Melike Çalkap

197 yıllık okula yeni nesil tanıtım

20 Temmuz 2024

1827 yılında kurulan yani 197 yaşında olan Cerrahpaşa Tıp Fakültesi üniversite tercih dönemi için çektiği tanıtım filmiyle, yeni nesle sesleniyor. Bir öğrencinin Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde geçireceği 6 yıllık eğitim sürecini anlatan filmin, çekiminden kurgu aşamasına kadar tüm süreçleri üniversite bünyesinde hazırlandı. Filmin yürütücülüğünü üstlenen İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Kurumsal İletişim Direktörlüğü Sorumlusu Dr. Hasan Yaman, sosyal medyanın da etkisiyle çok hızlı değişen görseller çağına girildiğine dikkat çekerek filmi şöyle anlattı:

6 YILI 2 DAKİKAYA SIĞDIRDIK
“90’lı yıllardan kalma çekim teknikleri var ve bunlar hala birçok tanıtım filminde kullanılıyor. Ancak hem zaman hem de nesil değişti. Artık uzun uzun anlatılan içerikler, kimsenin özellikle de bu yıl üniversite tercihi yapacak gençlerin ilgisini çekmiyor. Filmdeki temel amacımız hem öğrencilerin ilgisini çekmek hem de okula geldiklerinde nelerle karşılaşacaklarını göstermekti. Bunu kısa sürede ama etkili şekilde anlatmak istedik. Kullandığımız çekim tekniği de normalde Türkiye’de kullanılan bir yöntem değil. Özellikle daha önce hiçbir üniversitenin bu teknikle bir tanıtım filmi çekmediğini söyleyebilirim. Filmde bir öğrencinin fakülte kapısından içeri girdikten sonra 6 yıl boyunca geçireceği süreçler var. Öğrenci önce derslere, sonra laboratuvara ve ardından ameliyathaneye giriyor. Ayrıca üniversitenin sosyal alanlarını kullanıyor ve en nihayetinde mezun oluyor. Yani filmimizde 6 yıl süren tıp eğitimini 1 dakika 59 saniyeye sığdırdık.

ÇEKİMLER 62 GÜN SÜRDÜ
Üniversitenin kurumsal iletişim direktörlüğünden 5 kişi bu tanıtım filminin her aşamasında görev aldı. Baştan sona tamamen üniversitenin imkanlarıyla çekilen bir film oldu. Dışarıdan hiçbir şekilde destek almadık. Çekimler 62 gün sürdü ve bunun için 36 farklı mekân kullanıldı. Filmde toplam 110 plan var ve sahneler Cerrahpaşa’nın hem tarihi yerleşkesinde hem de Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Prof. Dr. Murat Dilmener Hastanesi’nde çekildi. Ayrıca 167 kişi de filmde figüranlık yaptı. Başrolde tüm alanları bize gösteren öğrencimiz, üniversitemizin radyo ve televizyon bölümünden bu yıl mezun olacak Ege Kılıç var. Sahnelerde görünen diğer kişilerse hem öğrenciler hem de kurumsal iletişim direktörlüğünde görev yapan arkadaşlarımız.

KAMERAYI OYUNCUNUN SIRTINA BAĞLADIK

Yazının Devamını Oku

Güneş arabasını test ettik... Hem güvenli hem çevreci

19 Temmuz 2024

İTÜ’nün 2004 yılında kurulan ‘ZES Güneş Arabası Takımı’ şimdiye kadar 10 güneş arabası 2 de otonom araç üretti. 40 kişilik takımın son aracı olan ‘ARIBA ZES XE’, 2022’de Belçika’da düzenlenen ve güneş arabalarının Avrupa şampiyonası olarak tanımlanan iLumen European Solar Challenge yarışmasında 3’üncü olmuştu. Ekip, geçtiğimiz yıl da Avustralya’da düzenlenen Bridgestone World Solar Challenge’da Türkiye’yi temsil eden tek takım olmayı başardı. Hürriyet muhabiri Melike Çalkap ARIBA ZES XE’de direksiyona geçti ve test sürüşü gerçekleştirdi: “ARIBA ZES XE’nin şoför koltuğuna geçtim. Ekip, aracı ilk kez bir gazetecinin kullanacağını söylediğinde de heyecanım iki katına çıktı. Üretildiği yıl olan 2021’den bugüne kadar 3 kıtada 24’ten fazla ödül alan ARIBA ZES XE ile test sürüşüne başlamadan önce güvenlik önlemlerimi aldım. Emniyet kemerini ve kaskı takarak aracın direksiyonuna geçtim.



F1’İ ANDIRIYOR

Yere yakınlığı ve dış görünüşüyle F1 araçlarını andıran ‘ARIBA ZES XE’de sadece bir adet fren pedalı bulunuyordu. Aracı hareket ettirmek için ayağımı yerdeki fren pedalından çektim ve direksiyona sabitlenen gaz kolunu hareket ettirdim. Büyük emeklerle hazırlanan ve sürekli geliştirilen bu araçta çok dikkatli olmam gerektiğinin farkındaydım. Araç, verdiğim enerjiyle yavaşça hareket etmeye başladı. Direksiyon oldukça hafifti. Bu biraz şaşırttı çünkü direksiyonun takılıp çıkarılabilir yapısı itibarıyla kullanım sırasında fazladan güç harcayabileceğimi düşünmüştüm.

SAATTE 110 KM HIZ

Yazının Devamını Oku

Çifte şampiyonlar

18 Temmuz 2024

Bu yıl 8-9 Haziran’da düzenlenen YKS’nin sonuçları 16 Temmuz’da açıklandı. 2 milyon 918 bin 362 adayın katıldığı sınavda Türkiye genelinde 9 kişi kendi alanlarındaki tüm soruları doğru yanıtlayarak şampiyon oldu. Bu şampiyonlardan biri de Alan Yeterlilik Testi (AYT) eşit ağırlık alanında tüm soruları doğru yanıtlayan Berra Kuruş oldu. Galatasaray Lisesi’ni bitiren Berra Kuruş’un okul arkadaşları Muhammed Ömer Ensarioğlu ile Kevser Gül Demir de aynı alanda ikinci ve üçüncü oldular. Berra, Muhammed Ömer ve Kevser Galatasaray Lisesi’ne girdikleri yıl olan 2019’da da LGS merkezi sınavında tüm soruları doğru yanıtlayarak isimlerini şampiyonlar listesine yazdırmışlardı. Sınavda dereceye giren öğrencilerin büyük bir başarı sergilediğini dile getiren okul müdürü Prof. Dr. Mustafa Reşat Dabak, “İstikrarlı olarak ders çalışan, disiplini elden bırakmayan, kendilerine sunulan imkanlardan faydalanan öğrencilerimizin başarısı hepimizi gururlandırdı. Zekanın, düzenli çalışmayla birleşmesiyle başarının gelmesi kaçınılmaz” dedi.

ŞAMPİYON OLDUĞUMU HAYAL EDİYORDUM
Annesi ve babası sosyal bilgiler öğretmeni olan ve sınava hazırlık sürecini LGS’ye hazırlanan kardeşiyle dayanışma içinde tamamlayan Berra Kuruş, YKS’de birinci olmayı hedeflemediğini dile getirerek şöyle konuştu:
“Şampiyon olmayı hedeflemesem de ara sıra kendimi bu şekilde hayal ettiğim oluyordu. Sınava psikolojik olarak hazır girdim ve zamanımı iyi yönettim. LGS ve YKS sürecinde hep düzenli çalışan biri oldum. Hazırlık sürecinde performansımı zamanla artırarak ilerledim. Özellikle bu yıl AYT’deki matematik kısmı çok zorlayıcıydı. Sınavın ortasında dağıldığım bir an oldu ama sonra hemen toparladım. Sınavda sakin kalabilmek bu nedenle çok önemli. Boğaziçi, Sabancı ya da Koç Üniversitesi’nde ekonomi bölümünde okumayı istiyorum. Sonuçlar açıklandığında ailem de çok sevindi, onlar için çok büyük bir gurur olduğunu dile getirdiler. Bir erkek kardeşim var o da bu yıl LGS’ye hazırlandı. Evde yoğun bir şekilde ders çalışan birinin daha olması ikimize de fayda sağladı. Bu süreçte birbirimize çok destek olduk. Kardeşim Selim Efe de LGS’de yüzde 0,29’luk dilime girdi."

AİLEM HEP DESTEKLEDİ
Muhammed Ömer Ensarioğlu da AYT eşit ağırlık Türkiye ikincisi oldu. Sınav sonuçlarının açıklanmasını sabaha kadar heyecanla bekleyen Ensarioğlu, şunları söyledi:

Yazının Devamını Oku

YKS sonuçları açıklandı: 5 şehirden 9 şampiyon

17 Temmuz 2024

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 8-9 Haziran tarihlerinde düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) sonuçları dün açıklandı. 3 milyon 120 bin 878 adayın başvurduğu sınavda bu yıl İstanbul, Ankara, Mersin, Elazığ ve Rize’den tüm soruları doğru cevaplayarak 500 tam puan almayı başaran toplam 9 birinci var.

