EGO Genel Müdürlüğü’nden Dikimevi-Natoyolu açıklaması

Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Şenbil, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin(ABB) 4 Haziran’da çıkacağı “A1 Hattı(ANKARAY) Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattının Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi” ihalesiyle ilgili 18 Mayıs’ta bu köşeden ABB Başkanı Mansur Yavaş’a şu soruları yöneltmişti:

* Söz konusu ihale ‘kesin proje ihalesi’ olduğuna göre, ihaleye çıkarılan hat güzergâhı ve istasyon yerleri ‘geçerli(onaylı) hangi ulaşım ana planı’na dayanmaktadır?
* Eğer söz konusu ihale 2013 yılında başlanan ‘2038 Ankara Ulaşım Ana Planı’ çalışmalarına dayanıyorsa, bu plan UKOME Genel Kurulu’nca kabul edilmiş midir?
* Bu ulaşım ana planına Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından görüş verilmiş midir?
* Bu istasyon yerleri ile 2013 yılında yapılan ‘2038 Ankara Ulaşım Ana Planı’ çalışmasındaki istasyon yerleri örtüşmekte midir?”
*
İşte bu 4 soruyla ilgili, EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş’tan yazılı bir açıklama geldi.
Ve şimdi, söz yetkilide:

EGO Genel Müdürlüğü’nden Dikimevi-Natoyolu açıklaması
2015 PLANINA DAYANIYOR 2038 PLANIYLA DA UYUMLU

“Ulaşımla ilgili ana kararların ulaşım ana planları çerçevesinde belirlenmesi esastır. Bu değerlendirmeye konu olan Dikimevi-Natoyolu hafif raylı sistem hattı için de bu kural geçerlidir. Ankara’nın yakın dönemde hazırlanan ve onaylanan ulaşım ana planı, 1994 yılına aittir. Anılan hat, hem bu planda hem de 2038 yılı hedefli ulaşım ana planında yer almaktadır. Dikimevi-Natoyolu hafif raylı sistem hattı dikkate alındığında, söz konusu ihalenin hat güzergâhı ve istasyon yerleri, 1994 yılında yapılan 2015 yılı ulaşım ana planına(1994 yılında onaylı) dayanmakla birlikte, bu plandaki raylı sistem hatlarını aynen kabul eden Gazi Üniversitesi tarafından 2013 yılında yapılan 2038 yılı ulaşım ana planıyla da uyumludur. Diğer bir anlatımla Dikimevi-Natoyolu hattı, 1994 yılı planında, 2015 yılı sonrası bitirilmesi öngörülen önemli hatlardan biridir. Ancak bitirilmemiş ve 2018 yılında önemli bulunduğu için Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapımı devralınarak üstlenilmiştir. Göreve gelir gelmez belediye yönetimi olarak önem ve aciliyeti nedeniyle söz konusu hattın yapımını üstlenmek üzere Ulaştırma Bakanlığı’na talepte bulunmuş ve bakanlık da bu talebimizi uygun bulmuştur. Bir başka biçimde ifade etmek gerekirse, 2038 planı öncesinde Dikimevi-Natoyolu hattının yapımına karar verilmiş ve son dönemde yaptığımız başvuru neticesinde bakanlık, hattın yapımı için gerekli yetkiyi de belediyemize devretmiştir. Bu çerçevede şu anda yapılmakta olan ve yazınızda konu edilen işlem, söz konusu sürecin teknik ve hukuki açıdan gereğini yerine getirmektedir. Nitekim, 2038 planının Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan değerlendirmesinde, 1994 yılı planında da bulunan Dikimevi-Natoyolu hattı uygun bulunmuş ve bakanlık değerlendirmesinin son bölümünde, ‘hatların yapım aşamasına geçmeden önce her hat için koridor ve çevresini kapsayacak ulaşım etüdü, fizibilite etüdü ve proje raporu ve kesin projelerin hazırlanarak bakanlığımızca onayının alınması gerekmektedir’ denilmektedir. Şu an yapılan işlem tam anlamıyla bu gerekliliği yerine getirmeye yöneliktir. Bir başka anlatımla, bakanlıktan öncelikle söz konusu hattın yapımı konusunda yetki devri sağlanmış, ardından da proje için başvuruda bulunulmuş ve onay alınmıştır. Geldiğimiz noktada da uygulamaya geçmeden önceki evrede yer alan kesin proje ve diğer teknik hazırlıklar tamamlanmaktadır. Bu hazırlıklar tamamlandıktan sonra bir kez daha yasa gereği bakanlık onayı alınacaktır. Söz konusu ihale bu amaca yöneliktir.

