Güncelleme Tarihi:
Ankara'yı “marka kent” hedefine yaklaştırmak amacıyla düzenlenen Ankara Marka Festivali’ni 3 günde yaklaşık 8 bin kişi izledi. ATO Reklam, Marka ve Pazarlama Özel İhtisas Komisyonu’nun organizasyonu ile gerçekleşen festivalde Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin yöneticileri, sanatçılar ve yenilikçi fikirleriyle marka yaratan girişimciler bir araya geldi. Bu isimler tecrübelerini ve marka olmanın inceliklerini gençlerle paylaştı. Festivale, Beşiktaş Başkanı Fikret Orman’dan, moda danışmanı Buse Terim’e, dünya bilardo şampiyonu Semih Saygıner’den müzisyen Nil Karaibrahimgil’e kadar sanat, iş, eğlence ve spor dünyasından 60 kişi konuşmacı olarak katıldı.
GELECEĞİN LİDERLERİ KAMPI
Festivalde 43 oturum, 23 ana konferans ve 17 eğitici oturum gerçekleştirildi. Oturumlarda, girişimcilik, inovasyon, rekabet yönetimi, dijital pazarlama, marka konumlandırma, sosyal medya yönetimi, marka yönetimi, küresel pazarlama trendleri, sektörel projeksiyonlar, başarı hikayeleri ve deneyim paylaşımı ana başlıkları etrafında pek çok konu ele alındı. Festival kapsamında düzenlenen Geleceğin Marka Liderleri Kampı’nda genç girişimciler ve üniversite öğrencileri, marka dünyasının lider isimleriyle bir araya geldi. Hazırlık çalışmaları 1 yıl sürden festival için 150 komisyon kararı alınırken 51 çalışma toplantısı ve 10 bin saatlik mesai yapıldı. Ankara Congresium’un 3 bin 100 kişilik Gordion ve 600 kişilik Angora A ve B salonlarında 3 moderatör eşliğinde gerçekleştirilen festival sırasında, operasyon, reji, mutfak, güvenlik ve temizlik dahil yaklaşık 200 kişilik ekip çalıştı.
GELENEKSEL HALE GETİRİLECEK
ATO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Bezci, festivale beklentilerin üzerinde bir katılım gerçeklediğini belirterek, bu etkinliği geleneksel hale getirmeyi hedeflediklerini bildirdi. Bezci, festivali düzenlerken gençleri girişimciliğe özendirmeyi, yenilikçi fikirleri harekete geçirmeyi ve marka farkındalığı yaratmayı hedeflediklerini ifade ederek, Küresel İnovasyon Endeksi raporuna göre 2014 yılında 144 ülke arasında 54’üncü sırada yer alan Türkiye’nin bu yıl 58’üncü sıraya gerilediğini hatırlattı. Küreselleşen dünyada başkalarının çalışmalarını ve ürünlerini taklit ederek ayakta kalmanın giderek zorlaştığına işaret eden Bezci, dünya pazarlarında rekabet edebilmek için özgün, farklı ve sıra dışı ürün ve hizmetler ortaya koymak gerektiğini kaydetti.