Tüketicinin Erkan Abisi

Erkan ÇELEBİ
Haberin Devamı

Kargocular yüzünden az daha dünyaya rezil oluyorduk

Fadime ÇOBAN

13 Eylül'de başlayacak Birinci Dünya Havaoyunları Olimpiyatları'na 80 ülkeden gelen sporcularla ilgili bilgileri anında dünyaya duyurmayı sağlayacak cihazlar, Aras Kargo'nun azizliği yüzünden kayboldu. Ancak, daha sonra bazı parçaların Efes yerine Milas'a gittiği anlaşıldı. Böylece dünyaya rezil olmaktan son anda kurtulduk.

Bir uluslararası organizasyonu daha yüzümüze, gözümüze bulaştırmaktan son anda kurtulduk. Hazırlıkları aylar önce başlatılan ve dünyada ilk kez düzenlenecek olan Birinci Dünya Havaoyunları Olimpiyatları'na, Efes yerine Milas'a gönderilen bir kargo yüzünden az daha gölge düşecekti.

Şayet, kargonun Efes yerine Milas'a gönderildiği son anda ortaya çıkmasaydı, sporcuların yarışma kayıtlarından otel girişlerine, antrenmandan yarışma derecelerine, internet bağlantılarına kadar tüm bilgilerin yer aldığı bilgisayar bağlantıları yapılamayacak ve antrenmanlarına başlayan 1700 paraşütçü zor durumda kalacaktı.

13 EYLÜL'DE

İzmir ve çevresinde düzenlenen Havaoyunları olimpiyatlarının ilkine bu yıl, Türkiye ev sahipliği yapıyor. Otel girişleri yapılan sporcular, geçtiğimiz cuma gününden itibaren de antremanlara başladı. Yarışmalar ise 13 Eylül'de başlayacak ve 21 Eylül tarihine kadar sürecek.

Birinci Dünya Havaoyunları Olimpiyatı'na 9 dalda 80 ülkeden 4 binin üzerinde sporcu katılıyor. Antrenman ve yarışmalar, aynı anda internet aracılığıyla tüm dünyaya iletiliyor.

Ancak, kargoda yaşanan azizlik, gerek sporcuların tüm bilgilerini içeren organizasyon kayıtlarınının, gerekse İnternet bağlantılarını sağlayan cihazların İzmir-Efes hattında kaybolması, daha ilk günden sporcuları şaşkına çevirdi.

23 AYRI KOLİDE

Birinci Dünya Havaoyunları Paraşüt Okulu Organizasyon Komitesi yetkilileri, 2 Eylül tarihinde 23 ayrı koli içinde 1700 sporcunun bilgilerinin kaydedileceği ve antrenmanların İnternetten yayınlanmasını sağlayacak olan bilgisayar ve cihazları Aras Kargo'nun istanbul, Balmumcu Şubesi'ne teslim ettiklerini söylüyor. Ertesi gün bilgisayarlar teslim alınırken, bu bilgisayarlarla bağlantıyı kuracak cihazların kolilerin arasından çıkmadığına dikkat çekiyor ve bunun nedenini de, bilgisayar ve İnternet bağlantılarını yapacak cihazın İzmir-Efes arasında kaybolmasına bağlıyorlardı. Bu da, Türkiye'ye gelen 1700 paraşüt okulu sporcusunun bilgisayar girişlerinin yapılamamasına yol açacaktı.

MİLAS'A GİTMİŞ

Arkadaşımız Fadime Çoban, Birinci Dünya Havaoyunları Organizasyon Komitesi Paraşüt Okulu Efes Bilgi İşlem Sorumlusu Oben Oğultarhan'la görüştü. Oğultarhan, daha önce antremanlarında İnternet aracılığıyla dünyaya tarafından izleneceğini taahüt ettiklerini ancak, cihazın İzmir-Efes arasında kaybolması sonucunda az daha bu taahhütü yerine getiremeyeceklerini söyledi. Cihazların bulunmasıyla birlikte gecikmeli de olsa sistemin kurulması sağlanabildiğine dikkat çeken Oğuztarhan, böylece dünyaya rezil olmaktan kurtulduklarını ifade etti.