ÖRTÜŞME ŞARTI YOK OLMASI DA BEKLENEMEZ

Öte yandan Prof. Dr. Metin Şenbil tarafından gündeme getirilen ‘istasyon yerleri 2013 yılında hazırlanan 2038 Ankara Ulaşım Ana Planı çalışmalarındaki istasyon yerleri ile örtüşmekte midir?’ sorusuna ilişkin olarak hemen ifade etmek gerekir ki, ulaşım plancılarının da iyi bildiği gibi bu tür bir örtüşme şartı yoktur, olması da beklenemez. Ulaşım ana planları, koridor ölçeğinde yolculukların raylı sistem düzeylerinde olup olmadığına ilişkin temel kararları üreterek, kavramsal proje niteliğinde hattın geçeceği yerleri ve istasyonların konum önerilerini belirler. İstasyonların yerleri, büyüklükleri ve diğer tasarım özellikleri ancak mühendislik çalışmaları neticesinde yapılabilir. Planlama bu mühendislik hizmetini kapsamaz. Bu tür kararlar, güzergâhtaki mevcut yapılaşmanın ayrıntılarını gösteren harita alımları, ayrıntılı jeolojik etütler, zemin sondajları gibi mühendislik etütleri ile elde edilen verilere dayanan mühendislik proje çalışmaları ile kesinleşir. Bu tür çalışmaları kapsamayan ulaşım ana planları, mühendislik kararlarında belirleyici olmaz. Gazi Üniversitesi tarafından yapılan çalışma sadece planlama çalışmalarını kapsamakta, raylı sistemler için herhangi bir mühendislik etüt ve projesini içermemektedir. Tam da bu nedenle bakanlık, söz konusu plana yönelik incelemesinin son paragrafında, kesin proje hazırlandıktan sonra tekrar onay alınmasını istemektedir. EGO Genel Müdürlüğü tarafından ihaleye açılan çalışma da bu kesin proje çalışmalarının yapılması için hizmet alımı niteliğinde bir ihaledir. Bu çalışmalar sonucunda, ulaşım ana planı düzeyinde karar verilmesi mümkün olmayan ayrıntılı teknik konulara(istasyon sayısı, büyüklüğü, yeri, giriş ve çıkışlar, hat sonu tesisleri gibi) mühendislik çözümleri getirilmiş olacaktır. Yapılan ihale sonunda hazırlanacak projeler inşaata başlanmadan onay alınmak üzere tekrar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na gönderilerek olumlu görüşleri alınacaktır. Yapılan ihale bu olumlu görüşün alınabilmesi için bakanlığın öngördüğü bir gerekliliktir.”

BAŞKAN YAVAŞ NE DEMİŞTİ

ABB Başkanı Mansur Yavaş, 15 Mayıs’ta sosyal medyadan hat ve istasyonları paylaşmış ve “Salgınla mücadelemizi sürdürürken bir yandan da 4 Haziran’daki metro proje ihalesi için kolları sıvadık. 7.4 km ve 8 istasyondan oluşacak metro projemiz ile: * Mamak Natoyolu’nu ANKARAY hattına bağlayacak * AŞTİ ve Söğütözü’nü birleştireceğiz” demişti.

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle
X

Şebeke suyuyla bahçe sulayanları ASKİ engellemeli

Ankara’da önce barajlar alarm verdi. Sonra da Ankara Büyükşehir Belediyesi bu alarmın kentliler için ne anlama geldiğini açıkladı: “Ankara’nın 110 günlük suyu kaldı.”

Suyun tasarruflu kullanılmasının büyük bir önem taşıdığı bu dönemde, okurumuz Hüseyin Kamalıoğlu, “Yenimahalle’nin Turgut Özal Mahallesi’ndeki birçok büyük site, yeşil alanlarını şebeke(içme) suyu ile suluyor” şikâyetini iletmiş.
Okurumuz, “ASKİ Genel Müdürlüğü bunu engellemeli” talebinde bulunmuş.

SORUM VAR

BAŞKAN MANSUR YAVAŞ’IN ‘ASFALT BEDELİ’ VAADİ NE ZAMAN HAYATA GEÇECEK?

