GeriTeknoloji Sitenizi mobile taşıyorsanız dikkat
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sitenizi mobile taşıyorsanız dikkat

Sitenizi mobile taşıyorsanız dikkat
refid:15616048 ilişkili resim dosyası

Sitenizi mobile taşırken minumum kayıp maksimum kar için 6 ipucu...

Cep telefonları, dizüstü bilgisayarlar ve son olarak da tablet bilgisayarlar derken mobil cihazlar, gün geçtikçe hayatımızda daha önemli bir yer tutmaya başladılar. Pil ömürleri ve işlem güçlerinin artmasıyla taşınabilir bilgisayarlar, masaüstü bilgisayarlara giderek daha fazla tercih ediliyor.

Hızla gelişen teknolojiyle arama yapma ve mesaj gönderme gibi ana işlevlerine internete bağlanmak, e-postalarınızı yönetmek, müzik çalmak ve film oynatmak gibi yeni özellikler eklenen cep telefonları da masaüstü bilgisayarlara üstünlük sağlamak üzere. Bundan 5 yıl önce kullandığımız ortalama masaüstü bilgisayarların performansını yakalamış olan cep telefonlarımız, üstelik masaüstü bilgisayarlarımızdan da 30 kat daha hafifler.

Sağladıkları avantajlarla mobil cihazların hayatlarımızın bir parçası haline gelmesi mobil platform için yeni standartların oluşmasını da zorunlu kılıyor. Bu yeni standartlar tasarımcısından yazılımcısına web sitesi yapımında görev alan herkes için geçerli. Artık tasarımcılar mobil cihazların grafik gösterme özelliklerini gözeterek tasarımlarını gerçekleştirmek durumundayken, yazılım geliştirenler de site altyapılarını hazırlarken sitelerinin mobil cihazlarda işleyebilecek şekilde olmasına özen gösteriyorlar.

İlk bakışta mobil cihazları destekleyen siteler yapmak için söz konusu standartları yerine getirmek yeterli gibi görünse de, mobil sitenize olan ilgiyi sürekli tutabilmek ve sonraki adım olarak da kullanıcıları müşteriye dönüştürmek için bu standartlar sadece bir başlangıç.

İşte sitenizi mobile taşırken dönüşüm oranlarınızı yüksek tutmanız için 6 öneri:

• Cihaz uyumluluğu
Mobil cihazlara uygun bir websitesi oluşturmak için yola çıkmadan önce bilmeniz gereken ilk şey, bilgisayarlardaki gibi sadece 5 tarayıcı ile sınırlı olmamanızdır. Java tabanlı tarayıcılardan tutunda iOS'e, Android'e kadar birçok tarayıcı ve çok farklı ekran çözünürlükleri ile çalışmak zorundasınız. Yaratığınız web tabanlı uygulama, ya da mobil websitesi bir cihazda muhteşem görünürken, diğer cihazlarda kayık, bozuk ya da eksik çıkabilir. Bu noktada ilerlenebilecek iki yol bulunuyor; ya tasarımınızı sadeleştirip tüm cihazlarda düzgün görünmesini sağlayabilirsiniz, ya da sitenizin girişine kullanıcının kullandığı tarayıcıyı algılayan ve tarayıcıya göre uygun klasöre yönlendiren bir sistem hazırlayabilirsiniz. İkinci yöntem nispeten daha maliyetli olsa da, mobil trafiğinizin en iyi gezinme deneyimini yaşadığından emin olabilir, mükemmel görünen websiteleri ile mobil platform üzerindeki dönüşüm oranlarınızı arttırabilirsiniz.