Konuyla ilgili olarak Aras Kargo İzmir Bölge şubesi yöneticilerinden Elmas Özdemir de, İzmir'de teslimatın alındığını ancak İzmir'de kutulardan birinin kaybolduğunu söyledi. Cihazların uzun aramalardan sonra Efes yerine Milas'a gönderildiği ve kargaşanın bu nedenle yaşandığı ortaya çıktı.

Telefon faturaları poşete girdi

İstanbul ve Ankaralı'lar telefon faturalarını aldıklarında şaşırıyor. Çünkü, faturalar artık açıkta değil, kapalı ve içindekini göstermeyen zarflarla abonelere ulaşıyor. Ayrıca, içerik olarak da eskisine oranla farklı... Okuyucularımızdan Ramazan Aksu, Türk Telekom'un bu yeni uygulamasının gereksiz kağıt israfına yol açtığı görüşünü savunuyor.

Konuyla ilgili olarak Türk Telekom'la görüştük. Türk Telekom yetkilileri, telefon faturalarının zarflanmasındaki amacın abone bilgilerinin üçüncü şahıslar tarafından öğrenilmesini engellemek olduğunu söyledi.

Şu anda sadece Ankara ve İstanbul'da başlatılan bu uygulamanın Bölgesel Faturalama Merkezleri'nin de devreye girmesiyle tüm illeri kapsayacağını söylediler. Yetkililer, dünyanın belli başlı telekom kuruluşlarının da belge nitelikli ve arşivlemeye daha uygun benzer görünümdeki hizmet faturalarını abonelerine bu şekilde gönderdiğine dikkat çekti. Faturaların zarf içinde aboneye gönderilmesinin kaybolma riskini de en aza indirdiğini belirten yetkililer, şunları söyledi:

‘‘Bize gelen şikayetlerin birçoğu faturaların kaybolduğu yönündeydi. Zarf içerisine konulan faturanın ciddiyeti artıyor. Kaybolma riski azalıyor. Böylece bu şikayetler de giderilecek. Ayrıca faturaların yeniden tasarlanması aşamasında dikkate alınan en önemli noktalardan biri de hızlı fatura dökümü yapılabilmesini sağladığı için işgücü ve zaman kaybının önüne geçiliyor’’

Philips ilanını değiştirdi

Philips cep telefonlarının ilanları değişti. Gazete ve dergilere verilen ilanlarda cep telefonunun fonksiyonlarının tüketiciler tarafından yeterince anlaşılmaması üzerine ilanlarını değiştiren Phılıps'in Türkiye Genel Distiribütörü İnterline, yeni ilanında Phılıps cep telefonu ile ilgili teknik bilgiler veriyor. Yeni ilanında cep telefonun özelliklerini kısaltma kullanmak yerine balonlar içinde tüketicilere duyuran İnterline, cep telefonun özelliklerini de açıklıyor.

‘Sabancı'nın adını korumak için yaptım’

Sabancı'nın internet'teki isim hakkını alan Doğan Levent Gözet, amacının internet avcılığı olmadığını iddia etti. Aksine, Sabancı'nın isim hakkının internet avcılarının eline geçmesini önlemek ve onlar adına korumak olduğunu söyledi. Geçtiğimiz Aralık ayında Sabancı Holding hukuk servisiyle görüşüp ve 150 dolar servis ücreti ödendiği taktirde isim hakkını devredeceğini söylediğini belirten Levent Gözet, talep ettiği ücretin 100 dolarının internic bedeli, 50 dolarının da servis ücreti olduğuna değindi. Gözet, bugüne kadar Sabancı Holding'ten isim hakkını geri almak için de hiçbir girişimde bulunulmadığını belirtti.

TÜDER'den ‘eğitime sahip çıkın' çağrısı

Tüketiciler Derneği (TÜDER), velileri eğitim hizmetine sahip çıkmaya çağırdı. Satın alınan ürünlerin fiyatını ve kalitesinin sorgulandığını, tatmin olunmadığında hakkının arandığını hatırlatan TÜDER Başkanı Engin Başaran, ‘‘Satın aldığımız eğitim hizmetlerinde çocuklarımıza sunulan eğitim, öğretimin kalitesini de sorgulamalıyız. Eğitimle ilgili sorunlara sahip çıkıp herşeyi yönetenlerin insafına bırakmamalıyız’’ dedi.

