GeriAysun KABA Zeynep Tanrıkul ve Zuhal Çınar Elmasulu ile 5 Soru 5 Cevap
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Zeynep Tanrıkul ve Zuhal Çınar Elmasulu ile 5 Soru 5 Cevap

İki başarılı mimar, sevgili Zeynep Tanrıkul ve Zuhal Çınar Elmasulu ile mimari tasarım ofislerinde bir araya geldik. Dönemsel olmaktan çok zamansız olana karşı ilgileri ortak dilleri olmuş. Çok keyifli, içerisinde kendinizi kaybedeceğiniz bir tasarım mağazaları var. Sizi alıp çok uzak yerlere götürüyor, zamansızlığı hissettiriyor ve en önemlisi birçok tasarımın el işciliği olması ise ayrı hoşluk katıyor. Zeynep ve Zuhal hanım eski iki arkadaş. Aynı yöne bakmaları, aynı zarafette olmaları ise başarının bir göstergesi dedirtiyor...

Zeynep Tanrıkul ve Zuhal Çınar Elmasulu ile 5 Soru 5 Cevap

1-İki başarılı iş ortağını tanıyabilir miyiz?


Zeynep Tanrıkul: Mimarlık eğitimi almış iki ortak, 10’ar yıllık tecrübelerimiz sonrası, 2000’de mimari tasarım ofisi olarak yola çıktık. 2015’de kendi tasarımlarımızla Z mix’i kurduk. Zaman içinde çok sayıda sevdiğimiz tasarımcının işlerini çatımız altında topladık. Hep gönlümüzde yeri olan, ruhumuza dokunan işleri seçtik. Aynı duyguları paylaştığımız müşterilerimizle Nişantaşı mağazamızda ve zmix.com.tr adresinde buluşmaktan mutluyuz.

2-Markanızın hikâyesi nasıl oluştu?

Zuhal Çınar Elmasulu: Farklı tarzları ortak bir dilde buluşturmak bizim mimari projelere yaklaşımımız. Dönemsel olmaktan çok zamansız olana karşı ilgimiz. Markamız da bu hikâyenin bir parçası.

3- Evlerimizi dekore ederken neleri dikkate alalım? Neler tavsiye edersiniz?

Zor yerden gelen soru. Neyi sevdiğinizin, nasıl bir mekânda mutlu olabileceğinizin araştırmasını yapmak önemli. Bir fotoğrafta gördüğünüz mekânın nesi hoşunuza gidiyor, onu bulursanız cevap da orada.

4- Modayı nasıl yorumlarsınız?

Moda, kelime anlamı olarak popüler olan, gündemde olan demek. Beceri, yorumlamak kısmında. Tutarlı bir tarzınızın olması ve moda olan renklerin ve formların sizin verilerinizle uyumunu yaklayabildiğiniz bir formül yaratabilmek ise bir sihir.

5- Pandemi neleri değiştirdi? Sizin işinizde en çok nelere yatırım yapılıyor?

Pandemi hayata bakışı epey değiştirdi. Son sürat koşarken hız kestik, evlerimize döndük ve evlerimizi gördük. Bu nedenle ev dekorasyonu ile ilgili konulara yatırım arttı.

Zeynep Tanrıkul ve Zuhal Çınar Elmasulu ile 5 Soru 5 Cevap
BAYRAM VALİZİNDE NELER OLMALI

Uzun bir bayram tatili başladı. Şimdiden siz sevgili okurların bayramını kutlar, sağlık ve huzurla geçmesini dilerim... Peki bayram valizimize neler almalıyız:
-Kaç gün kalacaksanız ona göre düzenleme yapın.
-Tek parça elbise, tulum hayat kurtarır. Altına, üstüne ne giyeceğiniz derdi olmaz.
-Nikky Mc Bridget’in tek parça elbiseleri.
-Düz sandaletler ve plaj için Havaianas yer kaplamaz ve ağırlık yapmaz.
-Jean şort, beyaz, gri tshirt.
-Mayolarımız, beyaz ve mavi boyfriend gömlekler, pareo, kimono.
-Küpeleriniz.
-Şapka.
-Cilt bakım ürününüz ve güneş kreminiz.

Zeynep Tanrıkul ve Zuhal Çınar Elmasulu ile 5 Soru 5 Cevap

X

Gardıropta yaz temizliği

Kendi vücudunuza göre giyinin. Eski vücudunuza ya da sahip olmak istediğiniz vücuda göre değil...

Bu sıcak günlerde gelin gardırop temizliği yapmaya ne dersiniz? Sıcak günlerde giyim odalarımız da hava alsın ve serinlesin, fazlalıklardan kurtulsun. Arkadaşlıklarımızda olduğu gibi mesafeli, bir o kadar da yakınımızda uzun ömürlü dostluklar gibi olsun. Bizi yoran arkadaşlıklar gibi değil az ama güzel dostluklar gibi. Saklıyorsak da sakladığımıza değsin. Giysilerimiz de arkadaşlarımız da ev eşyalarımız da... ‘Az çoktur.’ Ne kadar az o kadar mis.
Her şeyi ilk seferde temizlemeye hazır olmayabilirsiniz. Tamam. Artık istemediğinizi bildiğiniz parçaları ayırdıktan sonra, başka bir odadaki dolapta veya garajda yer tasarrufu çantalarında, kutu içinde 30 giysiyi saklamayı öneririm. Sadece onları görüş alanınızın dışına çıkarın. Kendimize aşağıdaki soruları sorarak cevaplarımıza göre gardırobumuzda temizliğe başlayabiliriz...




-Hâlâ bu kıyafetten hoşlanıyor muyum?

Birçok durumda, bu kıyafet için çok fazla para ödediğimden o parçayı tutuyordum, gerçekte onu sevmiyordum.

-Herhangi bir zamanda bunu giyer miyim?