Okurumuz Kudret Kaatsız, “Ben tamı tamına bin 710 TL asfalt katılım bedeli ödemiştim” demiş ve aylardır yanıt bekleyen o meşhur soruyu sormuş:
“Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Mansur Yavaş’ın seçim öncesi verdiği ‘Ödenmiş olan asfalt katılım parası, vatandaşın bundan sonra ödeyeceği emlak vergisinden düşülecek’ vaadi ne zaman hayata geçecek?”

Yazının Devamını Oku

Yapmayın yahu!

1 Ocak 2021. Temiz bir sayfa açtığımız yeni yılın ilk gününde Hürriyet Ankara WhatsApp Şehir Hattı’na işte bu fotoğraf geldi.



Burası kentin arterlerinden İstanbul Yolu’ndaki bir oto lastikçi.
Biri(leri) lastikleri ateşe vermiş.
Yükselen simsiyah duman adeta kenti boğuyor.
*
Fotoğrafa dikkat!

Yazının Devamını Oku

Asfalt katılım bedelini ödeyenler ‘su faturası’ ile mahsuplaşsın

Hani: Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, “Ödeme yapan tüm Ankaralılara borcumuz borç. Mahsuplaşmaya gideceğiz” demişti. Hani: Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, “Ödenmiş asfalt katılım parası, vatandaşın ödeyeceği emlak vergisinden düşülecek” demişti.

ÖNERİM VAR

İşte bu hatırlatmaları yapan okurumuz Murat Mutlu’nun, “yol harcamalarına katılma payı bedeli” yani bir diğer adıyla “asfalt katılım bedeli” konusunda Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne bir önerisi var. Okurumuzun iletisi şöyle:

YATIRANLAR CEZALANDIRILDI

* YORUM: Sayın Mansur Yavaş’ın seçim öncesi vaadine rağmen bugüne kadar bir adım atılmadı. Bu nedenle benim gibi bu ücreti yatıran insanlar maalesef cezalandırılmış oldu.

Yazının Devamını Oku

Yüz yüze sınav koronaya davet

Koronavirüs salgını yüzünden öğrenciler önce “uzaktan eğitim” sonra da “online sınav sistemi” ile tanıştı.



Hatta öyle ki...
Sınavların online yapılması, kopya sorununu da gündeme getirdi.
*
Belki kaçırmış olabilirsiniz.
Cumartesi günü Hürriyet’te Abdullah Şanlı’nın “Kopyacılara aynalı önlem” başlıklı bir haberi vardı.

Yazının Devamını Oku

Göz kararı park cezası

Yıl 2013... Ankara’da güzel bir çalışma başlatılmıştı. Şöyle ki...



Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Ankara Emniyet Müdürlüğü, hem otobüs duraklarının önüne park yapılmasını engellemek hem de ceza kesilecek alanı belirlemek için “sarı çizgi” uygulamasına geçmişti.
Kent içi trafiğin güveni ve düzeni için atılan bu adım, o yıllarda maalesef kentin tamamında uygulan(a)madı.
Sonra da...
Unutuldu gitti.
*

Yazının Devamını Oku

50. Yıl Mahallesi’nin 60 yıllık tapu sorunu

Okurumuz Mehmet Topsakal, Çankaya’nın 50. Yıl Mahallesi’ndeki gecekondular(Güllüce Caddesi ile 50. Yıl Parkı arası) için 60 senedir tapu beklediklerini aktarmış. Okurumuzun iletisi -özetiyle- şöyle:



* Maalesef 1960’tan bu yana göz ardı edilen bir konu bu.
* Vergilerimizi ödüyoruz ama 60 yıldır tapu bekliyoruz.
* ‘Çalışmalar devam ediyor’ diyerek bizi oyalıyorlar.
* Her yer hurdacılarla doldu, hırsızlık olayları da arttı.

Yazının Devamını Oku

Bağlıca Bulvarı-Çevre Yolu bağlantısında son durum

Hürriyet Ankara okurları geçen hafta bu köşeden Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne(ABB) şu soruyu yöneltmişti: “Bağlıca Bulvarı-Çevre Yolu bağlantısı neden hâlâ bitmedi?”

İki gün sonra yani 11 Kasım Çarşamba günü ABB Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı Basın Yayın Şube Müdürlüğü’nden yazılı bir açıklama geldi.
Açıklamada, ABB Fen İşleri Dairesi Başkanlığı’na bağlı ekiplerin gerekli incelemeleri yaparak verdiği cevap var.
Ama bu açıklamaya geçmeden önce ABB Başkanı Mansur Yavaş’ın 22 Mayıs 2020’de Twitter’dan paylaştığı tweet’ini hatırlayalım.
DEMİŞTİ Kİ:
“Hazırlıklarını tamamladığımız Bağlıca Bulvarı-Çevre Yolu bağlantısı projesini haziran ayı içerisinde hayata geçiriyoruz. Şehrimizin ulaşım ağını genişletmek ve tüm bölgelerimizde kesintisiz trafik akışını sağlamak için çalışmaya devam edeceğiz.”
*
Ve şimdi...