Sınav sonuçların açıklanmasıyla milyonlarca aday, emeklerinin karşılığıyla yüzleşti. O adaylardan 9’u milyonlarca kişiyi geride bırakarak şampiyon oldu. Başarılarının sırrının ‘düzenli çalışmak’ olduğunu dile getiren birinciler, şunları söyledi:

HEM LGS HEM YKS BİRİNCİSİ

Berra Kuruş (AYT eşit ağırlık birincisi-Galatasaray Lisesi): 2019 yılında düzenlenen Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavda da tam puan yaparak birinci olmuştum. Bu yıl düzenlenen YKS’nin eşit ağırlık alanında tüm soruları doğru yanıtladım. Açıkçası birinci olmak gibi bir hedefim yoktu ancak kendimi YKS’de de şampiyon olarak ara sıra hayal ediyordum. LGS ve YKS sürecinde hep düzenli çalışan biri oldum. Boğaziçi, Sabancı ya da Koç Üniversitesi’nde ekonomi okumak istiyorum. Bir erkek kardeşim var o da bu yıl LGS’ye hazırlandı. İkimiz içinde sınav senesiydi. Evde yoğun bir şekilde ders çalışan birinin daha olması ikimize de fayda sağladı. Bu süreçte birbirimize çok destek olduk. Kardeşim Selim Efe de LGS’de yüzde 0,29’luk dilime girdi.


Depreme Malatya’da yakalanan Arda, ailesiyle Elazığ’a taşınmış.

DEPREMZEDE ARDA EN ZORU BAŞARDI

Yazının Devamını Oku

Galatasaray İlkokulu kurası çekildi: 9 bin 938 adaydan 50’sinin yüzü güldü

15 Temmuz 2024

Galatasaray Lisesi’nde piyango yöntemiyle düzenlenen kuraya İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Cüneyt Kamacı, Beyoğlu 40’ıncı Noteri Vekili Vural Şen, Galatasaray Lisesi Müdür Yardımcısı Selma Zoralioğlu ve Galatasaray İlkokulu Müdürü Ferda Önengüt Yapar da katıldı. Veli ve öğrencilerin alınmadığı çekiliş, internet üzerinden canlı olarak yayınlandı. Kura çekimi sırasında 4 küreden düşen üzerinde 0’dan 9’a kadar rakamların yazılı olduğu topların oluşturduğu 4 basamaklı sayılar kazanan öğrencileri belirledi.

Kurada kazanıp 17 Temmuz saat 16.00’ya kadar kayıt beyanında bulunmayanların kayıt hakkı düşecek. Böylece 50 kişilik kontenjanın dolmaması halinde 19 Temmuz Cuma günü yeniden kura çekilişi yapılacak.

GELENEK İÇİN BİR ÇOCUK DAHA YAPAR...

Galatasaray İlkokulu’nun kurası internet üzerinden canlı yayınlanmasına rağmen bazı veliler Galatasaray Lisesi’nde düzenlenen çekiliş için okula geldi.

- Mustafa Güven: Kızım Defne için Galatasaray İlkokulu’na kayıt yaptırmak istedik. Kuranın canlı yayını sonuna kadar takip ettik ancak bize çıkmadı. Kura yayınını okulun yanında takip edersek belki şans yüzümüze güler diye düşünmüştük.

- Zehra Güven: Numaramıza yakın rakamlar çıktığında heyecanlandık. ‘Acaba olur mu’ diye bekledik. Bazı anlarda çok yaklaştığımızı hissettik fakat kısmet olmadı.

- Aylin Işıkman: Kızım Seren için başvurduk. Okulun çevresinden kura bitimine kadar ayrılmadık. Heyecanla bekledik ancak olmadı.

Yazının Devamını Oku

Galatasaray İlkokulu kurası çekildi... 9 bin 938 adaydan 50’sinin yüzü güldü

14 Temmuz 2024

Piyango yöntemiyle düzenlenen kuraya İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Cüneyt Kamacı, Beyoğlu 40’ıncı Noteri Vekili Vural Şen, Galatasaray Lisesi Müdür Yardımcısı Selma Zoralioğlu ve Galatasaray İlkokulu Müdürü Ferda Önengüt Yapar da katıldı. Veli ve öğrencilerin alınmadığı çekiliş, internet üzerinden canlı olarak yayınlandı. Kura çekimi sırasında 4 küreden düşen üzerinde 0’dan 9’a kadar rakamların yazılı olduğu topların oluşturduğu 4 basamaklı sayılar kazanan öğrencileri belirledi. Galatasaray İlkokul Müdürü Ferda Önengüt Yapar, kura çekilişi başlamadan önce yaptığı konuşmada, “2024-2025 eğitim öğretim yılında Galatasaray İlkokulu’nda okumaya hak kazanacak 50 öğrenciyi belirlemek için toplandık. Tüm adaylara başarılar diliyorum” dedi.Piyango yöntemiyle düzenlenen kuraya İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Cüneyt Kamacı, Beyoğlu 40’ıncı Noteri Vekili Vural Şen, Galatasaray Lisesi Müdür Yardımcısı Selma Zoralioğlu ve Galatasaray İlkokulu Müdürü Ferda Önengüt Yapar da katıldı. Veli ve öğrencilerin alınmadığı çekiliş, internet üzerinden canlı olarak yayınlandı. Kura çekimi sırasında 4 küreden düşen üzerinde 0’dan 9’a kadar rakamların yazılı olduğu topların oluşturduğu 4 basamaklı sayılar kazanan öğrencileri belirledi. Galatasaray İlkokul Müdürü Ferda Önengüt Yapar, kura çekilişi başlamadan önce yaptığı konuşmada, “2024-2025 eğitim öğretim yılında Galatasaray İlkokulu’nda okumaya hak kazanacak 50 öğrenciyi belirlemek için toplandık. Tüm adaylara başarılar diliyorum” dedi.

10 KEZ TEKRARLANDI
Kurada kullanılan 4 kürede aynı özelliğe sahip 0’dan 9’a kadar 10’ar top yer aldı. Kura kurallarına göre binler, yüzler, onlar ve birler basamağına ait 4 küreden tek seferde 4 topun aynı anda düşmesi gerekiyor. Hanelerden birinde ya da birkaçında topun düşmemesi halinde görevliler düşen eksik topları komisyona göstermiyor, topu düşmeyen görevliyse komisyonu uyarıyor. Bu durumda belirlenen adayın rakamı için çekiliş tekrar ediliyor. Ayrıca bu yıl düzenlenen kurada çekiliş öncesi noter vekili tarafından toplar tek tek kontrol edilerek canlı yayında komisyona gösterildi. Kurada 9, 12, 14, 25, 29, 46, 47’nci adayların belirlenmesi sırasında bazı kürelerden top düşmedi. Öte yandan 9’uncu aday belirlenirken bu durum 2, 14’üncü aday da ise 3 kez yaşandı. Ayrıca 48’inci adayın belirlenmesi sırasında binler basamağındaki rakamlardan sorumlu olan görevli, topu kameraya göstermek üzere eline aldığı anda onu yere düşürdü. Ardından hızlıca yere düşen top görevli tarafından yerden alınarak komisyona gösterildi. Komisyonun alınan toptaki rakamı kabul etmesi üzerinde 48’inci adayda çekiliş tekrar etmedi. 

KAYIT BEYANI ZORUNLU
Kazananlar listesinin kura gününde www.gsl.gsu.edu.tr ve www.gsi.gsu.edu.tr adresindeki web sitelerinden yayınlanacağı belirtildi. Ayrıca kazanan öğrencilerin velilerinin aynı gün saat 16.00’da toplantıya çağırılacağı ve katılımın zorunlu olmadığı bu toplantı sonrasında gelemeyenlere telefonla ön kayıt için istenen belgeler hakkında bilgi verileceği kaydedildi. Kura sonucunda kayıt hakkı kazanan öğrencilerin velileri 15-16 ve 17 Temmuz tarihlerinde kayıt beyanında bulunacak. Kazananların ön kayda gelerek kayıt beyanında bulunmaları zorunlu. 17 Temmuz saat 16.00’ya kadar kayıt beyanında bulunmayanların kayıt hakkı düşecek. Böylece 50 kişilik kontenjanın dolmaması halinde 19 Temmuz Cuma günü saat 11.00’da aynı sistemle yeniden kura çekilişi yapılacak.

KAZANAN NUMARALAR
5392 5302 9117 8955 0753

Yazının Devamını Oku

Arama kurtarma aracı ‘Umay’ NATO jürisinden tam not aldı

12 Temmuz 2024

İTÜ Rake takımı, 2019 yılından beri arama kurtarma çalışmaları için araç üretiyor. Bu zamana kadar Hope, Bumbble Bee ve DEV adındaki üç farklı arama kurtarma aracıyla yarışmalara katılan ve önemli dereceler elde eden takım, 24-28 Haziran’da Almanya’nın Trier şehrinde düzenlenen yarışmada da diğer takımlar arasında öne çıkmayı başardı. The European Land Robot Trial Yarışması için Türk mitolojisinde ‘kurtaran ana’ anlamına gelen ‘Umay’ isimli aracı tasarlayan takım, 33 kişiden oluşuyor. 2006 yılından beri düzenlenen yarışmada ilk kez ülkemizi temsil eden takım, yarıştıkları ‘arama kurtarma’ kategorisinde hem üniversitelerden hem de uluslararası şirketlerden oluşan 8 ekip arasında 5’inci oldu. Takım kaptanı Tunacan Taplı, yarışmada Almanya, Finlandiya, Kanada, Amerika, Polonya ve İtalya’dan katılan rakiplerinin olduğunu dile getirerek şöyle konuştu:MAHSUR KALAN BİR YARALIYI ARADIK
“Yarışmada arama kurtarmayla birlikte bomba imha, harita modelleme ve otonom araç olmak üzere toplam 4 kategori vardı. Bu dört kategoride toplam 17 takım yarıştı. Bizim yarıştığımız arama kurtarma kategorisinde de toplam 8 takım bulunuyordu. Bu 8 takım arasında 5’inci olduk. Yarışmada çatışma altında, arabaların, çöp kutularının olduğu bir mahallede mahsur kalan yaralı bir insanı aradık. Alanın bilmediğimiz bir noktasında 1.70 boyunda ve 80 kilogram ağırlığında bir insan modeli vardı. Yarışmada bizden o modeli alıp güvenli alana götürmemiz istendi. Bu görevi Umay’la başardık.