Yazının Devamını Oku

Moda kendinize yakışandır

Sevsen Sümer, başarılı bir girişimci, birçok projeye imzasını atan ve ticareti seven çalışkan, vizyoner birisi. Yıllarca hayali, çalışan kadınlar için konforlu iş kıyafetleri üretmekti. Konforlu ve iyi dokuları arayan Sümer, hayalini gerçekleştirerek kendi markasını kurdu. Üretime başladıktan kısa süre tasarımlarını birçok ünlü ismin üzerinde görünce işini büyüttü, kendi atölyesini kurdu. Güzel bir sohbet gerçekleştirdiğim sevgili Sevsen Sümer’le, başarının ip uçlarını ve modayı konuştuk.

SEVSEN SÜMER İLE 5 SORU 5 CEVAP1-Sevsen Sümer neler yapıyor?

Uzun yıllar yönetim alanında önemli projelerde çalıştım ve hâlâ bir girişimci olarak çalışmaktayım. Tekstil alanına hep ilgim vardı ve ticareti çok sevdiğimden, farklı bir alanda da çalışmak, üretim yapmak istedim. Çalışan bir kadın olarak alışverişe çıktığımda hep konforlu ve iyi dokuları arardım. Bu konuda bazı eksikler görünce, kendim tasarlayıp üretmeye karar verdiğimde C For You hikâyem başlamış oldu. Tasarımlarını beğendiğim bir tasarımcı ile sektöre adım attım, şimdi ise kendi atölyemi kurdum.

2- Markanızı nerede görmek istiyorsunuz?

Markamı ileride birçok şehirde ve yurt dışında şubeleşmiş olarak görmek hedeflerimin başında geliyor.

3- Kişiye özel tasarımlar yapıyor musunuz?

Kişiye özel tasarımlar yapıyorum. Kendi beğendiğimden ziyade kişinin ne istediğini anlayarak, karşılıklı fikirleri paslaşarak ortaya çıkarıyoruz.

4- Başarı denildiğinde ne dersiniz?

Yazının Devamını Oku

Stil kişinin kendini yansıtma biçimidir

Gülsüm Tanyıldız, başarılı bir girişimci ve tasarımcı. Hayal etmeyi ve tasarlamayı çok seven, çocukluğundan beri sanata, modaya karşı tutkusu olan Tanyıldız, finans sektöründeki kariyerinin ardından hayallerinin peşinden gitmeye karar verdi. Moda tasarımı eğitimi aldıktan sonra kurduğu marka ile sanatı modada kullanılabilir hale getirdi. İş birliği yaptığı sanatçıların eserlerini moda ile birleştirdiği tasarımlarıyla, sanatı gündelik yaşamımızın bir parçası yaptı. Gardırobunu ve evini sanatla tanıştırmak isteyenlerin aradığı isimlerden olan Gülsüm Tanyıldız, “Kendimiz için doğru seçilmiş kıyafetlerle sadece fiziksel olarak iyi görünmez aynı zamanda kendimizi iyi hissederiz, enerjimiz yükselir ve bu güzel enerji çevremize de yansır” diyor. Sevgili Gülsüm Tanyıldız’la keyifli bir söyleşi yaptık.

GÜLSÜM TANYILDIZ İLE 5 SORU 5 CEVAP1- Gülsüm Tanyıldız’ı tanıyabilir miyiz?

Uzun yıllar finans sektöründe çalıştım. Bir kızım var. Çocukluğumdan beri sanat ve modaya karşı hep bir tutkum var. Kendi çapımda sanat koleksiyonu yapmaya çalışıyorum. Dünyaca ünlü takip ettiğim tasarımcı ve markalar var. Kaliteli ve zamansız giyinmeyi tercih ediyorum. Kumaşları, renkleri, desenleri, vücut hatlarına uygun farklı kesimleri seviyorum. Çevremdeki her şey bana bir fikir veriyor hemen kafamda bir şeyler tasarlıyorum. Hayal etmeyi ve hayata geçirmeyi, tasarım yapmayı seviyorum.

2- Markanızın oluşumu nasıl oldu?

Profesyonel iş hayatındayken kızımla daha fazla ilgilenebilmek için zamanımı kendim yönetebileceğim ve severek yapacağım bir iş yapmak istiyordum. Bu tabi ki sanat ve moda ile ilgili bir iş olmalıydı ve sanatı modada kullanılabilir hale getirmek üzere kafamda iş planı yapmaya başlamıştım. İşi bıraktıktan sonra moda tasarımı eğitimi alarak ilk adımı atmış oldum. Wagonist markası olarak Ali Elmacı, Ekrem Yalçındağ ve Ebru Uygun gibi çok değerli sanatçımızla iş birliğimiz var. Sanatçılarımızın eserlerinden ilham alarak, kadın-erkek giyim, aksesuar, dekorasyon ürünleri tasarlıyoruz.

Yazının Devamını Oku

TV ekranında sade olmaktan yanayım

Elçin Ateş Ersoy...Genç, güzel, başarılı bir sunucu ve spiker. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu olan Elçin Ateş Ersoy, yüksek lisans eğitimini Yeditepe Üniversitesi’nde tamamladı. Annelik Sanatı Dergisi’nin genel yayın yönetmenliğini sürdüren Ersoy, birçok kanalda sunuculuk yaptı. Şimdi ise FOX TV’de başarılı kadınların başarı hikâyelerine yer verdiği güzel bir programla izleyicilerin karşısında. Televizyon programlarını beğeniyle, dikkatle takip ettiğim sevgili Elçin ile modaya ve hayata dair güzel bir sohbet gerçekleştirdik.

ELÇİN ATEŞ ERSOY İLE 5 SORU 5 CEVAP1-Neler yapıyorsunuz?

Yeni bir heyecan içindeyim son zamanlarda. FOX’ta, Kadının Eseri adlı bir programa başladım. Türkiye’nin başarılı kadınlarının ilham veren hikâyelerini ekranlara getiriyoruz. Çok iyi bir başlangıç yaptık, çok şükür. Tepkiler harika, o yüzden ayaklarım yerden kesik bu aralar. 3.5 yıllık Habertürk macerasının ardından, yine kendimi ilk andan itibaren yuvamda gibi hissettiğim bir kanalda olmaktan dolayı mutluyum.

2-Programınıza hazırlanırken nelere dikkat edersiniz? Stil danışmanıyla çalışıyor musunuz?

