TÜDEF: Sosyal medya reklamları  ile en çok hastalar istismar ediliyor

Güncelleme Tarihi:

TÜDEF: Sosyal medya reklamları  ile en çok hastalar istismar ediliyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 25, 2017 16:30

TÜDEF: Sosyal medya reklamları  ile en çok hastalar istismar ediliyor

Haberin Devamı

ANKARA, (DHA)- TÜKETİCİ Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Yönetim Kurulu Üyesi ve Gıda Komisyonu Başkanı Sinan Vargı, ülkemizde sosyal medya kullanıcılarının 42 milyon kişiye ulaştığını, büyük bir denetim boşluğu olduğunu belirttiği bu alandaki reklamların birçoğunun tüketiciyi, en çok da hastaları istismar ettiğini açıkladı.
Tüketicilerin daha fazla istismar edilmemeleri için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Sağlık BakanlıĞI yetkililerini göreve çağıran Vargı, “Sosyal medya reklamlarından verilen linklerle en çok hastalar istismar ediliyor. Prostat, Akciğer, cilt hastalıklarını iyileştirdiğini iddia eden yüzlerce ürün rahatlıkla pazarlanıyor. Başıboş sosyal medya reklamlarının önlenmesi için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı’nı göreve çağırıyoruz” dedi. Vargı, ünlü isimlerin ekran görüntülerinin de kendilerinden habersizce yayınlanarak çeşitli hastalıklara iyi geldiği çeşitli kremlerin ‘tedavi edici ilaç’ olarak pazarlandığını; çeşitli sahte doktor adları ile içinde biber etken maddesi olan bir ilacın ‘15 günde bir beden zayıflatır’ iddiası ile tüketicilere satıldığını öne sürdü, şunları söyledi:
 “Prostat hastaları, solunum yolu hastalığı olanlar sedef hastaları da reklam verenlerin gözdesi. Türkiye Üroloji Uzmanları sağlık  taraması adı altında hastalara bazı sorular yöneltiliyor. Doktora başvurmadan sosyal medya kanalı ile prostat hastalığına çare arayan hastaların kredi kartlarından para çekiliyor.  Sosyal medyadan verilen linklere tıkladığınızda karşınıza gerçekten olmayan doktor adları ile ilaçlar tavsiye ediliyor. Bilim Akademisi, prostat vakfı gibi kuruluş isimleri adı altında ilaçlar, damlalar pazarlanıyor. Sedef hastalığına, egzamaya iyi geldiği iddia edilen kremler satılıyor ve bunların hepsi ilaç görünümlü ve yüzde yüz tedavi garantisi ile satılıyor. Ülkemizde 42 milyon kullanıcıya ulaşan sosyal medya siteleri aldatıcı ve taklit ürünler pazarlayan çeşitli kişi ve kuruluşların gözdesi haline geldi. Sosyal medyadan verilen linklerle, çoğu daha önce Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından cezalandırılmış, yayını durdurulmuş ve para cezası verilmiş çeşitli ürünler, yeni adlar ve yeni internet siteleri ile tüketicilere pazarlanıyor. Tanınmış marka spor kıyafetleri ve ayakkabılar çok ucuza pazarlanıyor. Tüketiciler ürünü aldıktan sonra bunların piyasa tabiri ile ‘çakma ürün’  olduğunu anlayarak bu mecra kuruluşuna link verilen bölümün altına yazarak diğer tüketicileri uyarmaya çalışıyorlar.”
Sinan Vargı, Sosyal medyada üç beş lira bedelle çok ucuza yayınlanabilen bu reklamları her gün milyonlarca kişinin gördüğünü belirterek binlerce tüketicinin bu reklamlara inanarak aldatıldığını, yine bu reklamların altında yazılan mesajlardan görüldüğünü kaydetti. Vargı, “Üyemiz olan tüketici derneklerine her gün bir çok tüketici şikayete geliyor, ancak biz bir çoğunun da ‘bir şey çıkmaz, dolandırıldık’ diyerek bir şikayette bulunmadığını da biliyoruz. Sosyal medyayı kullanan 42 milyon insan her an bu reklamlara aldanarak mağdur olabilir” dedi.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın bir çok kez internet sitelerinde yayınlanan aldatıcı reklamlara ceza verdiğini belirten Vargı, “Ancak biz sorunun kaynağını 42 milyon kişiye ulaşan sosyal medya siteleri olarak görüyoruz. Sosyal medya siteleri de bu aldatıcı reklamlara link vererek zemin hazırlayan bir mecra kuruluşu olarak sorumluluklarını bilmek zorundadır” dedi.
FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!