GeriTeknoloji Black Friday kampanyalarında markalar nelere dikkat etmeli?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Black Friday kampanyalarında markalar nelere dikkat etmeli?

Black Friday kampanyalarında markalar nelere dikkat etmeli?
Abone Olgoogle-news

Koronavirüs salgını birçok sektörü felç ederken, çevrimiçi alışverişlerin artmasını sağladı. Yılın en büyük indirimli alışveriş günü Black Friday (Kara Cuma) 2020’de yapılacak çevrimiçi satışların önceki seneleri geçmesi muhtemel. İşte e-ticarete hem yeni adım atan hem de sektörün tecrübeli markaları için satışları artıracak ipuçları...

COVID-19 salgını nedeniyle fiziksel mağazalara karşı temkinli yaklaşan tüketiciler, salgın öncesi dönemde güçlü sinyaller veren çevrimiçi alışverişlerin müthiş bir ivme yakalamasını sağladı. Zaruri ürün ve hizmet satmayan işletmelere getirilen kısıtlamalar, geleneksel yöntemler ve fiziksel mağazalar aracılığıyla satış yapan tüccarların da e-ticarete yönelmesini sağladı.

Bu yıl birçok çiçeği burnunda e-ticaret sitesi ve çevrimiçi satıcı muhtemelen en büyük indirimli satış dönemini Black Friday 2020 ile yaşayacak. Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, COVID-19 salgınıyla ortaya çıkan “Yeni Normal Düzen” nedeniyle daha çok çevrimiçi satıcının ve alıcının ortaya çıktığına dikkat çekti ve özel indirim ve satış günlerinde başarılı olmak için gerekenleri şöyle açıkladı: “Markaların bu dönemdeki kampanyalarını, tüketicileri ürün ve hizmetleri hakkında yeterli seviyede bilgilendirecek, lojistik süreçlerini sipariş yoğunluğundan etkilenmeyecek şekilde kurgulamaları gerekiyor. Black Friday gibi küresel çaptaki indirim günlerinden en büyük faydayı sağlamak için e-ticaret altyapısının ulusal ve küresel yönergeleri uyumlu olması önemli. Ayrıca e-ihracat yapanların da hedeflenen yabancı pazarlar özelinde iyi bir strateji ve planlama yapmaları şart.”

Başarılı bir Black Friday kampanyası için dikkat edilmesi gerekenler

Tüketicilerin merakla beklediği Black Friday’de satışları artırmanın yolu iyi kurgulanmış bir kampanya yürütmekten geçiyor. Pamuk, bu kampanyaların özel indirim gününe çok yakın tarihlerde başlatılması yerine, daha öncesinden zamana yayılarak yürütülmesi gerektiği görüşünde.

Uzmanlara göre, tüm e-ticaret sitelerinin ve çevrimiçi pazar yerlerinin sansasyonel indirimler duyurduğu Black Friday’de, tüketici ilgisini cezbedecek bir kampanyanın iyi bir fikre dayanması gerekiyor. Fikrin tüketiciye doğru şekilde aktarılmasını sağlayacak yaratıcı tasarımlar ve içeriklerin hazırlanması, hedef kitleye uygun medya planlaması yapılması başarılı bir kampanya oluşturmak için dikkat edilmesi gerekenlerin başında geliyor.

Özel alışveriş dönemlerinde en sık yapılan hatalar

Black Friday gibi özel alışveriş günlerinin e-ticaret sitelerine ve pazar yerlerine satış vaadi öylesine büyük ki, birçok marka bu potansiyeli yakalamak için tüketiciyle aceleci şekilde etkileşime giriyor. Tüm platformların indirimli satış yaptığı bu dönemde, tüketicilerin kafaları karışıyor ve normal şartlarda değerlendirecekleri teklifleri etkileşim mesajlarının karmaşıklığı ve çok sesliliği nedeniyle es geçebiliyor. Bu dönemde aceleyle verilen reklamların tüketicileri cezbetmek yerine itebileceğine dikkat etmek gerekiyor.

Black Friday’de rakiplerin önüne geçmek ve tüketicileri satın almaya yönlendirmek için büyük reklam bütçeleri yönetmenin şart olmadığına dikkat çeken Pamuk, “Ben her zaman iyi bir fikrin olmasından ve bunun hedef kitleye uygun mesajla iletilmesi için gereken medya bütçesi ile sunulmasından yanayım. Birçok markanın son dakika reklam verdiği bu ayda, rekabetin içerisinde kaybolmak olası. Bu yüzden, süreci biraz daha zamana yaymak ve gerekirse ‘viral’ boyutta stratejiler hazırlanmalı” dedi.

Black Friday 2020’de hangi kategoriler öne çıkacak?

Geçtiğimiz yıl Black Friday alışveriş günlerinde Türkiye’de toplam 2 milyon 265 bin adet ürün satıldı. Bu sayı, bir önceki yıla kıyasla yüzde 45 artış gösterdi. En çok satılan ürün kategorileri ise giyim ve kozmetik oldu. Koronavirüs salgınının etkisiyle, tüketicilerin Black Friday 2020’de çok daha fazla ürün satın almaları bekleniyor. 

ASUS Zenbook Flip S 13 incelemesiASUS'un yeni nesil dizüstü bilgisayarı Zenbook Flip S 13 (UX371), özellikle de iş ve eğitim odaklı bilgisayar arayanlar için biçilmiş kaftan. Oldukça ince ve hafif olan cihaz, buna karşın üstün bir performans sunuyor. Ürünü yakından inceledik. (Sponsorlu içerik)
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle