bu mart ayına kadar.
Koronavirüs geldi, tadımız tuzumuz kalmadı.

Yazının Devamını Oku

Bir sonraki istasyon Ankara Çayı

Ankara’ya yaz, “Ankara Çayı kokuyor” şikâyetiyle gelir. Yıllardır da böyle.



Eğer metrodaysanız, daha anons sesi duyulmadan koku burun direğinizi sızlatır.
Yani koku anons verir: “Akköprü.”
*
Okurumuz Server Murat Koçum da Akköprü’de çektiği fotoğraflardan birkaçını göndermiş.
Ve iletisinde -özetle- şunları kaydetmiş:

Yazının Devamını Oku

Asfalt katılım bedeli ve mahsuplaşma

Ankara’da akıbeti merak edilen bir konu var. O da şu: “Hani ‘yol harcamalarına katılma payı bedeli’ ödeyenler, Ankara Büyükşehir Belediyesi ile mahsuplaşacaktı. Peki ne oldu?”



Evet, bir kez daha konumuz “asfalt katılım bedeli” meselesi.
Ortada verilen sözler var.
Ya icraat?
..!
*

Yazının Devamını Oku

Asartepe Barajı ticari balıkçılığa mı açılıyor?

Sincan Amatör Olta Balıkçılar ve Kara Avcılar Derneği(SİNABDER), Ayaş’taki Asartepe Barajı’nda(Çanıllı Göleti) Balıkçılık Su Ürünleri Genel Müdürlüğü’nün “stok tespiti çalışması” yaptığını belirterek, endişelerini yazmışlar.



“Ne zaman bir göl ya da barajda stok çalışması yapılsa, arkasından göllerimiz kiraya veriliyor” diyen SİNABDER Başkanı Niyazi Gerikalan’ın iletisi -özetiyle- şöyle:

BARAJIN KİRAYA VERİLMESİ SUCUL HAYATIN BİTMESİ DEMEK

* Asartepe Barajı, biz amatör olta balıkçılarının aileleri ile birlikte gelip piknik yaptığı, çocukları ile olta attığı çok kıymetli bir yer.

Yazının Devamını Oku

Yarım kalan bir uygulama binalara adresli numara

Yıl 2018. Nisan ayı ortaları filan. Ankara Büyükşehir Belediyesi(ABB), kentte adres bulmayı kolaylaştırmak hedefiyle “BİNALARA ADRESLİ NUMARA” adlı yeni bir döneme geçmek için adım atmıştı.

Ve.
ABB Fen İşleri Daire Başkanlığı Numarataj Şube Müdürlüğü’nün yapacağı çalışmayla ilgili -özetle- şöyle denilmişti:
* Bina numaralarında mahalle ve cadde ismi de yer alacak, adres bulmak artık çok kolay olacak.
* Uygulama, haziran(2018) ayından itibaren başlatılacak, ilk etapta 100 bin adet bina numarası üretilecek.
Ancak.
İyi düşünülmüş bu çalışmanın ömrü kelebek kadarmış.
İlk etap, maalesef sonu oldu.

Yazının Devamını Oku

EGO Genel Müdürlüğü’nden Dikimevi-Natoyolu açıklaması

Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Şenbil, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin(ABB) 4 Haziran’da çıkacağı “A1 Hattı(ANKARAY) Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattının Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi” ihalesiyle ilgili 18 Mayıs’ta bu köşeden ABB Başkanı Mansur Yavaş’a şu soruları yöneltmişti:

* Söz konusu ihale ‘kesin proje ihalesi’ olduğuna göre, ihaleye çıkarılan hat güzergâhı ve istasyon yerleri ‘geçerli(onaylı) hangi ulaşım ana planı’na dayanmaktadır?
* Eğer söz konusu ihale 2013 yılında başlanan ‘2038 Ankara Ulaşım Ana Planı’ çalışmalarına dayanıyorsa, bu plan UKOME Genel Kurulu’nca kabul edilmiş midir?
* Bu ulaşım ana planına Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından görüş verilmiş midir?
* Bu istasyon yerleri ile 2013 yılında yapılan ‘2038 Ankara Ulaşım Ana Planı’ çalışmasındaki istasyon yerleri örtüşmekte midir?”
*
İşte bu 4 soruyla ilgili, EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş’tan yazılı bir açıklama geldi.
Ve şimdi, söz yetkilide:

Yazının Devamını Oku

‘Metro proje ihalesi bir ulaşım ana planına dayanıyor mu?’

Ankara Büyükşehir Belediye(ABB) Başkanı Mansur Yavaş, 15 Mayıs’ta bir tweet attı dedi ki:“Salgınla mücadelemizi sürdürürken bir yandan da 4 Haziran’daki metro proje ihalesi için kolları sıvadık. 7.4 km ve 8 istasyondan oluşacak metro projemiz ile:Mamak Natoyolu’nu ANKARAY hattına bağlayacak, AŞTİ ve Söğütözü’nü birleştireceğiz.”İşte tam da bu konuyla ilgili Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Şenbil’den bir ileti aldım.

Prof. Dr. Metin Şenbil, daha çok ulaşım konularında kafa yoran...
Ayrıca 2013’te başlanan “2038 Ankara Ulaşım Ana Planı” üzerine de çalışmalar yapan bir isim.
*
Metin Şenbil, Elektronik Kamu Alımları Platformu’nda(EKAP) ihalenin tam adının “A1 Hattı(ANKARAY) Dikimevi-Nato Yolu Raylı Sistem Uzatma Hattının Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi” olarak geçtiğini belirtmiş.
Ve...
“ANKARAY’ın uzatılmasına ilişkin Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından açılan ‘kesin proje ihalesi’ hakkında size bu e-postayı arz ediyorum” diye başladığı iletisinde -özetiyle- şunları aktarmış:
UKOME GENEL KURULU’NCA

KABUL EDİLMİŞ MİDİR?

