Meme kanseri reklamları

En sık görülen ikinci kanser türüne karşı kadınları bilgilendirmeyi amaçlayan iletişim kampanyalarına 15 örnek.

Haberin Devamı

MEME KANSERİ BİLİNÇLENDİRME AYI

Ekim ayı dünya genelinde “Meme Kanseri Bilinçlendirme Ayı” olarak kabul ediliyor. Meme hücrelerinde başlayan ve akciğer kanserinden sonra dünyada görülme sıklığı en yüksek kanser türü olan meme kanserine her sekiz kadından birinin hayatının belirli bir zamanında yakalanacağı tahmin ediliyor. Meme kanserine karşı en iyi koruyucu yöntemin erken teşhis olması nedeniyle, Türkiye de dahil dünyanın pek çok ülkesinde ekim ayı boyunca kadınları bilgilendirici ve bilinçlendirici etkinlikler düzenleniyor. Bu tür etkinliklerden biri olan yer alan iletişim kampanyalarına, çeşitli ülkelerden örnekleri aşağıda görebilirsiniz.

1. DOĞRU TAKINTI


Vücut boyama tekniğinin kullanıldığı Singapur Meme Kanseri Vakfı kampanyasında kadınlara, doğru şeyleri mi takıntı yaptıkları soruluyor. Yüzdeki bir sivilce, saçlar veya popo ile meme kanseri arasında ölüm kalım farkı olduğu belirtilerek düzenli meme kontrolü yaptırtılması çağrısında bulunuluyor. Reklam Ajansı: DDB Worldwide, Singapur

Haberin Devamı

Meme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamları


2. KIZLAR AYRILMASIN


Hollanda’da yayınlanan meme kanseri bilinçlendirme dergisi Pink Ribbon’ın “Kızlar hiç ayrılmamalı” sloganını taşıyan kampanyasında, memeler arasında dostluk varmışcasına ayrılmamaları için yapılması gerekenler vurgulanıyor. Reklam Ajansı: Grey Amsterdam, Hollanda.

Meme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamları


3. BAŞKALARINA ETKİSİ


Yeni Zelanda Meme Kanseri Vakfı’nın 2009 yılında yayınlanan bu kampanyasında meme kanserinin sadece hastaların değil başkalarının üzerinde de etkisi olduğu anlatılıyor. Reklam Ajansı: Colenso BBDO, Yeni Zelanda

Meme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamları

4. ONA DA DOKUNUR


Avon Slovakya imzasıyla 2005 yılında yayınlanan kampanyada kadınlara meme kanserinin sevdikleri üzerindeki etkisi hatırlatılıyor ve “ Ona da dokunur. Meme kontrolü için randevu alın, onun iyiliği için de” deniyor. Reklam Ajansı: Vaculik Advertising, Bratislava, Slovakya

Haberin Devamı

Meme kanseri reklamları

Meme kanseri reklamları

5. MEME SAPLANTISI


Amerikan Meme Vakfı tarafından 2000 yılında yayınlanan kampanya “Meme Saplantısı” başlığını taşıyor. Victoria’s Secret ve Calvin Klein parfüm reklamları ile Cosmopolitan dergisi kapağına benzetilen reklamlar, mastektomi gerçeğini vurgularken toplumun memesi saplantısı ve cinsel obje olarak nesnelleştirilmesine gönderme yapıyor. Reklam Ajansı: BBDO West, San Francisco, ABD

Meme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamları

6. EN GÜZEL


Almanya’nın önde gelen meme kanseri araştırma kuruluşlarından Mamazone imzasıyla yayınlanan ilandaki modelim memesi röntgen görüntüsüyle verilmiş. İlanda, “En güzeli kesin bilmektir” denilerek mammografi teşvik ediliyor. Reklam ajansı: Y&R Almanya.

Haberin Devamı

Meme kanseri reklamları

7. YARIM REKLAM


Malezya’da yayınlanan ve Cannes Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Bronz Aslan kazanan bu çalışma, Wonderbra reklamına benzetilmiş ancak markanın “sutyen” anlamına gelen “bra” kısmı dışarıda bırakılarak mastektomiye gönderme yapılmış. İlanda “Düzenli mammografi sizi meme kanserinden korur” deniliyor. Reklam ajansı: Grass, Malezya

Meme kanseri reklamları

8. ERKEN TEŞHİS


Brezilya Sağlık Bakanlığı önderliğinde 2004 yılında yayınlanan kampanya erken teşhisin önemini vurguluyor. Reklam ajansı: Escala, Brezilya

Meme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamları

9. CÖMERTCE VERİN


Avustralya Meme Kanseri Enstitüsü tarafından 2004 yılında Anneler Günü’nde yayınlanan ilan, “Lütfen cömertçe verin” başlığını taşıyor. Reklam ajansı: Lowe Hunt, Avustralya

Haberin Devamı

Meme kanseri reklamları

10. GÖZLE GÖRÜLMEYEN


Avon Slovakya imzalı ilanda “Çıkan her şey gözle görünmez. Memelerinizi düzenli kontrol etmeniz hayatınızı kurtarabilir” deniyor. Reklam ajansı: Vaculik Advertising, Bratislava, Slovakya

Meme kanseri reklamları

11. İZ


İtalya’da yayınlanan bu ilanda, “Meme kanserinin %90’nında hiç iz bırakmayan bir çare var. Önleme. Bağışınızla meme kanseri ile mücadeleye katkıda bulunun” deniyor.

Meme kanseri reklamları

12. MEME KANSERİ FİLM FESTİVALİ


Meme kanseri içerikli film festivali kampanyası. Reklam ajansı: Juniper Park, Toronto, Kanada

Meme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamları

13. TEST MANKENİ


Mercedes tarafından Pink Ribbon dergisinde yayınlanan ilanda “Maalesef sizin için her şeyi test edemeyiz” deniyor. Reklam ajansı: FHV BBDO, Amsterdam, Hollanda

Haberin Devamı

Meme kanseri reklamları

14. BEKLEMEYİN


Volkswagen imzalı ilanlarda, “Uyarı ışığının yanmasını, lastiğin patlamasını, farları açmak için havanın kararmasını beklemeyin” deniyor.

Meme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamlarıMeme kanseri reklamları

15. SÜPER KAHRAMANLAR


“Kimsenin meme kanserine bağışıklığı yoktur.”
Reklam ajansı: DDB, Maputo, Mozambique

Meme kanseri reklamları

Meme kanseri reklamları

Meme kanseri reklamları

Meme kanseri reklamları


Yazarın son yazıları

#13 Ekim 2013 Mayk Hammer efsanesi
#09 Ekim 2013 Seks sattırır
#06 Ekim 2013 Boyner Ailesi'nin 150 yıllık aile geleneği
#29 Eylül 2013 Keşke görmeseydim dedirten reklamlar
#29 Eylül 2013 Türkiye’nin en güzel kadınları sabun reklamında

YAZARIN TÜM YAZILARI İÇİN >>

Yazarın Tüm Yazıları