Koronavirüs günlerinde internette en çok ne arıyoruz?

Güncelleme Tarihi:

Koronavirüs günlerinde internette en çok ne arıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2020 13:42

Dünyayı etkisi altına alan ve hızla yayılmaya devam eden koronavirüs salgını başta günlük yaşam olmak üzere eğitim ve iş hayatında da büyük değişikliklere sebep olarak tüm süreçlerin dijital mecralara kaymasına sebep oldu. Uluslararası Dijital Girişimcilik Derneği ise Türkiye’nin korona günlerindeki internet karnesini hazırladı. Bakın bu dönemde en çok neleri aradık?

Haberin Devamı

Alınan önlemler kapsamında çok sayıda kişi evden çalışma modeline geçerken bulaşma riskini azaltmak amacıyla sokağa çıkan insan sayısı da hızla azaldı. Dünyanın adeta tek gündem maddesi haline gelen Koronavirüs hakkında insanlar araştırma yapmaya başladı. Gerçek hayatta olduğu kadar dijital mecralarda da koronavirüs ve ilgili aramaları öne çıktı.

Uluslararası Dijital Girişimcilik Derneği (UDGD) Başkanvekili Ahmet Muhammed Çalmuk, Türkiye'nin korona günlerindeki internet davranışlarına ilişkin, "Kovid-19 salgını sürecinde Türkiye genelinde internette yapılan en popüler ilk 10 arama; EBA TV, La Casa De Papel, kısa çalışma ödeneği, açık kapı, Aytaç Yalman, Berat Kandili, Ziraat kredi başvuru, entübe ne demek, Halkbank kredi başvuru, ePttAVM olmuştur" ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Çalmuk, Türkiye'nin korona günlerindeki internet davranışlarına ilişkin, "Kovid-19 salgını sürecinde Türkiye genelinde internette yapılan en popüler ilk 10 arama; EBA TV, La Casa De Papel, kısa çalışma ödeneği, açık kapı, Aytaç Yalman, Berat Kandili, Ziraat kredi başvuru, entübe ne demek, Halkbank kredi başvuru, ePttAVM olmuştur" ifadesini kullandı.

Çalmuk, yaptığı yazılı açıklamada, dernek olarak "Kovid-19 ve Türkiye İnternet Alışkanlıkları Analizleri" çalışmasını hazırladıklarını bildirdi.
Araştırmaya göre, 17 Nisan'a kadar Instagram'da 2 milyondan fazla gönderinin #koronavirüs, #covid19, #koronatürkiye ve #koronagünleri etiketi ile paylaşıldığını aktaran Çalmuk, "Instagram'da #koronavirüs benzeri etiketlerle paylaşılan gönderiler 110 milyon kadar bir etkileşim aldı. #evdekal, #evdekaltürkiyem, #evdehayatvar etiketleri ile 3 milyondan fazla gönderi paylaşıldı. Bu gönderiler 145 milyondan fazla gösterim aldı" ifadelerini kullandı.

Çalmuk, Türkiye'de #koronavirüs ve benzeri etiketlerle 6 milyondan fazla tivit atıldığını, atılan bu tivitlerin 1 milyardan fazla tık aldığını bildirdi.
Google Indeks'te genel olarak Kovid-19 ve benzeri arama gruplarını içeren 600 milyondan fazla içeriğin yüzde 57'sinin Google kayıtlı haber siteleri tarafından üretildiğini aktaran Çalmuk, "Kovid-19 salgını sürecinde Türkiye genelinde internette yapılan en popüler ilk 10 arama; EBA TV, La Casa De Papel, kısa çalışma ödeneği, açık kapı, Aytaç Yalman, Berat Kandili, Ziraat kredi başvuru, entübe ne demek, Halkbank kredi başvuru, ePttAVM olmuştur" ifadelerini kullandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!