Güncelleme Tarihi:
Gökçek, 1-1.5 ay içerisinde planlarının geçmesini bekledikleri yeni güzergâhları Ankara Hürriyet’e açıkladı:
2 MİLYON 200 BİN ARAÇ VAR
“En önemli konulardan birisi Ankara’nın trafiği. Ben belediye başkanı olduğumda trafikte 350 bin araç vardı. Şu anda 1 milyon 750 binlere yaklaştı araç sayısı. En az yüzde 20’de Ankara plakalı olmayan araç var. Dolayısıyla Ankara’da 2 milyon 200 bin civarında araç var. Belediye başkanı olduğumda bir yerden bir yere 45 dakikada gidilemiyordu. Bütün bu ağırlığa rağmen şimdi öyle bir sıkıntı yok. Trafik 6 kat artmasına rağmen halen akan yürüyen bir trafik var. İnatla bu akan yürüyen trafiğin yürümeye devamı için yeni yollar açıyoruz.
AOÇ HALKA HİZMET EDİYOR
Yeni alternatifler bulmaya çalışıyoruz. 3-5 sene daha buluruz. Ondan sonra merkezde yeni yol bulamayız. Atatürk Orman Çiftliği’nin (AOÇ) arazisine bundan dolayı şükretmek lazım. Hani bazıları ‘talan ediliyor’ diyor. Ne demek talan ediliyor o yollarla halka hizmet ediyor AOÇ. Ankara Bulvarı’nı 13 saat kapattım herkesin geliş gidiş miktarı 10 katına çıktı. Demek ki doğru işler yapmışız. Şimdi bir yol seferberliğimiz var. İnşallah plan 1-1.5 ay içerisinde geçmiş olur. Hazır ama resmi prosedürünü devam ettiriyoruz. Yeni ana bulvarlar açıyoruz. Ankara’da önümüzdeki dönem yine bulvarlar alt-üst geçitler dönemi olacak.
ESKİŞEHİR YOLU’NA ALTERNATİF
Sabancı Bulvarı’nın sonundan askeri alan içinden Bağlıca Bulvarı’na yaklaşık 4 km uzunluğunda, 50 metre genişliğinde 5 gidiş 5 geliş, Eskişehir Yolu’nun alternatifi özelliğine sahip yeni bir bulvar açıyoruz. Şu anda anlaştık. Askeriye orayı bize veriyor. Karşılığında hazineye arsa veriyoruz. Gordion’dan Çağlayan Askeri Tesisleri içinden geçecek bir yolla Zırhlı Birlikler İçinden geçecek yeni bulvara bağlantı yapılacak. Yine Bağlıca Bulvarı’nın devamında Yeni Hal ile entegreli çevre otoyolu bağlantısını da yapacağız.
ODTÜ’YE BU YIL GİRMEYECEĞİZ
Başkan Gökçek, ODTÜ ile Bilkent arasındaki yeni yol çalışmasını anlatırken “ODTÜ’nün içerisine girecek misiniz. Yine tartışma olacak bir proje mi” sorularını ise şu şekilde yanıtladı:
“ODTÜ’nün içerisine belki bu dönem girmeyiz ama o planda ODTÜ’nün içerisinden 1071 Malazgirt Bulvarı’na bir bağlantı var. ODTÜ ile olup da tartışma olmaması mümkün değil.”
Gökçek “Kampüsü bölen bir yol mu o” sorusu üzerine şöyle devam etti:
“En son yapacağımız tabi kampüsü bölen bir yol. Onu bu sene yapmayacağız zaten. Öncelikli diğer söylediklerimi yapacağız o daha sonra gelecek.”
MONORAY VE TELEFERİK HATLARI
Monoray ve teleferik projeleri için yatırımcı aradıklarını yineleyen Başkan Gökçek projelere ilişkin şunları söyledi:
“Mutlaka Dikmen Vadisi’nin içerisinden geçecek. Çatalın bir tanesi Öveçler’e, bir tanesi Panora’ya gidecek. Yine bir çatal çıkarak Mühye’ye TRT Kavşağı’ndan Çevre Otoyolu’na yapılan yeni yola bağlanacak. Oradan toplayacak Kızılay’a Güvenpark’a indirecek. Öncelikli olarak böyle bir şey yapmamız lazım. Sıhhiye’yi Kızılay’dan geçmek kaydıyla Bilkent’e ikincisi de Etlik’e bağlamamız lazım. Bir diğer ayrıca Sıhhıye’nin yanını Doğukent’e bağlamamız lazım. Müşteri bulursak bir tane de Altındağ’a, Mimarlar Odası onu bozdurmuştu yeniden yapmak istiyoruz.”
İŞTE YENİ YOLLAR:
Ankara’da yapılacak olan yeni yollar şöyle:
- Bilkent Hastaneler Bölgesi’nden Sabancı ve Ankara Bulvarı’na açılacak yeni bulvarlar.
- Sabancı Bulvarı-Bağlıca Bulvarını Zırhlı birlikler içinde birbirine bağlayacak yeni bulvar ve bulvara Gordion AVM bağlantısı.
- Turan Güneş Caddesi TRT Kavşağı’ndan- Çevre Yolu bağlantısı,
- Turan Güneş’ten Güney Kent Kentsel Dönüşüm Alanı’na ulaşım için yeni yol.
- Ankara Kuzey Çevre Yolu’na alternatif 20 kilometrelik yeni bulvar,
- Şeker Fabrikası içinden geçecek yeni bir yol.