Geleceği kim kazanacak 12.7 santim şortlular mı kızılelmacı Genk'ciler mi

Önümde önceki gün açıklanan bir araştırma ve Ağustos 2020’de yayınlanan bir kitap duruyor.

Haberin Devamı

 Araştırma Amerika’da yapılmış, kitap ise Türkiye’de yazılmış.

 Araştırmayı Amerikalı yatırım şirketi Piper Sandler yaptırmış.

 Kitabı ise Türkiye’de Aydınlık grubuna ait Kaynak Yayınları yayınlamış.

*

Araştırma ABD’de “Z kuşağı”nın pandemi dönemindeki yeni trendlerinin insan ve çevre konusunda nasıl duyarlı bir kuşak yarattığını ortayla koyuyor.

 Türkiye’de yayınlanan kitap ise “Z kuşağı”nın “emperyalizmin dayatması”, ruhsuz, vatan duygusundan yoksun zehirli bir sarmaşık olduğunu anlatmaya çalışıyor.

 Kısaca bir tarafta K kuşağı (GENK) denilebilecek “korona öncesi” bir Kızılelma kuşağının bakış açısı...

 Öteki tarafta ise postkorona dönemin işaretini veren yeni bir Z kuşağı (GENZ) duyarlılığı...

Geleceği kim kazanacak 12.7 santim şortlular mı kızılelmacı Genkciler mi

Haberin Devamı

Bilgisayar oyunlarının en önemli kavramlarından biri “NextGen” konsolu... “Gelecek kuşak” anlamına geliyor.

Z’den sonra bir kuşak daha gelecek ve onu kim kazanacak?

Gelin dünyanın yakın geleceğine şekil vermek için çatışan bu iki zihniyeti daha yakından tanıyalım.

12.7 SANTİM ŞORTLU Z KUŞAĞI 1, 2 VE 3 NUMARALI KAYGILARI

19 Ağustos-22 Eylül tarihleri arasında yapılan bu araştırmada şöyle çok küçük bir sonuç var.

Yaş ortalaması 15.8 olan Z kuşağının, özellikle erkekleri arasında 5 inç, yani 12.7 santim uzunluğunda şortlar hızla yayılıyormuş...

Pantolon yerine şortla gezen bir kuşak bu yani...

Geleceği kim kazanacak 12.7 santim şortlular mı kızılelmacı Genkciler mi

Peki bu 5 inç şortlu gençler Amerikan perakende pazarında neyi temsil ediyor?

Milyar dolarlık bir katkıyı...

*

İşte bu Z kuşağının en çarpıcı iki yeni trendi şu:

Yüzde 48’i “ekonominin kötüye gittiğine” inanıyor. Bu rakam 2020 ilkbaharında % 47’si ve 2019 sonbaharında ise % 32’ymiş.

Bu kuşağın 1, 2 ve 3 numaralı kaygısı ise şu:

Irk eşitliği, sosyal adalet ve çevre...

*

Çevreye karşı çok duyarlı oldukları için, geri dönüşümlü ürünlere ve ikinci el kullanımlara çok açıklar.

Haberin Devamı

Bu kuşağın yüksek bir hayvan duyarlılığı var. Yüzde % 18’i bitki bazlı et tüketiyor...

YOGA TAYTI ÜRETEN MARKANIN YÜKSELİŞİ

ŞİMDİ gelelim bu kuşağın günlük hayattaki trendlerine...

 Pandemi sırasında “cüzdan payları” yüzde 9 daralmış. Harcamalarda iki konu öne çıkıyor:

Yiyecek hâlâ 1 numaralı öncelik ancak konserler/etkinlikler onu izliyor.

 Spora düşkünler. Atletik markalar, Nike 1 numaralı giyim ve ayakkabı markası.

Altıncı sırada “Lululemon” var.

Lululemon ne diye sorarsanız, yoga taytları yaparak işe başlayan bir spor ürünleri markası.

PANDEMİDE TİKTOK INSTAGRAM’I NETFLİX DE YOUTUBE’U GEÇTİ

PANDEMİ döneminde...

 Z kuşağı sosyal medyada haftada 12 saat harcıyor.

Haberin Devamı

 TikTok, Instagram’ı geride bırakarak Snapchat’ın arkasından 2 numaralı sosyal medya platformu oldu..

 Amazon, % 54 ile gençlerin tercih ettiği 1 numaralı çevrimiçi alışveriş fikir paylaşımı olmaya devam ediyor,

 Günlük video tüketiminin % 34’ünü Netflix’te, ardından YouTube’da harcıyorlar.

BİREYSELLİK

ERKEĞİN CİLT BAKIMI YÜZDE 12 ARTTI KIZLARINKİ İSE YÜZDE 3 DÜŞTÜ

BİREYSELLEŞMİŞ, aynadaki yüzüne dikkatle bakan bir nesil bu.

