Japonlar bunu da yaptı: Hiperaktiviteyi yenmek artık çok daha kolay!

Hiperaktivite çağımızın en büyük sorunlarından biri haline geldi! Aslında bir öğrenme bozukluğu olmayan ve davranış sorunu yüzünden öğrenmeyi bozan bir problem. Günümüzde okul çağındaki çocuklarımızın %5-%7’sinde görülen ve giderek artan bir oranda gerçekleşen bu rahatsızlık; sınıf yönetiminde öğrencilere ve eğitmenlere ciddi sorun teşkil etmekte. Uzmanlara göre bu sorunu çözmenin en etkili yolu ’etkinlik odaklı öğrenme’den geçiyor. Peki böyle bir öğrenme yönteminin avantajları nelerdir?

Öğrenmeyi çekici hale getirir...

Etkinlik temelli öğrenim, öğrencilere ’yaparak öğrenme’yi çekici hale getirir. Bu sayede öğrencilerin derslerde daha aktif olmaları sağlanır. Çocuklar ilgi duydukları nesne ve etkinliklerle daha aktif etkileşime girerler. İlgi duydukları etkinlik ve rutinlerle öğrenme motivasyonları yüksek olur. Bu durum çocuğa etkili ve kalıcı öğrenme fırsat sunar.

Öğrenmeyi eğlenceli hale getirir...

Etkinlik temelli öğrenim, öğrenme sürecini eğlenceli hale getirir. Çocuklar tarafından eğlenceli bulunan ders saatlerinde dikkat süresi artar, motivasyon daha yüksek olur. Öğrenilen bilgiler daha akılda kalıcıdır. Bu öğrenim tekniği ayrıca, eski öğretim yöntemlerinin basmakalıp sıkıcılığından kurtarıp zihni canlandırır.

Öğrenciye keşfetme olanağı verir...

Etkinlik temelli öğrenim; çocuğa bir öğretmenin yönlendirmeleri olmadan bağımsız öğrenmeleri ve kendi başlarına bir şeyler keşfetmeleri için bir olanak verir. Başka bir ifadeyle etkinlik temelli öğrenim, öğrenci merkezlidir. Öğrenme etkin olduğunda, işin çoğunu öğrenciler yapar.

 

Öğrencinin derse katılımını arttırır

Etkinlik temelli öğrenimde çocukların düşünme, araştırma, soru sorma ve yorumlama gibi davranışları gelişir. Duyarak, görerek, dokunarak ve yaparak öğrenmenin kalıcılığı sağlanır. Bu süreçte Öğrenci, öğretmenini ve arkadaşlarını daha iyi tanır. Tüm bu kazanımlar sonucunda öğrenciler derslere daha fazla katılım gösterirler.

HİPERAKTİVİTEYİ JAPON KÜLTÜRÜ İLE YENİN

Biltes Koleji’nden farklı bir deneyim...

Biltes Koleji Kültür Koordinatörü Tomoko Kudo, çocuklarda hiperaktivite sorununu aşmak için Japonya’dan Türkiye’ye gelmiş bir uzman. Etkinlik temelli eğitim uygulaması ise oldukça dikkat çekici...

Biltes Koleji Sadabad Kampüsünde henüz ilkokula adımlarını yeni atan öğrenciler ile sorumluluk alma, sabır eğitimi amaçlı ’suda sümbül çiçeği’ yetiştiriyorlar. Özel saksılarda su içinde yetişen sümbülün her türlü bakımını öğrencilerinin yaptığını belirten Kudo, sümbül soğanının çiçek haline gelişini sabırla, günlük olarak takip eden öğrencilerinin; bu özel deneyimlerde yanlarında bulunmaktan son derece keyif aldığını söylüyor.

Biltes Koleji’nde uygulanan bu çok özel eğitimle ilgili tüm detayları öğrenmek için buraya tıklayın!

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu