MEB Müsteşarı Tekin, "Teşekkür özürlü milletiz"

Güncelleme Tarihi:

MEB Müsteşarı Tekin, Teşekkür özürlü milletiz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2018 10:40

MEB Müsteşarı Tekin, "Teşekkür özürlü milletiz"

Haberin Devamı

MİLLİ Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin, Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'nin 'MEBİM Alo 147' hattının şikayet değil, bir iletişim hattığı olduğunu belirterek, ""Teşekkür etme konusunda özürlü bir milletiz. Doğru yapılan şeyleri takdir etmeyi çok fazla yapmıyoruz. O nedenle, MEBİM Alo 147'ye gelen teşekkür telefonlarının artmış olması bizi mutlu ediyor" dedi.

'MEBİM Alo 147' hattını tanıtma ve işleyişini anlatma amacıyla Kuşadası'nda bir otelde, toplantı düzenlendi. Toplantıda konuşan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin, "Teşekkür etme konusunda özürlü bir milletiz" diyerek, şikayet telefonlarının çokluğundan yakındı. Milli Eğitim Bakanlığı'nın görev ve sorumluluk alanıyla ilgili talep, görüş ve önerileri değerlendirmek, öğrenci ve vatandaşları bilgilendirmek amacıyla kurulan MEBİM 147 hattını arayan yaklaşık 47 bin kişinin aldığı hizmetten memnuniyetini dile getirdiğine dikkati çeken müşteşar Doç. Dr. Tekin, öğretmenler ve eğitim sistemi hakkında olumsuz bir algı olduğunu söyledi. Tekin, "Milli Eğitim Bakanlığı yaklaşık 1 milyon üyesi  olan bir aile. Çok fedakarlık yapıyoruz, çok çaba sarf ediyoruz ama maalesef algı olarak bir problem yaşıyoruz. Bütün öğretmenler bizim ailemizin bir parçası ama sokakta insanlar genelleme yaparak konuşuyor. Eğitim sistemi, öğretmenler ve sistem içerisindeki yöneticilerimiz üzerinden şikayet içeren cümleler kuruyorlar. İçerden baktığımızda bu cümleler çok anlamlı gelmiyor, şaşırıyorum. Maalesef algı olarak iletişim mekanizmamızda bir problem var. Yaptığımız işi kendimizi iyi anlatacak şekilde gösteremiyoruz. Hep kötü örneklerin, şikayet konusu olan unsurların ön plana çıkmasına müsaade ediyoruz. Bunun bir çok sebebi var. Son yıllarda bu algıyı biraz düzeltmek adına çalıştıysak, biraz düzeltmeyi becerdiysek iletişim kaynaklarımızı sonuna kadar açmamızın, toplumla yaptığımız icraatları paylaşmaya çalışmamızın bu anlamda çok büyük katkısı var. İnanıyorum, çok yakın bir zamanda bu algıyı değiştirmiş olacağız" dedi.

"ALGI HİZMETİN ÖNÜNE GEÇEBİLİR"

"Algı deyip geçmeyin tüm yaptıklarınızın önüne geçebiliyor" diyen Doç. Dr. Yusuf Tekin, şöyle devam etti:

"Özellikle imparatorluklar yıkılıp, ulus devletleri kurulmaya başladıktan sonra, devlette, büyük oranda ulus yaratmak, millet yaratmak mantığıyla hareket edildiği için tamamen algı üzerine kurgulanmıştır. Model devletlerin unsurları da bu algıyı güçlü kılmaktır. Algınız güçlüyse, devletin ve kurumların güçlü olduğu sağlıklı işlediği düşünülür. Devlet, modern çağda iletişim, yönetişim, kamu kurumları vatandaşla iletişim hep algı üzerinden yürüyor. Bunu sadece eğitim sektörü için söylemiyorum, sağlık sektörü ve başka sektörler için de bu böyle. Bizde bu zamana kadar daha çok iş yapmaya odaklandık. Ama yaptığımız işlerin kamuoyuyla paylaşımında yeterince başarılı olamadık. Son zamanlarda bu konuda ciddi bir mesafe kat ettik. Yaptığımız şeyleri kamuoyuyla paylaşmaya başladık. Bu anlamda bu aile içerisindeki iletişim ortamını ve algıyı en fazla değiştirme potansiyeli olan mekanizma kuşkusuz bizim yöneticilerimiz. 147 gibi iletişim hattımız, sizin çabalarınız, bizim emeklerimizi görünür hale getirecek. Alo 147 üzerinden işlerin düzgün yapılması bizim sahadaki emeklerimizin karşılığını almamız, toplumun eğitimle ilgili algısının değişmesine vesile olacaktır. O yüzden yaptığınız iş sadece vatandaş memnuniyeti değil aynı zamanda bakanlık politikalarının toplum nezlinde daha rahat kavranabilmesi içerleştirilebilmesi için de önemli bir hizmettir."

Müşteşar Tekin, 'MEBİM Alo 147' hattına gelen çağrıların yüzde 95'nin cevaplandığını söyledi. MEB hattını arayan vatandaşların yüzde 90'nın memnun olduğunu belirttiğini de vurgulayan Takin, "Maalesef , teşekkür etme konusunda özürlü bir milletiz. Doğru yapılan şeyleri takdir etmeyi çok fazla bu anlamda yapmıyoruz. O nedenle, MEBİM Alo 147'ye gelen teşekkür telefonlarının artmış olması bizi mutlu ediyor. Teşekkür almak için değil, kulların haklarını yememek üzerine çalışıyoruz. Her gittiğimiz yerde öğretmen arkadaşlarla toplantı yapıyoruz. Öğretmenlerimiz  Alo 147'yi bir şikayet hattı olarak görüyorlar. Biz de her ortam bunun şikayet hattı değil bir  Bakanlığımız'ın bir iletişim mekanizması olduğunu vurguluyoruz" dedi.

Tekin, 'MEBİM Alo 147' hattına gelen ihbalardan en fazla yüzde 5'i oranında bir bölümünün inceleme, araştırma ve gerekirse soruşturmaya dönüştüğünü de kaydetti.

Latif SANSÜR / KUŞADASI (Aydın), (DHA)

FOTOĞRAFLI

 

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!