Yazının Devamını Oku

Bağlıca bağlantısı neden hâlâ bitmedi?

Okurlarımız soruyor: “Etimesgut’un Bağlıca Mahallesi’ni direkt Batı Çevre Yolu’na bağlayacak çalışma neden hâlâ bitmedi?”

İşte bu konuyla ilgili gelen iletiler:
* Engin Demirbaş: “Bağlantı çalışması haziran ayından beri durmuş durumda. En son eylül ayında biteceği söylenmişti ama herhangi bir çalışma yok.”
* Erhan Saydam: “Bölge halkı olarak ciddi derecede mağdur durumdayız. Haziran ayında başlayıp bitireceklerdi ancak inşaat durmuş vaziyette.”
* Aytekin Işıkal: “Her 2-3 ayda bir ‘Açılıyor’ deniliyor. Kasım ayına girdik, halen inşaat halinde bekliyor. Halkın ve kamunun zararı milyonları geçti.”
* Hacer ........: Bu yolun neden söz verildiği gibi yapılmadığını, hiç ilerleme olmadığını öğrenmek istiyorum. Bizler vatandaş olarak sabırsızlıkla bekliyoruz.”


Yazının Devamını Oku

AYKOME ne iş yapıyor?

Yazıyor... Yazıyor... Hürriyet Ankara okurları, yıllardır “boz/yap” ve “yap/boz” haline dönen kenti(ni) yazıyor.



Kazıyor... Kazıyor...
Dün asfaltlanan cillop gibi yol için daha belediyeye “Elinize sağlık” bile diyemeden, bi bakıyorsun ertesi gün biri(leri) gelip kazıyor!
Sapasağlam yollar...
Gıcır gıcır kaldırım taşları..
Maalesef heba oluyor.

Yazının Devamını Oku

Söz uçar, yazı kalır

Gazetecilikte bir haberin sonrasını izlemek -yani fikri takip- önemlidir. Sonuçta, “Söz uçar, yazı kalır.” E, tabii “Burada Okur Yazar” ise unutmaz, hatırlatır.

İşte, Hürriyet Ankara okurlarının bir yandan hatırlatma yaparken bir yandan da akıbetini merak ettiği soruları:

1) ESENBOĞA METROSU

* Okurumuz Ünal Taşdelen, dönem dönem gündeme gelen ve Ankaralıları heyecanlandıran Esenboğa Havalimanı Metro Projesi’nin yolunu gözlediklerini belirtmiş ve bir de soru eklemiş:
* Türkiye’nin başkenti Ankara, Esenboğa Havalimanı’na metroyla ulaşabilmek için daha kaç yıl bekleyecek?”

2) YENİ STAT PROJESİ

* Okurumuz Metin Eryılmaz, Ankara 19 Mayıs Stadyumu’nun yerine yapılması planlanan yeni stat projesinin akıbetini merak etmiş.

Yazının Devamını Oku

Esenboğa’yı saran tezek kokusu

Okurumuz Kadir Kuplay’ın gönderdiği bu fotoğraf, beni 2012 yılına götürdü. Dönemin Ankara Valisi Alaaddin Yüksel’di.

Ve bir genelge yayınlamıştı.
O genelgede özetle, “Esenboğa Havalimanı çevresindeki besi çiftliklerinin çevreye yaydıkları kötü koku nedeniyle kapatılması” şeklinde bir talimat vardı.
Sonra.
Tebligat, zabıta, polis, olaylar...
Bir çare olmadı.
O dönemin ‘tez vakitte’ çözüm bekleyen bu sorunu, aradan sekiz yıl geçtikten sonra bugün de ‘tezek gibi’ karşımıza çıktı.
Okurumuz Kadir Kuplay’dan gelen fotoğraf da bunun kanıtı.

Yazının Devamını Oku

ASKİ’nin pili bitmiş

Ankara’da, ‘kartlı su sayacı aboneleri’ isyanda! Şikâyet üzerine şikâyet var. Çayyolu-Türkkonut’tan okurumuz Ünsal Erdem de işte onlardan biri.



