2053 emisyon hedefleri doğrultusunda; alüminyum sektöründe yüzde 75, çelik sektöründe yüzde 99, çimento sektöründe yüzde 93 oranında emisyon azaltımı hedeflediklerini açıklayan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, “Gelecek dönemde yol haritalarımız kapsamındaki eylemlerin uygulanmasını hızlandırmaya yardımcı olacak bir yatırım planını hayata geçireceğiz” dedi.
Halkbank, Türkiye’nin girişimcilik ekosisteminin potansiyelini artırmak amacıyla çalışmalarını hızlandırdı.
Rekabet Kurulu, Facebook, Whatsapp ve Instagram gibi sosyal medya şirketlerinin sahibi Meta’nın Threads ve Instagram uygulamalarını bağlamak suretiyle hâkim durumunu kötüye kullandığı şüphesi üzerine geçici tedbir kararı aldı.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Geçen yılı rekor bir ihracat rakamıyla 256 milyar dolar mal ihracatı olarak, 100 milyar dolar hizmet ihracatı olarak kapamıştık. Bu sene inşallah hedefimiz, 267 milyar dolar mal, 110 milyar dolar hizmet ihracatı şeklinde ülkemize 377 milyar dolar döviz kazandırmak” dedi.
Küresel emtia ticareti sektörü, 2023 yılında 100 milyar doların üzerinde kar elde ederek şimdiye kadarki en iyi ikinci yılını yaşadı.
Apple, iPhone modellerini Google’ın yapay zekâ modeli Gemini ile güçlendirmek istiyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) Destek Programı’nın 2024 yılı başvurularını 15 Nisan’da almaya başlayacak. Enerji verimliliği uygulamalarının arttırılması amacıyla 2009 yılında başlatılan program ile proje başına bir buçuk milyon liraya kadar destek verilecek. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, VAP 2024 başvurularında enerji verimli ekipman, sistem ve teknolojilerin kullanımını destekleyeceklerini belirterek, “VAP destekleri ile dijital uygulamalar ve yeni teknolojilerin kullanımını arttıracağız. Sanayimizin yeşil dönüşümünü destekliyoruz” dedi.
Uzun süre halkla ilişkiler sektöründe çalışan Burcu Bektaş’ın hamilelik döneminde başladığı blog yazma süreci yeni bir girişime ilham verdi. Gelen taleple önce online bir alışveriş sitesi kurarak farklı markaların çocuk ürünlerini tek çatı altında topladı. 2015’de 9 marka 300 ürün ile başlayan yolculukta, bugün 300’ün üzerinde marka, 50 binde fazla ürün ve 5 mağazaya ulaştı. 5 yılda 14 mağaza açmayı hedefleyen Bektaş, kendi markasıyla üretime geçmeyi ve yurtdışına açılmayı hedefliyor.
Şu an gündemde neler var? İşte son yaşanan gelişmeler...