Programa hazırlanırken genellikle her ayrıntıya hâkim olmaya çalışıyorum. Harika bir ekibe sahibim, bu da benim en büyük şansım. Sevgili Derya Balkan ile çalışıyorum. İlk andan itibaren enerjimiz tuttu Derya ile. Benim için önemli bir detay bu. Genellikle yalın bir şıklık yakalamaya çalışıyoruz, abartıdan uzak ve tabii rahat bir stil.

Yazının Devamını Oku

Bu yaz tek parça elbiseler şıklığın sembolü olacak

Sultan Sönmez, başarılı bir tasarımcı ve girişimci. Modanın ve trendlerin içerisinde kendi stilini tamamlayacak eksiklikler görmeye başlayan Sultan Sönmez, ilk olarak güzel kumaşlardan kendisi için gömlek tasarladı ve bu tasarımlar çok beğenildi. Simple&Classy markasını kuran Sultan Sönmez, beğenileri paylaşmaya ve işe dönüştürmeye karar verdi. Bugün ise tasarımlarını birçok ünlü ismin üzerinde görmek mümkün. Kendi stilini tasarımlarına yansıtan, çalışmaktan büyük bir keyif alan sevgili Sultan Sönmez, “Bu yaz tek parça elbiseler çabasız şıklığın sembolü olacak” diyor.

SULTAN SÖNMEZ İLE 5 SORU 5 CEVAP1- Sultan Sönmez neler yapıyor?

Sultan Sönmez, harika bir aile hayatı olan ve geldiği noktada hayattan ne istediğini bilen bir kadın. İçinde bulunduğumuz zor zamanlarda bile tarzını stile dönüştüren ve sürekli işine yatırım yaparak çalışan çünkü çalışmaktan ve üretmekten çok büyük keyif alan biri.

2- Markanızın oluşumu nasıl oldu?

Eşim çok uzun yıllardır tekstil işinde. Bu sebeple bende kumaşlara, üretime ve modaya çok hakimdim. Evimizde sohbetlerimiz bu konu üzerinde olurdu. Zaman içerisinde oturttuğum giyim tarzım ve stilim etrafımdaki dostlarım tarafından hep olumlu övgüler alırdı. Aslında aklımda hiç marka kurma fikri yoktu. Fakat bir noktada, modanın ve trendlerin içerisinde kendi stilimi tamamlayacak eksiklikler görmeye başladım. İyi bir kumaştan güzel bir kalıpla dikilmiş bir gömlek vazgeçilmezimdi ve ilk önce kendim için kapsül bir gömlek koleksiyonu tasarladım. Arkadaşlarım üzerimde tasarımlarımı görmeye başlayınca beğeniler de geldi. Bende bu beğenileri paylaşmaya ve işe dönüştürmeye karar verdim. Kaliteli bir dikim, güzel bir kumaş ve fiyat performansıyla herkesin ulaşabileceği tasarımlar oluşturdum.

Yazının Devamını Oku

Şık bir giyim davranışlarımızı olumlu etkiler

Esma Bitirim, başarılı bir reklamcı. Reklam stratejileriyle birçok markanın büyümesinde tanınmasında etkin oldu. Reklamcılık sektöründen tekstil sektörüne geçen sevgili Esma Bitirim, birbirinden güzel pijama, sabahlık modelleri tasarlamaya başladı. Ve tasarımlarıyla da pandemi sürecinde evlerimizde şık ve konforlu olmamızı sağladı. Evde rahat ve şık olmayı sevdiğini belirten, “Ve tüm kadınlarında evlerinde aynı hissi yaşamasını istedim. Kadınların kendini iyi hissetmesinin büyük başarılar getireceğini düşünüyorum” diyen Esma Bitirim’le başladığı tasarım yolculuğunu konuştuk.

ESMA BİTİRİM İLE 5 SORU 5 CEVAP1- Esma Bitirim neler yapıyor?

Esma Bitirim bir iş insanı. Aslında mesleğim reklamcılık. 10 yıldır 25 kişilik ekibimle kendi reklam ajansımı yönetiyorum. 23 yıldır iletişim dünyasının içerisinde yer alıyorum. Birçok markanın doğuşunda, ilerlemesine büyümesine katkılarımız oldu ve olmaya devam ediyorum. Dolayısıyla marka yaratma konusunda biraz tecrübem oluştu diye düşünüyorum. Son 1 yıldır da var olan işimle birlikte tekstil sektörü ile ilgilenmeye başladım. İyi bir tüketiciydim şimdi iyi bir üretici olmaya çalışıyorum.

2- Markanızın hikâyesi nasıl başladı?

Markamın hikâyesi tamamen kendi beklentilerimden doğdu diyebilirim. Türkiye gerek moda tasarımcıları gerek tekstil üretimi konusunda en başarılı ülkelerden biri. Ancak biz evde rahat ve şık olmaktan maalesef oldukça uzağız. Pandemi ile birlikte “evde şıklık” kavramı dünyamıza girdi ve homewear koleksiyonlar ardı arkasına geldi. Tabii hızlıca üretilen bu koleksiyonları birbirinden ayırt etmek zordu. Hepsi birbirine benzeyen seri üretimler geldi. Bizim marka olarak olmak istediğimiz yer popülerin peşinden giderek o akıma kapılmak değil. Sakin adımlarla doğru hedef kitle ile ürünlerimizi buluşturmak. Benim Meresleep’e tasarlarken eksikliğini en çok hissettiğim konu kumaşlar oldu. Dünyanın geleceğinden kendimi sorumlu bir vatandaş hissettiğim için kesinlikle sürdürülebilir kaynaklara hizmet eden bir kumaş istiyordum. Sonunda vegan cupro kumaş ile tanıştım. Sıfır karbon ayak izi hedeflenerek üretilen bir kumaş, aynı zamanda insan cildiyle oluşabilecek herhangi hayvansal protein temasını önlüyor.

3- Neden sabahlık ve pijama?

