WhatsApp’ta “at sepete” dönemi başladı

Sosyal medya platformlarında, alışveriş odaklı özelliklere her gün yenisi ekleniyor. Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın Reels için duyurduğu ürün etiketleme özelliğinden sonra bir gelişme de WhastApp cephesinde yaşandı ve “Sepetler” özelliği tüm dünyada kullanıma sunuldu.

Haberin Devamı

“Nedir bu özellik, her gün yeni bir şeyler çıkıyor, hangisinin ne işe yaradığını takip etmekte zorlanıyorum.” diyorsanız yalnız değilsiniz. Elbette hepsi faydalı özellikler ve hayatımızı kolaylaştırmak için geliştiriliyorlar ama son dönemdeki yoğunluğun sebebi malum, pandemi… Evden çıkmamız ne kadar riskli olursa ne kadar zorlaşırsa, alışveriş yapmamız da bir o kadar kolaylaştırılıyor.

Teknoloji şirketler her geçen gün evde daha aktif olabilmemize yardımcı olacak özellikler geliştiriyor. WhatsApp da tam olarak bunu yapmış. Yeni özellikle ürün kataloğundan istediğiniz ürünü bulup sadece “sepete ekle” seçeneği ile kolayca satın alma aşamasına gelebiliyorsunuz. Ayrıca, birden fazla ürün hakkında soru sormak ya da bilgi almak istiyorsanız bu ürünlerin tümünü sepetinize ekleyip sorunuzu tek bir mesajda sorabiliyorsunuz.

Yani burada WhatsApp’ın kendini bir mağaza gibi konumlandırdığını söyleyebiliriz. Özellikle giyim, kozmetik ve gıda pazarı büyük oranda online platformlara taşınmışken, bu özelliğin kısa sürede aktif olarak kullanılacağından hiç şüphem yok. 
WhatsApp’ta “at sepete” dönemi başladı
Bu özelliğin yerel restoranlar veya giyim mağazaları gibi genellikle aynı anda birden çok ürün satan işletmelere mesaj gönderirken kullanılabilecek bir özellik olduğunu belirtelim. Sepetler sayesinde bundan böyle WhatsApp üzerinden katalogları inceleyip birden fazla ürün seçip siparişlerimizi işletmelere tek bir mesajda gönderebileceğiz. Böylece, işletmelerin de siparişlerle ilgili soruları takip etmeleri, müşterilerden gelen istekleri yönetmeleri ve satışları sonuçlandırmaları kolaylaşacak.

Ben tam bu noktada sektörde ayrı bir iş kolu açılacağını da düşünüyorum. Müşteri hizmetleri, çağrı merkezi gibi bir iş kolundan bahsediyorum. Neticede herkes içeride mevcut çalışanlarından bu hizmeti vermesini isteyemez. Bu iletişim süreçlerinin profesyonelce yönetilmesi gerekir. Önümüzdeki günlerde bu konudaki gelişmeleri de yakından takip edeceğim. Bakalım işletmeler bu özelliğe ne kadar hızlı adapte olacak, kullanıcılar satın alma deneyimini WhatsApp’a ne zaman taşıyacak, bekleyip göreceğiz.

Yazarın Tüm Yazıları