Markaların gizli sembolleri

İyi tasarım, bazen bir bulmaca gibi içinde keşfedilmeyi bekleyen gizli anlamlar saklayabilir.

Haberin Devamı

 

Etkili ve iyi logo tasarımının dikkat çekici olması gerektiği tartışma götürmez. Dikkat çekmenin yollarından biri de tüketiciye çözmesi gereken bir bulmaca sunmaktır. Logonun sakladığı gizli mesajın veya yapılan oyunun keşfedilmesi, onu ortaya çıkaran kişinin zihninde logoyu unutulmaz kılar.

 

AMAZON

 

Markaların gizli sembolleri


 
A harfinden Z harfine giden ok işareti hem firmanın a’dan z’ye her şeyi sattığını anlatıyor hem de gülümseme işareti olarak müşteri mutluluğuna odaklanıldığını simgeliyor.

 

 

Haberin Devamı

BACKSPACE

 

Markaların gizli sembolleri


 
Bu logoya bakmak insanda bilgisayarın geri tuşuna basıp yazım hatasını düzeltme hissi uyandırıyor.

 

 

BARCODE

 

Markaların gizli sembolleri


 İçki kadehi oluşturan çizgiler ve koyu kullanılan “bar” kelimesi arasında ilişki kurulmuş.

 

 

BEAT

 

Markaların gizli sembolleri


 
Dayak aracı kemer ve kemerden oluşmuş soru işareti.

 

 

BIPOLAR

 

Haberin Devamı

Markaların gizli sembolleri


 
Belirsiz duygular ve “insanda birbirine karşıt iki aşırı ruh halinin dönüşümlü olarak ortaya çıkması” şeklinde tanımlanan ağır duygusal bipolar rahatsızlığı.

 

 

BIRD

 

Markaların gizli sembolleri


 
Türkçe “kuş” anlamına gelen “bird” kelimesinin “B” harfi aynı zamanda kuş simgesi oluşturuyor.

 

CAFE CLICK

 

Markaların gizli sembolleri


 
Bilgisayar faresi işareti, sıcak kahvenin dumanını oluşturuyor.

 

 

CIRCUS OF MAGAZINES

 

Markaların gizli sembolleri


 
Her tür derginin satıldığı “Dergi Sirki” isimli web sitesi için hazırlanmış logoda sirk çadırı aynı zamanda dergi sayfalarını çağrıştırıyor.

 

 

CITY DIRECT

 

Markaların gizli sembolleri


 
Uçağın etrafındaki siyah alan “C” ve “D” harflerini oluşturuyor.

 

 

ELEFONT

 

Markaların gizli sembolleri


 
Türkçe “fil” anlamına gelen “elephant” kelimesinden alıntı ile oluşturulmuş “elefont” logosunun içinde film hortumu saklanmış. (Tasarım: M1sternoname)

 

 

Haberin Devamı

F*CK!

 

Markaların gizli sembolleri


 
Nazizm ve faşizme karşı tasarlanmış bu logo, İngilizce küfür kelimesini kullanmış.

 

 

FAMILIES

 

Markaların gizli sembolleri


 
Türkçe “aileler” anlamına gelen “families” kelimesinin ortasındaki 3 “i” harfi, anne, baba ve çocuğu temsil ediyor.

 

FEDEX

 

Markaların gizli sembolleri 


E ve X harfleri arasında saklı bir ok işareti var.

 

 

FORMULA 1

 

Markaların gizli sembolleri


 
Logounun ortasındaki boş alan 1 rakamını oluşturuyor.

 

 

HALF

 

Markaların gizli sembolleri 


Türkçe “yarım” anlamına gelen “half” kelimesi yarısından bölünmüş.

 

 

IRON DUCK

 

Markaların gizli sembolleri


 
“Demir Ördek Giyim” şirketinin logosundaki elbise askılığı, ördek şeklinde tasarlanmış

 

 

KILLED PRODUCTIONS

 

Markaların gizli sembolleri


 
“Öldürülmüş Yapımcılık” şirketinin logosundaki “i” harfi, ölü gibi devrilmiş.

 

 

MOSLEEP

 

Markaların gizli sembolleri


 
Uyku zorluğu tedavi kliniği olan Mosleep’in logosundaki “M” harfi yatağı simgeliyor. (Tasarım: Muamer)

 

 

Haberin Devamı

MR. CUTTS
 

 

Markaların gizli sembolleri


Mister Cutts isimli erkek kuaförünün logosundaki makas, aynı zamanda bıyıklı erkek yüzü oluşturuyor.

 

 

NBC

 

Markaların gizli sembolleri


 
TV kanalı NBC’nin logosunda saklı tavuskuşunun sağa çevrili başı, şirketin hep ileri baktığını simgeliyor.

 

 

PENCIL

 

Markaların gizli sembolleri


 
Türkçe “kalem” anlamına gelen “pencil” kelimesinin “i” ve “l” harflerinden kalem oluşmuş.

 

 

SUN MICROSYSTEMS

 

Markaların gizli sembolleri


Sun Microsystems, Oracle tarafından satın alınmadan önce bilgisayar üreten bir şirketti. Firmanın logosu her yönden okunabilen, mükemmel bir ambigram oluşturuyor. Ayrıca logoda tek bir “S” harfi yer almıyor ama “U” ve “N” harflerinin yerleşimi “SUN” kelimesini de veriyor.


 

SUSHI

 

Markaların gizli sembolleri


 
Suşi restoranı için hazırlanmış logoda “H” harfinin uzun kenarları yemek çubukları oluşturuyor.