ZİYARETÇİLERİN YÜZDE 90’I ASKERDİ
Bulmamızı istedikleri modelin üstünde bir kanca vardı. Diğer ekipler görev modeli araçlarında bulunan robot kollarla sürükleyerek kurtardı. Ancak biz daha gerçekçi bir tasarım yapmıştık. Aracımızda bulunan sedye benzeri bir yapı modeli bulduğunda aşağı kayıyor ve onu üstünde bulunan robot koluyla sedyeye çekiyordu. Ardından sedye, aracın üstüne çıkıyor ve yaralı bu sayede yerde sürüklenmeden güvenli bölgeye taşınabiliyordu. Diğer yandan yarışma Avrupa Birliği’nin savunma sanayi alanına yönelik yapıldığı için katılan ziyaretçilerin yüzde 90’ı askerdi. Askerler, savaş alanlarında ve afet bölgelerinde yarışmadaki araçların nasıl kullanılabileceğini inceliyor. Özetle yarışma, katılımcıların kendini deneyebilmesine, ziyaretçilerin de savunma sanayi alanında kullanılabilecek araçları gözlemlemesine fırsatı sunuyor.

SAVAŞ ALANINDA KULLANILABİLİR
Yarışmadayken yanımıza Almanya ordusundan sivil bir asker geldi. Görevinin ise bu tarz yarışmalara katılıp Almanya ordusuna dahil edilebilecek araç tasarımlarını incelemek olduğunu söyledi. Bu nedenle genel olarak yarışmada, fikirlerin ne kadar uygulanabilir olduğuna bakıldığını söylemek mümkün. ‘Umay’ın sedye mekanizması büyük fark yarattı çünkü diğer araçlarda böyle bir eklenti yoktu. Hem jürinin hem de ziyaretçilerin hakkımızdaki yorumları çok olumluydu. Özellikle savaş alanında görev almış askerler, aracımızın diğerlerine kıyasla daha kullanılabilir olduğunu söyledi.

TÜRK BAYRAĞINI İLK KEZ BİZ AÇTIK

Yazının Devamını Oku

Öğrenciler gitti ustalar geldi

11 Temmuz 2024

Akademik takvimin tamamlanmasıyla Türkiye genelinde birçok öğrenci, öğrenim gördüğü şehirden ayrılarak memleketine dönmeye başladı. İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü de Temmuz başından itibaren İstanbul’daki 35 yurdun 10’unda çalışma başlattı. Her yıl yurtlarda düzenli olarak bakım, onarım ve tadilat işlemlerinin yapıldığını dile getiren İstanbul Gençlik ve Spor Müdürü Muhittin Özbay, yürütülen çalışmaları Hürriyet’e şöyle anlattı:ASANSÖRLERE UYARI LEVHALARI
“Öğrencilerimizin yaşam standartlarını artırmak amacıyla toplamda 28 bin kapasiteye sahip olan 10 yurdumuzda tadilat çalışmalarını başlattık. Bu çalışmalarda bina mantolama, çatı onarım, iç ve dış cephelerde boya badana ve sıhhi tesisat işlemleri yapılıyor. Bununla birlikte asansörlerimiz de bakım onarım çalışmaları kapsamında yer alıyor. Asansörlere akım düşüklüğüne karşı regülatör, elektrik kesintilerine karşı da akü sistemleri yerleştiriyoruz. Bunların yanı sıra asansör kullanımı hakkında bilgi notlarının yer aldığı uyarı levhaları hazırlıyoruz. Yurtlarda yaptığımız bu çalışmalar daha çok restorasyona yönelik. Bu binaların deprem güçlendirmeleri 2003, 2010 yıllarında yapılmıştı. Bununla birlikte dönemsel olarak yurtlardan depreme dayanıklılıklarıyla ilgili raporlar alıyoruz. Aldığımız raporlar doğrultusunda deprem güçlendirme çalışmaları için ayrıca bir takvim belirleniyor.NÖBETÇİ YURTLAR DEVREDE
Çalışmalar kapsamında Fatih’teki Vezneciler Kız Öğrenci Yurdu’na bir ‘kış bahçesi’ kuruyoruz. 250 metrekarelik bir alana yapılan kış bahçesinde, öğrencilerimizin çok daha rahat ve konforlu bir şekilde ders çalışabilecekleri bir yer hazırlıyoruz. Bu 10 yurdun dışındaki diğer yurtlarda da rutin hazırlık işlemlerini tamamlamaya çalışıyoruz. Çalışmaların başladığı bu yurtlarda yazın da kalan öğrencilerimiz için de nöbetçi yurtlarımız bulunuyor. İl genelinde yaklaşık 60 bin öğrencimizin konakladığı yurtlardaki çalışmaların 10 Eylül itibarıyla sona ermesini planlıyoruz.”

‘ONLAR BİZİM GELECEĞİMİZ’
Tadilat işlemlerinin yapıldığı Vezneciler, Fatih Kız Öğrenci ve Fatih Sultan Mehmet Erkek Öğrenci Yurtlarını ziyaret ettik. Vezneciler’deki 71 yıllık binada mantolama, boyama ve kalorifer bakımları yapılırken, Fatih’te de sıhhi tesisat işlemleri gerçekleştiriliyor. Fatih Sultan Mehmet Erkek Öğrenci Yurdu 6 blokluk bir kampüsten oluşuyor. 4 bin 314 kişilik bu yurdun tüm bloklarında boya badana işlemleri yapılıyor. Ayrıca çatı onarımı ile yangın merdivenlerinin giriş kapılarının yenilenmesi de gerçekleştiriliyor. Yurdun bahçesindeki 320 metrelik yol da düzeltiliyor. Ustalar, eylül döneminde ikinci evlerine yerleşecek öğrenciler için ‘onlar bizim geleceğimiz’ diyerek çalışıyor.

ÇALIŞMALARIN YAPILDIĞI YURTLAR
1) Edirnekapı Yurdu

Yazının Devamını Oku

Mezuniyete renk geldi

10 Temmuz 2024

Mezuniyet denildiğinde akla gelen ilk görüntü kep ve cübbe olur. Özellikle de düzenlenen törenlerin sonunda keplerin gökyüzüyle buluştuğu o büyülü an, vazgeçilmez mezuniyet geleneklerinin arasında yer alır. Ancak kepler havadan yere düşerken bazen karışıklıklar yaşanabiliyor. Yeni mezun öğrencinin havaya fırlattığı keple yakaladığı kep aynı olmayabiliyor. İşte bu yüzden bu yıl yeni bir uygulama görülmeye başlandı. Kepini kaybetmek istemeyen mezunlar, onu diğerlerinden ayıracak şekilde tasarımlarla donattı. Kepler, popüler dizi ve animasyon filmlerindeki replikler ya da özel mesaj ya da görüntülerle süslendi.  Düzenlenen törenlerinin ardından sosyal medyada da paylaşılan kep tasarımları binlerce kişi tarafından beğenildi. Özellikle İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencileri, ünlü animasyon dizisi ‘Powerpuff Girls’ tasarımlarıyla sosyal medyanın en çok konuşulan mezunlarından oldu. Dizinin baş karakterleri Buttercup, Blossom ve Bubbles’ı keplerine resmeden öğrencilerden Behiye Meltem Büyük, şunları söyledi:



‘POWERPUFF GIRLS’ MEZUN OLDU“Eğitim süremiz boyunca birçok geceyi uykusuz geçirdik. Verdiğimiz onca emeğin sonunda da mezun olduğumuz için arkadaşlarımla birlikte bir kahraman olduğumuzu düşündük ve bir karakter çizelim dedik. Üç kız bir araya gelerek ‘Powerpuff Girls’ karakterlerini kendimize uyarlayarak çizdik. Çizimimizde onların da kepi ve cübbesi var. Yani Powerpuff Girls’ karakterlerini de mezun ettik. Ayrıca üçü de uykusuz gözüküyor ve ellerinde bitirme projelerimizi tutuyor. Karakterleri kendimize göre seçtik. Ben saç rengimden ve en sevdiğim rengin pembe olmasından dolayı Blossom oldum ve kepime onu çizdim. İnsanlar bu tasarımlarımıza sosyal medya üzerinden çok fazla yorum yaptı. Genel olarak keplerimiz çok beğenildi. Hazırladığımız bu kepleri çerçeveletip saklamayı düşünüyoruz.”