Okurumuz, 60.54 metreküp suyu olmasına rağmen kartlı su sayacının biten pili nedeniyle günlerce susuzluk çektiklerini aktarmış.
İletisi ise -özetiyle- şöyle:

SÖZLEŞME İPTAL EDİLMİŞ

* Elektronik su sayaçlarını takan Elektromed firmasının ‘444 25 32’ numaralı telefonunu aradığımda, ‘ASKİ ile olan sözleşmelerinin iptal edildiğini’ söylediler. * Başkent 153’ü(Mavi Masa) aradığımda, ekiplerin geleceğini söylediler ama gün boyunca gelen giden olmadı. * Ertesi gün Başkent 153’ü tekrar aradığımda ise ‘Elektromed firması ile mevcut olan sözleşmenin iptal edildiğini, ASKİ’nin elinde elektronik su sayaçlarının pilinin bulunmadığını’ söylediler. * Sonuç olarak, Türkiye’nin başkenti Ankara’nın orta yerinde susuz kaldık.

Yazının Devamını Oku

Bu manzara yakışmıyor!

Burası, Çankaya’nın Yukarı Dikmen Mahallesi 635. Sokak...



Maalesef bu manzara, Türkiye’nin başkenti Ankara’ya da... Başkent içindeki başkent Çankaya’ya da... YAKIŞMIYOR!

SORU(YORUM)

BALIKLARIN ÖLÜM NEDENİ METAN GAZI MI?

Okurumuz Ebuzer Oral, Eymir Gölü ile “Soru(yorum)” diyor.

Yazının Devamını Oku

Başkentgaz bu işe pandemi sürecinde bir formül bulmalı

Başkentgaz, ‘müşteri talebi olmaksızın’ ön ödemeli(kartlı) sayaçları mekanik(faturalı) sayaçlarla değiştirebiliyor.

* 14 yılını doldurmuş sayaçlarda teknik bir arıza meydana gelmesi gerekiyor.
* 20 yılını doldurmuş sayaçlar zaten arızalı sayılıyor, yani kaçarı yok.
Lakin.
Okurumuz Murat Alagöz, burada Başkentgaz’ın da üzerinde önemle durması gereken bir hususa dikkat çekiyor.
Zurnanın zırt dediği yer, Başkentgaz’ın tüketiciye elden vermek yerine posta kutusuna ya da kapı önüne koyduğu ‘bildirim’, yani bir nevi ‘tabligat.’
*
İşte okurumuz, bu konuda Başkentgaz’ı eleştiriyor.

Yazının Devamını Oku

Maske ya da dezenfektan seyyar tezgâhlarına kadar düşmemeli

Koronavirüsten korunmanın yolu belli: * Maske * Mesafe * Hijyen



Okurumuz Metin Çelik, salgının ilk ortaya çıktığı dönemde zor bulunan maskelerin bugün seyyar tezgâhlarında bile satılır hale geldiğini söylemiş.
Okurumuz, iletisinde -özetle- şöyle demiş:



Yazının Devamını Oku

Asansörlü üst geçit nefes aldırır

Keçiören’in Yeşiltepe Mahallesi muhtarı Ferhat Aygün, Kuzey Ankara TOKİ Konutları’nda (1. ve 2. etaplar) ikamet eden engelli ve yaşlı vatandaşlar için, “Evlerinde hapis hayatı yaşamaya mahkûm edilmiş durumdalar” demiş.



Bölgedeki 424 konutta yaşan 7’den 70’e her bir vatandaşın toplu taşıma araçlarına binebilmeleri için 300’ün üzerinde basamağı olan merdivenleri kullanmak durumunda kaldıklarına dikkat çeken muhtar Ferhat Aygün, taleplerini ise şöyle aktarmış:



NASIL TIRMANSINLAR?

Yazının Devamını Oku

Yerinde duramayan konteynerler

Okurumuzun Ferhat Ünal, kentin dik cadde ve sokaklarında hiçbir önlem alınmadan bırakılan çöp konteynerlerinin yokuş aşağı kayarak araçlara zarar verdiğine dikkat çekmiş.

İki yıl önce Çankaya’nın Birlik Mahallesi 467. Sokak’ta park halindeki aracına çöp konteyneri çarpan ve aynı sokakta tehlikenin halen sürdüğünü aktaran okurumuzun uyarısı şöyle:

NEDEN DEĞİŞTİRMİYORSUNUZ?