Velilerin örgütlenip, örgütlü bir güç olarak hareket etmeleri gerektiğine değinen Başaran, sık sık değişen okul formaları ve kitaplarına velilerin karşı çıkması gerektiğini söyledi. Başaran, şöyle devam etti: ‘‘Sık sık değişen okul formaları birilerinin işine yarıyor, ama aileler birilerinin işine yarayacak diye her yıl forma değiştirmek zorunda değil. Ya kitaplar? Her yıl değişen, bir sonraki kardeşin, arkadaşın ya da öğrencinin okumasına olanak verilmeyen, işportalarda çekirdeklere torba olan kitapların böyle insafsızca tüketilmesine, ülke ekonomisine zarar vermesine göz yummamalıyız. Ayrıca öğrencileri taşıyan servislerin de sorumluluklarını yerine getirmesini sağlamalıyız.’’

Gaz bağlanmayınca TSE'den belge aldı

İGDAŞ, güvenlik nedeniyle Türk Standartları Enstitüsü'nden belgesi olmayan doğalgaz sobalarına gaz bağlamayınca, Nıcala marka sobaların ithalatçısı, TSE'ye müracaat ederek belge almak zorunda kaldı. İGDAŞ, İran'dan ithal edilen Nicala marka sobalara TSE belgesi olmadığı için doğalgaz bağlamıyordu. Bunun üzerine sobaların ithalaçsını İsme Saç Ürünleri firması, belge almak için TSE'ye müracat etti. Aldığı belgeyi de İGDAŞ'a göndererek, bundan böyle Nicala marka sobalara da gaz bağlanması için izin istedi. İGDAŞ'ın bu izni vermesi üzerine, Nicala sobalarının ithalatına yeniden başlandı.

Posta Kutusu

İSTANBUL'dan Sait Köseoğlu'nun Çarşı mağazasından aldığı ayakkabı değiştirildi.

İSTANBUL'dan Melek Aydın'ın Arçelik marka buzdolabının termostatı değiştirilerek sorun giderildi.

İZMİR'den Şengül Kaya'nın Beko marka No-frost buzdolabı yenisiyle değiştirildi.

İSTANBUL'dan Nejat Kangal'a AGF Garanti Sigorta tarafından hasar ödemesi yapıldı

İSTANBUL'dan Ayten Boydak'ın AEG marka soğutucusu yenisiyle değiştirildi.

İSTANBUL'dan Vural Eriş'in Telefunken marka televizyonu onarıldı.

BALIKESİR Eczacı Odası'nın Arçelik marka kliması onarıldı.

İSTANBUL'dan Gülen Dedeoğlu'nun devre mülk tapusu Clup Flıpper tarafından verildi.

HATAY'dan Emine Kaya'nın Beko Zigzag dikiş makinası onarıldı.

İSTANBUL'dan Saliha Acar ve Karadeniz turuna katılanları bu turda yaşanılan olumsuzluklar nedeniyle Anı Tur iki gün Asos'da ağırladı.

İSTANBUL'dan Tarkan Sekülü'nün Bakırköy Kent Shop mağazasından aldığı elbise yenisiyle değiştirildi.

İSTANBUL'dan Yeşim Can'ın Levent Beyaz Çarşı'dan aldığı Profilo buzdolabı teslim edildi.

İSTANBUL'dan Sedat Kaçan'ın Arçelik marka bulaşık makinası onarıldı.

DİYARBAKIR'dan Sevim Poyraz'ın Arçelik marka çamaşır makinası onarıldı.

KIRKLRELİ'nden Mehmet Boz'un Arçelik marka klimasının kompresörü değiştirilerek sorun giderildi.

İSTANBUL'dan Figen Özcan'ın AEG marka buzdolabı onarıldı.

İSTANBUL'dan Gülen Dedeoğlu'nun Club Flıpper ile ilgili tapu sorunu çözümlendi.

BİLECİK'den Turgut Kurt'un Arçelik marka kliması yenisiyle değiştirildi.

ANKARA'dan Esel Boçkay'ın Kenwood marka halı yıkama makinası yenisiyle değiştirildi.

İSTANBUL'dan Arzu Seven'in Arçelik marka buzdolabı yenisiyle değiştirildi.

Yazarın Tüm Yazıları