Yazının Devamını Oku

Hayatın kendisi bize ilham veriyor

İpek Ötügen Dinçer... Uzun yıllar kurumsal hayatta önemli görevlerde bulunmuş, önemli ve başarılı işlere imzasını atmış tam bir girişimci. Kurumsal hayatta yükselen ve başarılı bir iş grafiği çizen Dinçer’e moda sektörü hep heyecan vermiş ve ailesinin uzun yıllar tekstil sektöründe olması da işine daha sıkı sarılmasını sağlamış. Modayı, ürünü, kumaşı ve içinde olmayı sevdiğini söyleyen sevgili İpek, “Bana modası geçmeyen, zamansız olan, her insan, her ürün, her eser ve her yer ilham veriyor” diyor. İpek Ötüken Dinçer’le girişimciliğini, markasını ve modayı konuştuk.

Bugün günlerden annelerimiz. Ne güzel bir gün... Bizi bugünlere getiren, hiçbir şey beklemeden hep veren, hep seven, hep dokunan, hep sarılan, hep bekleyen, hep sabreden vefakâr annelerimiz iyi ki varsınız... İlk önce kendi annemin, kayınvalidemin Anneler gününü kutluyor ve tüm annelerimizin ellerinden öpüyorum...İPEK ÖTÜGEN DİNÇER İLE 5 SORU 5 CEVAP



1-Sizi tanıyabilir miyiz? Projeler var mı?

Liseyi İstanbul’da okuduktan sonra Kaliforniya Üniversitesi’nde İletişim Bölümü’nden mezun olup Türkiye’ye döndüm. Koç Üniversitesi’nde iki sene asistan olarak çalışıp kurumsal hayata atıldım. McDonalds’da iki sene İnsan Kaynakları’nda çalıştıktan sonra 2002’de Zara Türkiye’de çalışmaya başladım. 14 sene boyunca yedi markanın (Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Uterque, Inditex TR Tedarik Ofisi) Türkiye’de kurulumunda ve büyümesinde üst düzey rol oynadım. Kurumsal hayatımın son 4 senesinde de özel bir güvenlik şirketinde Satış ve İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı olarak çalıştım. 2020’de kurumsal hayatta daha fazla kalmak istemediğime karar verip ayrıldım. Durmayı sevmiyor, üretmek gerektiğine inanıyorum. İlk etapta, hedefim bu yeni markayı geliştirmek ve ürün gamını çeşitlendirmek, tanıtmak. Yakın bir gelecekte sadece online değil, fiziki mağazalarda da müşterilerin ürünlerimize dokunabilmesini ve deneyimleyerek almasını hedefliyorum.

Yazının Devamını Oku

Baharın yıldızı triko hırkalar

Sokağa çıkamadığımız bu günleri hafif dokular, canlı renkler ve pozitif enerjiyle karşılayalım. Baharın en güzeli trikolar. Triko hırkalarınızı, askılı tril tril ipek elbiselerin üzerine, isterseniz triko hırkanızı jean pantolon, tişört ikilisinin üzerine giyebilirsiniz. Mevsim triko diyoruz. Uzun triko elbiseler ve ince trençkotla iyi bir ikili olabilir. Ne kadar hafif o kadar iyidir.İşte sizi trikonun başarılı ismi ile buluşturuyorum. Trikonun sihirli eli, Regino markasının kurucusu Selin Güven’in, hazırladığı yeni koleksiyonları, oversize, daha formsuz hırkaları çok beğenildi. Aile şirketi olması ve aileden gelen yetenekle işine aşık ve trikoyu iyi tanıyan Sevgili Selin’le güzel bir röportaj gerçekleştirdik.

SELİN GÜVEN İLE 5 SORU 5 CEVAP1-Selin Güven neler yapıyor?

Yoğun bir çalışma temposu içindeyim. Kış Koleksiyonunu hazırlıyorum. Tabi işimiz zaten triko olduğu için çok geniş bir model, desen ve bilgi birikimim var. Kendi markamla beraber aynı zamanda üretimini yaptığımız yerli ve yabancı firmaların da koleksiyon ve model aşamaları, ev çocuklar derken gerçekten 24 saati dolu dolu yaşadığım bir dönem. İşimi her geçen gün daha da severek yapıyor olmam sanırım başarıyı da beraberinde getiriyor.

2-Regino’nun hikâyesi nasıl oluştu?

Çok klişe olacak özellikle ailem ve arkadaşlarım yıllardır kendi markamı kurmam gerektiğini söylüyordu. Şu an hem ülkemizde hem yurt dışında çok çok fazla yeni marka ve birbirinin tekrarı ürünler olduğunu düşünüyorum, triko artık hem fiyat hem model olarak en kolay ulaşılabilen şeylerden biri haline geldi. O kadar çok çeşit model yapılıyor ki farklı olanı yapmak ve kaliteli ürün sunmak yaptığım şeyleri kendimde keyifle giymek benim için çok önemliydi. Çok güzel geri dönüşler alıyorum bu beni hem çok mutlu ediyor hem çok gururlandırıyor.



Yazının Devamını Oku

Çocukların kıyafet seçiminde tercihlerinin önemi yadsınamaz

Çocuk modası denilince akla gelen ilk isim tasarımcı Melis Kaptanoğlu. 2008 yılından bu yana ‘Melis Kaptanoglu Kids’ isimli markasıyla kız çocukları için couture tasarımlar hazırlıyor. Sevgili Melis, Londra Çocuk Moda Haftası’nda olmak üzere toplam dört defileye imza atmış, dünyada pek çok kırmızı halı organizasyonunda star çocukları giydirmiş, çocukların hayallerini gerçeğe taşımayı tutku haline getirmiş ve her dönem yaptığı işe aşık biri. “Çocukların rengarenk ruhlarına tasarımlarımızla nefes vermek en büyük keyfim” diyen Melis Kaptanoğlu ile girişimciliğini, tasarımlarını, başarısının sırlarını ve çocuk modasını konuştuk.

MELİS KAPTANOĞLU İLE 5 SORU 5 CEVAP1- Melis Kaptanoğlu neler yapıyor? Sizi tanıyabilir miyiz?