• Yeni bir görsel anlayış
Mobil cihazlar yepyeni bir tasarım anlayışı oluşmasına sebep oluyor. Alışıla gelmiş 4:3 ya da 16:9 oranlı bilgisayar ekranları yatay bir çerçevede çalışırken, mobil cihazlar elde tutuldukları için dikey bir yapıya ve dolayısıyla büyük bir çoğunluğu dikey bir ekrana sahip. Ekranın dikey olması da tasarımların tek bakışta algılanabilir olması için dikey olmasını zorunlu kılıyor. Kullanıcılar web ya da uygulama deneyimi yaşarken gökdelen tipi denilen uzun dikey sayfalarda bilgiyi daha rahat buluyor ve kullanıyor. Bu, aynı zamanda tasarımcıya yatay geçişleri menü ve kategorizasyon için kullanma özgürlüğü veriyor.

• Kısa harekete çağıran mesajlar
Mobil web sitenizi yaratırken kısa ve direk mesajlar kullanmalısınız. "Hemen satın al" "Şimdi bizi arayın" gibi harekete çağıran kelimeler oldukça iyi örneklerdir. Mobil cihazlar üzerinde internet hizmetinden yararlanan kullanıcılar üzerinde yapılan araştırmalar kullanıcıların bu tarz kısa ve net mesajlara daha yüksek dönüşümlerle cevap verdiğini göstermektedir.

• Yer bilgisini kullanmak
Mobil cihazların birçoğu içinde GPS (Global Positioning System, Küresel Yer Belirleme Sistemi) ile geliyor. Bu sayede hem web sayfaları, hem de uygulamalar kullanıcının bulunduğu yeri kullanarak deneyimi zenginleştirme şansına sahip oluyor. Yapılan araştırmalar kullanıcının yerinin farkında olan sistemlerin daha fazla dönüşüme yol açtığını gösteriyor. Siz de belirli yerlerde hizmet veren bir kuruluş isteniz mobil uygulamanıza yer tabanlı bilgileri ekleyebilir, bu sayede kullanıcıyı en yakın dükkânınıza yönlendirebilirsiniz. Söz konusu olan sistem mobil ise; yer bilgisi inanılmaz derecede değerli bir veridir.

• Az adım çok satış
Bu aslında geleneksel websitelerinde de önerilen bir yapı olsa da, mobil cihazlardaki ektisi oldukça dramatik. Sitenizi mobil cihazlar üzerinden deneyimleyen bir kullanıcı, muhtemelen zaman sıkıntısı çekmekte ve Türkiye'de yaşadığı için sitenizin yüklenmesi, sayfa değiştirmesi gibi her adımda veri kotasının bir kısmını kaybettiğini düşünmektedir. Bir de kullanıcının bunları ufacık bir ekrana bakarak yaptığı düşündüğünüzde, kullanıcıyı etkilemek ve sizinle iletişime geçmesi, ürün alması, ya da arzu ettiğini herhangi bir aksiyonu gerçekleştirmesi için çok ama çok az zamanınız bulunuyor. Bu sebeple aksiyona giden yoldaki adımlarınızı minimize etmek ve her adımı trafik izleme programları ile izleyerek optimize etmek kaçınılmaz bir süreç.

• Müşteriyi kaçırmamak
Mobil cihazların geleneksel cihazlar ile farklarının en büyüğü ise kullanıcının veri girmesi için çok az isteğinin bulunmasıdır. Birçok mobil cihaz geleneksel klavyelere sahip olmadığı kullanıcı giriş yapmak, şifreler, kullanıcı adları, onaylamalar ile uğraşmak konusunda oldukça isteksizdir. Ancak veri girmeyen kullanıcıları takip etmek, geri dönüş yapmak ve müşteriye çevirmek oldukça zor bir iştir. Bu konuda da sosyal ağlar yardımınıza yetişiyor. Kullanıcıyı sosyal ağlarından biri ya da birkaçı ile sitenize bağlamayı başarabilirseniz hem kayıt olma, onaylama gibi süreçleri minimize edebilir, hem de pazarlama çalışmalarınızın devamındaki adımlarda kullanıcıyı müşteriye çevirmek için gerekli adımları gerçekleştirebilirsiniz.

False