UZUN VE ZORLU BİR YOLCUKTUYıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Mezunu Eren Sarıtaş da düzenlenen törende taktığı kepinde ‘The Office’ dizisinden bir repliğe yer verdi. Sarıtaş, tasarımını şöyle anlattı: “Üniversiteye başladığım ilk yıl mezuniyetlerde bu tarz farklı kep tasarımları yapıldığını görmüş ve telefonuma fotoğrafını kaydetmiştim. Mezuniyet törenimin yapılacağı hafta ise bunu hatırladım ve kendime özgü bir tasarım yapmak için işe koyuldum. Aslında bu yıl Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) mezuniyetlerindeki gibi biz de pankart hazırlamak istedik ancak arkadaşlarım buna pek heveslenmedi. O nedenle bireysel olarak keplerimize farklı tasarımlar yaptık. Kepimde ‘The Office’ dizinin bir repliğine yer verdim. İngilizce yazdığım replikte ‘It was long and hard’ yani ‘Uzun ve zordu’ yazıyor. Bölümü bitirmek benim için gerçekten uzun ve zorlu bir yolculuktu.”
‘OĞLAN DAYIYA, KIZ HALAYA ÇEKER’İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) moleküler biyoloji ve genetik bölümü mezunları da kendi alanlarını yansıtan renkli tasarımlar yaptı. O tasarımlardan birinin sahibi olan Emre Kara, “Mezuniyet öncesi arkadaşlarımla Türkiye’de moleküler biyoloji ve genetik alanının yanlış anlaşıldığını konuştuk. Mezuniyetimizde de buna mizahi bir gönderme yapmak istedim. Toplumumuzda ‘oğlan dayıya, kız halaya çeker’ diye bir söylem var. Bu, genetiğin yanlış anlaşıldığının bir göstergesi. Ben de kepime bunu yazdım. Diğer yandan önceki yıllarda düzenlenen törenlerde bu kadar çok tasarımlı kepler yoktu, bu yıl bir artış olduğunu gözlemledim” dedi. Bölümün bir diğer mezunu Deniz Yıldız ise, “Tasarımımda DNA’nın ayrılmasından yola çıkarak kepime ‘şimdi ayrılma zamanı’ cümlesini yazdım. Ayrıca yanına da bir DNA görseli yerleştirdim. Bu tasarımlarla mezuniyetimize dair güzel bir anı bırakmış oluyoruz. Ayrıca bunların bize özgü olması da onları daha da özel kılıyor. Kepimi kaybolmasın diye pek yükseğe fırlatmadım ve sonrasında hemen peşinden koştum” diye konuştu.

‘TÖRENE RENK KATTIK’

Yazının Devamını Oku

Pertevniyal yuvaya dönüyor

9 Temmuz 2024

Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin ardından İstanbul Valiliği tarafından verilen kararla, geçtiğimiz yıl 93 okul ve eğitim kurumu güçlendirme çalışmaları için boşaltılmıştı. Bu doğrultuda öğrenciler deprem açısından güvenli bulunan okullara nakledilmişti. Deprem riski taşıyan 93 okuldan biri olan 152 yaşındaki Pertevniyal Lisesi’nin bazı binalarında başlayan güçlendirme çalışmaları sona erdi. Çalışmalar, okulun hafızalara kazınan ön cephedeki binasında değil, iç kısımda bulunan B blok, spor ve konferans salonu alanlarında gerçekleştirildi. 2023 yılının ilk döneminden bu yana eğitime Şehremini Anadolu Lisesi’nde devam eden okulun 750 öğrencisi, 2024-2025 eğitim öğretim yılında kendi okullarına dönecek.

KAMPÜS ÖĞRENCİLER İÇİN HAZIRLANIYOR
Güçlendirme işlemlerinin tamamlanmasıyla öğrencilerinin yeniden yuvalarına döneceklerini dile getiren Pertevniyal Lisesi Müdürü Şeref Koç, tamamlanan çalışma sürecini Hürriyet’e şöyle anlattı:
“Şehremini Anadolu Lisesi’nde geçirdiğimiz 1 buçuk yıllık eğitim sürecini her iki kurum için de en az zararla atlatmaya çalıştık. 4 Temmuz itibarıyla Pertevniyal Lisesi’ndeki çalışmalar sona erdi ve okulumuza döndük. İlk etapta B blok ve spor salonu için güçlendirme kararı verilmişti. Ancak biz buna konferans salonumuzu da dahil ettik. A ve C blokta da şu an boya badana işlemleri ve birtakım yenilikler yapılıyor. Aslında tüm kampüs yeni eğitim öğretim yılında öğrencilerini karşılayacak şekilde hazırlanıyor.

 

DEPREME KARŞI B BLOK HAZIR

Yazının Devamını Oku

Şampiyonlar buluşması

7 Temmuz 2024

Türkiye genelindeki 352 şampiyondan 77’si İstanbul’daki okullardan çıkmıştı. Bu öğrencilerden 60’ı düzenlenen programda yerini aldı. Etkinlikte konuşan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür şunları söyledi:

GELECEĞİ PLANLAYACAKLAR

“Sevgili gençler, ülkemizde ulusal bir sınav yapıldı ve bu sınavda siz tüm soruları doğru yanıtladınız. Bu gerçekten büyük bir başarı. Bunu devam ettirmek için sürekli olarak azim ve çalışma içinde olmanız gerekiyor. Şimdi hayatınızda yeni bir sayfa açıyorsunuz. Diğer yandan anne ve babalara da seslenmek istiyorum. Çocuklarımızın değeri cevap seçeneklerini doğru işaretlemeleriyle ölçülemez. Çocuklarımızın bunun çok ötesinde farklı beceri ve yetkinlikleri var. Bizim görevimiz tüm çocuklarımızın yeteneği ve ilgisi doğrusunda onları yarınlara taşımak. Ayrıca yaşadığımız 21’inci yüzyılda sadece bilgiye sahip olmak yeterli değil. Bu dijital çağda bugünü değil yarını da planlayan gençlere ihtiyacımız var. Bu noktada öğrencilerimizin büyük bir yetkinliği ve potansiyeli bulunuyor. Alacakları eğitimlerle ülkemizi geleceğe onlar taşıyacak.” 

Yazının Devamını Oku

60 şampiyon bir araya geldi

6 Temmuz 2024

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, LGS kapsamındaki merkezi sınavda şampiyon olan öğrencilerin başarısını kutlamak amacıyla İstanbul Çapa Fen Lisesi’nde bir program düzenledi. Türkiye genelindeki 352 şampiyondan 77’si İstanbul’daki okullardan çıkmıştı. Bu öğrencilerden 60’ı düzenlenen programda yerini aldı.

ÜLKEMİZİ GELECEĞE TAŞIYACAKLAR
Etkinlikte konuşan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür, şunları söyledi: “Sevgili gençler, ülkemizde ulusal bir sınav yapıldı ve bu sınavda siz tüm soruları doğru yanıtladınız. Bu gerçekten büyük bir başarı. Bunu devam ettirmek için sürekli olarak azim ve çalışma içinde olmanız gerekiyor. Şimdi hayatınızda yeni bir sayfa açıyorsunuz. Diğer yandan anne ve babalara da seslenmek istiyorum. Çocuklarımızın değeri cevap seçeneklerini doğru işaretlemeleriyle ölçülemez. Çocuklarımızın bunun çok ötesinde farklı beceri ve yetkinlikleri var. Bizim görevimiz tüm çocuklarımızın yeteneği ve ilgisi doğrusunda onları yarınlara taşımak. Ayrıca yaşadığımız 21’inci yüzyılda sadece bilgiye sahip olmak yeterli değil. Bu dijital çağda bugünü değil yarını da planlayan gençlere ihtiyacımız var. Bu noktada öğrencilerimizin büyük bir yetkinliği ve potansiyeli bulunuyor. Alacakları eğitimlerle ülkemizi geleceğe onlar taşıyacak.”

‘ÇALIŞMA PROGRAMLARINA UYDUM’
İstanbul’daki şampiyonlar başarı sırlarını şöyle anlattı:


Umurcem Temel: İlk dönem çok yoğun bir çalışma tempom yoktu ama ikinci dönem biraz daha fazla ağırlık vermeye başladım ve günde yaklaşık 200 soru çözdüm. Bu süreçte sosyal hayatımı da sürdürdüm. Hedefim ailemi gururlandıracak iyi bir sonuç elde etmekti. Şampiyon olmayı beklemiyordum. İstanbul Erkek, Galatasaray ya da Kabataş Erkek Lisesi’ne gitmeyi planlıyorum.

İsmail Furkan Özkan:

Yazının Devamını Oku

Budala çocuk nasıl yetiştirilir?

3 Temmuz 2024

Toplumdaki bazı anne babaların farkında olmadan çocuklarının gelişimini olumsuz yönde etkilediklerini dile getiren TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yapay Zekâ Mühendisliği Bölümü Bilim ve Felsefe Koordinatörü Dr. Anooshirvan Miandji, ebeveynlerin bu tutumlarının çocuklarını ‘budala’ bir birey haline getirebileceğini söyledi. Dr. Miandji, ebeveynlerin hatalı çocuk yetiştirme süreciyle ilgili, “Kimi zaman aşırı korumacı tavırlar, kimi zaman ise çocuğun her istediğini yaparak onu mutlu etmeye çalışmak olumsuz sonuçlara yol açıyor. Oysaki bu yaklaşımlar, çocukların sorumluluk bilinci geliştirmesini, eleştiriye açık olmasını ve sosyal beceriler kazanmasını engelliyor” dedi.