“Bu tarz bir olay yine yaşanabilir, hatta bir insanın/çocuğun hayatına mal olabilir. Belediyeler halka hizmet götürmek için varlar. Ancak aradan iki yıl geçmesine rağmen Çankaya’da hâlâ milattan önceden kalma çöp konteynerleri kullanılıyor. Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen’e sormak istiyorum:
* Sabitlenmedikleri için tehlike saçan bu eski tip çöp konteynerlerini neden değiştirmiyorsunuz?”

 

FRENİ TAŞ!

Zaman zaman vatandaşlara “kâbus” yaşatan çöp konteynerlerine, tekerleklerinin önüne konulan taşlarla önlem alınmaya çalışılıyor.

ANKARA 16. İDARE MAHKEMESİ BU KARARI NEYE DAYANARAK ALDI

Yazının Devamını Oku

Yerinde duramayan konteynerler

Okurumuzun Ferhat Ünal, kentin dik cadde ve sokaklarında hiçbir önlem alınmadan bırakılan çöp konteynerlerinin yokuş aşağı kayarak araçlara zarar verdiğine dikkat çekmiş.

İki yıl önce Çankaya’nın Birlik Mahallesi 467. Sokak’ta park halindeki aracına çöp konteyneri çarpan ve aynı sokakta tehlikenin halen sürdüğünü aktaran okurumuzun uyarısı şöyle:

NEDEN DEĞİŞTİRMİYORSUNUZ?

“Bu tarz bir olay yine yaşanabilir, hatta bir insanın/çocuğun hayatına mal olabilir. Belediyeler halka hizmet götürmek için varlar. Ancak aradan iki yıl geçmesine rağmen Çankaya’da hâlâ milattan önceden kalma çöp konteynerleri kullanılıyor. Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen’e sormak istiyorum:
* Sabitlenmedikleri için tehlike saçan bu eski tip çöp konteynerlerini neden değiştirmiyorsunuz?”

 

FRENİ TAŞ!

Zaman zaman vatandaşlara “kâbus” yaşatan çöp konteynerlerine, tekerleklerinin önüne konulan taşlarla önlem alınmaya çalışılıyor.

Yazının Devamını Oku

Gölbaşı’nın gölü var ama suyu yok

Okurumuz Nurettin Topaloğlu, Gölbaşı’nın Hacılar Mahallesi Sonbaşak Sitesi’nde yaşanan “su kesintisi” sorununu, iletisinde aynen şöyle aktarmış:

* Bölgemize günde yaklaşık bir saat su veriliyor ve suyun ne zaman verileceği ya da kesileceği belli olmuyor.
* Sanki Afrika çöllerinde yaşıyormuşuz gibi günde bir saat verilen su ile kim temel ihtiyaçlarını giderebilir?
* Ne çamaşır yıkayabiliyoruz, ne bulaşık yıkayabiliyoruz, ne de banyo yapabiliyoruz. Şu an bile su bekliyoruz.
* Başkent Ankara’nın gölü bulunan ilçesi Gölbaşı’nda yaşıyoruz ama bu ilçede maalesef susuzluk çekiyoruz.
* Bu nasıl bir belediyecilik anlayışıdır. İnsanların en temel ihtiyaçlarını karşılayamıyorlarsa bıraksınlar bu işi.

ASKİ BÖYLE YANIT VERMİŞ: ‘İDARE EDECEKSİNİZ’

ASKİ Genel Müdürlüğü’nün Gölbaşı Bölge Müdürlüğü’nü aradığını aktaran okurumuz Nurettin Topaloğlu, ‘Aşırı su tüketiminden dolayı su yetmemekte. Böyle idare edeceksiniz’ yanıtı aldığını kaydetmiş.

Yazının Devamını Oku

Gece ulaşımına ne oldu?

Tarih: 16 Kasım 2017 Hürriyet Ankara’nın birinci sayfa manşetinde şu başlık vardı: “ULAŞIMDA 7/24 DÖNEMİ”



* Ankara’nın eski Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, kentin yıllarca beklediği “gece ulaşımı” müjdesini işte bu tarihte vermişti.
* Ve 17 Kasım 2017’de resmen başlayan gece ulaşımının ilk seferinde yine dönemin EGO Genel Müdürü Balamir Gündoğdu, yolculara tatlı ikram etmişti.
Yani, tadımız yerindeydi.
Ta ki, bu mart ayına kadar.
Koronavirüs geldi, tadımız tuzumuz kalmadı.

Yazının Devamını Oku