Online alışverişin yüzde 70’i yorumlara dayalı

Güncelleme Tarihi:

Online alışverişin yüzde 70’i yorumlara dayalı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2014 11:29

Dünya verilerine göre tüketiciler alışveriş yaparken yüzde 92 oranla en çok arkadaş ve ailelerinin tavsiyelerine güveniyor; yüzde 73’ü ise okudukları yorumların alışveriş kararlarını etkilediğini kabul ediyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de ise tüketicilerin yüzde 70 oranında etkilendikleri ortaya çıkıyor. Türkiye’de güvenilir tüketici yorumlarının toplanması konusundaki açığı gören GüvenRehberi.com, alacağı ürün ve hizmete karar vermeden önce internetten araştırma yapan tüketicilere hizmet vermeyi hedefliyor.

Site kurucularından Onur Onat, siteyle ilgili şunları söylüyor: “GüvenRehberi platformunu kurarken yaptığımız pazar araştırmasına göre Türkiye’de internet kullanıcılarının online yorum okuma oranı yüzde 82 iken okudukları yorumlardan etkilenme oranı yüzde 70; ABD'de ise bu oran yüzde 73’ler seviyesine çıkıyor. Türkiye’deki artan kredi kartı kullanımı ve internetten alışverişin yaygınlaşması, kullanıcı yorumlarının önemini bir kez daha ortaya koyuyor."

Tüketicilerin yüzde 85’i alışveriş yapmadan önce tüketici yorumlarını okuyor


Amerika’da BrightLocal şirketinin en son yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 85'i lokal şirketler hakkında online müşteri yorumlarını okuyor. Yine aynı araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 73'ü okudukları olumlu müşteri yorumlarının şirketlere duydukları güveni artırdığını belirtirken, sadece yüzde 12'si online yorumları dikkate almadığını söylüyor. Nielsen'in 56 ülkede 28.000 internet kullanıcısıyla yaptığı en son “Dünyada Reklama Güven” araştırmasının sonucuna göre ise tüketiciler yüzde 92 ile en çok arkadaş ve ailelerinin tavsiyelerine güvenirken, yüzde 70 ile ikinci en çok güvenilen kaynağın online müşteri yorumları olduğu ortaya çıkıyor.

Müşterilerinden yüksek memnuniyet puanı alan ve belirlenmiş kriterleri sağlayabilen online mağazaları “Güvenilir Online Mağaza Sertifikası” ile ödüllendiren GüvenRehberi.com, ilerdeki dönem için ise sağlık, eğitim ve turizm sektörlerinde de güvenilir müşteri yorumlarının toplanması ve tüketicilere ulaştırılmasıyla müşteri hizmetleri kalitesinin ve tüketici memnuniyetinin artırılmasını hedefliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!