Suç ve C’eza

Okur Yusuf Y. Ankara’da ‘C’ plakalı servis şoförü. Kendi değimiyle... Taşıdığı öğrenci ve personeller ona C’anını emanet ediyor...

Haberin Devamı

Malum.
Bir de yıllardır bit(irile)meyen korsan servisler var.

*
Okur Yusuf Y., onların birkaçını fotoğraflamış.
Suçüstü yapmış da diyebiliriz.
Tak bir eksik var
C’eza.
*
Burada iş...
Ankara Emniyet Müdürlüğü.
Büyükşehir Belediyesi.
Ve.
Ankara Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası’na düşüyor.
*
Korsan servisler konusunda “Denetimler yetersiz” diyen okurumuzun sesine kular verin.

YABANCI PLAKALI KORSANLAR TÜREDİ

“Ankara’da, 06 plakalı korsan araçları görmeye alıştık. Ancak son dönemde bir de 16, 24 ve 71 plakalı korsan servis araçları türedi. Korsan servisçiler, hakkıyla çalışan servisçi esnafının emeğini çalıyor. Çünkü C plaka servis aracına sahip olanlar(bizler), bütün evraklarımızı, kaskomuzu, sigortamızı, koltuk sigortamızı ve vergimizi vererek yükümlülükleri yerine getiriyoruz.
Biz böyle çalışırken bazı fırsatçılar, sigortalı olup olmadığı belli olmayan -servis şartı taşımayan- minibüsleri alıp dolaşarak özellikle öğrencileri korsan araçlarda taşıyorlar. Servislerde denetimi oda ve Büyükşehir Zabıtası koordineli olarak yapıyor ama denetimlerin yetersiz olduğuna inanıyoruz. Denetimler daha sıkı olsa bunun önüne geçilir. Yoksa bu denetim yetersizliği devam ederse daha çok C plakası olmayıp öğrenci taşımacılığı yapan servis görmeye devam ederiz. Bizim çağrımız bunlara göz yumulmasın, ekmeğimize mani olunmasın. Veliler ve okullar da çocukların yaşamını tehlikeye atmasın.”

Haberin Devamı

ÇALIŞMA VAR YETERLİ DEĞİL

Korsan servislerle ilgili, Ankara Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Tuncay Elmadağlı’yı aradım.
Ankara’da, 7 bin 200 ‘C’ plakalı servis aracı olduğunu, bunların 6 bin 500’ünün okul ve personel taşımacılığı yaptığını belirten Elmadağlı, şöyle devim etti:
“Korsan konusunda, Ankara Trafik Denetleme Şube ve Büyükşehir Belediyesi Trafik Zabıtası’nın çalışmaları sürüyor. Yeretli mi? diye sorarsanız, yeterli görmüyoruz. Çünkü denetim yapan kişi sayısı az. Denetimlerin artırılmasını istiyoruz.”

ÜCRETSİZ ÜCRETLİ

Ankara Şehiriçi Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası ile Midibüs ve Halk Otobüsleri Esnaf Derneği’nin, “Ücretsiz taşıyoruz” açıklamalarına rağmen...
65 yaş ve üzeri yolculardan şikâyetler gelmeye devam ediyor.
*
Azize Ecevit adlı okur onlardan biri.
İletisi aynen şöyle:

Haberin Devamı

MAVİ MASA İLGİLENMEDİ

“Biletçilerin ifadesine göre ‘okutma aletleri’ takılmadan
uygulama olmuyormuş. 06 AV 0344 plakalı otobüsü ALO 153 Mavi Masa’ya şikâyet etmek için aradığımda, ilgilenmediklerini söylediler.”

SORUM VAR

KALDIRIM KAPATILMASA OLMAZ MIYDI?

Konya Yolu’nun Çukurambar mevkisinde hizmete açılmayı bekleyen bir benzinlik var. Benzinliğin etrafı korumaya alınmış. Kaldırımda yürürken, benzinliğin cephesine gelince, mecburen ana yola iniyorsunuz. Karşıdan gelen araçların hızı malum. Tehlike çemberi içinde 50 metreyi katedip derin bir soluk alıyorsunuz.

Anlamadığım nokta:
* Kaldırım kullanıma kapatılmasa olmaz mıydı?
* Burada bir kaza olsa kim sorumlu olacak?

Haberin Devamı

1 AYDIR İLGİLENEN YOK

Çankaya ilçesi’ne bağlı Lizbon Caddesi’nde, cami yapımı sırasında elektrik hattı çekmek amacıyla sökülen kaldırım taşları 1 aydır öylece duruyor. Manzara rezalet, ilgilenen yok.
Barış G.

KISA... KISA...

* Çankaya Sokullu’ya çalışan özel halk otobüsleri ve dolmuşlar, Sokullu Mehmet Paşa Caddesi’nden Çetin Emeç Bulvarı’na çıkmaları gerekirken, kırmızı ışıkta beklememek için Salkım Söğüt Sokak, Hürriyet Caddesi ile Veznedar ve Niğde sokaklarını kullanıyor. Bir bakıma durakta bekleyen insanları hiçe sayarak Çetin Emeç’e çıkıyor.
Ali TAN

* Batıkent Metrosu’nun, OSTİM istasyonundan kalkan EGO otobüslerinde, Güvenç Sitesi’ne gelindiğinde ‘Güvenlik Sitesi’ şeklinde anons yapılıyor. Yolcuları yanlış yönlendiren bu hatanın(anonsun) düzeltilmesi için ALO 153 Mavi Masa’ya başvuru yaptım. Ancak, sorun giderilmedi. İlgililer ilgilenirse iyi olur.
Ö. Aykut BÖLEN

Haberin Devamı

ÇİFTÇİ BİR AİLENİN ÖĞRETMEN ÇOCUĞUYUM

Ankara’da yaşayan çiftçi bir ailenin öğretmen çocuğu olduğunu yazan okur Yusuf İpekli, iletisinde şunları kaydediyor:
“Malum, devletimiz çiftçiye mazot ve gübre destiği veriyor. (Devede kulak da olsa destek destektir.) Ancak bu destekten faydanalabilmek için ilçe tarım müdürlüklerinden dosya almak durumundasınız. Aldığınız bu dosyayı, muhtar ve ihtiyar heyetinden iki azaya imzalatıp, ilçe tarım müdürlüğüne vermek gerekiyor. Bu işlem sırasında ilçe tarım müdürlüğü her çiftçiden 10 TL alıyor. Her işlemde yatırılması zorunlu olan bu paranın ne olduğunu sorduğumda, ‘hazineye irat kayıt edilmediğini’ şakınlıkla öğrendim. Paranın bakanlığın döner sermayesine yattığını duyunca ise dudaklarım uçukladı. Aynı parayı sattığınız ürünün vergi iadesine başvururken de yatırmak zorundasınız. Yani mazot gübre desteği için 10 TL, vergi iadesi başvursu için ayrıca 10 TL.
Tarım destiği dosyası için de, ilçe ziraat odasından (Çiftci Kayıt Sistemi) ÇSK belgesi almak zorundasınız. Ziraat odaları bu belgeyi, dekar başı üzerinden hesaplıyor. 110 dekar tarla muamelesi yaptırma için 101 TL ödemek zorundasınız. 500, 5.000, 500.000 dekar için varın siz hesaplayın.
Sormak istiyorum:
* Peki bu paralar nereye gidiyor?

Yazarın Tüm Yazıları