Kopenhag havaalanında akıllı reklam panoları

Güncelleme Tarihi:

Kopenhag havaalanında akıllı reklam panoları
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2015 09:09

Kopenhag’ın Kastrup havaalanı, yolcuların cinsiyeti ve yaşını tanıyan reklam panoları ile dünyada bir ilki gerçekleştirdi.

Haberin Devamı

Havaalanına yerleştirilen ekran biçiminde değişik ölçülerdeki elektronik reklam panoları yolcuların cinsiyet ve yaşlarını tespit ederek, otomatikman uygun reklamı ekrana getiriyor. Yeni reklam panoları sayesinde gençler, yaşlılara yönelik, erkekler bayanlara yönelik reklamları izlemek zorunda kalmıyor. Danimarkalılar, reklam panellerinin kamera vasıtasıyla insanların cinsiyeti, yaşı gibi bilgileri kaydetmesine karşı çıkarken, reklam panolarının yaratıcısı firmanın yöneticileri, kaydedilen bilgilerin saklanmadığını savunuyor. Odense Üniversitesi profesörlerinden Hanne Marie Hotzfeldt ise firma yöneticileri ne derse desin, insanlar hakkında elde edilecek bilgilerin sadece izin alınarak elde edilmesi gerektiğini ifade ediyor.

Havaalanına yerleştirilen 600 reklam panosu, önünden geçen bir kadını yaşı ve cinsiyetine göre tanıyınca ekranda kadınlara yönelik takı veya makyaj malzemeleri gibi ürünlerin reklamını getiriyor. Seyahat eden bir aile reklam panosunun önüne gelirse, seyahatle ilgili veya tüm aileyi ilgilendirecek reklamlar ekrana geliyor. 170 ayrı noktaya yerleştirilen 600 reklam panosu aynı zamanda, uçakların apron değişikliği olması durumunda hemen ekrana gerekli bilgileri getiriyor.

Haberin Devamı

Reklam panolarının yaratıcısı “Danimarka Reklam Filmi” firması direktörü Claus Rothoff Brix “Kastrup havaalanı yeni reklam panolarıyla dünyada bir ilki gerçekleştirdi. Yeni reklam panoları sayesinde, daha çok firma ürünlerinin reklamını yapma şansı bulacak ve yolcular da istemedikleri reklamları izlemek zorunda kalmayacaklar. Yolcular sadece yaşlarına ve cinsiyetlerine uygun reklamları izleyecekler. Örneğin çocuklar gençler, yetişkinlere ait reklamları izlemek zorunda kalmayacaklar. Böylece reklam vermek isteyen firmalar da sadece kendi hedef kitlelerine ulaşmış olacaklar” dedi. Havaalanı reklamlardan sorumlu müdürü Peter Krogsgaard, yapılan araştırma sonucunda yolcuların yüzde 82’sinin mevcut reklamları izlediği ve memnun olduğunu ortaya koyduğunu söyledi.

Ekranlar hakkında görüşlerini belirten Danimarkalı yolcular ise, havaalanındaki yaşamın da özel yaşamın bir parçası olduğuna dikkat çekerek, yaş ve cinsiyet gibi bilgilerin reklam panolarındaki kameralar sayesinde tespit edilmesine karşı olduklarını söylediler. Tüketici haklarını koruma kuruluşu ise hangi nedenle olursa olsun, yolcular hakkında bilgilerin kamera ile tespit edilmesinin doğru olmadığını bildirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!