Melis Kaptanoğlu, denize aşık bir baba ile doğaya aşık bir annenin üç kızından en küçüğü olarak dünyaya geldi. Doğma büyüme İstanbullu. Oldukça başarılı, sosyal ve faal öğrencilik yıllarının ardından 21 yaşında çok sevgili eşi Cenk Kaptanoğlu ile hayatlarını birleştirip, Alara, Leyla ve Melisa adında üç pırlanta kız çocuğuna sahip oluyor. 2008’de kızlarından ilham alarak kurduğu ve özenle büyüttüğü ‘Melis Kaptanoglu Kids’ markasının kurucusu, tasarımcısı ve yaratıcı direktörü oluyor. En öncelikli bağlılığı ailesine. Spora, sanata, seyahat etmeye ve sağlıklı yaşama tutkun; titiz, detaycı, düzenli ve hareketli biri. İkisi Londra Çocuk Moda Haftası’nda olmak üzere toplam dört defileye imza atmış, dünyada pek çok kırmızı halı organizasyonunda star çocukları giydirmiş, çocukların hayallerini gerçeğe taşımayı tutku haline getirmiş ve her dönem yaptığı işe aşık biri.

2- Neden çocuk kıyafetleri?

Üç kız annesi olmam en büyük motivasyon sebebimdi. Bu girişimim zamanla çocuklarımla beraber büyüdü ve markaya dönüştü. Çocuklara, onların dünyalarına, hayal güçlerine olan saygım ve hayranlığım da bu işe yönelmemi sağladı. Özellikle kızlarım için alışveriş yaparken hep daha kaliteli, farklı, yaratıcı ürünler arama çabası içindeydim. Tasarım, moda ve sanatın hayatımda hep çok önemli bir yeri vardı. Özellikle anne olduktan sonra yurt içinde ve dışında pek çok marka ve çocuk giyim sektörü hakkında bilgi sahibi olmuştum. Tüm bu süreç sonucunda kendi markamı yaratmaya, kaliteden ödün vermeden kendi zevkimi ve vizyonumu yansıtan, çocukların hayal güçlerine hitap eden ürünler üretmeye karar verdim.


Yazının Devamını Oku

Çevre dostu koleksiyon

Lug Von Siga, SS 2021 koleksiyonunu dijital platformlar üzerinden gerçekleşen Fashion Week Istanbul kapsamında geçen salı günü sundu.



Lug Von Siga’nın kurucusu ve kreatif direktörü Gül Ağış’ın karantinadan sonraki ilk koleksiyonu; Analog Diaries. Bu nedenle koleksiyon, bu üç aylık dönemde keşfedilen yeni duyguların bir tür özeti olarak karşımıza çıkıyor. Hayatımızda bir belirsizlik olduğunda, korku, umut, minnettarlık, öfke ve hayal kırıklığı duyguları birbirine karışır. Ağış, arka plandaki bu ruh halini ve psikolojik ikilemleri yansıtmak için LVS SS 2021 film ve lookbook görüntüleri için fotoğrafçı ve mimar Can Dağarslanı ile ‘Identities Series’ kitabının devamı niteliğinde bir işbirliği yaptı. Analog Diaries koleksiyon çekimleri, LVS ve sanatçı Can Dağarslanı’nın yalnızca analog kamera kullanarak gerçekleştirdiği, adeta yeni dijital çağa ve arkasındaki hıza karşı muhalefet oluşturan bir işbirliği niteliğinde.



DOĞADA ÇÖZÜLEBİLİR KUMAŞLAR

Yazının Devamını Oku

Stil kimliğinizin ipucudur

Antika, vintage eşyalar hayatımızda giyimden aksesuara gittikçe yerini almaya başladı. Günümüzde bu tarz ürünlere olan ilgi her geçen gün artıyor. Geçmişe, eskiye özlemi yansıtan eski eşyalar, bizlere tarihe yolculuk yaptırıyor. Sanatçı Deniz Doğruyol da antikacılardan, eskicilerden, sahaflardan topladığı materyallerle asamblaj ve mixed media kolaj tablolar yapıyor. Bu çalışmalarını ise dünyanın birçok sanat merkezine taşıyor. Eski eşyalar onun elinde bir esere dönüşüyor ve her eseri yaşanmışlığın hikâyesini anlatıyor. Uzun yıllar Los Angeles’ta yaşayan ve resim üzerine eğitim alan Deniz Doğruyol, Amerika ile Avrupa’da birçok sergi açtı. 2018’de İstanbul’a döndü ve çalışmalarını halen İstanbul’da sürdürüyor. Sevgili Deniz ile, projelerini, modayı konuştuk.

DENİZ DOĞRUYOL İLE 5 SORU 5 CEVAP1-Deniz Doğruyol’u tanıyabilir miyiz?

Deniz Doğruyol sanat ve tasarım üzerine işler üreten biri. Ekolojik ve sürdürebilir tasarım anlayışı ile upcycle, recycle ev eşyaları, projeler üreten bir atölye olan Dadaistudio’nun kurucusuyum. Aynı zamanda da senede iki kere, sınırlı sayıda ürettiğimiz retro ev eşyaları koleksiyonunu da satışa sunuyoruz.

2-Yeni projeler geliyor mu?

Yeni bir kişisel sergim geliyor, Carnival. İnsanın söylediği ‘hayır’lar kadar özgür olduğu üzerine kurguladığım bir sergi ve ‘kendine evet’in bir kutlaması. Mayıs ayında izleyici ile buluşacak. Bir de sadece upcyle ürettiğim yeni bir koleksiyon geliyor, ağırlık ev eşyası üzerine.

