GeriSeval Ergun Hamile Pilatesi Nedir? Hamile Pilatesinin Faydaları Nelerdir?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hamile Pilatesi Nedir? Hamile Pilatesinin Faydaları Nelerdir?

Hamile Pilatesi Nedir? Hamile Pilatesinin Faydaları Nelerdir?
Abone Olgoogle-news

"Hamile pilatesinin normal pilatesten ayıran özellikler nelerdir? Anne adayları pilates yaparken nelere dikkat etmeli?"

Hamile pilatesi hakkında merak edilenler;

1) Hamile pilatesinin normal pilatesten ayıran özellikler nelerdir?

Öncelikle eğitmenleri bile farklıdır. Eğitmenlerini seçerken bu konuda uzman eğitimi almış olmalarını mutlaka sorgulayın.

Eğitmenin derste uygulayacağı egzersizleri programlarken baz alacağı noktalar vardır. Anne adayının kaç haftalık hamile olduğu, risk faktörleri, doktorunun ne tarz egzersizlere izin verdiği,spor geçmişi ve hangi düzlemlerde egzersiz yaptıracağını planlamak çok önemlidir.

2) Pilates yapmanın anne adayına faydası nedir?

Pilates diğer sporlardan farklı olarak dip kaslarımıza varana kadar tüm kasları aktive ederek çalıştırır.Kısalan kas boyunu eski haline getirmek için en uygun egzersizlerdendir,bu da bizim hareketleri tam açıyla yaparak vücut ağırlığımızı eşit bir şekilde taşımamıza yardım eder. Pelvic taban kaslarımızı direkt hedef alabilen egzersizlerle bebeğin anne karnında daha sağlam tutunmasına yardımcı olan kasları güçlendirir. Anne adayı egzersiz yaptığı anlarda salgılanan hormonlar sayesinde kendini daha mutlu hisseder.

Hamilelik boyunca öne doğru büyüyen karnımız nedeniyle ağırlık merkezimiz yer değiştirir ve belimize fazla yük binmeye başlar. Pilates ile bu kaslar güçlü tutularak hamilelik öncesi,sırası ve sonrasında annenin yaşam kalitesini çok ciddi miktarda artırır. Güçlü anne adayları güçlü hamileler ve güçlü anneler demektir.

Hamile Pilatesi Nedir Hamile Pilatesinin Faydaları Nelerdir

3) Anne adayları pilates yaparken nelere dikkat etmeli?

  • Anne adayı yıllardır kılını kıpırdatmamıştır bir anda muhteşem haberi alır ve sağlıklı olmaya karar verir hemen aklına hamile pilatesi gelir bizi arar. Ama bazı sorularımızı cevaplaması gerekir.
  • Öncelikle doktorunun onayı olup olmadığı bizim için en önemli nokta.
  • Sonrasında daha önce pilates yapıp yapmadığı ya da başka bir sporu yapıp yapmadığı,yaptıysa ne kadar süreyle devam ettiği, bıraktıysa ne zaman bıraktığı.
  • Spor yapıyordu ve doktoru hamile pilatesi yapmayı onayladıysa hamileliğini öğrendiği günden itibaren yapabilir. Hatta hamile olduğunu bilmediği için normal pilates derslerine devam eden çok kadın vardır.Ancak hiç spor yapmamışsa doktorunun verceği onayla 14. Haftadan itibaren başlayabiliyoruz.
  • Öncesinde başlamak düşük riskini artırır lütfen sizi bu şekilde şartları sağlamadığınız halde derse kabul eden hocalardan arkanıza bakmadan kaçın!

4) Hangi durumlarda hamile pilatesini bırakmak gerekir?

Hamile pilatesi size hamillelik ,doğum ve sonrasında kaslarınızın güçlenmesi için yapılır. Asla sizi zorlayan,yoran, vicdan azabına sürükleyen bir baskı aracı olmasına izin vermeyin.

