Güncelleme Tarihi:
27 Mart Perşembe günü MMA Türkiye'nin davetiyle Sofa Hotel'de gerçekleştirilen ve Mobil sektörün en önemli isimlerini bir araya getiren etkinliğin açılış konuşmasını yapan MMA Türkiye Başkanı Zehra Öney, "şimdi pazarlama"yı hedefleyen Mobil sektörde ölçülemeyen verinin yönetilemeyeceğini belirtti.
Mobil Ölçümleme çalışması; MMA Türkiye öncülüğünde, Nielsen paydaşlığıyla, Garanti Bankası, Shell ve Procter & Gamble'ın, Mobia, Mobilike, Wonk ve MoveZ ile işbirliği sonucunda hayata geçirildi. Mobil Ölçümleme’nin önemine değinen MMA Türkiye Başkanı Zehra Öney, çalışmanın Türkiye'deki Mobil sektör adına bir ilk olduğunu vurguladı.
Türkiye'de 2013 sonu itibariyle 69.5 milyon mobil abone olduğunu ve 49.5 milyon 3G abone ile 25 milyon mobil internet kullanıcısı olduğunu belirten MMA Türkiye Başkanı Zehra Öney, 2013 boyunca 3.8 milyar TL yatırım yapıldığını, buna karşılık 26 milyar TL net satış geliri elde edildiğini belirtti.
MMA Türkiye Standardizasyon ve Ölçümleme Komitesi Başkanı Selvi Esenkal da açılış konuşmasında mobil reklam etkinlik ölçümü çalışmasının vizyoner yönüne değindi. Türkiye’de ilk defa mobil reklamın marka bilinirliğine, satın alınma eğilimine ve marka mesaj hatırlanma oranlarına katkısının, 6 kurumun katılımıyla ölçüldüğünü ve alınan pozitif sonuçların mobil reklamın toplam reklam pastası içindeki yerinin artmasına katkı sağlamasını beklediklerini belirtti.
Reklam sonuç tablolarında konvansiyonel mecralardaki geri dönüşüm değerlerinin görüntülenebildiğini ancak dijital ve mobil sektörde bu değerlerin ölçümlenmesi konusunda sıkıntılar yaşandığını belirten Selvi Esenkal, bu çalışmanın mobil ve dijital mecraların ölçümü konusunda yol açıcı olmasını ümit ettiklerini belirtti.