 

 

 

Haberin Devamı

TOBLERONE

 

 

 

Markaların gizli sembolleri


Çikolata markası Tobleron’un logosundaki dağ görseli içinde saklı bir dans eden ayı var. Logo ayrıca Tobleron’un İsviçre’de üretildiği kasabaya gönderme de yapıyor.

 

 

TOUR DE FRANCE

 

Markaların gizli sembolleri

 


Meşhur bisiklet yarışı “Le Tour de France”ın logosunda “r” harfinde gizli bisiklet sürücüsü var.
 

 

 

TWINS

 

Markaların gizli sembolleri


 
Türkçe “ikiz” anlamına gelen “Twins” kelimesinde “N” harfi aynı zamanda yan yatmış 2 rakamını oluşturuyor.

 

 

UP
 

 

Markaların gizli sembolleri


Türkçe “yukarı” anlamına gelen “up” kelimesi, yukarıyı işaret eden ok işaretinin oluşturduğu “U” harfi ve siyah alanın içinde saklı “P” harfi ile simgelenmiş.

 

 

YOGA AUSTRALIA

 

Markaların gizli sembolleri


 
Yoga okulu “Yoga Australia”nın logosundaki kadının bacak ve kolu arasında, Avustralya kıtasının şekli gizlenmiş.

 

 

 

DÜNYANIN EN ZENGİN İLK 10 REKLAMCISI


Avrupa ve Amerika menkul kıymetler borsalarını denetleyen organlara yapılan kurumsal açıklamalar baz alınarak, Business Insider tarafından dünyanın en yüksek ücreti ödenen reklamcılık holdingi yöneticilerinin listesi hazırlanmış. Bu listeye göre, 2012’de  en yüksek yıllık geliri elde eden ilk 10 yöneticisi şunlar:

 

10. ALFONSO RODE´S CASTAN˜E

 

Markaların gizli sembolleri
 
Geliri: 4,2 milyon dolar
Şirketi: Havas Worldwide
Görevi: Havas Media Global CEO

 

 

9. KEVIN ROBERTS

 

Markaların gizli sembolleri


 
Geliri: 4,5 milyon dolar
Şirketi: Saatchi & Saatchi
Görevi: CEO

 

 

8. ALAN J. HERRICK

 

Markaların gizli sembolleri


 
Geliri: 6 milyon dolar
Şirketi: Sapient
Görevi: CEO

 

 

 

7. MILES S. NADAL 

 

Markaların gizli sembolleri


 

Geliri: 9,3 milyon dolar
Şirketi: MDC Partners
Görevi: CEO

 

 

6. MICHAEL I. ROTH

 

 

Markaların gizli sembolleri


 
Geliri: 9,7 milyon dolar
Şirketi: Interpublic Group
Görevi: CEO

 

 

5. RANDALL J. WEISENBURGER

 

Markaların gizli sembolleri


 
Geliri: 10,6 milyon dolar
Şirketi: Omnicom
Görevi: Mali İşler Başkanı

 

 

4. PAUL RICHARDSON

 

Markaların gizli sembolleri 


Geliri: 12,4 milyon dolar
Şirketi: WPP Group
Görevi: Finans Direktörü

 

 

3. JOHN WREN

 

Markaların gizli sembolleri


 
Geliri: 14,8 milyon dolar
Şirketi: Omnicom
Görevi: CEO

 

 

2. MAURICE LEVY

 

Markaların gizli sembolleri


 
Geliri: 24,4 milyon dolar
Şirketi: Publicis Groupe
Görevi: CEO

 

 

1. MARTIN SORRELL

 

Markaların gizli sembolleri


 
Geliri: 27 milyon dolar
Şirketi: WPP Group
Görevi: CEO

 

 

DJ TİËSTO, ACER’İN REKLAM YÜZÜ OLDU

 

 



 
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

Acer, DJ Tiësto ve kişisel asistanı Vernon'un rol aldıkları yeni reklam kampanyasını geçtiğimiz günlerde tanıttı. Kiefer Sutherland ve Megan Fox'un oynadığı 2012 kampanyalarının devamı olan yeni reklamda, baş roldeki  karakterlerin sınırların ötesini keşfetmek ve kendilerinin farklı bir yönünü ortaya çıkarmak için Acer ürünlerini  nasıl kullandıkları anlatılıyor.

 

Acer Pazarlama Bölümü Başkanı Michael Birkin yeni reklam kampanyasıyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Bizim için reklam, ürünlerimizi, onların kullanıcılar tarafından en sevilen özelliklerini yansıtan güzel bir hikayeyle tamamlamak anlamına geliyor: Acer ürünleri onların yeni deneyimler yaşamalarını sağlıyor. Geçen yılki kampanyamızdan sonra, doğru yolda olduğumuzu  gördük  ve reklam kampanyalarımızda kullandığımız hikayeleri daha da geliştirmek istedik. Bu kez bir adım daha ileri giderek insanlara ‘sınırlarının ötesini keşfetmeleri’ konusunda cesaret veren ve bizimle etkileşime geçmeleri için yeni yollar sağlayan bir hikayede başrolü Aspire P3'e verdik.”

 

 

 

Yazarın son yazıları

 

#12 Mayıs 2013Tasarımda en umulmadık hatalar
#8   Mayıs 2013Coca-cola “Muhammed”i kampanya dışı tuttu
#5   Mayıs 2013Markaların isimleri nereden geliyor?
#1   Mayıs 2013  En radikal logo değişimleri
#28 Nisan 2013 Kadınlara özel tasarlanmış en saçma ürünler
#24 Nisan 2013 Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız



YAZARIN TÜM YAZILARI İÇİN >>

 

 

Yazarın Tüm Yazıları