Yazının Devamını Oku

Madem burası yol değil o zaman ASKİ niye kazdı?

Geçen hafta, Çankaya’nın Koru Mahallesi’nde “asfalt bekleyen” bir yola dikkat çekmiştim.O yolla ilgili önce Çankaya Belediyesi’nden, sonra da Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden açıklama geldi.

* ÇANKAYA BELEDİYESİ: “Çankaya Belediyesi’nin yetki ve sorumluluğunda olan herhangi bir durum yoktur. Bahsi geçen alan imar planında yol olarak geçmemekle birlikte sitenin kendi mülkiyetinde olan bir alandır.”
* ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ: “İmar yolu olmaması ve site içi yolu olması nedeni ile asfalt yapım-onarım çalışması yapılmamıştır. Söz konusu yolun site yönetimi tarafından yapılması gerekmektedir.”



*
Açıklama gönderen her iki belediyenin de atladığı noktalar var.

Yazının Devamını Oku

Hadi eskiden çatışma vardı peki ya şimdi..!

Ankara’nın eski Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek döneminde, artık bir “başkent klasiği” haline dönüşen bir söylem vardı: “Büyükşehir-Çankaya çatışması.”

Hatta öyle ki...
Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen, geçmişi yani Melih Gökçek dönemini, “Çankaya’nın cezalandırıldığı, hizmet alamadığı ve bunun bilinçli olarak yapıldığı bir dönemdi” diyerek anlattı.
*
AK Parti’li Ankara Büyükşehir Belediyesi ile CHP’li Çankaya Belediyesi arasındaki “çatışma” tamam da.
Peki bugün...
CHP’li Ankara Büyükşehir Belediyesi ile CHP’li Çankaya Belediyesi arasındaki “koordinasyonsuzluk” niye?
*

Yazının Devamını Oku

Mayısın ilk haftası çalışmaya hazırız

* Koronavirüs tedbirleri kapsamında İçişleri Bakanlığı genelgesi ile kuaförler, berberler ve güzellik salonları 21 Mart’tan beri kapalı. “Peki ne zaman açılacak?” sorusunun yanıtı ise merak konusu.

* Ankara Ticaret Odası ve Artistik Kuaförler Derneği üyesi de olan Ankara’nın ünlü kuaförlerinden Paris Kuaför’ün sahibi Hakan Kutlugün, sektörün beklentilerini ve önerilerini Burada Okur Yazar’a yazdı.

* Randevu sistemi ile çalışmak istediklerini, bunun için her türlü hazırlığın sürdüğünü belirten Kutlugün, “İçişleri Bakanlığı ve Bilim Kurulu’ndan izin istiyoruz. Mayısın ilk haftası çalışmaya hazırız” diyor.MADDİ GELİR KAYGISI TÜM SEKTÖRÜN SORUNU

“Kuaförler, berberler ve güzellik salonları faaliyetlerinin, koronavirüs salgını önlemleri kapsamında geçici olarak durdurulmasının üzerinden bir ayı aşkın zaman geçti. Maddi gelir kaygısı tüm sektörün sorunu ancak bu süreçte özellikle de esnaf odalarına kayıtlı olan ve günübirlik kazanılan para ile dükkânlarını çekip çeviren esnaf daha zor durumda kaldı. Şu an durumları iyi değil.


Yazının Devamını Oku

İnsanlar marketlerde dip dibe ama mezarlık ziyareti yasak

Okurumuz Günsel B., Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin “koronavirüs salgını nedeniyle mezarlıkların geçici süreyle ziyarete kapatılması” yönünde aldığı kararı eleştirmiş.

“Eşini yeni kaybetmiş bir insanım, acım çok büyük” diyerek başladığı iletisinde okurumuz şunları kaydetmiş:
* İnsanlar marketlerde dip dibe alışveriş yaparken, toprak altında yatan cansız bedenleri mezarları başında ziyaret edemiyoruz.
* Böylesine saçma bir uygulamanın, yakınlarını kaybeden insanlarda yaratacağı ruhsal travmayı herkesin anlaması mümkün değil.
* İnşallah en kısa sürede ve kontrollü bir şekilde mezarlıklar yeniden ziyarete açılır ya da en azından istisnai izinler verilir.

DİKKAT! BU BİR BAŞKENT AYIBIDIR

Yazının Devamını Oku

Kontak kapatmak zorunda kalacağız

Geçen çarşamba Ankara Büyükşehir Belediye(ABB) Başkanı Mansur Yavaş, Twitter’dan dedi ki:* Salgın sürecinde şoförlerimizin yaşadığı mağduriyetin farkındayız. * Mağdur olan dolmuş, ÖTA ve ÖHO’lara ulaşım desteği sağlayacağız.

Evet.
Koronavirüs illeti yüzünden kent içi toplu taşıma kullanım oranı “yüzde 90” düştü.
Hem de “şak” diye.
Ve haliyle, bu işin en büyük mağdurları dolmuş, ÖTA ve ÖHO’lar oldu.
*
ABB Başkanı Mansur Yavaş’ın verdiği müjdeli haberin devamı/detayı şimdilik yok.
Ama.

Yazının Devamını Oku