Mikrofiber bez temizlikte öne çıktı, ‘pamuklu’yu sıkıştırdı

KULLANIM alanının yaygınlaşmasıyla birlikte 20 milyon dolarlık temizlik bezinde mikrofiber teknolojisiyle üretim yapan firmalar pazarın hakimi olan pamuklu bez üreticilerinin tahtına göz dikti. Son iki yılda pazar payını yüzde 5’ten yüzde 25’e çıkaran mikrofiber bezde, 2012 yılına kadar 5 milyon dolar olan yıllık pazar hacminin 10 milyon dolara çıkartılması planları yapılıyor.

Haberin Devamı

20 milyon dolarlık temizlik bezi pazarında, tozu, tüyü mıknatıs gibi çeken, deterjana gerek kalmadan yağ ve kirleri söküp alabilen, ardında kalıntı ve iz bırakmayan mikrofiber rüzgarı esiyor. 2008 yılından itibaren kullanım alanının yaygınlaşmasıyla birlikte toplam pazardan aldığı pay bir anda, yüzde 5’lerden yüzde 25’lere ulaşan mikrofiber bezde firmalar, önümüzdeki 2 yılda pazarı 2 kat büyütmenin hesaplarını yapıyor. 3 kata varan fiyat farkına rağmen pazarda yaşanan bu hızlı büyüme, uluslararası markaların yanı sıra, yerli firmaların da iştahını kabartıyor. Vileda, 3M Scotchbrite, Tupperware gibi uluslararası markalara Magichand, Superclean, Policur gibi yerli markaların da eklenmesiyle birlikte pazarda rekabet eden firma sayısı daha şimdiden 20’ye, marka sayısı da 43’e ulaşıyor. Bunların da büyük bölümünü Uzakdoğu kökenli firma ve markalar oluşturuyor.
Sahtelere dikkat
Arkadaşımız Miray Nevzat’ın yaptığı araştırmaya göre, mikrofiber bezde fiyat, 4 TL’den başlayıp, 10 TL’ye kadar ulaşıyor. Klasik temizleme bezlerine oranla 15-20 kata varan oranda daha dayanıklı olan bu bezler, çamaşır makinesinde de 300 kez yıkanabiliyor. Vileda, Scotchbrite, Tupperware, Magichand, Superclean, Policur gibi markaların yanı sıra, bir çok Uzakdoğu kökenli markanın da rekabet ettiği sektörde, mikrofiber özelliği bulunmamasına rağmen, ‘mikrofiber bez’ adıyla pazarlanan sahte ürünler de bulunuyor.
Lif ve bornoza da girdi
Kullanım alanı son 3 yılda hızla yaygınlaşan mikrofiber bez, antibakteriyel özelliği sayesinde artık ev ve işyeri temizliğinin yanı sıra tıptan otomotive, kişisel bakım ürünlerinden elektronik cihazlara kadar farklı alanlarda kullanılıyor.  Mikrofiber teknolojisi ayrıca, peeling (ölü hücrelerden arındırma) özelliğiyle yüz ve vücut temizleme liflerinde, emici özelliğiyle de bornoz üretiminde kullanılmaya başlandı. Bu bezler sıradan bezlere oranla yüzeyle 100 kat daha fazla temas özelliğinin bulunması ve deterjana gerek kalmadan yağ ve kirleri temizleyebilme özelliğine sahip.

Haberin Devamı

Tozu statik elektrikle topluyor

Haberin Devamı

ÜRETİM aşamasında sağlığa ve çevreye zararlı herhangi bir maddenin kullanılmadığı mikrofiber bezlerin, santimetrekare başına düşen lif miktarının fazla olması ve statik elektrik yüklü bir dokuma tekniğiyle üretilmesi, tozları yere ve havaya karışmadan bünyesinde toplamasını sağlıyor. Ayrıca, anti-bakteriyel özellikte olması, kokusu bulunmaması, alerjik bünyelere uygun ve dayanıklı olması da bu ürünlerin diğer özellikleri arasında ön plana çıkıyor.

Evler haftada bir temizleniyor

BİR ayda ortalama 3.78 kez ev temizliği yapılan Türkiye’de her 100 evden 45’inde haftada bir temizlik yapılıyor. Haftada birden fazla temizlik yapan hanelerin oranı da yüzde 13 oluyor. İspanya, İtalya, Yunanistan ve Türkiye’nin ev temizliği konusundaki alışkanlıkları birbirine benzerlik gösteriyor. Bu ülkelerde temizlikle genellikle kadınlar ilgileniyor.

Yazarın Tüm Yazıları