Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’de otomobil üretmesi, Volvo ile yapılan anlaşmanın bozulmasıyla gerçekleşir.

Haberin Devamı

“RENAULT 12’NİZLE SİZ MUTLU OLACAKSINIZ.”

Türkiye’de binek otomobil talebi, 1960`lı yıllarda hızla artıyordu. Ancak talebi karşılamak için yapılan ithalat hem otomobillerin aşırı pahalı fiyatlarla satılmasına neden oluyor hem de yedek parça temininde sorun yaratıyordu.

Mevcut talebi göz önüne alan Ordu Yardımlaşma Kurumu (Oyak), aynı dönemde yerli üretim amacıyla çeşitli yabancı otomobil firmalarıyla görüşmeye başlar. 1960`lı yılların ortalarında Fransız Renault, Alman Opel, İtalyan Fiat ve İsveçli Volvo’nun aralarında bulunduğu bir grup firma, Türkiye`de fabrika kurmak için Sanayi Bakanlığı`na başvuruda bulunur. Bakanlık tarafından yapılan inceleme sonucunda Fiat ve Volvo firmalarının teklifleri 1968’de kabul edilir, Opel ve Renault’nun teklifleri reddedilir.

Haberin Devamı

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Dönemin Oyak yönetim kurulu başkanı Fikret Elbizim, Volvo ile anlaşmaya varıldığını ve kurulacak fabrikada Volvo P144 ve P145 station wagon modellerinin üretileceğini açıklar; 25 Ağustos 1968`de Bursa sanayi bölgesinde fabrika temeli atılır. Fakat aradan henüz bir yıl geçmiştir ki Volvo ile yapılan anlaşma bozulur çünkü İsveçli firma yerli parça oranının daha düşük tutulmasını ve otomobillerin satış fiyatlarının daha yüksek olmasını talep eder.

Volvo’nun Türkiye’de üretim yapmaktan vazgeçmesi üzerine Oyak yetkilileri Fransız Renault ile anlaşırlar. Oyak, Regie Nationale des Usines Renault (R.N.U.R.) ve Yapı Kredi Bankası’nın katılımlarıyla Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları A.Ş., Aralık 1969’da kurulur. Bursa’da kurulacak fabrikanın 1971’de faaliyete geçmesi ve yılda 20.000 otomobil üretmesi planlanır. Volvo için alınmış sipariş listesi iptal edilir, Renault için tekrar sıra listesi alınacağı açıklanır. Türk tüketicisi, Renault 12 ile ilk kez Ağustos 1970’de İzmir Fuarı’nda tanışır.

Renault’nun Türkiye’ye gelişi


Renault 12 için 1971 yılının şubat ayında sıra kayıtlarına başlanır. İlk Türk üretimi Renault 12, 14 Mayıs 1971 günü Bursa’daki Oyak-Renault Otomobil Fabrikası’nda üretilir. Müşterilere teslimat ise 16 Ağustos 1971’den itibaren yapılmaya başlanır.

Haberin Devamı

RENAULT 12 LANSMANI


Yerli Renault 12’nin piyasaya çıkışı, dönemin önde gelen reklam ajanslarından Rektaş tarafından hazırlanan kampanya ile duyurulur.

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’ye gelişi


TÜRKİYE’NİN İLK “STATION WAGON” OTOMOBİLİ


Bir yıl kadar sonra Renault 12’nin “station wagon” modeli Renault 12 SW`nin planlamasına geçilir ve 26 Mayıs 1972’de satışına başlanır. Renault 12 SW, Türkiye’de üretilen ilk station wagon otomobildir.

Renault 12 SW’nin lansman kampanyası da Rektaş tarafından gerçekleştirilir. Renault’nun kurumsal imaj içerikli ilanlarıyla başlayan kampanya daha sonra Renault 12 SW modelini duyurur.

Renault’nun Türkiye’ye gelişiRenault’nun Türkiye’ye gelişiRenault’nun Türkiye’ye gelişi

İLK MARKA KAMPANYASI


İlk yerli Renault 12’lerin piyasaya çıkışından yaklaşık bir yıl sonra 1972’nin ekim ayında taksitli satışların başlamasıyla da birlikte marka içerikli reklamlar da devreye girer. Rektaş tarafından hazırlanan kampanya, yarım sayfa boyutundaki ilanlarla yüksek frekansta yayınlanır.

Haberin Devamı

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

1973 KAMPANYASI

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’ye gelişi

Renault’nun Türkiye’ye gelişi


Yazarın son yazıları

#7 Ağustos 2013 Unilever’in ilk imaj kampanyası
#31 Temmuz 2013 Minimalist reklamlar
#28 Temmuz 2013 Bilen Şoför Kazanıyor
#24 Temmuz 2013 Flört oyununda öne geçmek için
#21 Temmuz 2013 Bir markanın doğuş öyküsü
#17 Temmuz 2013 Sigarayı bıraktıran reklamlar



YAZARIN TÜM YAZILARI İÇİN >>


Yazarın Tüm Yazıları