Yazının Devamını Oku

Genç girişimciler yarının ihtiyaçlarını belirlemeli

Evde en çok vakit geçirdiğimiz kış ayları bitti, bahar aylarındayız. Baharda her evde detaylı temizlik başlar. Bu temizlik sadece evin temizlenmesi anlamına gelmez, yeni eşyalar da alınır, çünkü bahar ayı yenilenme ayıdır. Bahar ayı, yeni ve güzel enerjilerin evlere dolmasını da sağlar. Küçük dokunuşlarla nokta atışlara ne dersiniz? Evlerinizde ilk koltuk kumaşlarıyla, sonra koltuklarınızın üzerine koyduğunuz kırlentlerle abajur, vazo, çerçeve gibi objelerle enerji getirebilirsiniz. Bitkileri unutmayalım, rengarenk güzel yaz bitkileriyle evlerini canlandırabilirsiniz. Nasıl kıyafetlerimizi aksesuarlarla güncelliyorsak, eşyalarımızı da yenileyebiliriz. İster satın alarak isterseniz de kiralayarak eşyalarınızı yenileyebiliyorsunuz. Girişimci Ayla Şahanoğlu Ceyhan, Türkiye’ye mobilya kiralama sistemini getirerek ulaşılabilir fiyatlarla evlere, ofislere enerji getiriyor. Sevgili Ayla ile ufak dokunuşlarla şık evin sırları, girişimcilik yolculuğu ve genç girişimcilere önerilerini konuştuk.

AYLA ŞAHANOĞLU CEYHAN İLE 5 SORU 5 CEVAP1-Evlerde ulaşılabilir fiyatlara konforlu, şık mobilyalar ve objelerle yenilik getirebilir miyiz? Ne gibi önerilerde bulunursunuz?

Elbette ulaşılabilir fiyatlara konforlu şık mobilyalar ve objelerle yenilikler getirebiliriz. Örneğin aynı renkte yastıklar yerine zıt renklerde yastıklarla kanepeniz daha çok dikkat çeker. Beyaz duvarlarla evinize hem lüks hem de daha geniş bir görünüm verebilirsiniz. Zarif ve özel tasarım aydınlatmalarla evin havasını değiştirebilirsiniz. Parlak objelerle, mesela renkli bir vazoyla evinizin bir köşesini süsleyebilirsiniz. Gramofon gibi eski eşyalarla retro dokunuşlar yapabilirsiniz.

2-İş hayatına atılmak isteyen genç girişimcilere ve özellikle kadın girişimcilere neler söylemek istersiniz?

Gençlerimiz bugünün değil yarının talep ve ihtiyaçlarını doğru belirlemeli, yapılmamış olanları yapmaya çalışmalılar. Yeniliklere açık, yılmadan sabırla bu yolda ilerlerlerse başarı kesin olacaktır. Kadın girişimcilerimiz inandıkları yolda ilerleyebilmek için düşündüklerini hayata geçirebileceklerine güvenmeliler. İzleyecekleri yolda önlerine çıkabilecek engelleri aşabilmek için disiplinli ve planlı bir şekilde çalışarak işlerine tutkuyla bağlansınlar. Kadın girişimcilere sunulmakta olan destek ve teşvikleri çok iyi araştırmalılar.

Yazının Devamını Oku

Ceketler kıyafetin en güçlü kalemidir

Ceket her kadının gardırobunun olmazlarındandır. Zamansız stilin vazgeçilmezidir, modası geçmez. Genç, yaş almış, kilolu, kilosuz farketmeksizin tüm kadınların kurtarıcısıdır. Giydiğinizde bir anda sizi yukarı çeken, daha dinamik, daha elegan bir görüntü verme gücü vardır. Ceket güçtür, duruştur.

Ceketler yılın her mevsimi giyilebildiği için kadınların severek kullandığı bir kıyafettir. Ceket denildiğinde akla ilk gelen isimlerden biri Başak Barlas’tır. Sevgili Başak Barlas’ın tasarımları, ince detayları, hoş kesimleriyle dikkatleri çekiyor. Sorbe markasıyla kaliteli kumaşlar eşliğinde kadınlara hem spor hem de şık bir tarz sağlayan Başak Barlas, “Kıyafetin en güçlü kalemi ceketlerdir” diyor. Genç girişimci ve başarılı tasarımcı Başak Barlas ile ceket modasını konuştuk. Dahası mı sohbetimizde...BAŞAK BARLAS İLE 5 SORU 5 CEVAP

1- Başak Barlas neler yapıyor?

Hem çalışıyor hem annelik yapıyor. Aslında hayatından daha çok tatmin bir döneminde olup, hayatını kendi beklentisi doğrultusunda yönlendiriyor.



Yazının Devamını Oku

Saçlar geçmişten günümüze stilin belirleyici unsurudur

Kadın, erkek herkes güzel, bakımlı saçlara sahip olmak ister. Saçımızın görüntüsünün bakımlı, kesiminin başarılı olması sosyal yaşantımızda öz güvenimizi arttırır daha mutlu olmamızı sağlar. Bakımlı saçlar, pozitif bir enerji sağlar. Türkiye’de bir çok saç tasarım salonunda Paris Kuaför’den eğitim almış, muhteşem sihirli elleri görebilirsiniz. Stil ikonu diyebileceğimiz sayılı isimler vardır. Ben de ülkemizin saç tasarımının ikonu rahmetli Hakkı Kutlugün derim... 64 yıldır hizmet veren, koltuklarında Zeki Müren, Müzeyyen Senar, Muazzez Abacı, Ajda Pekkan, Sertab Erener gibi sanatçılar ile Tansu Çiller gibi siyasetçileri salonlarında ağırlamış Paris Kuaför, kurucusu Hakkı Kutlugün’ün oğlu Hakan Kutlugün’ün yenilikçi vizyonuyla ilk günkü enerjiyi barındırıyor.

HAKAN KUTLUGÜN İLE 5 SORU 5 CEVAP1-Hakan Kutlugün neler yapıyor, yeni projeler var mı?

Hakan Kutlugün, kalite standartlarını yükseltmek adına yatırımlar yapıyor, saç kozmetiği ürünlerinde daha doğal organik ürünleri tercih ediyoruz. Yıl 2021, bu dönemde harika saçlarla müşterilerimi motive edip ayakta tutmaya çalışıyorum. İnternetteki bilgi kirliliğine karşı YouTube’da saç bakımı ve saç bakım ürünleri hakkında videoları çekip paylaşıyorum.

2-Saç tasarımcısı olarak kadınlarımıza neler önerirsiniz?

Sarı, koyu, uzun, kısa, hatta pembe, mor saçlar... Hayat kısa, alışılmış saçlara mecbur değilsiniz. Tüm bu değişiklikleri yaparken saçlarınızın bakımını hep ön planda tutun, öz bakımın ilk adımı saçlardır, saçınızı besleyin. Saçlarından mutlu olan kadın bir başka güzeldir.



