‘Uyuyan Bakan’ halkın popüleri değil

GEÇEN ay TNS Piar bizim için Türkiye kır-kent temsili 2 bin 16 kişiye çok ilginç soru sordu: ‘Tayyip Erdoğan ve Abdullah Gül dışında AKP Hükümeti’ndeki bakanlardan aklınız gelen ilk üçünün ismini söyler misiniz?’

Sonuç ne çıktı dersiniz? Tahmin ettiğiniz gibi sadece 1031 kişi yani yaklaşık Türkiye’nin yüzde 50’si en az bir bakan ismi anımsayabildi. Geri kalanların T.C.’nin 59’uncu hükümetinin bakanlarından haberi yok.

Tayyip Erdoğan ve Abdullah Gül’ü dışarıda bırakırsak, en fazla ismi söylenen bakan Devlet Bakanı Abdüllatif Şener (yüzde 31.03). İkinci sırada Adalet Bakanı Cemil Çiçek var. Ama gerçek başarı Ali Babacan’ın. Ali Babacan yeni bir siyasetçi olmasına rağmen ‘Bakanlar Marka Ligi’nde üçüncü sırada (yüzde 26.8).

Son günlerin en çok konuşulan bakanlarından Atilla Koç’u ilk üçte sayanlar ise az, yüzde 6.7 (Atilla Koç’u ‘Uyuyan Bakan’ diye sorsaydık ne sonuç alırdık acaba?) En ilginç sonuç Türkiye’nin yüzde 5.8’inin TBMM Başkanı Bülent Arınç’ı AKP Hükümeti’nin bir bakanı sanmaları. (Bülent Arınç’ın ‘Niye acaba?’ sorusunu kendine sormasında fayda var).

59’uncu AKP Hükümeti’nin bakanı oldukları halde belleklerde hálá hiçbir iz bırakmayan bakanlar da var. En ilginci Devlet Bakanı Beşir Atalay. Beşir Atalay TRT, Anadolu Ajansı, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’nden sorumlu Devlet Bakanı ama ismi akla gelmiyor. İsmi lige girmeyen diğer bakanlar ise Devlet Bakanları Mehmet Aydın ve Nimet Çubukçu. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Murat Başesgioğlu, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler ve Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak. Hadi devlet bakanlarını anlarım da, ihtisas bakanlığı olup oralarda isim belletememek ilginç!

Sorumluluk da, star da buna denir

PERŞEMBE
gecesi Sezen Aksu, Turkcell’in ‘Kardelenler’ projesine destek vermek üzere ‘Açık Hava’da müthiş bir konser verdi. Turkcell’in konser organizasyonu da kusursuzdu Sezen Aksu’nun konseri de. Hatta kısa bir süre önce Lütfi Kırdar’da izlediğim Sezen Aksu Konser’inden daha da müthiş...

Aksu konserde ‘Kardelenler’ projesi yararına satılacak yeni albümünü tanıttı. Birkaç kez Nusaybin’de çekilen klip eşliğinde ‘Kardelen’ şarkısını söyledi. Binlerce kişiye ‘Aç Kardelen aç’ dedirtti, zenginliği paylaşmanın önemini vurgulayıp adeta ders verdi.

Kardelenler Projesi, Turkcell’in yıllardır büyük zorlukları aşarak başarıyla yürüttüğü gerçek anlamda bir sosyal sorumluluk projesi. Doğu Anadolu’da okul çağına gelip okula gidemeyen ‘seçilmiş’ kız öğrencilere üniversite dahil eğitim fırsatı yaratılıyor. Şimdiden yüzlerce kız öğrenci ortaokulda, lisede, üniversitede. Hedef 5 bin öğrenci. Sezen Aksu işte bu projeye beş kuruş almadan sanatıyla destek veriyor. Diğer sanatçılara ‘ nasıl star olunur?’ dersi de....

Turkcell’i ‘Kardelenler Projesi’ni Türkiye’ye yaymak için gösterdiği çabayı kutluyorum. Genel Müdür Muzaffer Akpınar’ı, Kurumsal İletişim Direktörü Zuhal Şeker’i yardımcısı Filiz Karagül’ü. Ve projenin diğer tüm isimsiz kahramanlarını. Bu projenin uygulaması çok zor bir proje olduğunu biliyorum. Binlerce öğrenciyi ana babalarının yanından al, yedir, içir, yatır, onlara göz kulak ol. Zor proje. Ama çok önemli bir proje. Ya gün gelir bu 5 bin kızdan biri başbakan olursa? Türkiye’nin markaları tüm sosyal sorumluluk projelerini Doğu’ya yöneltmeli. Turkcell gibi... Sanatçıları da sosyal sorumluluk projelerine önderlik yapmalı. Sezen Aksu gibi... Bize de işin bir ucundan tutmak kalıyor. Kardelen albümünü alıp Kardelenler’e başbakanlık yolunu açmak gibi.

Türkiye silah ve şiddet istemiyor

HTP
Exclusive Araştırma Şirketi, kısa bir süre önce ‘kalitatif araştırma tekniklerinden ‘fokus grup’ tekniğiyle bir siyasi lider araştırması’ gerçekleştirdi. Değişik sosyo-ekonomik katmanlardan seçilmiş 18-45 yaş arası kadın ve erkeklerden oluşan 12 ayrı grupla, her biri üç-dört saat süren tartışmalar yapıldı.

Tartışmaların bir yerinde grup üyelerinin önüne dergilerden, gazetelerden kesilmiş binlerce fotoğraf kondu. Katılımcılardan önce ‘Bir siyasi liderde olması gereken özellikleri’ gösteren fotoğrafları seçmeleri, daha sonra da ‘Bir liderde olmaması gereken özellikleri’ gösteren fotoğrafları seçmeleri istendi.

Görsel seçimler yapıldıktan sonra grup üyeleri ile tartışılarak seçilen görsellerin anlamlarına açıklık kazandırıldı. Daha sonra HTP’nin psikologları seçilen fotoğraflardan ortak özellik gösterenleri ayırdı ve ayrı ayrı yorumladı.

Araştırmadan çıkan sonuçlara göre Türkiye’nin ideal bir siyasi liderde aradığı özellikler şunlar: Mutlu aile, kararlılık, yol göstericilik, duyarlılık, beceriklilik, teknoloji-iletişim yönelimlilik, halka yakınlık, alçakgönülülük, milli değerlere ve geleneklere bağlılık, birlik beraberliğe önem verme, hareketlilik ve zamana saygı.

Türkiye’nin ideal siyasi liderde olmamasının düşündüğü özellikler ise şunlar: Silah, şiddet, lüks, sefahat, gösteriş, beceriksizlik, hayalperestlik, şans, çıkarcılık, mafya, aşırı dincilik.

Türk halkı siyasi liderinin silahla, şiddetle işi olsun istemiyor. Liderinin aşırı dinci olmasını istemiyor. Türkiye ‘ayrımcılıktan’ yana lider istemiyor. Türkiye ‘birlik beraberliğe’ önem veren, kararlı lider istiyor.

Türkiye siyasetine silahla yön vermeye çalışanların, terörü besleyenlerin HTP’nin araştırma sonuçlarına kulak vermelerinde, araştırmadan çıkan fotoğraflara dikkatle bakmalarında yarar var. Türkiye’nin ‘huzurunu bozayım’ derken Türkiye’nin nefretini kazanıyorlar. Bu gerçeği görmeleri için.

Çekirgelik

Ufuklara kadar görüyoruz. Onun ötesini görmeye çalışacağız

(M. Kemal Atatürk)
Yazarın Tüm Yazıları