SORGULAMAYAN BEYİN KÜÇÜLÜR
Hangi yanlış tutumların çocukların gelişimini olumsuz etkileyebileceğini ters psikoloji uygulayarak sıralayan Dr. Miandji’nin ‘budala çocuk yetiştirme’ listesi şöyle:

1- Dilini fakir bırakın
Dil becerilerini geliştirmemek, zengin bir kelime dağarcığı kazanılmasını engeller. Böylece çocuğun iletişim ve ifade yeteneği zayıflar, akademik ve sosyal başarısı düşer.

2- Soru sordurmayın
Bu tutum çocuğun merakını ve eleştirel düşünme yeteneğini köreltir. Bu da onun bilgiye olan ilgisinin azalmasına ve sorgulamayan bir bireye dönüşmesine neden olur. Sorgulamayan beyin küçülür.

3- Her istediğini verin

Yazının Devamını Oku

Yapay zekâ rapçileri diss attı

1 Temmuz 2024

Her geçen gün yaptıklarıyla insani özelliklere adım adım yaklaşan yapay zekâ platformları, bu kez de rapçilere has bir davranış modeliyle şaşkınlık yarattı. ABD’deki Stanford Üniversitesi’nde yazılım mühendisi olarak görev yapan ve aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi’nde bilgisayar mühendisliği alanında yüksek lisans öğrencisi olan Sait Furkan Teke, yapay zekâ araçlarını kullanarak iki farklı rap müzik sanatçısı oluşturdu. İlk sanatçısına ABD’nin Kaliforniya eyaletinde yaşadığı için ‘Kaliforniya Gülü’ adını veren Teke, onunla 30 saniye içinde oluşturduğu 1 dakika 42 saniyelik ‘Zamanın Efendisi’ isimli rap müzik şarkısını online müzik platformlarında yayınladı. Daha sonra ‘Kolorado Faresi’ adındaki ikinci yapay zekâ sanatçısına hayat veren Teke, ‘Kolorado Faresi’nden Kaliforniya Gülü’nün yayınlanan şarkısını eleştiren bir parça hazırlamasını istedi. ‘Kolorado Faresi’, ‘diss’ attığı ‘Zaman Kadar Keskin’ isimli 3 dakikalık şarkının söz, müzik ve seslendirmesini yaklaşık 1 dakika içinde tamamladı.

SES İNSANA AİT DEĞİL

Daha önce de yapay zekâ ile ilk Türkçe çocuk kitabını yazan Sait Furkan Teke, oluşturduğu yapay zekâ sanatçılarını ve onların ses, müzik ve seslendirmesini yaptığı şarkıların hazırlık sürecini şöyle anlattı:

“Sanatçıları ve şarkıları oluşturduğum ‘Suno AI’ isimli yapay zekâ aracı da geçtiğimiz aralık ayında piyasaya çıkmıştı. Bu araçla oluşturduğum sanatçı ve şarkılarla YouTube üzerinde bir müzik yayını yapmak istiyordum. En nihayetinde iki sanatçı ve şarkıyla bunu başardım. İlk şarkı olan ‘Zamanın Efendisi’nin oluşum sürecinde yapay zekâdan ‘lüks orta ve alt segment saat markalarını içeren agresif bir Türkçe rap şarkısı’ hazırlamasını istedim. İkinci sanatçı olan Kolorado Faresi’ne de ‘Kaliforniya Gülü’nün alt, üst ve orta segment saat markalarıyla ilgili hazırladığı şarkısı hakkında ‘diss’ rap bir şarkı oluştur’ dedim. Ardından iki yapay zekâ da 1 dakikadan daha az bir sürede şarkının hem sözlerini yazdı hem müziğini hazırladı hem de seslendirdi. Bu ses gerçek bir insana ait olmamasına rağmen oldukça gerçekçi. Ayrıca şarkı isimlerini de yapay zekâ verdi.


Sait Furkan Teke

ARKADAŞI GERÇEK SANDI

Mekanik saatlere bir süredir ilgim var ancak son zamanlarda bu konuya daha fazla zaman ayırmaya başladım. Hatta kendi kendime saat yapmaya başladım. Yavaş yavaş bir hobiye dönüşmeye başlayan bu ilgim, yapay zekâ araçlarına da yansıdı. Bu nedenle şarkıların içeriği zaman ve saatlerle ilgili oldu. Şarkıları hazırladıktan sonra müzisyen bir arkadaşıma ilettim. Onun dinledikten sonraki yorumu ‘yapay zekâyla yaptığını söylemeseydin kesinlikle bunun gerçek bir sanatçının eseri olduğunu düşünürdüm’ şeklinde oldu. Deneysel olarak yaptığım bu çalışmayı yapay zekâya gelen güncellemelerle birlikte devam ettirmeyi düşünüyorum.”

Yazının Devamını Oku

Üniformalarla Boğaz’a atladılar...Denizciliğe ilk adımı attılar

18 Haziran 2024

İstanbul’da Boğaz kenarında yer alan Ziya Kalkavan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde yıllardır öğrenciler, mezuniyet töreninde denizle buluşuyor. Kökleri 17’inci yüzyıla dayanan, 1928 yılında ise “Yüksel Deniz Ticaret Mektebi” adıyla ilk modern uygulamalı denizcilik eğitimine başlanan kurum, 1982 yılında Milli Eğitim Bakanlığına devredilerek denizci olmak isteyen liselilere hizmet vermeye başladı. 42 yıldır denizcilik eğitimi veren lise, bu yıl 39’uncu mezunları için bir mezuniyet töreni düzenledi. Törende, okulun güverte işletme alanından 20, ‘gemi makineleri işletme’den 20 ve ‘gemi elektroniği ve haberleşme’den 8 olmak üzere toplam 48 öğrencisinin engin denizlerde sürecek kariyerleri için lise eğitimi bu köklü gelenekle tamamlandı.

ÖNCE BEYAZ ÜNİFORMA SONRA GECE ELBİSESİ
Mezun olmaya hak kazanan37 erkek 11 kız olmak üzere toplam 48 öğrenci için önce ailelerinin de katıldığı berat teslim töreni düzenlendi. Ardından öğrenciler denizcilik andını okuyarak kep yerine şapkalarını fırlattılar. Daha sonra asırlık geleneği gerçekleştirmek için okulun rıhtımına üniformaların üzerine giydikleri can yelekleriyle dizildiler ve 3’erli gruplar halinde sırayla denize atladılar. Kimi su sıcaklığından çekinerek, kimi koşarak Boğaz’a atlayan öğrenciler, ilk atlayışın ardından ikincisini de gerçekleştirmek için yeniden rıhtımda yerini aldı. Sonrasında hızlıca kurulanan öğrenciler, üniformalarını çıkarıp gece eğlence kıyafetlerini giyerek denize uğurlandılar.

NESİLDEN NESİLE AKTARILIYOR
Okul Müdürü Erol Gündoğdu, öğrencilerin okulda yüzme eğitimi de aldıklarını belirterek şunları söyledi:

Yazının Devamını Oku

Prof. Dr. Mustafa Sarı uyardı: Müsilaj geri gelecek

17 Haziran 2024

Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Sarı, geçtiğimiz günlerde Balıkesir’in Erdek kıyılarından Marmara Denizi’nin 13 buçuk metre derinliğine dalış yaptı. Sarı, bu dalışında denizde turuncu-kırmızı renkteki alglerin çoğaldığını net bir şekilde gördü. Su sıcaklığının normalin üstünde seyrettiğini söyleyen Prof. Dr. Sarı, Marmara Denizi’ndeki son durumu ve izlenimlerini şöyle anlattı:

‘BU SICAKLIKLAR TEMMUZDA OLMALIYDI’

“Üzülerek söylüyorum ki yazın görülen deniz suyu sıcaklıklarına bakıldığında şu an Marmara Denizi’nde son 50 yılın rekoruna doğru gidiyoruz. Denizler toprağa kıyasla daha yavaş ısınıp soğuduğu için Marmara’da ısı depolanması da söz konusu. Kıyısal alanlarda, yani yarım metredeki plaj bölgesinde 27 dereceyi gördük. Bu Marmara için oldukça yüksek bir rakam. Normalde bu mevsimde 20-21 derece olması gerekirdi. Biraz daha açığa gittiğimizde yüzey suyu 23-24 derecedeydi. Yani ortalama 2-3 derecelik bir sapma var. Bu bizim Marmara Denizi’nde normalde temmuz ayında gördüğümüz sıcaklıklar. İlerleyen günlerde bunun bir rekor olup olmadığını daha net söyleyebileceğiz.

Marmara Denizi’nin yapısı hassas ve kırılgan, biz bunu dikkate almadık. Marmara’yla yanlış ilişki kurduk. Bu ilişki 2021 yılında müsilaj olarak çıktı. Bunun ardından hemen bir eylem planı yaparak yaşanılan felaketin önüne geçmeyi planladık. Fakat müsilaj gözden kaybolduğunda biz de uygulamalarımızı yavaş yavaş gevşettik. 2021 yılında Marmara Denizi’ni ne kadar kirletiyorsak şu anda aynı şekilde kirletmeye devam ediyoruz. Deniz suyu 2021’e göre daha sıcak ve durağanlık ise o döneme benzer. Yani müsilajın oluşması için bütün faktörler bir arada ve geri gelme ihtimali yüksek. Müsilaj bir sonuç ve nedenleri ortadan kaldırmadan sonuç değişmez. Tek müdahale edebildiğimiz parametre Marmara Denizi’nin kirliliğini ortadan kaldırmak. Fakat kirletmeye devam ediyoruz.

