GeriTeknoloji Kovid-19 belirli hücreleri mi hedef alıyor?
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • A
      Yazı Tipi

Kovid-19 belirli hücreleri mi hedef alıyor?

Abone Olgoogle-news

Amerikalı bilim insanları, tüm dünyada salgına neden olan yeni tip koronavirüsün (Kovid-19), belirli hücreleri hedef aldığının göründüğünü ortaya koydu.

ScienceDaily'nin haberine göre, Massachusetts Teknoloji Enstitüsünde görevli uzmanların yürüttüğü çalışmanın ayrıntıları Cell dergisinde yayımlandı.

Uzmanların, araştırma çerçevesinde, farklı hücre türlerinde bulunan Ribonükleik Asit (RNA) verisini kullanarak, yeni tip koronavirüsün insan hücrelerine girmesine yardım eden iki proteini dışa vuran hücrelerin peşine düştüğü belirtildi.

Araştırmada, akciğerde, geniz yolunda ve bağırsaklarda hücre alt kümelerinin, her iki proteini de diğer hücrelerden çok daha fazla dışa vurduğu görüldü.

Bilim insanlarının, yeni tip koronavirüsün her birini enfekte edebileceğine ilişkin daha önce ortaya koyulan kanıt doğrultusunda bu organları incelemeyi seçtiği ve bulgularını, enfekte olmamış organlardan alınan hücre tipleriyle karşılaştırdığı belirtildi.

Bulguların yeni tedaviler geliştirilmesine yardım etmesi ümit ediliyor

Uzmanlar, geniz yolunda yeni tip koronavirüsün hücreleri enfekte etmek için kullandığı iki proteinin RNA'larını dışa vuranların, mukus üreten goblet salgı hücreleri olduğunu keşfetti.

Akciğerlerde bunların, alveolleri açık tutmakla sorumlu tip 2 pnömositler, bağırsaklarda da bazı besinlerin emiliminden sorumlu emici enterositler olduğu gözlendi.

Bulguların, Kovid-19 konusunda yeni tedaviler geliştirmeye çalışan bilim insanlarına yol göstermesi ümit ediliyor.

Huawei P40 Lite incelemesiHuawei, bir yıldır beklenen P40 serisi telefonlarıyla tüketicilerin karşısına çıktı. Teknoloji devi, Türkiye'deki kullanıcıları da fazla bekletmeden yeni ürünlerini bir bir Türkiye'ye getirmeye başladı. İşte karşınızda şirketin donanım özellikleriyle olduğu kadar fiyatıyla da dikkat çeken yeni telefonu Huawei P40 Lite... (Sponsorlu içerik)