E-ihracat ile sınırlar ortadan kalkıyor

Güncelleme Tarihi:

E-ihracat ile sınırlar ortadan kalkıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2021 17:14

Yaşanan Covid – 19 salgını nedeniyle küresel ekonomik büyümenin beklenen seviyelere ulaşmaması ve özellikle ABD ve Çin arasında yaşanan ticari rekabetin sürmesi global e-ihracat ekseninde ibreyi Türkiye’ye çevirmiş durumda. Türkiye markalarının ticari partnerler aracılığıyla hayata geçireceği stratejik ortaklıklarla e-ihracat pazarında rekabet potansiyelini yakalaması hedefleniyor.

Haberin Devamı

Gelişmelerle birlikte son yıllarda devlet teşvikleri ile de desteklenen e-ihracat, orta ve büyük ölçekli işletmeler için birçok fırsatı beraberinde sunuyor. Geleneksel anlayışa göre maliyette avantajlar sunan model, yurt dışı pazarında söz sahibi oyuncu olabilmek açısından büyük önem taşıyor. Özellikle pandemi süreciyle birlikte başlayan e-ticaret savaşlarının sınırları ortadan kaldırarak uluslararası boyutlara tırmandığını söyleyebilmek mümkün. Yüksek teknolojinin kullanımı, gönderim maliyetlerinin azalması, düzenlenen yasalar ve sağlanan kolaylıklarla e-ihracat Türkiye’de hizmet veren markaların önemli gündemleri arasında yer alıyor.

Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret verileri

863 milyar ABD doları ile Çin 2019 yılının e-ticaret pazarı lideri konumunda yer alıyor.  ABD, 360 milyar ABD doları ile sıralamada ikinci sırada. İki büyük devin ardından, Japonya (88 milyar ABD Doları), Birleşik Krallık (82 milyar ABD Doları) ve Almanya (74 milyar ABD Doları) şeklinde sıralama devam ediyor. Büyüme oranlarına baktığımızda, sahip olduğu potansiyelle Çin ve ABD’yi geride bırakan Türkiye’nin ise mevcut 37 milyon e-ticaret kullanıcısının 2024 yılına kadar yüzde 44 artışla 53 milyon kullanıcıya ulaşması hedefleniyor. Ayrıca Türkiye nüfusunun yüzde 44’ü online alışveriş yapıyor ve bu kullanıcıların yüzde 80’i online alışveriş öncesinde araştırma gerçekleştiriyor. 2023 yılı vizyonu doğrultusunda e-ticaret uygulamalarında 350 milyar TL’yi öngören Türkiye e-ihracat için 70 milyar TL’yi hedefliyor. Yakın zamanda büyük ivme kaydeden e-ticaret içerisinde önemli bir pay sahibi olma potansiyelini taşıyan e-ihracat, Türk markalarının dünya pazarlarını ve yaşanan gelişmeleri takip ederek uluslararası şirketler ile aynı şartlarda rekabet etmesini sağlıyor.  

E-ihracat ile sınırlar ortadan kalkıyor


7/24 tüm dünyaya hizmet imkânı

Haberin Devamı

E – ihracat ile şirketlerin ürün veya hizmetleri farklı ülkelerin pazarlarında yer alırken, iç piyasada sınırlı kalmayarak, hızlı ve güvenli bir biçimde tüm ürün veya hizmetlerin dünyadan alıcılarla buluşmasına imkân tanıyor. Ayrıca pandemi sürecinde online e-ticaret faaliyetlerinin bu denli önem kazanmasıyla yeni pazarlar arayan ve ticari faaliyetlerini uluslararası seviyeye taşımak isteyenler için büyük önem taşıyor.

Haberin Devamı

2014 yılında kurulan, bünyesinde veriye dayalı dijital performans reklamcılığı, kullanıcı deneyimi ve Tasarımı (UX & UI), arama motoru optimizasyonu (SEO) ve sosyal medya yönetimi, yanı sıra e-ticaret danışmanlığı hizmetleri veren Digital Partners Ajans CEO’su Tunç Günbey e-ihracat başlığının önemine dikkat çekerek görüşlerini paylaştı. Günbey, “ABD bugün dünyanın e-ticaret alanında en büyük pay sahibi olan ülkelerinde birisi konumunda. Çin ile kıyasıya rekabet içinde olması e-ticaret faaliyetlerinin günümüzde ne kadar önemli olduğunu anlatmaya yetiyor. Yaşadığımız pandemi sürecinde global eksende e-ticaret alanında ortaya çıkan veriler, dijital tabanlı organizasyonların gelecek projeksiyonunda ne kadar önemli olduğunu bir kez daha kanıtladı. Uçtan uca hizmet sunan e-ihracat modeli markaların öne çıkarmak istedikleri ürünlerini uluslararası pazarlarda rekabete sokabilme fırsatı tanıyor. Dünyanın önde gelen e-ihracat sitelerine baktığımızda ise Amazon, eBay, Walmart, Etsy gibi önemli platformları görebiliyoruz. Amazon ve eBay dünyanın en büyük alışveriş sitelerinden ikisi olarak öne çıkıyor. Özellikle Amazon dünya çapında milyonlarca mağazayı milyarlarca kullanıcının erişimine sunması ve sahip olduğu bilinirlik ve güçlü kimliğiyle rekabet etmeyi hedefleyen markalar için bir adım öne çıkıyor. Tam da bu noktada bizler sunduğumuz model ile Türk markalarının ABD pazarında  en iyi şekilde yer almasını sağlıyor, bu rekabetçi ama potansiyeli büyük pazarda DİJİTAL DİSTRİBÜTÖRLÜK anlayışıyla ABD’deki tüm pazaryerlerinde hesapların açılıp yönetilmesi ve optimizasyonu başta olmak üzere, web site tasarımından, dijital pazarlama  ve sosyal medya hesaplarının yönetimine kadar ürünlerin satışa sunulması için gereken lojistik ve satış sonrası takibi gibi bir çok konuyla bizzat ilgileniyoruz. Böylece çağı yakalayan bir disiplin ile markalarımız ABD’de kendi alanlarında hizmet veren birçok marka ile rekabet edebilme ve ürünleriyle pazarda yer edinme fırsatını elde ediyorlar.

Haberin Devamı

Sınır ötesi anlayışla hareket ettiklerini belirten Günbey, “Amerika’nın New Jersey eyaletinde yer alan 15.000 m2’lik lojistik merkezimizle markalarımızın ürünlerinin depolanabileceği bir alan sağlıyoruz. Hizmet verdiğimiz markalarımızın sınır engeline takılmadan ürünlerini ülke içerisinde depo alanımızda muhafaza ediyoruz ve tedariğini gerçekleştiriyoruz. Böylece e-ihracat yolculuğunda pazarda yer alan rakiplerinizle aynı erişim hızına sahip oluyorsunuz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!