Prof. Dr. Mustafa Sarı

‘MARMARA İÇİN HAREKETE GEÇİLMELİ’

Altını çizerek söylüyorum: Marmara Denizi için müsilaj kesin, zamanı meçhul bir ekolojik felaket. Yani Marmara Denizi’nin kirliliğini azaltmadığımız sürece zamanını bilmesek de müsilajın tekrar edeceğini biliyoruz. Marmara’nın 2021 yılındaki gibi müsilajla kaplanmasını beklemeyelim. Tüm yetkililer Marmara için harekete geçmeli. ‘Marmara Denizi Eylem Planı’nı hemen uygulayalım.”

Yazının Devamını Oku

20 milyonluk karne sevinci

15 Haziran 2024

Öğrenciler 11 Eylül 2023’te başlayan eğitim öğretim maratonunu dün karnelerini alarak tamamladı. Öğrenciler arasında yeni bir kademeye başarıyla geçip mezun olan da vardı, okuma yazmayı yeni öğrenenler de... İstanbul’da toplam 7 bin 705 okuldaki 2 milyon 985 bin 983 öğrenci yaz tatiline ‘merhaba’ dedi. Karne törenini İstanbul 50. Yıl Ahmet Merter İlkokulu’nda izledik.

OKULDA SON GÜN

Öğrenciler, karne sevincini şöyle dile getirdi:

Merve Güvenç (4’üncü sınıf):

Bugün bu okulda son günüm. Mezun oldum. Eylülde ortaokula başlayacağım. O nedenle hem mutlu hem de mutsuzum çünkü arkadaşlarımdan ayrılacağım. Tatilde Konya’ya gideceğim. Yazın vaktimi sadece dinlenmeye ayıracağım, pek ders çalışmayacağım.

Emir Ata Erbil (1’inci sınıf):

Tatilde Adana’ya gitmeden önce en sevdiğim oyuncağım ‘Dinazor Bampi’ ile karne almaya geldim. Büyüyünce profesör olacağım. Çalışmalarımla dünyada dinozorlar yeniden var olsun istiyorum. Karnemin tamamı çok iyi değil, çünkü biraz yaramazlık yaptım.

Yazının Devamını Oku

Yapay zekâ Boğaziçi’ni kazandı

14 Haziran 2024

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara, geçtiğimiz günlerde düzenlenen YKS sorularını ChatGPT 4o’ya çözdürdü. Buna göre yapay zeka, Temel Yeterlilik Testi’nde (TYT) Türkçeden 28.75, sosyal bilimlerden 16.25, matematikten 2.5, fenden ise 5 net yaptı. Alan Yeterlilik Testeleri’nde de (AYT) sosyal bilimler alanında 35 netin üzerine çıkarken fende 2.5 net yaptı. Matematikte ise eksi 5 nette kaldı. Yapay zeka elde ettiği bu netlerle sınavın sonunda eşit ağırlıktan 347, sözelden 469, sayısaldan 239 puan aldı. Eğitim Uzmanı Salim Ünsal, ChatGPT’nin, bu puan ve sıralamalara göre Boğaziçi Üniversitesi’nde Türk dili ve edebiyatı bölümü ile Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Tarih bölümüne yerleşebildiğini dile getirerek yapay zekanın başarısı hakkında şunları söyledi:

SÖZELDE İLK BİNDE YER ALIYOR
“ChatGPT, belirli veri tabanlarını tarayıp konuyla ilgili cevapları derleyip onlardan bir yorum üreten dijital bir aygıt. Bu nedenle yapay zeka sorulan soruyla ilgili bir cevap verebilir ama elde ettiği bilginin doğruluğunu ölçmez. Sözel alanda daha başarılı çünkü sorular dil kuralına uygun olarak soruluyor. Ancak sayısaldaki sorular için komutların doğru girilmesi gerekiyor. Büyük ihtimalle sorularda yapay zekaya ilgili komut çok doğru bir şekilde verilmediği için sayısal puanları düşük geliyor. Yapay zekanın yaptığı netler doğrultusunda da onun ortaokul başarı puanının 90 olduğunu varsayabiliriz. Çünkü bu netleri yapabilen bir öğrencinin ortaokul başarı puanı genellikle 85-90 arasında oluyor. Bu haliyle geçen senenin verileri doğrultusunda ChatGPT, TYT’de 418 bininci oluyor.


Eğitim Uzmanı Salim Ünsal

BOĞAZİÇİ’NDE EDEBİYAT, ODTÜ’DE TARİH
Ayrıca yapay zeka, elde ettiği bu sıralamayla toplam 21 bin 637 yükseköğretim programının 14 bin 743’üne yerleşebiliyor. Bu bölümlerin 8 bin 800’ü devlet üniversitelerinde yer alıyor. Bunların yaklaşık 6 bini 2, yaklaşık 2 bin 800’ü ise 4 yıllık bölüme denk geliyor. Örneğin ChatGPT, Ankara’daki devlet üniversitelerinde işletme, sosyoloji gibi 256 programa yerleşebilir. İstanbul’da ise İstanbul, Marmara ve Mimar Sinan Üniversitelerinde işletme, maliye, sosyoloji, ekonometri, bankacılık, çalışma ekonomisi gibi programlarda eğitim görebilir. Genel olarak baktığımızda da yapay zeka, İstanbul’daki devlet üniversitelerinde 122 bölümde okuyabilir. Diğer yandan ChatGPT, sözel alanda elde ettiği başarıyla eğer isterse Boğaziçi Üniversitesi’nde Türk dili ve edebiyatı bölümünü, ODTÜ’de ise tarih bölümünü tercih edebilir.”

Yazının Devamını Oku

Bir maratonun daha sonu

10 Haziran 2024

Bu yıl YKS’ye 3 milyon 120 bin 878 aday başvurdu. Dün üniversite sınavının ikinci oturumu olan ve 2 milyon 19 bin 709 kişinin başvurduğu Alan Yeterlilik Testi (AYT) saat 10.15’te, 233 bin 389 adayın başvurduğu üçüncü ve son oturum olan Yabancı Dil Testi (YDT) ise 15.45’te başladı. AYT’de saat 10.00’dan, YDT ise 15.30’dan sonra adaylar sınav salonlarına alınmadı. AYT’ye girenlerin toplam 160 soru için 180 dakikaları, YDT’ye girenlerin ise 80 soru için 120 dakikaları vardı. Adaylara göre sözel alana ait sorular sayısal testlere göre daha basitti. Sınavdan çıkanların çoğu, matematik sorularının bu yıl çok zor olduğunu söyledi. Hürriyet Eğitim Servisi muhabirleri Beyazıt Şenbük ve Melike Çalkap sınavı İstanbul Üniversitesi ve Kadıköy Anadolu Lisesi’nde izledi.

MATEMATİĞE ‘ZOR’ DEMEK AZ KALIR

Üniversite yolunda sınav aşamasını geride bırakan adayların kimi mutluyken kimi göz yaşlarıyla salonu terk etti.

İkra Çelik: Sorular çalıştığım konulardan geldiği için bence gayet kolaydı. Sayısalcıyım ve fonksiyon soruları ağırlıktaydı. Sözele de baktım, o da iyi geçti. İlk 70 binin içinde olurum diye düşünüyorum. Sınavdan mutlu çıktım.

Furkan Kuzu: Matematik sorularının zor olduğunu düşünüyorum, özellikle integral sorusu. Fizikteki metronom sorusu da terleten sorulardandı.

Muhammed Demir: Yorum soruları kolaydı ama bilgi sorusu çok fazlaydı. Tarih soruları beni bitirdi. Çok iyi geçmedi.

Ceren Cindoğdu: Edebiyat herkesin yapabileceği kadar kolaydı. Tarih ve coğrafya da bir iki soru hariç basitti. Matematik için zorlayıcı demek hafif kalır çok zordu. Çok fazla konuyu bir arada sormuşlar. Trigonometri ile çemberi, integralle mutlak değeri birleştirmişler. Parabol sorusu da zordu.

Onur Kot:

Yazının Devamını Oku

YKS maratonu sona erdi

9 Haziran 2024

17.45 YDT SONA ERDİSaat 15.45’te başlayan YDT sona erdi. 80 soru için 120 dakika boyunca ter döken adaylar YDT’nin de sona ermesiyle YKS maratonunu geride bırakmış olmanın rahatlığı içindeydi. 233 bin 389 adayın başvurduğu sınava, adayların bir kısmı dil becerilerini ölçmek için bir kısmı da hedefledikleri mesleği elde etmek için katıldı. YDT’den çıkan adaylar sınavı şöyle yorumladı:

Mehmet Polat Ortak: İngilizce testini çözdüm. Aslında çok zor bir sınav değildi ama seviyesi yüksekti. Çok fazla paragraf sorusu vardı. Testte, okuduğunu anlamaya yönelik bir ölçüm yapılmıştı diyebilirim.


