Çinli oyun firması dış pazara açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Çinli oyun firması dış pazara açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 22, 2012 11:55

Çin'in en büyük video oyun üreticisi Tencent, dış pazarlara açılma planlarını hızlandıracağını açıkladı.

Haberin Devamı

Amerika'daki Epic Games şirketinin bir bölümünün sahibi olan firma, yakın zamanda Singapur'daki bir oyun firmasının hisselerini satın aldı.

En son açıklanan çeyreklik verilere göre şirket, sadece internet üzerinden oynanan oyunların satışından 5,6 milyar yuan kazandı. Firma, dış pazarlardaki payının "küçük ancak hızlı bir şekilde" büyüğünü söyledi.

Tencent Başkanı Martin Lau, yatırımcıların da katıldığı bir konferasnta, "Yüzde 30'u aşan pazar payımızla Çin'in önde gelen sosyal ve web oyun şirketi olduğumuza inanıyoruz" dedi.

Lau, şirketin bundan böyle uluslararası faaliyetlere "daha çok kaynak ayıracağını" da vurguladı.

Oyun ortaklıkları

Tencent'ın uluslararası pazarlara açılmak adına attığı son adım, Singapur'daki Level Up şirketinin yüzde 49'unu 27 milyon dolara satın almak oldu.
Sekiz senedir oyun üretmeye devam eden şirketin oyunları arasında "Perfect World" ve "Combat Arms" bulunuyor.
 
Özellikle Brezilya ve Filipinler'de başarıya ulaşan şirket, Hindistan'da da büyümeyi planlıyor. Tencent, geçen sene ABD'nin Kaliforniya eyaletinde bulunan Riot Games şirketini satın almıştı. Online savaş oyunu "League of Legends"ı üreten şirketin 400 milyon dolardan daha fazlaya satıldığı söyleniyor. Tencent, haziran ayında "Gears of War" isimli oyunun ve "Unreal" isimli oyun motorunun sahibi Epic Games'den hisse satın aldı. Şirket, farklı şirketlerin oyun içeriklerini Çin'de yayınlayabilmek için ortaklık anlaşmaları da yaptı.

"Cityville"i yapan Zynga ve "Plants vs Zombies"i yaratan Popcap ile yapılan anlaşmalar bunlara örnek. Alman oyun şirketi Crytek de, son teknoloji savaş oyunu "Warface"i Tencent üzerinden Çin'de yayınlamaya karar verdi. Tencent'ın bir sonraki adımının Amerika ve Güney Kore'nin önde gelen oyun şirketleriyle yapacağı ortaklık anlaşmaları olacağı düşünülüyor. Amerikan oyun devi Activision da Çin pazarına özel bir "Call of Duty" oyunu üretiyor. Oyun, Tencent'ın bir çok oyununda olduğu gibi ücretsiz olacak, ancak oyun içinde kullanılabilecek ek silah ve teknolojiler parayla satılacak.

Merkezi Seoul'de olan NcSoft da çok sevilen oyunu "Blade and Soul"u revize ediyor. Rol yapma oyununun, Tencent'ın rakibi Netease tarafından üretilen "World of Warcraft" ile rekabet etmesi bekleniyor. Ancak "Blade and Soul" bunu bir uzak doğu dövüş sanatları temasıyla başarmayı hedefliyor. Batıya açılmak can yakabilir
 
Avrupa'nın en büyük oyun fuarı olarak kabul edilen Gamescom, katılımcı Tencent için yeni ortaklık fırsatları yaratabilir.

Ancak bir oyun endüstrisi uzmanı, firmanın bir süreliğine de olsa Batı pazarlarına hızlı bir giriş yapmaktan kaçınması gerektiği görüşünde.

Strategy Analytics'ten Ed Barton, bu görüşünü şöyle anlatıyor: "Brezilya ve Filipinler gibi yükselen oyun piyasalarına odaklanmak, şirketin burada zaten başarılı olduğu da düşünülürse mantıklı. Söz konusu video oyunları olduğunda kimsenin giriş yapmadığı pazarlarda nispeten daha yüksek büyüme beklentileri olabilir."
BBC'ye konuşan Barton, şunları da ekliyor: "Ancak Batı Avrupa veya Kuzey Amerika'daki daha karlı pazarlara girmenin oldukça zorlayıcı olacağını düşünüyorum. Zira bölgedeki kemikleşmiş rakiplerinin yanında Tencent'ın tanınabilirliği çok düşük. Bu pazarlarda yeni oyuncu kazanmanın kısıtlayıcı maaliyetiyle başa çıkmak, çok düzenli yatırım yapmayı gerektirir."

Tencent'ın kazancının neredeyse yarısı oyunlardan gelse de, firmanın Çin'de sunduğu daha farklı hizmetler de var.

QQ isimli program, ülkenin en büyük anlık mesajlaşma platformu. Ücretsiz olan yazılım, ekstra bir ücret karşılığında hava durumu ve profil özelleştirme gibi VIP özellikler sunuyor.

Yerel e-ticaret hizmetini de genişletmeye çalışan şirket, sektöre hakim olan "Alibaba" ve "Youku"yla rekabet etmeyi amaçlıyor.

Akıllı telefon kullanıcıları için seslerini kaydederek tanıdıklarına mesaj olarak yollamalarını mümkün kılan bir uygulaması da var.

Uygulama, bir de "Şişedeki Mesaj" isimli bir özelliğe sahip. Yazılan mesajlar, daha sonra bir "şişenin" içine konularak sanal okyanusa atılabiliyor.

Daha sonra kullanıcılar rastgele bir şişeyi seçip, okudukları nota cevap verebiliyor.

Uygulamanın uluslararası çapta kullanılabilen bir türü, daha kısıtlı bir şekilde "WeChat" adı altında bu senenin başında piyasaya sunuldu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!