Mey İçki yurtdışına açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Mey İçki yurtdışına açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2006 12:17

Mey İçki Üst Yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, dünyaya açılmak yönünde çok agresif bir vizyonları bulunduğunu belirterek, “TPG, Mey İçki'nin dünya markası olma vizyonuyla çok örtüşen bir karar” dedi.

Yorgancıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünya markası olma hedeflerinin arkasında bir strateji bulunduğunu ve kaliteli malla satış ve dağıtım kanallarının bunu desteklediğini belirterek, bu iki adımı atlattıktan sonra artık üçüncü ve zor olan tanıtımla pazarlama üzerine yoğunlaşacaklarını söyledi.
Mey İçki'nin çoğunluk hissesinin satış kararı verilen ABD'li özel yatırım fonlarından Texas Pacific Group (TPG) ile hisse devri çalışmalarının devam ettiğini kaydeden Yorgancıoğlu, “Bu işlem, yaz ortası veya sonuna bile kalmayabilir. Önümüzdeki günlerde hisse devri gerçekleşebilir diye düşünüyorum” diye konuştu.
TPG'nin dünyanın birçok ülkesinde operasyonları bulunan bir şirket olduğuna işaret eden Yorgancıoğlu, şöyle devam etti:
“Bizim vizyonumuz çok agresif, dünyaya açılmak... Türkiye'de liderlik güzel, bunu devam ettirmeyi düşünüyoruz. Diğer taraftan dünyada da ciddi bir oyuncu olmak istiyoruz. Hissedarlarımızın bu davranışı, benim şirkete koyduğum bu vizyonla son derece paralel giden bir olay. TPG, Mey İçki'nin dünya markası olma vizyonuyla çok örtüşen bir karar.”
Galip Yorgancıoğlu, Yeni Rakı'nın yanı sıra Şarap Kayra, Lokka Votka ve Hare marka likörlerinin dünya markası olma hedeflerinde öne çıkan markalar olduğunu vurgulayarak, “Yeni Rakı'nın zaten Avrupa'da bilinirliği ve bulunurluğu var. O nedenle güçlü tanıtım ve pazarlama atağı, Yeni Rakı ile başlayacak” görüşünü dile getirdi.

-“DEVİR SONRASI STRATEJİLERİMİZİ MASAYA YATIRACAĞIZ”-

Yorgancıoğlu, dünya markası olmanın çok ciddi yatırım bütçesi gerektirdiğini ve bunun için 3-5 yılda 8-10 milyon dolarlık bir harcama yapmayı düşündüklerini söyledi ve “5 ila 10 sene arasında Yeni Rakı'yı dünya markaları arasında görebiliriz. Bunu tabii ki, bugünden itibaren yaptığımız hazırlıklar ve yatırım planları belirleyecektir” dedi.
Dünya markası olma yolunda atacakları adımları doğru atmak ve öncelikle kendilerine hedef pazarlar seçmek gerektiğini dile getiren Yorgancıoğlu, zaman alan bu stratejide ilk hedeflerinin Türkler'in çok yoğun yaşadığı Almanya olduğunu, bunu Fransa, Benelüks ülkeleri ve Avusturya'nın izlediğini kaydetti.
Galip Yorgancıoğlu, hisse devrinden sonra şu anda belirledikleri ve hayata geçirmeye çalıştıkları stratejileri tekrar masaya yatıracaklarını belirterek, şöyle devam etti:
“Devrin ardından eski ve yeni ortaklarla düşündüğüm stratejileri paylaşacağım. Yabancı ortağın bizim stratejilerimize anlayış göstereceğini bekliyorum. Şu anda çok ortaklı bir yapımız var. Devir sonrasında biraz daha çok ortaklı yapı olacak. Hissedarlarım bana her konuda destek oldu. Bu yeni yapıda da yeniden destek olacaklarını düşünüyorum.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!