Gül Cihan: Sınava İngilizceden girdim. Bence önceki yıllara kıyasla daha kolay bir sınavdı. Uzun paragraflar sorular arasında çoğunluktaydı. Yani 15 soruda paragraf vardı, kalanları grammer ve kelime odaklıydı.


Rüzgar Özcan: Geçtiğimiz yıldan daha zordu bence. İngilizceden Türkçeye çeviri yapmamızı isteyen ve paragrafta yazanı anlamaya dayalı sorular çoğunluktaydı. Bir de paragrafın devamına uygun olan cümleyi seçiniz tarzında sorular vardı. Grammeri ölçen sorular daha kolaydı. 

Yiğit Özbek: Eski sınavlara kıyasla daha zordu.  Hatta üniversitelerin İngilizce hazırlık bölümünün bitirme sınavlarından da zordu. Sınav B2 ya da C1 seviyesine yakındı. Ancak İngilizceden Türkçeye ve Türkçeden İngilizceye çeviri soruları kolaydı. Fakat bilimsel konuların anlatıldığı paragraf soruları hakikaten sınavı güçleştiren etkenlerdendi. Örneğin ‘bilim insanları araştırdı’ diye başlayan paragraflar vardı. Şu an üniversitede okuyorum ancak bölümümü sevmiyorum. Eğer YDT’den iyi bir puan alırsam tercih yapıp farklı bir bölümde üniversite okuyacağım. 

15.45 YDT BAŞLADI

Yazının Devamını Oku

Uzmanlar YKS sorularını Hürriyet’e yorumladı: Türkçe çeldirici matematik kolaydı

9 Haziran 2024

TÜRKÇE

SÜRPRİZ YOKTU

TYT Türkçe sorularının soru kökleri, dil bilgisi ve anlam oranları geçmiş yıllardaki sınavlara benzer nitelikteydi. Soruların 33’ü anlam bilgisi, 7’si dil bilgisi konularını ölçtü. Yeni nesil sorular yoktu. Dili kullanma gücü ve analize bağlı sorular soruldu. Paragraf sorularında öğretici ve bilimsel metinlerden yararlanıldı. Çeldiricileri oldukça kuvvetli anlam ve paragraf soruları sınavın belirleyicileri oldu. Okuyan, sorgulayan öğrencinin çözebileceği bir sınavdı.

MATEMATİK

SEÇİCİ SORULAR AZDI

Matematik testindeki sorular son yılların sorularına göre daha rahat çözülebilir nitelikteydi. Temel bilgilerin sorgulandığı bir sınav oldu. Geometri testi ise orta düzeyde sorulardan oluşan, çalışan öğrencinin yapabileceği bir sınavdı. Geometride yeni nesil sorular günlük hayata entegre edilerek soruldu. Matematik sorularında MEB müfredatına uygun, konu dağılımı geçmiş yıllardaki sınavlarla paraleldi. Seçici soruların az olduğu bir sınavdı. 

Yazının Devamını Oku

YKS’nin ilk ayağı TYT geride kaldı... Beklenenin aksine bilgiye dayalı sorular vardı

8 Haziran 2024

Türkiye genelinde, Lefkoşa’da ve Hırvatistan’ın başkenti Zagreb’de toplam 245 sınav merkezinde düzenlenen TYT, dün saat 10.15 itibarıyla tüm sınav merkezlerinde eş zamanlı başladı. Adaylar saat 10.00’da kapıların kapanmasından sonra sınav binalarına alınmadı. Yaklaşık 1 milyon kişinin görev aldığı sınavda adaylara Türkçeden 40, sosyal bilimlerden 20, temel matematikte 40, fen bilimlerinde 20 soru soruldu. Toplam 120 sorunun yer aldığı sınavda süre 165 dakikaydı. Hürriyet Eğitim Servisi muhabirleri TYT’yi İstanbul Üniversitesi, Yeşilköy Anadolu Lisesi ve Kadıköy Anadolu Lisesi’nde izledi.

ADAYLAR SALONDA VELİLER DIŞARDA TERLEDİ
İstanbul Üniversitesi Beyazıt kampüsünün tarihi kapısı önünde kalabalık saat 08:00 itibarıyla artmaya başladı. Saat 09:15 itibarıyla adaylar sınav merkezlerine alınmaya başlandı. Adaylar sınav salonlarına sınava giriş belgeleri ve kimlikleri dışında sadece etiketi sökülmüş su şişeleriyle girebildi. TYT başladıktan sonra sınav merkezlerinin çevresinde gürültü olmaması için veliler güvenlik görevlileri tarafından uyarıldı. Sınava girenler soruları çözmeye çalışırken, veliler de 30 dereceye yaklaşan sıcakta çocuklarını beklerken ter döktü.

YORUM BEKLERKEN BİLGİYİ ÖLÇTÜ
Adayların sınav sonrası yaptıkları ilk yorumlarda genel izlenim; TYT’de geçen senelere göre daha çok ‘bilgi’ ölçen soru olduğu yönündeydi:

Leyla Yılmaz: Sınav çok zordu özellikle matematik soruları beklediğimden zordu. Türkçe sorularında paragraflar uzundu. Seçenekler birbirine yakındı.Eren Kısa: Matematik beni zorladı ama geometri basitti. Ancak buna rağmen geometride sinüs ile ilgili bir soruyu yapamadım. Geçen senelerin sorularını çok rahat çözmüştüm. Ama ev ortamındaydım ve üzerimde baskı yoktu. Gerçek sınav farklıymış.

Sena Bayraktar: Sınava ilk girişimdi ve çok heyecanlıydım. Sözelciyim sayılsalda zorlandım tabii. Türkçede paragraf çoktu ve okuduğunu anlama üzerine yoğunlaşmışlardı.Güneş Circi: Sınav gayet güzeldi. Türkçede şıklar tereddüte düşürdü. Tarih ve coğrafya da zordu çünkü bilgi soruları vardı. 80-90 net çıkarmayı bekliyorum.Elif Özsaraç: Soruların geçen birkaç seneye göre daha kolay olduğunu düşünüyorum. Test test bakarsak Türkçe ve matematik basitti. Tarih ve fizik beni zorladı. Tarihte Harzemşahlar ile ilgili bir soru vardı. AYT gibi bilgiye dayalı bir soruydu şaşırdım o yüzden.

Melisa Poyraz:

Yazının Devamını Oku

YKS'nin ilk oturumu TYT tamamlandı

8 Haziran 2024

13.00 TYT SONA ERDİYKS’nin ilk oturumu olan TYT sona erdi. Sınavın sonuna kadar kalan adaylar 2 saat 45 dakika boyunca karşılarına çıkan Türkçe, sosyal bilimler, temel matematik ve fen bilimlerinden 120 soruya yanıt vermek için çabaladı.Mehmet Çobanoğlu: Sınav kolaydı ama sorular uzundu süre o yüzden zorladı. Felsefede ve fen bilimlerinde kafa karıştıran sorular çoktu. AYT için daha umutluyum.

Malike Çobanoğlu (veli): Heyecanla çıkmasını bekledim gülerek çıktığını görünce rahatladım. Kendisini huzurlu hissetmesi için de çok dua ettim. Umarım gönüllerine göre olur.Melisa Poyraz: Sınavım güzel geçti ama yanımdaki çocuk silgi bile kullanmadı o biraz canımı sıktı. Sayısalcı olmama rağmen fen beni çok zorladı. Sosyal ve feni zorlaştırıp sözeli basit sormuşlar. TYT’de beklenenin aksine çok bilgi sorusu vardı. Harzemşahlarla ilgili soru tamamen bilgi sorusuydu.Nevriye Yaman: Sınava ilk kez girdim. Türkçe kolaydı ama matematik beni çok zorladı. Çünkü sorular çok uzundu. Fen de iyidi ama sosyal de zorladı. Akdeniz Üniversitesi’ni istiyorum. Orta iyi arası bir sınavdı.

Melis Benan Kılıç: Mezuna kalan öğrenciydim. Geçen seneye göre bence bir tık daha zordu. Ancak 2021’deki zorluk yoktu. İkinciye şansımı denedim. AYT’ye de katılacağım. Bu sınavda Türkçe daha kolaydı, çünkü uzun paragraf soruları yoktu. Yani bir sayfalık paragraf yoktu.Tamer Akalp: Bu sınava ikinci girişim, 19 yaşındayım. Şahane geçti. Ben sözelciyim. İlk bir saat sosyal bilimleri çözdüm. Türkçeye çok vaktim kaldı. Onu da fullediğimi düşünüyorum. Yarın da YDT’ye katılacağım.Güneş Circi: Sınav gayet güzeldi. Türkçede şıklar zordu. Tarih ve coğrafya da zordu. Çünkü coğrafyada bilgi soruları vardı. Bu benim ilk sınava girişim ve çok çalışmıştım. 80-90 net çıkarmayı bekliyorum. Ankara Üniversitesinde veterinerlik istiyorum.Berra Ayşe Erbaş: Matematiğe zamanım yetmedi ama Türkçe gayet iyiydi çünkü sorular kısaydı. Din nedense çok zordu çünkü ezbere dayalı sorular çoğunluktaydı. Diğer dersler yoruma dayalıydı. Ancak diğer sınava kıyasla daha kolaydı.Kutay Kantarcı: Sınava bir ay çalıştım ve bence çok kolaydı. Her dersten soru çözdüm. Sosyal bilimlerde iki üç boşum vardır. Türkçede birkaç dil bilgisi sorusunu atladım. Sınava ikinci girişimdi.Ece Yıldız: Sınav genel olarak geçen seneye göre daha kolaydı. Bu ikinci girişim. Daha basitti bence. Genel olarak tamamı kolaydı. Geçen sene daha şaşırtmacalı sorular vardı, bu sene yoktu. Soruların bir kısmı yoruma bir kısmı ezbere dayalıydı. Tarihte geçen sene yoruma dayalı sorular vardı ama bu sene bilgi isteniyordu. 
Eren Kısa: Matematik beni zorladı ama geometri basitti. Ancak buna rağmen geometride sinüs ile ilgili bir soruyu yapamadım ve kaçırdım. Genetik mühendisliği istiyorum. Geçen senelerin sorularını çok rahat çözmüştüm. Ama ev ortamındaydım ve üzerimde baskı yoktu. Gerçek sınav farkı oluyormuş.