 Cilt bakımı harcamaları, kadınlarda ilk kez kozmetik harcamaların önüne geçti.

 Ancak ilginç bir trend var. Cilt bakım harcamaları kadınlarda % 3 düşerken, erkeklerde % 12 arttı.

 Kadın gençlerin % 84’ü güzellik markaları ve trendleri için bir keşif kaynağı olarak “Influencer”lara (etkileyicilere) güveniyor.

Haberin Devamı

KARŞI CEPHE

PEKİ KIZILELMA GÖZÜYLE: Z KUŞAĞI ZEHİRLİ SARMAŞIK

AYDINLIK ekibinin çıkardığı “Nereden Çıktı Bu Z Kuşağı” başlıklı kitabın kapağında şöyle bir ifade var:

“Gençler Yazdı...”

Araştırdım ama kitabı yayına hazırlayan Yıldırım Gençer ve katkıda bulunanların kaç yaşında olduğunu, hangi kuşaktan olduğunu öğrenemedim.

İddialarına göre “Z kuşağı emperyalizmin gençlerin milli kültürlerinden uzaklaştırmayı amaçlayan bir dayatma”.

GENK SORUSU

Z KUŞAĞI DEMOKRASİYİ KİM VE NE İÇİN İSTİYOR

‘GENK’çiler Türkiye’de Z kuşağının yüzde 76.4’ünün adalet, demokrasi ve özgürlük gibi kavramları önemli bulduğunu gösteren araştırmaları yapanlara da şu soruyu soruyorlar:

Haberin Devamı

“Ülkemizde adalet, demokrasi ve özgürlüğü kim, kimin için istiyor?”

Kitabı hazırlayanlar bu sorunun cevabını şöyle veriyor:

“FETÖ’ye adalet, HDP’ye demokrasi, vatana ihanette özgürlük...”

Geleceği kim kazanacak 12.7 santim şortlular mı kızılelmacı Genkciler mi

KİM KAZANIR

ZAMANIN UPGRADE EDİLMİŞ RUHU NE DER

ABD’de bu araştırmayı yapan şirketin analizcisi Erinn Murphy, Z kuşağının, ırk ayrımcılığına karşı, sosyal adaletten yana, çevre ve hayvan duyarlılığına dayalı duyguları gelecekte en belirleyici trendlerden olacağına inandıklarını söylüyor.

Kimin kazanacağına ise kesinlikle “zamanın upgrade edilmiş ruhu” karar verecektir.

O ruh şimdiden ne diyor?

Gelin son bir haftada yaşadığımız 4 olaya bakalım.

Geleceği kim kazanacak 12.7 santim şortlular mı kızılelmacı Genkciler mi

İDDİA

LGBT ‘Z YATAĞINA’ KARŞI GERÇEK ‘TÜRK KUŞAKLARI’

“Nereden Çıktı Bu Z Kuşağı” kitabını yazanlara göre* Z denilen şey sosyolojik bir kuşak değil, “Emperyalistlerin, LGBT cinsel yabancılaşmayı överek” yaratmaya çalıştıkları bir “Z yatağıdır”...

 “X, Y, Z kuşaklarını dayatanlara” karşı Türkiye’de gerçekte şu kuşakların bulunduğunu söylüyorlar: “Jöntürk, Cumhuriyet, Köy Enstitüleri, 68, 78, 2000 kuşakları...”

Geleceği kim kazanacak 12.7 santim şortlular mı kızılelmacı Genkciler mi

SON BİR HAFTADAKİ ÜÇ ÖNEMLİ GELİŞME

Dünyanın en önde gelen popülist liderlerinden İngiltere Başbakanı Boris Johnson, “iklim değişmesi” konusundaki uluslararası çabaya katılacaklarını açıkladı.

 Trump popülizminden çıkan ABD’nin seçilmiş başkanı Biden’ın çevre ve iklim konularındaki çalışmalar için Kerry gibi bir ağır topu var.

 Papa hafta başında Amerikan Basketbol Ligi NBA’in önde gelen bazı oyuncu ve yöneticilerini Vatikan’da kabul edip “ırkçılığa karşı” başlatılan harekete destek verdi.

 İngiltere Premier Ligi’nde ve başka liglerde sahaya çıkan takımlar maçlardan önce dizlerinin üzerine çökerek ırkçı hareketlere karşı destek dayanışmasını gösteriyor.

Yani Z kuşağının en önemli iki kaygısı şimdiden küresel bir eyleme dönüşmüş durumda.

KATKIDA BULUNANLAR
Sayfa Editörü: Firuzan Demir
Foto Editörü: Uğur Yurdakul
Düzeltmen: Metin Usta
Tasarım ve Uygulama: Pelin Akaydın

Yazarın Tüm Yazıları