Yazının Devamını Oku

Modanın renklerine her zamankinden çok ihtiyacımız var

Aytül Ayke Fıratoğlu... Moda ve lüks marka iletişimi denildiğinde akla ilk gelen isimlerden biri. 20 yılı aşkın bir süredir dünya markaları için iletişim danışmanlığı yapan Aytül Ayke Fıratoğlu, marka iletişimi ve organizasyon alanında belirleyici kararlar alıyor

Dünyaca ünlü lüks moda markalarının da Türkiye’deki iletişimini üstlenen Fıratoğlu, Aytül Ayke Studio ile uzun yıllar emek verdiği lüks marka iletişimini organizasyon sektörüyle birleştirdi. Stilini, zarafetini her zaman çok beğenerek ve keyifle takip ettiğim Aytül Ayke Fıratoğlu ile keyifli bir pazar sohbeti gerçekleştirdik.

AYTÜL AYKE FIRATOĞLU İLE 5 SORU 5 CEVAP


1-Aytül Ayke Fıratoğlu neler yapıyor?

20 yıldan fazla süredir sektörünün lideri olan global ve lokal markalar için iletişim danışmanlığı yapıyorum. Aynı zamanda iletişimin bir başka önemli kolu olan etkinlik tasarımı konusunda da Aytül Ayke Studio çatısı altında hizmet veriyoruz.
2-Sürdürülebilirlik yaşam tarzını dikkate alırsak neler söylemek istersiniz?

Sürdürülebilirlik, artık üzerinde çok ciddi düşünmemiz gereken, bizlerin hatta daha da önemlisi gelecek nesillerin yaşam kalitesine katkıda bulunacak çok önemli bir kavram. Kuşkusuz hem bireysel hayatlarımızın hem de iş hayatımızın merkezine oturtmamız gereken bir düşünce biçimi haline gelmesi gerekiyor. Dünya nimetlerini maalesef çok hızlı bir şekilde tükettik ve kaynakların sonuna gelmeye başladık. Artık büyüklü, küçüklü tüm sektörlerin çok ciddi önlemler alması ve iş süreçleri içine sürdürülebilirlik konusunda maksimum önlemlerin alındığı yapılara geçilmesi gerekiyor. Bireylerin de aynı şekilde tüm alışkanlıklarını gözden geçirmesi ve küçücük değişikliklerle gezegenimiz için aslında ne kadar önemli adımlar atabileceklerinin farkına varması gerekiyor.

Yazının Devamını Oku

Modanın renklerine her zamankinden çok ihtiyacımız var

Aytül Ayke Fıratoğlu... Moda ve lüks marka iletişimi denildiğinde akla ilk gelen isimlerden biri. 20 yılı aşkın bir süredir dünya markaları için iletişim danışmanlığı yapan Aytül Ayke Fıratoğlu, marka iletişimi ve organizasyon alanında belirleyici kararlar alıyor

Dünyaca ünlü lüks moda markalarının da Türkiye’deki iletişimini üstlenen Fıratoğlu, Aytül Ayke Studio ile uzun yıllar emek verdiği lüks marka iletişimini organizasyon sektörüyle birleştirdi. Stilini, zarafetini her zaman çok beğenerek ve keyifle takip ettiğim Aytül Ayke Fıratoğlu ile keyifli bir pazar sohbeti gerçekleştirdik.

AYTÜL AYKE FIRATOĞLU İLE 5 SORU 5 CEVAP



1-Aytül Ayke Fıratoğlu neler yapıyor?

20 yıldan fazla süredir sektörünün lideri olan global ve lokal markalar için iletişim danışmanlığı yapıyorum. Aynı zamanda iletişimin bir başka önemli kolu olan etkinlik tasarımı konusunda da Aytül Ayke Studio çatısı altında hizmet veriyoruz.
2-Sürdürülebilirlik yaşam tarzını dikkate alırsak neler söylemek istersiniz?

Sürdürülebilirlik, artık üzerinde çok ciddi düşünmemiz gereken, bizlerin hatta daha da önemlisi gelecek nesillerin yaşam kalitesine katkıda bulunacak çok önemli bir kavram. Kuşkusuz hem bireysel hayatlarımızın hem de iş hayatımızın merkezine oturtmamız gereken bir düşünce biçimi haline gelmesi gerekiyor. Dünya nimetlerini maalesef çok hızlı bir şekilde tükettik ve kaynakların sonuna gelmeye başladık. Artık büyüklü, küçüklü tüm sektörlerin çok ciddi önlemler alması ve iş süreçleri içine sürdürülebilirlik konusunda maksimum önlemlerin alındığı yapılara geçilmesi gerekiyor. Bireylerin de aynı şekilde tüm alışkanlıklarını gözden geçirmesi ve küçücük değişikliklerle gezegenimiz için aslında ne kadar önemli adımlar atabileceklerinin farkına varması gerekiyor.

Yazının Devamını Oku

Türk kadınları şıklıklarıyla göz kamaştırıyor

Afrika etnik tasarımları, yaratıcılığı ve sofistikeliğiyle dikkat çekiyor. Giysilerin güzelliği, ülkenin kültürünü ve doğasını yansıtıyor. Afrika modasında etnik desenler, geometrik ve grafik formlar ile canlı renkler öne çıkıyor. Günümüzde moda endüstrisi de modern tasarımlarında Afrika kültüründen yararlanıyor. Bu hafta köşemde, Afrika kıtasının batı bölümünde yer alan Gine Cumhuriyeti’nden bir konuğum var. Gine Cumhuriyeti Devlet Başkanı’nın kızı sevgili Gnalen Kaba ile İstanbul’da bir araya geldim.