Sevgi Aydemir Kısa (veli): Oğlumun emeğinin karşılığını almasını beklediğimiz bir döneme giriyoruz. Başarılı olacağına inanıyorum.

Lara Gündoğdu: TYT benim için güzel geçti. Geçen sene de girmiştim ama istediğim gibi olmamıştı. Bu sene sorular daha zordu ancak ben de daha iyi hazırlandım. Türkçede sorular uzundu sınav anında beni yetiştirme kaygısı dışında rahatsız eden bir şey olmadı. Matematik de geçen seneye göre zordu. Tarih testinde Osmanlı soruları daha ağırlıklıydı. Çelişkili soru olduğunu düşünmüyorum.
Elif Özsaraç: Önceki yılların sorularını çözdüm ve geçen birkaç seneye göre daha kolay olduğunu düşünüyorum. Test test bakarsak Türkçe ve matematik basitti. Tarih ve fizik beni zorladı. İkisinden birer tane olmak üzere toplam 2 boşum var. Tarihte Harzemşahlar ile ilgili bir soru vardı. AYT gibi bilgiye dayalı bir soruydu şaşırdım o yüzden. Emin olamadım risk almak istemedim o nedenle boş bıraktım.

12.20 İLK ÇIKANLARDAN İLK YORUMLAR

Yazının Devamını Oku

Anaokulundaki mezuniyet töreninden dışlanan otizmli Asil’in annesi: Varız buradayız yok sayamazsınız

7 Haziran 2024

Mustafa Pars Anaokulu’nun 3 Haziran’daki mezuniyet töreninde yapılan gösteride otizmli kaynaştırma öğrencisi Asil Ahmet Kurt’a yer verilmedi. Bu nedenle tören sırasında çocuğuyla sahne yerine seyircilerin arasında dans eden anne Ezgi Desovalı, bu anları sosyal medya üzerinden paylaşarak şu sözlerle isyan etti:

‘BIKTIM ARTIK DIŞLANMAKTAN’

“Okul ne istediyse yaptık. Oğlumu bir birey olarak görmeyi bırakın, ondan hiçbir materyal bile istenmedi. Sonrasında okula gittiği saatler sabahtan öğleye kaydırıldı. Son olarak da düzenlenen mezuniyet ile yıkıma uğradım. Oğlum diğer çocuklarla ve okul ortamıyla kaynaşabilsin diye tüm sene savaş verdik. Ancak anladım ki koca bir sene boyunca ismi bile öğrenilememiş. Bıktım artık başkalaştırılmaktan. Özel çocukların yok sayılmasına dayanamıyorum. Onun da eline bir davul veremediniz mi? Diğer çocuklar müzisyen miydi? Yardım istenseydi bu etkinlikte çocuğumun yanına ben otururdum.”

İNCELEME BAŞLATILDI

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri olayla ilgili inceleme başlatıldığını söylerken, okul yöneticileri bakanlık yetkililerine, “Çocuğumuz özel durumundan dolayı ışıktan ve sesten çok rahatsız olmuş, ağlamış, aşırı derece strese girdi. Ertesi gün düzenlenen kep töreni ve mezuniyet gösterisinde de çocuğumuz sahneye alındı, sınıf arkadaşları ve öğretmenleri ile birlikte kep attı” savunması yapıldı.

OĞLUYLA KENDİSİ  DANS ETTİ

Yazının Devamını Oku

LGS’deki fizik sorusu eğitimcileri böldü... ‘2 cevap’lı tartışma

6 Haziran 2024

GEÇEN pazar yapılan LGS sınavı sonrası, fen bilimleri testindeki bir soru tartışmaların fitilini ateşledi. MEB tarafından yayınlanan cevap anahtarında 13. sorunun doğru cevabı, C şıkkında yer alan ‘iki ve üç’ seçeneği olarak görüldü. Ancak eğitimcilerin bir kısmı A şıkkında yer alan ‘yalnız üç’ cevabının doğru olduğunu savundu. Fen ve Anadolu lisesi fizik öğretmenlerine ilgili soruyu sorduk. İşte cevapları:

CEVAP A DİYENLER İPİ TEK KİŞİ ÇEKEBİLİR

Anadolu lisesindeki fizik öğretmenleri, ‘kesinlikle’ ifadesinin soruda yer alması nedeniyle her ihtimalin değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekerek şöyle konuştu: “İpi bir uçtan çektiğimizde zaten diğer uç da eşitleniyor. Yani ipi iki kişi çekmek zorunda değil. İpin diğer ucu bir yere bağlansa ve sadece tek kişi bu ipi çekse bile ağırlık yukarı kalkıp dengede kalır. Yani tahtanın dengede kalması için iki kişinin ipi çekmesine gerek yok. Bir kişinin çekmesi yeterli oluyor. Bu yüzden çekilen ipin uzunluğu eşit olmak zorunda değil. Bu nedenle cevap yalnız üç seçeneği olan A şıkkı olmalıydı.”

CEVAP C DİYENLER ‘KESİNLİKLE’ İFADESİ

Fen lisesi fizik öğretmenleri sorunun doğru cevabının MEB kitapçığında yer aldığı şekilde olması gerektiğini söyledi: “İşçiler ipleri aynı anda çekseler de zaten aynı miktarda ipi çekmiş olacaklardı. Biri önce biri geç çektiğinde sadece biri geç çekmiş oluyor. Bu nedenle burada bir şey fark edeceğini düşünmedik. Soruda kesinlikle dediği için öğrencinin sol taraf ne kadar yükselecekse sağ tarafın da o kadar yükselmesi gerektiğini görmesini istemişler. O nedenle sol tarafla sağ tarafın çekilme miktarı aynı olmalı. Tahta da simetrik duruyor ve çeken işçiler de öyle. O nedenle kesinlikle doğru kabul edilebilecek seçenekler iki ve üç olmalı diye düşünüyoruz. Ancak A şıkkını savunanlar da yanlış düşünmüyor olabilir.”

İŞTE O SORU

SOSYAL MEDYADA DENENDİ

Yazının Devamını Oku

Matematik bu yıl zorladı

3 Haziran 2024

MİLLÎ Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında gerçekleştirilen merkezi sınav dün yapıldı. Sınava bu yıl 8’inci sınıftaki 1 milyon 38 bin 192 öğrenci başvurdu. İki oturum halinde yapılan sınav, 973 yurtiçi sınav merkezinde, 3 bin 891 okuldaki 62 bin 663 salonda; yurtdışında ise 11 sınav merkezinde, 11 okuldaki 35 salonda gerçekleştirildi. Sınavın birinci oturumunda öğrencilere sözel alanda Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisiyle yabancı dil derslerin-den toplam 50 soru soruldu. Sınavın ikinci oturumunda ise matematik ve fen bilimlerinden toplam 40 soru yöneltildi. Hürriyet, LGS sınavını İstanbul’da Beşiktaş Ali Yalkın Ortaokulu ve Bakırköy Hamdullah Suphi Tanrıöver İlkokulu’nda takip etti. Öğrenciler sorularla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu...

ÖĞRENCİLER NE DÜŞÜNÜYOR

Kuzey Çelik: En zor kısım benim için fen bilimleriydi. Orada bir yanlışım olabilir. İnkılap bence fen bilimlerinden sonra en zor testti. Matematik ise çok basitti. İstanbul Erkek Lisesi ya da Alman Lisesi hedefliyorum.

Seyid Ahmet: Fen dersinde kimya konusuyla ilgili bir sorunun iki cevabı olduğunu düşünüyorum. Türkçede ise çelişkili birkaç soru vardı.

Muhammed İshak Karagüney: Din ve İngilizce basitti. Matematik de çok zor değildi. Geçen yıllara göre daha zordu. İnkılap tari-hi zora yakındı.

Nil Kobal: Sayısalıma güvenmiyordum ama aşırı kolaydı. Sözel beklemediğim şekilde zor geldi. En zoru da inkılaptı. Sorular hep iki şık arasında bırakan türdeydi. Geçen senelere göre zordu ama çözdüğüm denemelere göre kolaydı.

Ekin Pehlivanoğlu: Sözel zordu sayısalda matematik özellikle çok kolaydı. Sınavın kolay olmasındansa zor olması sıralamada avantajlı olabilir.

Eymen Bolgün:

Yazının Devamını Oku