  • Kalp-damar,solunum,böbrek ve troid hastalıkları
  • Şeker hastalığı(kontrol edilemeyen tip 1 diyabet)
  • Düşük riski, prematüre doğum riski, fetal büyüme geriliği ve servikal yetmezlik teşhisi konduysa
  • Yürüme güçlüğü
  • Baş dönmesi, çarpıntı,baygınlık ve ya taşikardi
  • Karın ve pubik ağrı, sırt ağrısı
  • Hipertansiyon,vajinal kanama, fetal hareketlerin azalması,anemi,makatla geliş, plesenta previa durumları tespit edilirse acilen egzersizler durudurulur ya da tekrar doktor izni alınana kadar ara verilir.

5) Anne adayları pilates yaparken nelere dikkat etmeli?

Hamilelik öncelikle bir hastalık değildir bunu belirtmek istiyorum. Derslerdeki egzersizleri programlarken değişiklikler yapıyoruz . Bu konuda ilk dikkat edilecek nokta;hamile pilatesi ister reformer da ister mat üzerinde olsun kişiye özel tasarlanmalıdır grup dersi uygulanmamalıdır. Normal derslerde egzersiz şiddeti giderek artırılırken hamile pilatesinde böyle bir artış yoktur.

Hamile Pilatesi Nedir Hamile Pilatesinin Faydaları Nelerdir

Anne adaylarının spor geçmişi çok dikkate alınmalıdır.

Ve birkaç teknik konu var, mesela; normal pilatesde merkez bölgemiz core bölgesi dediğimiz karın bel ve yan karın kaslarından oluşan bir bölgedeyken hamile pilatesinde pelvic bölgesi merkezimizi oluşturur. Egzersizler ve uygulanışları bu kurallara uygun düzenlenir. Ayrıca Aortokaval kompresyon (bebeği besleyen damar üzerine baskıdan) sakınmak için 16. Haftadan sonra sırtüstü hareketlerden kaçınmak da mantıklı olacaktır.Vücut ısısının 38 derecenin altında seyretmesi hedeflenerek egzersiz süresi ve şiddeti planlanmalıdır. Sıvı alımı desteklenmelidir.Hamilelik esnasında salgılanan relaksin hormonu nedeniyle esnekliğimiz eskiye göre daha fazladır ve bu yüzden ileri düzey streching hareketleri kullanılmamalıdır. İstemeden kaslarımızı zorlamak istemeyiz:( Bunlar dikkat edilmesi gereken hususlar.

6) Pilatesin bebeğe etkisi nedir?

Pilatesin bebeğe kas etkisi direkt olarak yoktur ancak anne spor yaptığında salgılanan mutluluk hormonu sayesinde dolaylı olarak kan yoluyla aktarılan hormonlar sayesinde bebek de mutlu olur;)

Pilates yapan bir hamilenin kasları uzadığı için bebeğe karında daha geniş bir yer açar ve bebeğin hareket etmesini daha sağlıklı bir hale getirir.

7) Neden pilatese başlanmalı?

Unutulmamalıdır ki pilates doğum şeklinizi değiştirmez . Yani pilates yaparsam normal doğum yaparım diye birşey yok. Ancak doğru nefes öğretimi sağladığımız derslerinizde doğum esnasında kasılmaları karşılamak çok daha kontrol altında olur.

Hamilelikte oluşan krampları en aza indirir.

Varis ve ödem oluşumunu minimuma indirir.

Karın , kol, bel, kalça, sırt, iç bacak ve pelvis taban kasları en uygun egzersizlerle güçlendirirsiniz.

Kaslarınızı doğru şekilde ve zaman da kullanmayı öğrenirsiniz. Doğum sonrası normal hayatınıza çok hızlı dönüş sağlamanıza ve kilo vermenize yardım eder.

8) Sadece bedenen mi rahatlıyoruz?

Pilates bedenen rahatlatır ancak kişinin ders boyunca kendi içine dönüşünü,nefesini hissetmesini,ruh ve bedenini bütünsel olarak çalışmasını destekler. Salgılan hormonlar psikolojik olarak da kişiyi rahatlatır ve güçlü hissettirir. Bu da normal doğuma cesaretinizi bile olumlu yönde etkileyebilir.

Pilates ve Spor Eğitmeni Seval Ergun

INSTAGRAMhttps://www.instagram.com/s.e.v.a.l.e.r.g.u.n/

False