GNALEN KABA İLE 5 SORU 5 CEVAPGnalen Kaba, Türk yatırımcılara Afrika’nın potansiyellerini anlattı, ülkesinde tasarımlarının mutlaka olması gerektiğinin altını çizdiği Türk tasarımcılarıyla bir araya geldi. Ben de Gnalen Kaba’yla küçük bir İstanbul gezisi yaptım ve Türk tasarımcılarıyla olan ziyaretlerinin bir kısmına eşlik ettim. Ülkemize ve bizlere olan sevgisi, hayranlığı, samimiyeti, stili beni de çok etkiledi. Türk kadınlarının güçlü olduğunun altını çizen Gnalen Kaba ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.



1- Türkiye’ye hoş geldiniz. Türkiye hakkında ne düşünüyorsunuz? İstanbul ziyaretinizi öğrenebilir miyiz?

Benim için Türkiye, dünyanın en güçlü ülkelerinden biri, çok eski bir medeniyet, kendi dini modernitesi ve mimarisiyle çok gelişmiş, dünyayı etkilemiş bir ülke. Zengin bir tarihi ve insanları var. İstanbul’u çok seviyorum, muhteşem bir şehir. Buradaki insanlar çok samimi, herkes güler yüzlü ve büyüklerine karşı çok saygılılar.
Türk tasarımlarını Afrika’da görmek için Türk tasarımcılarını ziyaret ettim. Bizim etnik tasarımlarımızın yanında Türk tasarımlarının modern tasarımlarıyla bir arada olması için görüşmeler gerçekleştirdim.

2- Türk tekstili hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yazının Devamını Oku

Mücevher sade bir kıyafeti şıklaştırma gücüne sahiptir

Milka Karaağaçlı, dünyaca tanınan bir mücevher tasarımcısı. Hayallerinin peşinden giderek, bugün birçok şubesi olan Kısmet by Milka’yı kurdu. Farklı bir tarz kattığı tasarımlarının ünü Türkiye’yi aştı ve dünyaca ünlü yıldızların tercihi haline geldi. İlk gününden itibaren bir dünya markası olması hayallerini gerçekleştirmesi ve dünya starlarının tasarımlarını kullanması ise bir Türk markası için gurur. Samimiyeti, çalışkanlığı ise kendisine hayran bıraktırıyor.Mücevherin kişiye farklı bir hava kattığını söyleyen sevgili Milka Karağaaçlı ile markasının hikâyesini, projelerini, tasarımlarının ilham kaynağını ve stili konuştuk.

MİLKA KARAAĞAÇLI İLE 5 SORU 5 CEVAP1-Kısmet by Milka’nın hikayesini öğrenebilir miyiz? Neden Kısmet?

Mücevher ve tasarım kendimi bildim bileli hayatımda vardı, fakat başka bir kariyer yolculuğundaydım. İletişim alanında uzun yıllar çalıştıktan sonra farklı birşeyler yapmak istediğimi fark ettim. Kendimi bir şekilde ifade etmek, tasarımla insanlara hikâyeler anlatmak gibi düşünceler içimde her zaman vardı. Hayatımda bir yenilik istediğimin farkına varmaya başladığım dönemde sık sık Londra’ya seyahat ediyordum ve bu seyahatlerimde oradaki arkadaşlarıma nazar boncuklu, minik takılar getiriyordum. O kadar ilgi gördüler ki, acaba ‘kendim bir şeyler mi tasarlasam’ diye düşünmeye başladım ve İstanbul’a döner dönmez ufak bir atölyede, içimden ne geçiyorsa üretmeye başladım. Nazar boncuğu fikriyle yola çıkarak hazırladığım ilk koleksiyonum “Protect Me” ile Kısmet by Milka’nın ilk tohumlarını atmış oldum. Öyle bir marka ismi istedim ki, hayatımızın içinde olsun, cümle içinde kolay kullanılabilsin, yabancılar tarafından da kolay telaffuz edilsin ve hayat felsefemi yansıtsın. Benim kararım, benim tercihim, benim kısmetim diye düşünerek isme karar verdim.



2-Milka Karaağaçlı’ya ilham veren şeyler neler oluyor?

Yazının Devamını Oku

Eşarp, şal ve fular her kadın için vazgeçilmezdir

Eşarp, şal ve fular... Bu muhteşem üçlü, her kadının dolabında olması gereken aksesuarlardandır.

Şık bir görünüm sağlamanın en basit yollarından biri kesinlikle fular, şal kullanmaktır. Dolabınızda, kıyafetleri şıklaştıracak modelde ve renkte mutlaka bulundurmalısınız. Kıyafetinizin tamamlayıcı parçalarıdır ve giyiminizin havasını değiştirir. TheFAD.co markasının kurucusu sevgili Gülsün Öner de eşarp, şal, fular gibi günlük kullanıma hitap eden aksesuarları, moda, sanat ve bilim üçgeninde fraktal formüllerle tasarlayan bir girişimci. Emekçi kadınlara öncelik veren Öner, eşarp, şal veya fuların taşıyana ayrı bir kişilik kattığını söyleyerek söze başlıyor. Dahası ise sohbetimizde...GÜLSÜN ÖNER İLE 5 SORU 5 CEVAP

1-Gülsün Öner neler yapıyor?

Ege’nin güzel kasabalarından birisi olan Eski Foça’da doğdum. Anadolu Üniversitesi İktisat bölümü mezunuyum. 20 yılın üzerinde kamu sektörlerindeki görevimden sonra, oğlumun dünyaya gelmesiyle belli bir süre için çalışma hayatıma ara verdim. Sonrasında sosyal sorumluluk anlayışım gereği çeşitli kadın derneklerinde yönetim kurulu üyesi olarak aktif olarak görev aldım ve halen bu çalışmalarıma severek devam etmekteyim. Bu çalışmalarım devam ederken, aktif iş hayatına dönme arzusu her daim içimde var oldu. Bu nedenle, kurumsal iş yaşamına dönmektense yine profesyonel bir iş alanına dönüştürebileceğim ve aynı zamanda kendimi daha iyi ifade edebileceğim, mutlu olabileceğim, inandığım değerlere uygun bir sosyal fayda yaratabileceğim iş fikrini hayata geçirmek istedim ve şu anda sahip olduğum markamın temellerini oluşturmaya başladım.

2- Markanızın hikâyesini öğrenmek isteriz?

Yazının Devamını Oku