Üçleme bitti sıra yenilerinde

Ankara’nın yılan hikâyesine dönen üçlemesi, Çayyolu-Sincan-Keçiören metrolarının sonuna geldik.Çayyolu ve Sincan hatları açılmıştı, Keçiören Metrosu ise yarın hizmete girecek.

Haberin Devamı

1 milyona yaklaşan nüfusuyla Keçiören için raylı sistem elzemdi.

Şehir içinde otobüs-dolmuş taşımacılığının yoğun olduğu bir güzergâh olan Keçiören’e yapılan metro, kent trafiğine de olumlu etki edecek.

* * *

Ankara raylı sistem konusunda olması gerekenin gerisinde. Başkent’in mesafeyi kapatması lazım. Büyük eksiklik olan Esenboğa Havalimanı-merkez bağlantısı Keçiören’den sonraki ilk hat olacak gibi gözüküyor. Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan “Bu yıl ihalesini yapacağız. Cumhurbaşkanımızın, Başbakanımızın talimatları var” diyerek havalimanına metro konusunda ‘üst düzey takip’ olduğu mesajını da veriyor.

* * *

Pek çok konuda olduğu gibi raylı sistem konusunda da İstanbul’un gölgesinde kalan Ankara için hazır kamuoyu oluşmuş, ülke yöneticilerinin dikkati Başkent’e yönelmişken; havalimanının yanı sıra bir kaç hattın daha sözünü almak lazım.
Ankara kontrol edilmez şekilde büyüyor, araç sayısı neredeyse 2 milyonu buldu. Kişi başına düşen araç sayısında ilk sıradayız. Böyle devam ederse önümüzdeki yıllarda Ankara trafiğinin İstanbul’la yarışması kaçınılmaz olacak.

* * *

Haberin Devamı

Ankara’yı trafik kaosundan çıkarmanın raylı sistemden başka yolu yok. Yeni hatlarla ilgili sözü alamazsak elimizde yine tek çare kalacak. Yeni hatlara da Büyükşehir başlayacak, bakanlığa devredecek.

YOLLAR BELEDİYEDE KALDIRIMLAR BİZDE

Çok soğuk günlerden geçiyoruz, kabul.
Yoğun kar yağışına rağmen Büyükşehir Belediyesi ana arterlerdeki yol açma çalışmalarında gayet başarılıydı, kabul.
Ama kaldırımlara gelince işin rengi değişiyor.
Büyükşehir’in yetki alanlarındaki yerler fena durumda, ilçe belediyelerinin sorumluluğundaki kaldırımlar felaket...

* * *

Başkan Melih Gökçek dün sabah TRT Kent Radyo Ankara’da yaptığımız Kent Gündemi’ne bağlandı. Kendisine ‘kaldırım’ şikâyetini iletince, “Her yere yetişmemiz mümkün değil. ABD’deki gibi vatandaşımız en azından evlerinin önünü temizlemeli. Açılmayan yolumuz yok ama ilçe belediyelerinin sorumluluğundaki pek çok sokaktan biz de şikayet alıyoruz” yanıtını verdi.

***

Son durum: Ana yolların sorumluluğu Büyükşehir’de, ara sokaklar hangi ilçelerdeyseniz o ilçenin belediyesinde, kaldırım temizliği bizde...

Haberin Devamı

ANKARA PENGUENİ

“Penguen gibi yürüyün, elleriniz cebinizde olmasın, kaldırımın güneye bakan kısmından yürüyün, mermerlere dikkat edin.”
‘Karda-buzda’ düşmemek için uzmanların ‘değişmeyen’ uyarıları.
Kaldırım meselesini çözemezsek Ankara kedisinden sonra Ankara pengueni de bu gidişle meşhur olacak.

ÇİFT SIRA PARK SERBEST BIRAKILSIN

Ankara’nın işlek caddelerindeki durum vahim. Turan Güneş Bulvarı, Tunus Caddesi, 7 Cadde, Tunalı Hilmi Caddesi, Çukurambar akla ilk gelenler...
Ankara Hürriyet’in dünkü manşetindeki fotoğraf her şeyi özetliyor. Tek yön olan Tunus Caddesi’nin sağı solu çift sıra park, ortalarından araçlar geçmeye çalışıyor.
Sürekli fotoğraflıyoruz, yazıyoruz ama değişen bir durum olmuyor.
Bu kadar işlek cadde ve sokaklara gönül rahatlığıyla çift sıra park etmek, trafiği felç etmek rutine bindiyse serbest bırakıldığı açıklansın, biz de dert etmekten bu kentin daha düzenli olması için bu tip haberleri yapmaktan vazgeçelim.

Yazarın Tüm Yazıları